Sign in to follow this  
temujyn80

Cursiera de otel

Recommended Posts

Şi eu mă dau pe oţel, părere bună spre excelentă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-am scris un e-mail celor de la Poison si i-am intrebat despre greutatea cadrului, a furcii si 

totodata daca este un cadrul CR-MO. 

La ultima intrebare nu mi-au raspuns, insa cu privire la greutate, au zis ca

furca are 850 gr, iar cadrul 2016 gr.

Nu pare cam mult? O fi de calitate cadrul?

Producatorul cadrului (Tange) este renumit la nivel mondial, dar tot mi se pare cam greu

in comparatie cu cadrele altor producatori (ex. Reynolds, Surly sau cele italiene).

Voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cu Canyon vs. Rose cum a ramas? 

Fiind totusi otel, de ce 850 gr sau 2016 gr ti se par mult? Care erau asteptarile tale? 

Tange sunt maestri ai otelului si nu au facut niciodata ceva de proasta calitate. La florin75 am vazut un cadru Soma (americani) cu tubulatura Tange, dar nu mai stiu ce model. Si Tange au mai multe categorii, Prestige e varful de lance. 

Poate ca double butted Cr-Mo e categoria entry-level dar sunt curios sa-l aflu si eu pe acela care afirma ca este inferior unui Reynolds sau Columbus din aceeasi categorie. Surly folosesc propriul otel, dupa standarde 4130 cr-mo, nu sunt niste monstri in producatia de tubulatura de cadre bicicleta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma hotarasem asupra bicicletei de la Canyon, dar apoi am vazut ca intro-o discutie pe forum cineva a postat

un linlk cu bicicleta de la Poison si mi-a acaparat atentia.

Apoi am inceput sa citesc despre cursierele din otel si despre diferenta dintre otel si aluminiu. Si am inceput sa inclin catre otel.

Apoi am citit si despre cei de la Tange si hotararea incepe sa mi se intareasca.

 

In legatura cu greutatea, ma gandeam ca furca si cadrul sa fi avut impreuna aprox. 2500 gr.

Am facut calculul plecand de la greutatea declarata a celor doua biciclete:

Canyon (8.2 kg), iar cea de la Poison (9 kg). Astfel la o echipare aproape identica

diferenta ar fi data de cadru si ea ar fi de 800 gr. (asta daca greutatea declarata este cea corecta).

Dar din specificatiile cu privire la greutatea cumulata a cadrelor si a furcilor, diferenta este mai mare (de 1166 gr.)

din moment ce Canyon-ul are 1700, iar Poison 2866.

Oricum nu mi se pare mare lucru, din moment ce nu sunt obsedat de greutatea foarte scazuta

a bicicletei pentru ca nu fac performanta, situatie in care un kg in plus, nu e nici o tragedie.

Sau nu? :):)

 

PS: Ce are Canyon-ul mai bun, aspect pe care eu il considere mai importat decat alte diferente de echipare dintre ele,

este raportul vitezelor (50/34 cu 11/32; fata de 50/34 cu 11/28)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca la poison e customizabil cam totul.Poti veni chiar cu piese de acasa :). Doar le scrii ce vrei si fac ei cumva sa o rezolve. Dezavantajul fata de canyon e altul - transportul e 100 sau 110 euroi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un oţel din 1977 pe tubulatură Reynolds 531, şi are 8.8 kg toată bicla.

Până la urmă piesele dau gretatea, nu cadrul zic eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tange sunt maestri ai otelului si nu au facut niciodata ceva de proasta calitate. La florin75 am vazut un cadru Soma (americani) cu tubulatura Tange, dar nu mai stiu ce model. Si Tange au mai multe categorii, Prestige e varful de lance. 

 

Eu am avut Soma DoubleCross cu tuburi Tange Prestige. In prezent am o cursiera Guerciotti tot cu cadru de otel, Deda EOM16,5. La asta cadrul e mai usor decat la cea cu tuburi Tange, este sub 1800 gr la marimea 59. Dar chiar si la Soma greutatea cadrului era undeva la 2000 gr.

Fata de aluminiu, la cadrele de otel mi-au placut intotdeauna finisajele dar si senzatia deosebita la mers. Chiar si sunetul rulajului parca este o experienta in sine. Trebuie precizat ca un cadru de otel flexeaza o idee mai mult decat unul de aluminiu, in special in zona bottom braket (nesemnificativ in conditii normale de utilizare). Confort, rezistenta sporita, finisaje bune sau exceptionale, preturi pe masura insa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca cochetez si eu cu ideea unei cursiere de otel - dar unde gasesc o geometrie mai endurance - asemanatoare cu canyon endurance AL sau specialized roubaix? Din ce am vazut, cel putin la poison, toate sunt mai race inclusiv cyclocrosurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar la comandă, pe bani groşi, din păcate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca la poison e customizabil cam totul.Poti veni chiar cu piese de acasa :). Doar le scrii ce vrei si fac ei cumva sa o rezolve. Dezavantajul fata de canyon e altul - transportul e 100 sau 110 euroi

 

Ai avut dreptate. I-am intrebat si transportul costa 100 de euro.

