Alexandru Oprea

Cadru Canyon nou - defect acceptabil sau inadmisibil?

Recommended Posts

Cadrul e anodizat și înfundat. Am pățit același lucru la o lună după ce mi-am cumpărat bicicleta, doar că la mine era înfundat și downtube-ul, mult mai urât.

*Poți să îl returnezi pe cheltuiala ta; în cazul de față problema ar trebui să fie rezolvată de Canyon fără nici cea mai mică cheltuială suplimentară pentru client (făcând abstracție de timpul pierdut).

quote, tu l-ai agresat banuiesc, nu? ulterior ai incercat sa remediezi problema sau ai continuat sa l utilizezi asa?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta era sprjinită de bordură și a căzut pe un ghiveci de beton de pe marginea străzii. Asta se întâmpla în anul de grație 2009, când încă aveam ochi de pisică pe roțile de la MTB.

Am mers cu el așa, apoi l-am vândut; din câte știu nu a fost nici o problemă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze de oftopic, dar este ceva rusinos in a avea ochi de pisica la mtb daca este folosit si in oras ?

Eu as returna bicicleta fara alte discutii. Am pretentia sa primesc ce platesc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice sistem de oriunde ar fi el se va misca mai repede cand e vorba sa-ti ia banii si foarte lent cand e sa-ti dea banii. 

 

Cu germanii ar trebui sa ai cele mai mici probleme, se vor misca incet dar se vor misca. Eu am primit si dupa mai mult de 6 luni niste bani diferenta dintr-o garantie la o chirie si cam tot dupa atita timp o alta diferenta de bani din sistemul medical ca urmare a unei urgente. 

 

Schimbatul cu alta bicicleta noua, nu stiu daca se rezolva, fiind un defect poate nerelevant asa cum sustin si antevorbitorii. 

Schimbatul cadrului cu unul nou. Hm. Si mai putin probabil, acela fiind cu totul alt produs, alta gestiune. 

In sistem de garantie nu inseamna neaparat ca iti dau un cadru nou, ci ori il repara pe asta (daca service-ul considera ca e cazul) ori iti trimit altul tot cu vreo imperfectiune estetica. Dar macar ai o hartie ca isi asuma livrabilul e bun de folosit. In momentul de fata tu poti sa spui pe buna dreptate ca nu stii daca acest cadru iti asigura securitatea fizica in folosire. Nu e o imperfectiune la un ochi de pisica ca tot s-a adus vorba. :)

Eu am schimbat un cadru la Focus (avea un zgomot in el, nu s-a prins nimeni care e cauza) si mi-au dat unul de alta culoare pe care scria si "disc" desi nu era pentru frane cu disc :) dar in rest nu are nici o problema. 

Nemtii sunt foarte stricti pe normele de Warranty, asa ca ei iau in serios legile alea pe care le mentioneaza in informatiile de acolo. Nu stiu ce se intampla daca ii reclami, probabil ca nu le pica bine. 

 

De aceea mai sus am mentionat ca as schimba in termenul legal de 30 de zile. Asa ceva functioneaza si in Romania, n-am avut probleme, dar de fiecare data am respectat conditiile, vazut produs, analizat, returnat in conditii impecabile fara sa fie folosit nici un pic. Banii i-am primit inapoi si pe loc, si peste o saptamana si peste alte 30 de zile. Mi-am asumat pierderea de nervi, de ceva timp si chiar de niste bani (transport, deplasari, etc.) 

 

In mod normal asta ar fi solutia, returnat, primit banii inapoi, comandat alta bicicleta. 

 

Nu mi-ar placea sa fiu in situatia ta, si cred ca e dificil sa-ti spuna cineva care e varianta mai avantajoasa pentru tine din toate punctele de vedere. Pentru ca e normal sa fie o frustrare sa iei un produs cu defect daca ti s-a spus ca nu ai de ce sa te astepti la asa ceva, produsul nefiind unul "de outlet". 

