Recommended Posts

salut,sunt nou pe acest topic.Am nevoie de niste sfaturi pentru bicicleta mea.

am facut varza bicicleta dupa ture prin noroi,zapata,apa,praf.Deci lantul patineaza in forte medii,Am folosit si combinatii nefavorabile care au dus la uzura de lant,foi,pinioane.Precizez ca o am de 5 ani si aproximativ 10000 km.Ea stoc a fost pe 18 viteze si vreau sa o pun pe 21 cu pinion megarange.

Am niste foi care nu sunt noi dar nici uzate, aprox 500-1000 km. 

se pot inlocui foile fara brate.adica sunt nituite dar ma gandesc sa tai niturile si sa pun suruburi.

ce scimbator sa tun:Shimano SIS,tourney tz sau tourney tx.

o folosesc mai mult pt padure,

*-:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 500-1000 km nu ai de ce sa inlocuiesti angrenajul. Daca totusi il inlocuiesti, iti iei unul nou cu totul, nu are rost improvizatia aia.

Asa ceva: http://www.bikexpert.ro/angrenaje_18/tourney-fc-m131-3-foi-ax-patrat-pentru-6-7-8-pinioane_5788_5237.aspx

 

O sa iti trebuiasca un set noua de 7 pinioane pe filet, schimbator si lant.

Schimbator poate fi asta: http://www.bikexpert.ro/schimbatoare-pinioane_31/schimbator-shimano-tourney-rd-tx55-6-7-pinioane_5788_6701.aspx

 

Ce bicicleta ai, totusi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi nu prea văd de ce n-ai schimba foile cu tot cu braţe, dacă tot le ai. Şi la mine mai scapă lanţul pe pinionul cel mai mic, aşa că încearcă să mergi şi pe pe altele, adica să schimbi vitezele şi pe pinioane, nu doar pe foi iar pe cel mic sa-l folosesti doar pt viteza.

Şi eu pe a mea am forjat-o în felul ăsta şi singura problemă mai serioasa e butucul de pe spate căruia i-au căzut bilele. Şi pt. că am mers cu ea pe zăpadă presărată cu sare şi mi-a fost lene s-o şterg cu o cârpă îmbibată în motorină, a ruginit pe părţile nichelate. Dar în general un MTB rezistă la solicitări, e drept că n-o să-l ai ca nou.

Cât despre schimbător, eu am reuşit să pocnesc un Shimano Tourney (cred că tz era dar nu pot să garantez) aşa de rău că mi-a intrat între spiţe şi mi-a descentrat roata. Aşa că recomandat ar fi o gamă mai sus clasată. Despre SIS nu ştiu nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SIS inseamna Shimano Index System si defineste schimbatoarele secventiale, deci nu e un nume de groupset.

Schimbatoarele din gama de jos sunt mult mai solide decat cele superioare. Un Tourney rezista la lovituri mult mai puternice fata de un XTR. 

Foile de pe angrenajele nituite se pot schimba, dar nu merita. Operatiunile sunt migaloase si pot duce usor la obtinerea unui pedalier descentrat. Prin bazar preturile pentru angrenajele triple de otel incep de la 20 de lei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit un pedalier la 34 de lei,pare ok cu profile de urcare

Si un shimano 200gs 28-38-43 dar are uni dinti cam ciupiti si are ceva uzura pe foita mica,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

 

Pentru a nu mai deschide un nou topic imi permit sa va descriu aici problema cu care ma confrunt eu. Am o cursiera cu echipare Shimano 105 5800 (50/34 cu 11-28), groupset montat recent pe un cadru SH. Am facut zilele trecute primele ture si am dat peste ceva ce ma nedumereste pe mine ca incepator in lumea bicicletelor "cu viteze": Dupa ce ma opresc din pedalat, pentru a-mi trage sufletul sau pentru a incetini, cand apas iarasi in pedale bicicleta ... "ezita", pedalele se misca in gol cateva grade dupa care transmisia "cupleaza" cu un clank inainte sa simt din nou tensiune in pedale. Cu cat raportul este mai mic cu atat efectul este mai suparator mai ales fractiunea de secunda cand apas in pedale si dau in gol. Tot piesele in miscare ale bicicletei sunt noi si au mai putin de 15km rulati de unde deduc eu ca fie este o problema de reglaj fin fie un comportament normal pentru cursiere.

Oare ce sa fie?

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc otsdr. Inteleg ca nu e o problema a mea ci un comportament normal al butucului spate care la banii aia dati pe el nu are suficiente POE (point of engagement) ca sa raspunda cvasi-instantaneu la pedala. 

