Recommended Posts

Eu nu inteleg doua lucruri:

 

Cum atingi cu pedala in curbe? (se subintelege ca atingi solul, ceea ce mie mi se pare fizic imposibil)

Cum se leaga urmatoarele afirmatii: "am urmărit și să mut centrul de greutate al bicicletei mai spre mijloc, el fiind mult pe față" cu "La urcarile pe pietre [..] Nu mai trebuie sa ma aplec mult pe fata si sa ma las pe varful seii."

 

Si ca o nota, treaba cu BB-ul jos nu este gaselnita, e fizica.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu piciorul de pe interior jos e perfect posibil să atingi solul.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, îmi place să "accelerez" după ce trec de apex... defect de la mobră.

Centrul de greutate al bicicletei. Dacă citești bine e un Rohloff pe spate și spre față au mai dispărut piese. Se controlează altfel în aer. Dacă te uiți la concursurile de freestyle, pe ghidon există niște greutăți care se ajustează în funcție de săritură.

Nu sunt eu vreun Pastrana dar mă mai trezesc părăsind solul cu ambele roți uneori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt mai amator decat toti cei care discuta pe aici, in schimb si eu mai sar peste o radacina, piatra, etc... Si imi ajustez bicicleta in aer miscandu-ma mai in fata, mai in spate, cum este nevoie, cateodata am scule sub sa, altadata o pompa prinsa de ghidon, etc... Nu cred ca este prea relevant distribuirea greutatii in mod egal fata-spate-centru, atat timp cat nu esti legat de sa si la salturi te ridici de pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles treaba cu modificarea centrului de greutate la bicicleta ta, dar ai spus doua lucruri care se bat cap in cap. Mai exact, daca muti centrul de greutate mai in spate, ridici si BB-ul un pic si pui o roata mai mare in fata decat in spate, va trebui sa compensezi mai mult tendinta rotii din fata de a se ridica, nu mai putin.

 

La 29er, senzatia de stabilitate pe urcari e data de roata spate mai mare (de fapt de pozitia mai inalta a butucului rotii) si de chainstay-ul mai lung ( * ), nu de roata fata. Din cele doua variante de hibrid, tu practic ai ales varianta mai naravasa pentru urcari, dar sustii ca e mai stabila in situatia asta.

 

Ce imi scapa?

 

* in raport cu centrul de greutate, dar putem sa ne luam si dupa valoarea absoluta in cazul asta ca vorbim de biciclete cu geometrie asemanatoare, nu comparam un animal de curse XC cu o bicla de DH.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce a scris el mai sus, cockpitul a ramas la aceeasi inaltime. Si pipa mi se pare ca e mai scurta si cu unghi (rise) mai mic decat in prima varianta. Chestiile astea pot sa compenseze ceea ce s-a pierdut prin celelalte schimbari.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pipa scurta = centru de greutate mutat spre spate. La XC se poarta pipa lunga tocmai pentru distributia greutatii pe roata fata.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, dar pipa mai scurta si ghidon lat = manevrabilitate mai mare, inclusiv pe urcari sparte. Totusi conteaza si alti factori aici, un full nu prea pierde aderenta pe urcari nasoale, poti pedala constant, iar daca ai si antrenamentul si tehnica la tine mentii un ritm care previne desprinderea rotii fata de pe sol. 

Obiectiunile de natura matematico-fizica sunt corecte, dar vizavi spune ca simte mai bine bicla sub el, e clar ca mai sunt si alte aspecte la mijloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Merg la pariu ca eu cu BB-ul ala pe care tu-l vezi in cer, iau curbele mai rapid decat multi profesori de pe forumul asta

 

Da' si cand te-mprastii pe jos... =))))))))))))))))))))

 

Edit: au, falcile :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pipa scurta = centru de greutate mutat spre spate. La XC se poarta pipa lunga tocmai pentru distributia greutatii pe roata fata.