Daca l-ai fi comandat la un magazin din Romania, si cand l-ar fi adus, ai fi vazut defectul, l-ai fi refuzat? Asta e intrebarea sincera la care trebuie sa raspunzi si numai tu stii cel mai bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dc facem o simulare a acestei situatii, insa petrecuta in Romania, da, as fi facut aceleasi demersuri si probabil ca as fi avut mai multi sorti de izbanda si mai putin timp irosit.

Canyon nici macar la telefon nu raspunde, am incercat sa i sun ( mentiona cineva in alt topic aceasta problema si se pare ca e reala).

Atata timp cat acel mic defect poate fi neglijabil dpdv tehnic/structural, precum au sustinut si ceilalti participanti la discutie, solutia de mijloc ar fi sa obtin un discount de la ei...

Sa continui pe termen nedeterminat cu e mailuri infinite, timp irosit si nervi acumulati nu cred ca e rentabil pana la urma...

oricum ar fi, asta e o lectie pe care ar trebui sa o cunoasca toti viitorii clienti ai canyon.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca imi amintesc bine, in cutie ar trebui sa fie si o hartie completata de mana (cu checkbox-uri bifate) cu inspectia tehnica facuta de unul dintre angajatii lor. Vezi daca mentioneaza ceva legat de cadru.

Imi mentin parerea ca ar trebui sa postezi pe pagina lor de Facebook...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt bifate ca fiind ok si la verificarea cadrului. o sa incerc si cu postarea pe facebook desi cred ca-si pot filtra ce le convine si ce nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haideti sa va povestesc ce am patit eu:

 

Anul trecut in luna august am comandat o bicicleta Eastway FB4.0 de la Leisure Lakes Bikes din UK. Am primit bicicleta o saptamana mai tarziu, am scos-o din cutie si am constat ca avea o mica zgarietura pe cadru (o urma ca de ac pe lungime de 3 mm si o ciobitura cat o gamalie de ac). Dupa ce am asamblat-o, dezamagit deja de zgarietura, am constatat ca, desi stickerul de pe cadru zicea ca e marimea L (58 cm), asa cum comandasem, parea mai mica. Am luat ruleta si am masurat-o si era de fapt marimea M (56 cm). Am facut poze si am scris imediat mail magazinului. am primit raspuns imediat, la inceput nu au fost de acord, dar, dupa alte cateva mailuri, in care am pastrat un ton decent, am fost rugat sa astept cateva zile, sa gaseasca o solutie.

A doua zi am primit mail in care eram informat ca intr-adevar a fost o greseala de etichetare a cadrelor la producator si ca asteapta si ei instructiuni, in vederea rezolvarii problemei.

Dupa doua zile am primit un alt mail in care eram intrebat daca accept sa mi se returneze valoarea integrala platita si sa pastrez bicicleta, dat fiind ca recuperarea ei de la mine este mult prea complicata, desi ma oferisem sa o exepediez pe cheltuiala mea, urmand a mi se deconta ulterior cheltuielile.

 

Acum probabil ca veti rade de mine, dar am considerat ca este mai corect sa primesc doar jumatate din suma, dat fiind ca pastrez totusi bicicleta si o pot revinde. Au fost de acord si am primit banii in cont in 15 minute. Bicicleta o folosesc si acum, chiar daca este cu o marime mai mica pentru mine.

 

In cazul tau, consider ca defectul este inadmisibil. Trebuie sa fii despagubit in totalitate, fie prin inlocuirea cadrului, fie prin inlocuirea bicicletei. Producatorul va suporta si costurile de expediere de la si catre tine. Se poate chiar si pentru noi est-europenii. Pastreaza un ton normal in discutiile cu ei, dar ferm! Fii informat asupra conditiilor de livrare si retur, dar si a legislatie aplicabile. Oricum ar fi, exista o directiva europeana, adoptata in dreptul intern al fiecarui stat membru UE, potrivit careia in cazul achizitiilor prin internet, data fiind imposibilitatea de a verifica produsul, cumparatorul poate returna produsul in termen de 10 zile, fara a da niciun fel de explicatie, pentru simplul motiv ca nu se ridica la nivelul asteptarilor sale.

