tzunoi

Cyclocross pentru touring - sa zicem

Recommended Posts

Daca a urmarit cineva in trecut siteul poison - aveti idee daca au reduceri de black friday? Sau alt tip de reduceri si cam in ce perioada a anului? 

Si revin cu intrebarea - care roti ar fi mai bune si de ce - intre seturile de mai jos

 

Mavic Aksium One Disc 
  - nu am gasit limita de greutate 
  - ele cantaresc 1965
  - au 24 de spite 
  - sunt 622x17
  - vin facute de fabrica - asta ar fi un plus, dar mic
  
 Mavic XM319 disc with Novatec  SL + 30 EUR  
  - nu am gasit limita de greutate - daca au
  - si ele canteresc 1988g 
  - au 32 de spite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare - teoretica. Se dau doua biciclete cu aceasi transmisie - 105, aceleasi rapoarte, aceleasi roti. Din punct de vedere al greutati rotilor respectiv inertiei sunt identice. Cazul concret 

https://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3577

si 

http://www.poison-bikes.de/shopart/9915000709/Cyclo-Crosser/Cyclo-Cross-und-Randonneur-Raeder/Cyclo-Crosser-mit-Stahlrahmen-und-Scheibenbremsen/Cyanit-Shimano-105-2x11.html (presupunem ca sunt aceleasi cauciucuri.)

 

Este una mai buna(canyon-ul)  decat cealalta la catarari sau diferentele sunt insignifiante? Stiu ca difera greutate totala dar 2 kg nu mi se par semnificative daca nu sunt la partile ce se rotesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca rotile nu sunt deloc identice, unele sunt Aksium One Disc si celelalte sunt Aksium One standard. Cele One Disc sunt cu vreo 150 de grame mai grele (per wheelset) daca nu ma insel, si au 24 de spite fata de 20 cate au cele fara frane disc. La asta se adauga si greutatea discului. Deci in concluzie s-ar putea sa simti ceva diferente pe urcari.

 

Iar Poisonul e bicicleta de cyclocross iar Canyonul e bicicleta de sosea 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 kg sunt semnificative in cazul concret propus de tine. Una-i cursiera, alta-i ciclocross. Poison e un "all-rounder" bun inclusiv pentru turism, Canyonul te limiteaza la sosea (in cel mai fericit caz, incap cauciucuri cu balon maxim 28). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar acele  2 kg sunt puse in alta parte decat pe roti. Nu e echivalent cu a pune un bidon de 2 litri de apa pe canyon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicletele au geometrie diferita, fiind concepute pentru scopuri diferite. Nu e vorba doar de alea 2 kile. Doar Poisonu e pentru touring. Si pare sa aiba vreo 0.5 kg in plus la roti.

Din fericire pentru aplicatii de turism greutatea nu mi se pare un impediment. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar acele  2 kg sunt puse in alta parte decat pe roti. Nu e echivalent cu a pune un bidon de 2 litri de apa pe canyon?

 

Si la roti exista o diferenta, nu sunt aceleasi roti. Ca sa nu mai vorbim de cauciucuri, care in cazul Canyonului au 225g bucata iar in cazul Poisonului vreo 350g bucata.

 

Evident, si cadrul de pe Poison e ceva mai greu (asteapta-te la vreo 200-300g diferenta minim), la fel si furca (inca vreo 200g diferenta). Se aduna toate astea in final.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare - teoretica.

Este una mai buna(canyon-ul)  decat cealalta la catarari sau diferentele sunt insignifiante? Stiu ca difera greutate totala dar 2 kg nu mi se par semnificative daca nu sunt la partile ce se rotesc

 

Un raspuns tot teoretic ar confirma ca daca acele 2 kg s-ar regasi in partile care se rotesc atunci ar fi o diferenta fata de situatia in care cele 2 kg ar fi aditionale dar separate de componentele in miscare.

