Sign in to follow this  
bogdan2011

Probleme frână Tektro

Recommended Posts

Salutare,

Este vorba despre modelul Auriga Comp. De nou am avut probleme cu etrierul faţă care strânge prea mult. Când l-am desfăcut, am observat că unul din pistoane iese mai mult şi revine mai greu, astfel că nici plăcuţele nu revin destul şi freacă pe disc.

Am împins pistonul la loc, am reglat arcul de la discuri şi degeaba. Ce ar trebui să fac?

Şi, ca principiu, cum se pot regla astfel încât să am cursa mai mare la manetă?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre reglaje nu stiu sa zic, dar nu ai nevoie de o cursa mai mare a manetei. Franele hidraulice sunt facute ca, pe coborari abrupte si/sau lungi, sa nu-ti oboseasca mana franand. Astfel, franezi cu 2 degete pe o cursa scurta si forta de apasare minima, cu o putere de franare mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@bogdan2011
ATENTIE !!! ACOPERA ETRIERUL SA NU DAI ULEI PE PLACUTE !!!
M-am confruntat cu problema asta cand am schimbat placutele uzate cu altele noi.
Problema are urmatoarea explicatie: sistemul de franare, are un volum dat de lichid de frana. Pe masura, ce placutele se uzeaza, pistoanele trebuie sa functioneze mai iesite. Asta inseamna ca sistemul trebuie sa foloseasca un volum mai mare de ulei. Acesta este completat la fiecare apasare de maneta, din surplusul aflat in rezervor.
Pentru a rezolva problema, trebuie sa faci o aerisire si completare de ulei incercand sa inversezi mecanismul (prin creare de presiune negativa).
Iti trebuie maxim 1-2 ml ulei de frana (este ulei echivalent cu uleiul de la Shimano) intr-o seringa sau pipeta.
Trebuie sa aduci orizontal capacul rezervorului de ulei (langa maneta de frana). Desfaci surubul de pe capac. In acest moment ai deschis rezervorul de ulei.
Pui cateva picaturi de ulei in completare (daca e cazul) pana la nivelul orificiului, apoi practici cateva apasari de maneta succesive si repeti operatia pana constati ca nu mai iese aer din sistem si ca uleiul din rezervor iese la apasarea manetei.
Acum, apesi maneta cu hotarare, o tii apasata si pui surubul de inchidere a capacului rezervorului (in exces de ulei). Dupa ce ai strans surubul, dai drumul la maneta si mai apesi de cateva ori pe ea.
Ar trebui sa constati remedierea situatiei.
Asta nu te scuteste de repozitionarea etrierului pe discurile de frana ba dimpotriva, este obligatorie.
ATENTIE !!! ACOPERA ETRIERUL SA NU DAI ULEI PE PLACUTE !!!
BAKhTvs.jpg
 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Franele hidraulice sunt facute ca, pe coborari abrupte si/sau lungi, sa nu-ti oboseasca mana franand.

Nu te cred... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi avea tu maini mai fortzoase. Puterea mare de franare vine la pachet cu necesitatea (si avantajul) de a aplica un efort mai mic la apasarea pe frane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu tot cu mainile mele fortoase, am ajuns de cateva ori in situatia in care mi-au paralizat degetele pe manete. Coborari offroad of course.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller La Tektro Auriga Comp pe care le am, maneta devine rigida la jumatatea cursei maxim posibila. daca trebuie aerisita, cursa scade dupa cateva apasari succesive. Cred ca se poate generaliza.

Mai e ceva. Discurile de frana au mici "opturi" care obliga la oarecare toleranta intre placutele de frana. De aici si problemele de reglaj cand se schimba placutele cu unele noi. La cele mecanice situatia poate deveni oribila.

Nu ma pricep cand trebuie schimbate garniturile pistoanelor. Aspectul asta impreuna cu murdaria care se aduna in interiorul etrierului poate fi alta problema.

@@LucianTheOne Eu il cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller Entry level sau nu, pe off-road am probleme mai mari cu blocarea franelor decat cu lipsa eficientei de franare dar cred ca am maini prea fortoase. Mai mult chiar si alea BB7 imi franeaza absolut bestial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre BB7 aud numai pareri bune si foarte bune, deci nu ma mira. Sunt gold-standardul franelor mecanice pe disc. E foarte posibil sa fie mai bune decat Tektro Auriga Comp. 

Exista si modelul Pro, dar nici acela se pare ca nu impresioneaza la capitolul feedback al manetei:

http://www.freerider.ro/teste/tektro-auriga-pro-2011-review-14467.html

http://www.bikeradar.com/gear/category/components/disc-brake-systems/product/review-tektro-auriga-pro-brake-12-34161/

Share this post


Link to post
Share on other sites

BB7 e peste orice frana de la Tektro. Un prieten mi-a dat cadou o hidraulica Tektro noua dupa ce a folosit-o la o singura tura. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@LucianTheOne Cred ca ai dreptate. La mine peste frana Tektro vine portbagajul, peste frana BB7 nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până la urmă câte tipuri de ulei mineral sunt?

Astea pentru frânele de bicicletă se găsesc cam greu şi sunt scumpe.

Pe de altă parte, cele minerale pentru servodirecţie şi pentru motociclete/scutere sunt mai ieftine şi se găsesc peste tot.

Diferenţa e destul de mare, ~30 de lei 100ml pentru bicicletă faţă de acelaşi preţ pentru 1L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat ulei original si nu recomand amestecarea lor. Totusi, pe un alt topic, a fost mentionat ca uleiurile minerale pentru frana, pentru biciclete sunt similare si ca pentru completare se pot folosi si cele de la Shimano. (vezi @@MLADEN in Frane disc Tektro).

Nu stiu nimic de uleiurile minerale de frana de motociclete, scutere, etc.

Atentie sa nu confunzi uleiul mineral de frana cu lichidul de frana care poate fi cu totul altceva (DOT).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this