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-e mi-au raspuns cei de la Canyon la telefon in mai putin de 30 de secunde la numarul asta: +49 261 40 4000

am selectat limba (2-engleza) si tipul apelului (3-plangere)

 

probabil cine a sunat a facut-o in afara programului lor de help-desk/call-center. 

Evident insa ca nu o sa-ti dea domnisoara solutia pe loc ci o sa-ti explice o procedura. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-e mi-au raspuns cei de la Canyon la telefon in mai putin de 30 de secunde la numarul asta: +49 261 40 4000

am selectat limba (2-engleza) si tipul apelului (3-plangere)

probabil cine a sunat a facut-o in afara programului lor de help-desk/call-center.

Evident insa ca nu o sa-ti dea domnisoara solutia pe loc ci o sa-ti explice o procedura.

Multumesc pt nr.

A functionat. Am vb cu cineva de acolo si mi a spus ca se va rezolva si ca voi primi un raspuns la e mailuri dupa max 48 de ore de la trimiterea lor...

Sa vedem dc sunt de cuvant.

In plus, mi au spus ca pot folosi bicla fara probleme pana atunci...oare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-e mi-au raspuns cei de la Canyon la telefon in mai putin de 30 de secunde la numarul asta: +49 261 40 4000

am selectat limba (2-engleza) si tipul apelului (3-plangere)

 

Pot confirma cele spuse de Trevisez – dupa aproximativ 30 de secunde am putut vorbi cu cei de la “sectia engleza”. La “sectia germana” mi-a trebuit aproximativ 3 minute pina cind mi-am putut spune of-ul.

 

Eu lucrez zilnic cu vestici (si la vestici) de citeva decenii. Probabil nu dispun de experienta lui ionut-daniel si probabil nici “nu stiu cum e”. Trebuie sa ma mai gindesc daca are rost ca la atitea prejudecati masive exprimate pe aici sa scriu citeva cuvinte despre asa zisa “strategie adoptata de toti vesticii cu privire la estici” fiindca n-am chef sa ma trezesc cu “un pumn in gura virtual” sau un mesaj de tip “WELCOME TO REJECTION – STAY STRONG”, moderarea si monitorizarea postingurilor sau ban pentru oaia neagra a forumului.

 

P.S. De nimic nu le e atit de mult teama “vesticilor” si firmelor / concernelor care au de aparat un renume si o reputatie ca de pierderea acestora sau sa-si vada numele si calitatea produselor si serviciilor tema si motiv de terfeleala  pe diverse forumuri. Customer satisfaction evaluation – o strategie adoptata de toti vesticii, o tema supusa lunar unor analize meticuloase  si un motiv pentru a-i arde pe cei “vinovati” rau de tot.

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au raspuns cei de la Canyon.

Am stabilit de comun acord sa imi trimita o alta bicicleta si cea avariata sa le fie returnata. Sa vedem cat de repede se vor misca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au raspuns cei de la Canyon.

Am stabilit de comun acord sa imi trimita o alta bicicleta si cea avariata sa le fie returnata. Sa vedem cat de repede se vor misca.

 

Ma tavalesc pe jos =)) .

 

Asta da „strategie de vestici” – mama lor de ciumpalaci imputiti si necivilizati care ne cred saraci, umili si prosti si ne trimit bullshiturile lor. Numai escroci nesimtiti care nu isi dau un interes maxim “in relatii cu clientii”.

 

“Profetiile calificate” ale lui ionut-daniel imi amintesc de “povestile de speriat copii” despre politia nazista din bavaria care pindeste pe la colturi ciclistul roman – poveste propagata de un prieten de-al nostru forumist, om umblat, care, si el “stie cum e” :X .

 

Misuna profetii si iexpertii pe acest forum, se-nmultesc “ca buretii dupa ploaie” sa avem si noi cu cine ne mindrii. Ce ne-am face fara voi corifeelor?