In realitate comparand cele 2 exemple, sunt mai mult de 2 kg (otel vs aluminiu in primul rand) iar un procent din diferenta este asa cum s-a specificat si mai inainte chiar in roti. Tinand cont ca aluminiu e mai rigid si ai nevoie de a pierde cat mai putin din momentul fortei pe catarare, apreciez ca acelasi ciclist, in conditii similare si ideale (acelasi drum, acelasi vant, acelasi lucru mecanic efectuat, etc.) ar scoate o diferenta de 1-2km/h pe cele doua biciclete.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

...si pare sa aiba vreo 0.5 kg in plus la roti.

Din fericire pentru aplicatii de turism greutatea nu mi se pare un impediment. 

Stii - eu vreau si strut si camila :). Probabil ca va capada un rand de cauciucuri de 25 pentru uzul pe asfalt si fara bagaje si unele de 28-35 pentru touring.

 

 

 

 ... scoate o diferenta de 1-2km/h pe cele doua biciclete. 

 

 

Pentru 1-2 km nu sacrific versatilitatea data de poison. Oricum si endurance-ul e un compromis - nu e chiar pur sange nici el. Si la ce imi trebuie mie e un compromis mai prost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gama EndurAce de la Canyon are intr-adevar o geometrie, zic ei, mai confortabila pentru drum lung, dar tot cursiera e si nu ai libertatea de a aborda drumuri proaste, neasfaltate. Nu mai zic de transportul unor bagaje. Deci comparatia nu-si avea loc din start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma tenta mai mult prin prisma banutilor - sunt vreo 200 de euro diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat si la ea dar nu are nici un avantaj fata de poison - raportat la ce caut eu. Cautam ceva mai ieftin - daca e sa fac mai multe compromisuri. Daca nu gasesc ramane poisonul si vanezi reducerile lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu simt si un bidon de 0,75 , eu as alege oricand bicla mai usoara.

Dar acele 2 kg sunt puse in alta parte decat pe roti. Nu e echivalent cu a pune un bidon de 2 litri de apa pe canyon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ionut gand la gand cu bucurie, adica eu cred ca si tu cauti o struto-camila sau hibrid ca si mine.

Eu vreau sa-mi fac una plecand de la un cadru kona honky tonk sau similar ca diversitate, dar neaparat din otel. Momentan nu-mi permit una noua gata facuta, dar vanez dupa cadrul asta peste tot, pentru ca o s-o fac in timp si pe bucati. Cand o sa fiu mai catre batraneti o sa ma convertesc intr-un tourer :)

Eu iti sugerez sa te orientezi si catre un hibrid. Poate ca iti va fi suficient pentru ce vrei sa faci cu el.

Sau catre un touring direct :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce tot atata +/- 2kg... Cyanitul arata cel mai bine. cumpara-l. pacat ca nu-l fac si cu frana pe janta, dat tot merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din perspectiva cuiva care a vrut si are o bicicleta similara:

 

- un cadru de cyclocross e un punct de plecare foarte bun - relativ usor, permite montarea de cauciucuri destul de balonate (35-37 mm fara probleme), chiar daca n-are gauri speciale pentru montat portbagaje te descurci fara emotii cu adaptoare, cel putin cat timp nu ai frane disc
 

- un trekking full rigid te poate servi chiar mai bine, dar depinde ce vrei - sa faci preponderent touring si sa ai solutii dedicate pentru asta sau sa faci preponderent ture fara bagaje si ocazional sa mai pui portbagajul si gentile pe bicicleta
 

- rotile alea dragute de sosea, cu putine spite, usoare si aero nu sunt tocmai ideale pentru cicloturism; da, se pot folosi chiar si daca depasesti limita de greutate de 100 kg, dar se vor descentra mai usor, iar in cazul in care iti plezneste vreo spita sau se smulge cu totul din butuc ai sanse foarte mari ca roata sa se descentreze atat de rau incat sa nu te mai poti deplasa deloc, ca sa nu mai vorbim de faptul ca ai sanse mici sa gasesti "la magazinul cel mai apropiat" spite de schimb compatibile
 