Raman deci cu senzatia aia dezagreabila de cadere in gol cand ma infig in pedale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica daca nu cumva miscarea clichetilor din interiorul casetei nu e ingreunata de mizerie (amestecata sau nu cu vaselina). E posibil ca acestia, in loc sa se agate de primul dinte disponibil al mecanismului de angrenare, sa intarzie pret de cativa dinti din cauza ca sunt impiedicati de mizeria de acolo. Daca da, curata interiorul casetei si clichetii si monteaza totul la loc fara sa ajunga vaselina pe clicheti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema a aparut de la primul kilometru, piesele sunt noi deci am exclus imediat uzura pieselor sau mizeria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca butucul are 16 sau 18 POE. Poti verifica cate POE(cate click-uri) are daca dai roata jos si faci o rotatie completa a casetei.

 

Am aceeasi senzatie dezagreabila pe MTB  la dat in gol - Shimano M525.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit acum pe net, ultegra 6800 (butucul meu) are doar 20 POE adica bratul pedalier se invarte degeaba 18 grade / raportul de transmisie la punerea in mers :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am un Ultegra 6800 nou-nout pe bicicleta si n-am intalnit problema asta. Sa inteleg ca la alti butuci pe care i-ai avut inainte nu te-ai lovit de ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit acum pe net, ultegra 6800 (butucul meu) are doar 20 POE adica bratul pedalier se invarte degeaba 18 grade / raportul de transmisie la punerea in mers :/

 

Cursa moartă la nivelul angrenajului depinde de raportul folosit - unghiul este invers proporțional cu raportul foaie/pinion. Bănuiesc că se consideră că "mai puține" puncte de angrenare sunt suficiente la butucii de șosea deoarece rapoartele folosite sunt mai mari.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E prima mea bicicleta. Dupa ce otsdr mi-a dat o sugestie despre ceea ce trebuie sa caut se pare ca intr-adevar atunci cand reincepi sa pedalezi exista un "unghi mort" pana cand clichetii prind din urma un POE ca sa angreneze roata. Daca stau pe foaia de 50 nu este atat de evident dar pe 34 este enervant daca te-ai oprit din pedalat. 

Sunt si butuci cu 72 de POE dar costa 400Euro. 

 

Explicatii foarte elocvente am gasit aici: http://www.redbike.ca/node/133

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul asta, foarte probabil ca nu e nici o problema cu butucul si ca trebuie doar sa te obisnuiesti cu ideea. Majoritatea butucilor de sosea sunt comparabili cu al tau din perspectiva unghiurilor de angrenare si asta nu pare sa fie o problema pentru nimeni. Disciplinele unde sunt folositi in general butucii cu foarte multe POE sunt cele in care ai nevoie de o viteza foarte mare de reactie (BMX, trial, dirt jump, o parte din disciplinele MTB, etc.). La sosea n-o sa ai nevoie aproape niciodata de asa ceva. O sa te obisnuiesti cu senzatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut. Am o problema legata de inlocuirea pedalierului la o cursiera care are acum un FSA BB30, cu monobloc FSA Press Fit (dupa cum scrie pe site). Eu sunt praf la capitolul asta si nu stiu ce trebuie sa aleg ca sa se potriveasca la bicicleta. Am vazut pe bike24 pedalier FSA BB30 cu tot cu monobloc, dar se pare ca monoblocul este diferit (MegaExo bottom bracket). Iau in considerare si un monobloc, pt ca anul trecut imi pacanea ceva pe acolo.

Va rog sa ma luminati cu ce se potriveste, sa nu comand aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BB30 e un standard de monobloc press-fit.

 

Tu ai gasit angrenaj cu tot cu monobloc BB30 (press-fit) sau MegaExo (filetat)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu MegaExo. Cautand fotografii, am vazut ca e filetat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai carcasa monoblocului standard filetat, merge megaexo direct. Daca ai carcasa lisa, pt pressfit, iti trebuie un adaptor BB30-BSA ca sa montezi megaexo sau orice alt BB infiletabil.

Prin carcasa ma refer la componenta cilindrica a cadrului, unde intra monoblocul. BB shell, in engleza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru lamuriri. Ma gandeam ca prima data cumpar piesele, apoi merg la un atelier sa le monteze, dar mai bine fac un drum la atelier si inainte de a cumpara piesele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ar fi rau :). Ca sa stii pe ce si daca dai banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceva ce ma nedumereste pe mine ca incepator in lumea bicicletelor "cu viteze": Dupa ce ma opresc din pedalat, bicicleta ... "ezita", pedalele se misca in gol cateva grade dupa care transmisia "cupleaza" cu un clank inainte sa simt din nou tensiune in pedale. 

 

Follow-up: am tras de niste cursiere in decatlon, toate faceau la fel.

 

Sincer m-as fi asteptat la asa ceva:

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.