 

Prea puţin ca să conteze. O pipă mai lungă te ajută la aerodinamică, deci pe secţiunile plate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm. Nu stiu ce sa zic. Eu am trecut de la pipa de 110 la pipa de 60 (teste, teste, simteam ca ma trage prea in fata pe coborari) si s-a simtit foarte mult pe urcarile super abrupte (si scurte, evident, ca obosesc repede :P). Trebuia sa compensez mai mult centrul de greutate. Apoi am trecut la una de 80 si pare un compromis ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel de mult te poţi apleca peste ghidon indiferent de lungimea pipei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este si la fel m-am gandit si eu inainte sa fac modificarea (de-aia am mers din prima pe o schimbare asa mare). In practica insa, se simte diferenta si este nevoie de ceva ajustari in stilul de urcat. Asta nu inseamna ca sunt pante pe care le poti urca doar de la o anumita lungime de pipa incolo - e absurd, conteaza de fapt sa stii sa iti muti centrul de greutate. Insa o pipa mai lunga te ajuta cu pozitia inca de la intrarea pe urcare, pentru ca te forteaza intr-un fel sa duci greutatea in fata. Cu o pipa scurta intotdeauna trebuie sa compensezi intr-un mod constient pozitia pe anumite urcari (cel putin eu asa am simtit).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe urcări în şa nu am simţit diferenţă la pipă. Nici la 26" nici la 29"

 

De fapt cu pipă mai scurtă mi-e mai uşor să urc în picioare (cele căteva pedale până nu-mi crapă plămânii ;)) ) deoarece nu mă mută prea pe faţă încăt roata din spate să piardă aderenţa.

 

Încearcă la urcările abrupte să-ţi muţi curul mai în faţă pe şa. (acei 1-2cm chiar se simt)

 

La Rohloff (greutate mare în spate) nu ştiu ce să zic... mi-e greu să spun că am observat vreo diferenţă pe urcări. În schimb la bunny hop se simte... dar fiind obişnuit să sar cu biciclete grele, eu mă descurc, în rest manevrabilitatea nu pot să spun că ar fi afectată. Vorbesc strict de Rohloff că nu am încercat combinaţii de diametre la roţi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
La XC se poarta pipa lunga tocmai pentru distributia greutatii pe roata fata.

De ce? :-??  

Share this post


Link to post
Share on other sites

La XC solutia mai buna e un cadru cu TT mai lung si pipa mai scurta. Dar discutia nu prea se aplica bicicletei ce a generat topicul.

In plus, fiecare se simte cel mai bine intr-o anumita pozitie, adica o anumita distanta intre nuca seii si centrul ghidonului. Poti sa jonglezi cu lungimea pipei sau tija de sa cu setback doar daca iti permite lungimea cadrului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încearcă la urcările abrupte să-ţi muţi curul mai în faţă pe şa. (acei 1-2cm chiar se simt)

 

Da, asta e una din variantele cu care am experimentat si ajuta foarte mult la lipirea rotii fata de sol. E mai greu pana nimeresti echilibrul, astfel incat sa nu-ti derapeze spatele (depinde pe ce urci, in ce conditii, etc.).

 

De ce? :-??  

De ce ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste schimbul de replici dintre Mladen si mine. In principiu te ajuta sa pui greutatea pe roata fata, ca sa nu se ridice pe urcari abrupte.

Apropo, nu doar ridicarea rotii fata de la sol arata o distributie a greutatii prea mare pe spate. E suficient sa te lupti cu directia sau sa inceapa bicicleta sa se duca unde vrea ea ca sa iti dai seama ca ai prea putina greutate pe fata - fara suficienta aderenta pe roata fata pierzi directia si apare fenomenul ala in care bicicleta se duce spre sant, tu tragi in directia opusa si nu te asculta.

Siiiiiiii acum sunt oficial off-topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, daca pierzi aderenta fata oricum nu mai apuci sa descaleci, deja esti pe jos cu cracii-n sus, cautand aderenta pierduta-n praf  ;)) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calatorule, cred ca Lucian vorbea de urcare. Iar la coborare, dupa ce acumulezi ceva experienta nu mai e asa problema cand fuge fata ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just. Problema asta mi-a trecut si mie prin cap cand am inversat pipa ca sa ridic un pic ghidonul, sa am o pozitie mai buna de coborat. 

Dificultati la urcare n-am resimtit pentru ca in acelasi timp am si pus pinion de 36 pe spate.

Ce-i drept, am testat doar ture de Tineretului, pante si rampe de moon time bike.

Si nici nu am hibrid 27/29er, ci 26er. Important e sa fii multumit ce iese la sfarsit si sa te dai.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now