- in concluzie, cauta o bicicleta cu jante solide si 32-36 de spite, preferabil verificate si tensionate de cineva care se pricepe, nu de "fabrica"; rotile Mavic Aksium pe care le am eu s-au descentrat mult mai usor inainte sa le duc la centrat la cineva priceput
 

- greutatea e relevanta si nu prea: daca vrei ca bicicleta sa o folosesti doar / preponderent pentru cicloturism, faptul ca e cu 2 kg mai grea sau ca rotile au masa inertiala mai mare e complet irelevanta; din cate am inteles, cantaresti 90-100 kg si intentionezi sa faci ture cu bagaje care probabil o sa aiba cel putin 10 kg (mai ales daca luam in calcul si greutatea portbagajului si a gentilor), asa ca cele 1-2 kg suplimentare ale bicicletei sunt irelevante
 

- din nou, daca in schimb vrei o bicicleta pe care sa faci ture sportive cea mai mare parte a timpului si cicloturism ocazional si nu "in conditii extreme" (mii de km, sosele proaste, multe kg de bagaje), atunci te vei descurca ok si cu niste roti de sosea pe care pui niste cauciucuri mai balonate si cu un cadru mai usor de cyclocross care nu are suportii adecvati

- o cursiera "pursange" nu o sa fie aproape niciodata o solutie adecvata pentru ceea ce ai tu nevoie - nu o sa ii poti monta cauciucuri cu balonaj mai mare de 28-30 mm, nici vorba de cauciucuri cramponate; in afara de situatia in care vei face cicloturism doar pe sosele de calitate sau il vei face cu un numar extrem de redus de bagaje, o sa suferi si tu si bicicleta in mod semnificativ

 

- discurile de frana sunt un pitic absolut inutil in situatia asta; daca cumva crezi ca din cauza greutatii tale mai mari vei avea nevoie de frane disc, te inseli; si eu am aproape 90 kg, am mers cu bicicleta incarcata, iar o pereche de frane v-brake Avid SD7 cu manete Avid FR7 si-au facut datoria fara nici cea mai mica emotie; am urcat si am coborat la/de la 2000 de metri altitudine si n-am avut nici o problema in a frana fara efort pe coborari

- daca discutam de rapoarte pentru urcari, n-ar fi rau sa ai un deraior spate de MTB care sa-ti permita o caseta cu pinionul mare de 34 sau chiar 36 sau un pedalier triplu de trekking (28-36-46 de exemplu); obiectiv vorbind, pentru un individ de ~90 kg cu o bicicleta incarcata cu 10-20 kg de bagaje si o catarare lunga de panta medie 8-9%, raportul minim de 1:1 s-ar putea sa fie insuficient, dar depinde foarte mult de conditia fizica a fiecaruia

 

In concluzie, decide-te unde vrei sa tragi linia pentru compromisul asta:

- daca e mai important sa poti face cicloturism oricand, oriunde si fara griji, atunci cumpara o bicicleta de trekking (cu furca rigida)

- daca e mai important sa ai o bicicleta cat mai usoara cat timp nu e incarcata, dar care sa-ti permita sa faci si cicloturism cu ea, atunci cumpara un cyclocross (atentie, nu o cursiera)

- daca e mai important sa ai o bicicleta de sosea rapida, cu care sa poti face cicloturism light si pe drumuri de buna calitate, atunci cumpara o cursiera

Si daca esti limitat de buget, nu uita sa iei in calcul si pretul pentru (cel putin) un portbagaj bun si o pereche de genti de calitate, care impreuna ajung pe la 130-150 de euro.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc majik pentru sfaturi. Poison sa fie atunci. Acum e joaca de-a soarecele si pisica - sa astept reducerile.

