bogdan77

Pinion de SSP pe roată mag wheel

Recommended Posts

Are cineva idee dacă pe o astfel de roată (mag wheel) se poate monta pinion freewheel de single speed, și dacă se poate, merge oricare sau nu tocmai? Că pinion fix e clar și vizibil că merge.

Orice recomandări de pinion sunt binevenite– sunt începător.

post-17673-0-17471100-1416784187_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, pun imagine cu roata pe partea cealaltă. Merge aici montat un pinion freewheel cu o viteză?

 

 

post-17673-0-47474500-1417124346_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu e roată de față? Dacă are 100 mm între capetele piulițelor roșii degeaba montezi pinion - nu o să ai cadru pentru ea.

 

Ca să-ți răspund la întrebare: în funcție de cât loc ai s-ar putea să încapă un pinion normal pe un adaptor (pe care va trebui să îl fabrici undeva).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțam fain de răspuns. Păi… nu știu sigur, pentru că-s imagini fără indicii clare, luate de pe site-ul vânzătorului – deocamdată mă gândesc să cumpăr asemenea roți. Vânzătorul zice că se poate pune pinion freewheel fără probleme. Așa o fi? Mai pun o poză – roțile-s de mărimea 700c… poate mă scoateți din ceață cu pinionu'.  [-O<

post-17673-0-14735400-1417184567_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, în poza asta se vede filet, deci probabil că vânzătorul are dreptate - se poate monta un pinion normal cu freewheel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun. Încă o întrebare probabil idioată, dar cum ziceam, sunt începător: După cumpărare, ce măsor, ca să știu ce pinion să se potrivească? Sau pur și simplu zic "Dați-mi un pinion normal de freewheel SSP" și e suficient?

post-17673-0-57197300-1417195946_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, în poza asta se vede filet, deci probabil că vânzătorul are dreptate - se poate monta un pinion normal cu freewheel.

 

Eu vad filet pe ax si intuiesc alte 6 filete in butuc, pt pinion. Nici vorba de filet pt freewheel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă te referi la primele două poze, ai dreptate - asta am spus și eu. Dacă te referi la a treia... bănuiesc că e discutabil - mie mi se pare că e filet în partea stângă a pozei. Un pinion SSP care să se potrivescă pe filetul ăla îmi închipui că se găsește.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In poza din postul 4, in partea stanga a rotii mie mi se pare ca banda aia neagra e un fel de protectie rulmentilor/bilelor. De ce ar avea alta culoare eventualul filet care se presupune a fi solidar cu restul rotii?... In fine, cred ca o astfel roata cantareste 5 tone. Colegul cred ca vrea un flywheel cu freewheel. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai exact chinezul de pe aliexpress declara 3.36kg

 

200 dolari plus vama? vezi la dezmembrari tramvaie ca iesi mai ieftin si mai greu... daca asta era scopul... :))

 

presupun ca e vorba de un fixie de oras... rotile sunt foarte rigide, o sa-ti sara dintii din gura la cea mai mica denivelare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Măi, nu vă râdeți de mine, măi… că nu vreau să mi le iau pe alea roșii – le-am pus pentru că numai pe alea le-am găsit cu poze mai clare, cu filetu' vizibil.  :)

 

Da, îmi plac roțile astea cu 5 "spițe", chiar dacă știu că-s un pic mai grele, da' chiar așa diferență să fie oare între ele și ce am acum, roți normale 700c, nici prea-prea, nici foarte-foarte? (Ia stai, că am un cântar în casă!…)

 

Apropo, un set de roți Aerospoke cântăresc vreo 2700 grame, da' unde găsesc io de-alea la preț de 200 + TVA?

 

Cu pinionu': pe lângă numărul de dinți, tre' să comunic și diametrul filetului când îl comand de pe net? Sau diametrul e "universal"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, filetul ala e universal. Trebuie sa specifici doar numarul de dinti.

 

Nu-i de râs, e de plâns... Am pus mana pe niste roti din alea. Sunt obisnuit cu ganterele de 20kg, dar rotile respective tot mi s-au parut grele. 

Cam cate kile va avea toata bicicleta? Dar pretul? Esti sigur ca merita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai degraba vanezi niste roti gen spinergy de carbon cu 3 sau 4 spite pe ebay, vor fi la greutate normala. si preturile nu sunt foarte mari ca au fost interzise in plutonul profesionist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi mi-am cântărit roata 700c din față (jantă, butuc, spițe, cameră și cauciuc) și a ieșit la vreo 1800 de grame… Probabil oi avea eu de-astea mai grele decât normalul? Comparat cu ale mele, astea cu 5 spițe de care vorbeam nu-s deloc mai grele.  :-??

Share this post


Link to post
Share on other sites

3360g cheala vs 1800g. Daca dublu e o cantitate neglijabila, atunci go for it. 1-2 kg o fi neglijabile la autoturisme, dar la bicle nu.

 

PS Ce tot insisti cu 700C? Astea cu magneziu nu sunt 700C?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Andrei: roata față (1,64 kg) + roata spate (1,72 kg) fac în total 3,36 kg, nu o singură roată, Doamne ferește – dacă o roată avea 3 kile, nici nu mă gândeam. Sunt din aliaj de magneziu cu nu-știu-ce alt metal.

Treaba că menționez că roata mea e de mărimea 700c, și că și astea cu 5 "spițe"-s tot 700c, nu știu de ce e o problemă. Există și "mag wheels" de alte mărimi decât 700c, deci am vrut să se-nțeleagă că la mărime-s la fel cu ce am acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fapt sunt din aluminiu cu un foarte mic procent de magneziu. 

Greutatea rotilor e cea mai critica, deoarece pe ele trebuie sa le pui in miscare. E de preferat sa ai cadru greu si roti usoare, decat invers. 

Dar daca tie iti plac, ia-le! Doar nu vom merge noi pe ele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, mulțumesc tuturor de răspunsuri – m-am mai luminat cum stă treaba cu roțile astea, și… din moment ce-s cam aceeași greutate ca cele de acum, parcă mi-aș lua. Mersi încă odată. :^)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pun pariu ca din rotile actuale ai cauciucurile si camerele spre 1kg total... care trebuie scazute si la mag wheels adunate. diferenta nu e neglijabila deloc, mai ales la deal. daca orasul tau e plat sau mergi cu bicicleta doar de la gara la supermarket atunci conteaza mai putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now