Sign in to follow this  
brooks

Radon ZR Team 8.0 LE vs Bulls Copperhead 3

Recommended Posts

Salut,

Tot incerc de ceva timp sa ma hotarasc asupra unei biciclete MTB undeva in jurul valorii de 1000 euro. Bicicleta o sa fie folosita in principal la iesiri montane (poteci, paduri, noroaie, etc) si concursuri dar si pe stazile bucurestiului cand voi simti nevoia de o plimbare.

 

Mentionez ca eu vin de pe o bicla cu roti de 26 si asa mi-ar fi placut sa aiba si cea noua dar vad ca trendul este acum 27,5 sau 29. Dimeniunile mele sunt 180 cm inaltime cu o greutate de 82 kg dimensiunea potrivita ar fi 18" .

29 nu-mi place in mod deosebit, mi se pare mare, "puturoasa" daca pot sa-i zic asa astfel incat m-am orientat catre un 27.5 (asta inseamna ca am scos canyon-ul din schema).

 

Astfel am ajuns la cele 2 modele din titlu Radon ZR Team 27.5 8.0 LE si respectiv Bulls Cooperhead 3. Ambele biciclete au fix acelasi pret 1000 euro (iar la noi in RO ambele se pot cumpara pentru 4800 ron) si sunt modele 2015. Sunt totusi cateva diferente in ceea ce priveste echiparea si aici vroiam sa primesc un sfat.  mai jos este o poza cu echiparea bicicletelor side-by-side si cu gri am pus diferentele dintre cele 2:

post-17906-0-28691100-1424500594_thumb.png

 

Ce nu mi-am dat seama  inca este care setup e mai potrivit, crank deore cu caseta de pinioane xt (cum este cazul bulls-ului) sau crank xt cu caseta deore (in cazul radon-ului). alte diferente sunt franele (ceva mai bune la radon) si schimbatorul pe fara (mai bun la bulls). Acestea fiind spune sunt in ceata vis-a-vis de modelul care are raportul calitate pret mai bun. 

 

De asemenea mai exista diferente si in ceea ce priveste geometria cele 2 cadre:

post-17906-0-15975100-1424500659_thumb.png

 

Radonul se gaseste la un magazin de specialitate din Oradea in timp Bulls-ul poate fi cumparat de la o persoana care se ocupa de achizitionarea si transportul bicicletei din DE in RO.

 

Astept sfaturile voastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa scopul declarat si cateva elemente de detaliu din echipare, Bulls.

De NN ai trage mai greu spre exemplu.

Cu ceva achizitii minore de pinion ai scapa de o foaie si pedalierul de la Bulls pare mai avantajos si in cazul asta.

Un avantaj la Radon ar fi ca permite atasamente direct de cadru in cazul in care vrei sa pui un portbagaj de excursie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as lua Radon. Pentru franele XT, angrenajul XT (pinioanele sunt consumabile) si traseul cablurilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@crk

Franele Deore fix acelasi drac il fac cu o diferenta de greutate de neluat in seama.

La pedalier foile conteaza si calitatea rulmentilor. As zice ca over-all il avantajeaza pedalierul de pe Bulls.

Iar de traseu cabluri? Prin tub, la aluminiu nu mi se pare o inginerie, iar in general pe sub DT sunt mult mai expuse la pietre.

Plus ca nu va putea folosi niciodata decat traseu complet de camasi.

 

@@otsdr

Trecand peste fixatiile cu XT, ai fost magnific " Dintre Vasilica si Gherghina(date ca optiuni personale) alege-o pe Maria Ioana ca e campioana"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi greutatea de 10.9 (daca e reala) fata de 11.6 kg. Poate parea infima diferenta, dar 700g e enorm :).

 

Cat despre frane, Deore vs XT, dpdv estetic XT arata mai bine decat Deore, in rest nu prea ai diferente notabile la performanta (le-am avut pe amandoua). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De NN ai trage mai greu spre exemplu.

 

Ce anume reprezinta NN?

 

 

 

Cu ceva achizitii minore de pinion ai scapa de o foaie si pedalierul de la Bulls pare mai avantajos si in cazul asta.

 

Asta suna a upgrade iar eu nu intentionez prea curand (decat in masura in care este imperios necesar) sa bag alti bani in bicicleta :)

 

 

 

Ar mai fi greutatea de 10.9 (daca e reala) fata de 11.6 kg. Poate parea infima diferenta, dar 700g e enorm :).