Kona Rove e destul de asemănătoare cu poison dar mai slab echipata. Sta mai bine la capitolul rapoarte de viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce optiuni exista pentru un pinioane mai mare - eventual o caseta de MTB 11 pe spate. De ce intreb si nu caut - pentru ca nu am reusit sa ma lamuresc de compatibilitatea manete road 11 - derailleur MTB 11. Prin anumite locuri par a fi compatibile manete de road 11 cu caseta de 10 MTB?? prin alte nu. Iar pe de alta parte caseta de 11 de mtb e cam nesimtit de scumpa - la fel si derailleur spate (sunt numai xtr-uri).

 

Stiu -exista si solutia caseta road cu pinion de 32 si derailleur cu patina medie - dar tot ma limiteaza la maxim 32 iar foile datorita BCD-ul - parca - merg de minim 33 dinti - iar ca sa schimb tot angrenajul cam ustura la buzunar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat si eu sa ma lamuresc cu privire la compatibilitatea intre diversele transmisii pe 11 viteze si n-am inteles mare lucru. Cu toate astea, se pare ca SRAM va lansa in curand o caseta Force pe 11 viteze in varianta 11-36, gandita pentru cyclocross si compatibila cu grupul lor de sosea. Judecand dupa faptul ca pinioanele SRAM si Shimano au avut dintotdeauna spatieri identice intre ele, ar trebui ca asta sa insemne ca o sa o poti monta fara probleme pe bicicleta ta cu transmisie Shimano. Singura intrebare ramane daca schimbatorul spate va suporta pinionul mare de 36 (am dubii) si daca nu, atunci daca e posibil sa montezi un deraior spate Shimano de MTB care sa fie compatibil cu manetele.

 

Preturile... Intr-adevar exorbitante. Adevarul e ca cu cat cresti numarul de viteze a transmisiei, cu atat scade numarul de improvizatii pe care il poti face. Deja intre 9s si 10s prima diferenta majora e ca mult mai putine casete 10s au pinioane separabile, majoritatea fiind pe spider si nepermitandu-ti sa faci combinatii mai exotice de pinioane. Asta a fost si unul dintre motivele pentru care am decis sa-mi fac bicicleta cu transmisie pe 9 viteze, ceea ce-mi permite sa fac ce salate de pinioane vreau eu in functie de ce vreau sa fac cu bicicleta. Asta e mult mai greu la 10 viteze si as zice imposibil la 11.

 

Dar cu timpul probabil ca vor aparea si casete de 10 in combinatii mai dubioase de pinioane (de exemplu, 14-34 sau 14-36). Cat pentru 11... o sa dureze ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, de ce-mi furaşi articolu?  8-X

 

Nu cred ca astea de 11 sunt compatibile cu Shimano. Normal asa ar fi, dar in ultimul timp tare se mai straduieste fiecare producator sa-si faca piesele nepotrivibile cu altele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum pinioanele SRAM au fost mereu compatibile cu cele Shimano, nu stiu de ce si-ar schimba acum politica... Oricum sper sa faca icter cu preturile lor absurde pentru componentele pe 11 viteze (atat Shimano cat si SRAM).

 

In loc sa apreciezi ca iti promovam articolul... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce optiuni exista pentru un pinioane mai mare .

 

Nici nu ti-ai cumparat-o si ai si ajuns la problema pinionului de 34,36, compatibil sau incompatibil. Orice schimbator de mtb e suficient de lung sa urce si pe pinionul de 36, pe o caseta de 9v, am testat pe cursiera de otel. Il am pregatit si pe cel de 36 pe o caseta de 10v dar la primavara, acum cyc e singlespeed. 

 

Orice pinion peste 30 nu este neaparat insa specific touring & ciclocros, ceea ce ai zis ca te intereseaza. O mai mare atentie merita angrenajul, unde iti e mult mai util 46/36 sa zicem decat cel compact de cursiera 50/34.

Astea sunt cel putin concluziile mele in acest moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.