 

P.S.

 

Si tu ma, da ma, tu, tu asta care te pregatesti sa-mi sari in beregata cu latratul tau necalificat de catelus umilit, trage adinc aer in piept (cel putin un “organ” cu ceva continut sa cari cu tine) si incearca sa ramii calm ca o sa te faci iar de ris :-SS.

 

Si tu, asta pagubit, sa nu uiti sa ne informezi despre sfirsitul dramei care a dat napasta peste tine si mai ales despre parerea ta referitoare la relatia cu clientii.

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Frank

 

Are vreo legatura cu topicul?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cetatene Frank, chiar daca nu are legatura cu topicul, te rog sa folosesti un ton decent, nu te mai umfla in pene atat de tare ca o sa bubui! Ne-ai aratat tu noua cum stau lucrurile de fapt, bravo! Iti vom fi recunoscatori pana la a 3-a generatie! Multumit?

Incearca sa nu treci de bariera dintre bunul simt si infatuarea gretoasa!

Multumesc anticipat!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Alexandru Oprea daca vei citi regulamentul ai sa observi ca nu in felul asta se rezolva disputele sau inconvenientele legate de postarea cuiva, ci prin Report Post.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Frank am zis ca daca nu face scandal nu primeste nimic. Si da, inca imi mentin "prejudecatile extremiste de catelus cu latrat necalificat si iz de corifeu karatist". E treaba mea. Asa sunt eu. Cum si tu stii bine cum esti si cum si-au dat si oamenii de pe forumul asta seama despre tine cum esti.

@@Alexandru Oprea Bravo! Bine ca te-ai mentinut pe pozitie!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banii nu au culoare.

Totusi,cu nemtii puteti incerca si un Google translate scriind mailul bilingv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi citi regulamentul cu scuzele de rigoare pentru abaterea de la subiectul principal!

Revenind la originea discutiei, se pare ca in timpul transportului bikeguard-ul a suferit un mic soc dedesubt. Astfel, bratul pedalier drept care era in pozitie verticala a fost usor lovit la capatul unde se monteaza pedala.

Spun asta deoarece la reimpachetarea bicicletei, am vazut in interior cartonul deteriorat serios. La exterior, UPS a pansat bine zona cu banda adeziva (marcata UPS) pentru a acoperi cartonul rupt. Cand am receptionat bicla am vazut banda aia adeziva trasa in mai multe straturi insa nu am considerat ca ar fi o problema...

Totusi, asta nu cred ca are legatura cu cadrul imperfect.

Numai bine!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca s-a deviat un pic de la subiect, topicul de fata va ramane important. Te rugam sa ne tii la curent cu evolutia evenimentelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defectul este inacceptabil.

Pt. ca o astfel de adancitura e rezultatul unei lovituri care poate avea si alte efecte, nu numai ce este vizibil local.

Poate, de ex, sa provoace chiar o curbura a intregii tevi, greu sesizabila cu ochiul liber.

Sau niste fisuri care lucreaza in timp reducand, evident, rezistenta intregului ansamblu/cadru.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alexandru,

 

Top tube-ul nu era invelit in bubble wrap in cutia de transport?

Intreb pentru ca la mine asa a venit bicla comandata pe wiggle.

Avea si multe pungi cu aer pentru protectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan bicicleta este in drum spre Canyon, pentru a fi schimbata. Vineri cel tarziu ar trebui sa ajunga la ei.

@iulian_florea Top tube-ul nu a fost invelit in nimic protector. Ghidonul era fixat de furca si toptube cu benzi velcro si despartitoare.

Cei de-acolo mi-au spus ca vor schimba bicicleta defacta cu una impecabila.

Astept cu nerabdare deznodamantul acestei povesti.


Asa arata cutia la receptie

 

 


Imaginea atasata

post-17107-0-11712500-1425496764_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era normal, defectul ala era inacceptabil pentru o bicicleta noua, trimisa prin curier de la 2000 km distanta. Ma bucur pentru tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.