 

In ambele cazuri greutatea bicicletei este pentru cea mai mica marime. Totusi cred ca se pastreaza diferenta si la marimimile superioare.

 

 

 

@@crk

Iar de traseu cabluri? Prin tub, la aluminiu nu mi se pare o inginerie, iar in general pe sub DT sunt mult mai expuse la pietre.

Plus ca nu va putea folosi niciodata decat traseu complet de camasi.

 

Trebuie sa recunosc faptul ca la radon nu-mi place cablul pe sub DT insa este doar o chestie de estetica din puctul meu de vedere. Nu stiu insa care sunt dezavantajele reale alei unui asemenea setup. Care este downside-ul pentru traseul complet de camasi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NN = Schwalbe Nobby Nic, cauciuc care as zice ca e cam mult pentru o bicicleta de XC. Nu sunt nici foarte silentioase si se simte ca tragi de ele, cel putin pe asfalt. Eu as pastra pe fata unul, in cel mai rau caz, daca vrei sa iei Radon-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scopul declarat, aspectul si echiparea m-ar indrepta si pe mine catre Bulls.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre calitatea cadrelor la cele 2 modele stiti ceva?

 

Eu eram setat initial pe radon pana cand am dat de bulls si am vazut ca este o alternativa destul de buna. Acum, personal imi place mai mult bulls-ul ca si design, cel putin in combinatia galben-negru. Pe deasupra exista si cele 3 pareri pro-bulls vs una radon.   

Pe de alta parte ma atrage mai mult foile xt pe fata si faptul ca bicla o pot achizitiona de un magazin de profil.

 

Ca sa complic si mai tare lucrurile vad ca exista si Rose Count Solo 1 27.5 in aceeasi categorie de pret.

 

Mda, inca ma mai gandesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rose Count solo are 11.9 kg marimea M. Eu zic sa ramai la alegerea dintre primele 2. Am vazut si eu varianta pe galben la Bulls. Nici n-as mai sta pe ganduri :)).

Alta chestiune - diferenta de 700 g (in medie) pare sa vina din cadru si roti (radon are greutatea "medie" declarata mai mare desi are "mai mult XT" in transmisie si frane). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intereseaza si pe mine subiectul si vin cu urmatoarea intrebare. Pentru Bulls Copperhead 3, la inaltimea de 1.80m ce dimensiune se preteaza, in conditiile in care doresc o pozitie "race" pe bicicleta? L pentru un TT ( 615 mm - M are 595mm ) mai lung urmat de o pipa scurta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
    MBZ, on 21 Feb 2015 - 09:09, said: Cu ceva achizitii minore de pinion ai scapa de o foaie si pedalierul de la Bulls pare mai avantajos si in cazul asta.   Asta suna a upgrade iar eu nu intentionez prea curand (decat in masura in care este imperios necesar) sa bag alti bani in bicicleta  

 

Numeste-l cum vrei, este tot o setare. Uneori observi ca tarasti dupa tine o foaie pe care nu o folosesti decat prea rar ca sa merite efortul.

Si daca o sa vrei sa scoti o foaie o sa poti compensa un castig de rapoarte prin pinion. Nu zic 42, dar 40 intra combinat cu un pedalier pe doua foi.

Nu cumperi bicileta pentru maine si nici o saptamana. O sa iti vina pe chelie si niscai modificari si e bine sa ai baza pe care sa le faci. Altfel inseamna mai multe alte piese achizitionate.

 

Cablurile... Poti merge cu sectiuni de camasa exterioara si doar camasa interioara din silicon-grafit pe toata lungimea traseului de cablu. Gen Nokon, Aligator, etc. La unele cadre da, la altele nu.  In cazul traseelor pe DT nu este imposibil dar nu este indicat. Numai din cabluri si camasi se pot scoate spre 200 gr.

 

Cum s-a mai zis, un cadru bun suporta mult, unul mediocru, poti sa pui si piese din Pantelimoniu pe el ca tot slab si greu va fi.

In cazul de fata, cum s-a subliniat deja, desi are unele componente insumate cu cca 3-400 gr mai usoare, Radonul este ca ansamblu mai greu cu 700 gr.

Daca ai muta pe Bulls piesele mai bune ai scadea spre 10 kg. Si e de luat in seama, pentru ca cand treci spre si sub 10 kg, un gram costa cam 1 Euro. Nu-i de colea cand se aduna.

Bulls nu este o firma obscura. Ceva vreme in urma faceau niste cadre bestiale dar au fost inghititi de un marketing slab si de China cea mare si necrutatoare.