 

Inca cochetez si eu cu ideea unei cursiere de otel - dar unde gasesc o geometrie mai endurance - asemanatoare cu canyon endurance AL sau specialized roubaix? Din ce am vazut, cel putin la poison, toate sunt mai race inclusiv cyclocrosurile.

 

 

Aici ai dreptate! Si eu tot asta caut, dar pana la urma otelul ca material iti ofera un confort mai bun.

Poate totusi cu asta compenseasa in detrimentul pozitiei mai bune de la canyon sau de la specialized.

Sau poate ma insel!

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Inca cochetez si eu cu ideea unei cursiere de otel - dar unde gasesc o geometrie mai endurance - asemanatoare cu canyon endurance AL sau specialized roubaix? Din ce am vazut, cel putin la poison, toate sunt mai race inclusiv cyclocrosurile.

 

Tot la marii producatori de cadre de otel gasesti.

 

Salsa Collosal. Sigur au si ceilalti, Surly, All City, Soma, Kona, etc.. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de confort. Dupa cum spunea Trevizes intr-un post anterior, citez: "confort = un head tube mai lung si un top tube mai scurt. (luate impreuna, nu separat!)

Uneori dorinta de "confort" este asociata cu ideea unor ture lungi. Nu punem semn de echivalenta. Pentru ture lungi e nevoie ca bicicleta sa fie mai stabila. Mai stabila inseamna adica un wheelbase mai lung si o transmisie directie mai eficienta (un unghi al furcii mai mare, head tube angle)"

Totusi, daca comparam canyon-ul cu poison-ul observam ca ultima are un weelbase mai lung. In schimb head tub-ul si top tube-ul sunt mai orientate spre anduranta la canyon.

Insa daca la Poison se monteaza distantiere de 4 cm pentru furca, (exista optiunea asta), in loc de 2 cm cat e prevazut initial, se mai castiga 2 cm si aproape se agaleaza lungimea head-tube-ului de la Canyon.

Mai ramane doar top-tube-ul la care nu ai ce sa-i faci, in afara de reglajul seii si a lungimii pipei.

In aceste conditii, nu credeti ca se poate obtine o geometrie mai spre endurance?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident ca prin reglajele cu ajutorul distantierilor sau potrivind lungimei pipei se obtine o geometrie mai confortabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi si Condor Acciaio si Super Acciaio, ultima este o bijuterie, headtube inalt si top tube relativ scurt, ca sa nu mai vorbesc de schema de culori si forma tuburilor. Pretul este maricel dar o bicicleta ingrijita ar trebui sa te tina multi ani. Tot respectul pentru cei de la Condor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi-am amintit si eu ca prin 2009-10 cycles-for-heroes erau mai la moda, i-am vazut si pe viu la Eurobike, cred ca lucrau numai otel, tin minte cursiera Betty Leeds, cu Reynolds 953.

 

http://road.cc/content/review/1615-fixie-inc-betty-leeds

 

Am avut cam tot pe atunci intentia sa-mi fac un 29er de otel, am luat un cadru de la on-one, dupa vreo 4 ani pentru ca nu s-a intamplat nimic, am renuntat si l-am dat. Insa acel otel (~330 EUR) nu ma impresionase prea mult. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca cochetez si eu cu ideea unei cursiere de otel - dar unde gasesc o geometrie mai endurance - asemanatoare cu canyon endurance AL sau specialized roubaix? Din ce am vazut, cel putin la poison, toate sunt mai race inclusiv cyclocrosurile.

 

Genesis Tour de Fer / Croix de Fer,  Cotic Escapade, Planet-X Kaffenback? Singular Osprey, dacă nu vrei disc. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca cochetez si eu cu ideea unei cursiere de otel - dar unde gasesc o geometrie mai endurance - asemanatoare cu canyon endurance AL sau specialized roubaix? Din ce am vazut, cel putin la poison, toate sunt mai race inclusiv cyclocrosurile.

Uite pe aici cate ceva.

 

http://www.norco.com/bikes/road/adventure/search-steel/search-s1/

http://www.norco.com/bikes/road/adventure/search-steel/search-s3/

http://www.norco.com/bikes/road/adventure/search-steel/search-s2/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this