Si Radon este tot germana ca sorginte si ca si Bulls provine din partea vestica a industriei, insa nu atat de veche sau performanta ca Bulls chit ca poarta numele unui gaz rar. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In urma raspunsurilor voastre tind sa merg pe bulls.

Sper totusi sa pot achizitiona bicla impreuna cu vreo 2 urechi de cadru altfel nu as risca pt ca observ ca nu prea se gasesc la noi si sunt patit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia clar. Urechea de schimbător trebuie să fie permanent cu trusa de scule când pleci pe coclauri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am facut achizitia insa am revenit cu o informatie interesanta. A aparut, din luna februarie anul curent, un magazin care aduce Bulls in Romania.

Nu vreau sa fac reclama asa incat nu o sa va spun decat ca magazinul este in Sibiu.

Din pacate insa nu au modelul Copperhead 3 de 27,5. Au insa alte modele de la bulls (atat in varianta de 27,5 cat si in varianta 29).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut si eu si este foarte tentat  mai ales ca au fix aceleasi preturi ca producatorul! Poate aduc si celelalte modele + echipamente :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu aduc, cel putin nu copperhead 3 pe 27,5 pentru ca, din ce mi-au zis s-a epuizat stocul la producator pentru modelul asta in sensul ca toti reselleri si-au facut deja comenzi si cica anul asta nu mai sunt unitati disponibile. Cica le gasesti doar la reselleri/dealeri.

Cat despre pret, da este cel de la producator si este unul competitiv pe piata de la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, am decis intr-un final sa merg pe radon. Singurul motiv pentru care am facut asta este pentru ca pur si simplu bulls-ul nu-l puteam achizitiona de la un magazin care sa-mi poata oferi si garantie (in caz ca este nevoie). Pentru mine a contat destul de mult aspectul asta se pare :)

Bicla este comandata si astept sa o primesc intr-una din zilele urmatoare.

Am sa revin cu un feedback asupra calitatii bicicletei dupa asamblare si cateva ture.

Nu prea imi e clar ce am sa fac cu cauciucurile. Cineva spunea mai sus ca-s prea mult nobby nic-urile pentru strada. Imi puteti recomandata ceva mai bun pt plimbarile pe asfalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NN sunt prea de tot pt oras..... Poti lua schwalbe silento dar merg numai in oras sau poti cauta ceva intermediar care merge si in oras ok si in off road.

Eu am NN pt offroaf si silento pt oras.

Si vezi ca e un topic de vrei 200 pagini pt cauciucuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am primit si bicicleta.

Ce feedback am dupa ce 'am pipait-o' si dupa prima plimbare (toate observatiile raportate la vechea bicicleta evident - merida matts 40v):

- roti mari (roata in sine cat si anvelopa cu balon mare)

- greutatea considerabil mai mica

- constructia solida (totusi grosimea toptube-ului mi s-a parut cam ingusta in zona de prindere cu seat tube-ul)

- vopseaua are o textura grunjoasa la atingere (nu este la fel de fina ca cea lucioasa)

- dupa o plimbare ma declar fascinat de franarea cu 1 deget (comparativ cu v-brakurile cu care eram obisnuit)

- imi plac foarte mult manetele de downshift cu actionare dubla (fie apesi cu thumb-ul fie tragi cu index-ul)

- cablurile de la shiftere au camasi jagwire(nu spun ca e de rau doar ca ma asteptam sa aiba shimano ca in cazul conductelor de frana)

- frana, desi tine in caz de urgenta, are o cursa destul de lunga pana ajungi sa blochezi rotile (comparativ cu niste avid-uri elixir 1 ale unui coleg care ajung fara niciun efort la punctul respectiv)

- nu sunt convins de faptul ca rutarea anumitor cabluri pe sub downtube nu o sa-mi dea batai de cap ulterior

Am incercat sa-mi asamblez bicla singur si am reusit pana la stadiul in care ghidonul, roata fata, saua, pedalele erau montate insa am observat ca discurile de frana atingeau placutele si pe fata si pe spate asa incat am decis sa merg la un service de specialitate. Pentru 30 ron au luat fiecare surub la verificat, gresat ce era de gresat, rezolvat problema cu discurile, reglat schimbatoare si chiar mi-au facut un mini instructaj al bicicletei.Cand am plecat de la ei eram mai sigur pe bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bine, sa te poarte sanatos pe unde ai chef! Poze la galerie asteptam! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this