andreyy_geo 11 Posted March 16, 2015 Salutare tuturor, am cautat pe sectiunea de cicloturism un topic despre sei. Nu am gasit si am decis sa creez unul nou, sper sa nu existe vreunul si eu sa nu-l fi vazut... Eu m-am hotarat sa schimb saua din dotare, dupa cativa ani in care am refuzat sa incerc altceva manat de frica de a nu o nimeri din rau in mai rau. Asadar as ruga pe cei care au la activ ture mai lungi efectuate sa-mi ofere niste sfaturi, mie si altor ca mine... Probabil vor fi cativa care vor recomanda marci, Brooks in special, as fi interesat mai mult insa de dimensiuni, forme etc. O sa mai lata e mai potrivita sau din contra are mai multe aspecte negative decat cele pozitive etc. Va multumesc, si sper sa fie si altora de folos aceasta discutie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 5,768 Posted March 16, 2015 Salut! Nu sunt la cicloturism, dar contin ceva informatie utila in cazul de fata: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/2658-sa-confortabila/ http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/5143-brooks-fan-club/ Dupa mine, Brooks B17 e alegerea ideala pentru turism. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 5,928 Posted March 16, 2015 @andreyy_geo Te rog, da-ne si niste date tehnice ale tale: greutate si inaltime. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drysna 272 Posted March 16, 2015 Eu unul nu as da 300-500 lei pe o sa brooks + tija speciala decat daca am garantia ca o sa ma impac bine cu ea.(iar asta doar in situatia in care bicicleta mea valoreaza minim 2000-3000 lei :) ) Eu reamintesc metoda clasica: Cauta magazine in care au sei de test si probeaza-le inainte la ture de minim o ora. Sau cauta biciclisti dornici sa te lase sa probezi saua lor. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 5,768 Posted March 16, 2015 B17 nu are nevoie de tija speciala. Eu as face corelatia mai degraba cu destinatia bicicletei, nu cu pretul. A mea a stat vreun an de zile pe bicla de oras, un otel simplu care ma costase cat saua. Nu s-a aratat jignita :). Riscul ca saua sa nu se potriveasca... da, e o observatie valabila, desi mie mi se pare ca riscul asta e mai mare la seile de sintetic. Un "test-ride" de o ora e si nu e bun pentru o sa cu care ai de gand sa mergi ore in sir (sa zicem 10). Te poti prinde repede daca saua e intolerabila si renunti la ea. Dar daca dupa o ora iti e bine, nu e sigur ca o sa fie la fel peste alte 5. In fine, daca saua de piele este o cheltuiala riscanta, as recomanda SMP Extra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dorinw6 426 Posted March 16, 2015 Eu unul nu as da 300-500 lei pe o sa brooks + tija speciala decat daca am garantia ca o sa ma impac bine cu ea.(iar asta doar in situatia in care bicicleta mea valoreaza minim 2000-3000 lei :) ) Eu reamintesc metoda clasica: Cauta magazine in care au sei de test si probeaza-le inainte la ture de minim o ora. Sau cauta biciclisti dornici sa te lase sa probezi saua lor. Daca-ti cumperi lucruri dupa valoarea bicicletei...spor la dureri, disconfort, neplaceri de toate felurile. Cand eu am cumparat saua Brooks B17( care da, abia acum pe 19 va primi un test de 4 zile) nu am stat sa ma gandesc daca ma voi impaca cu ea sau nu. Peste tot este laudata, si cred eu ca va face bine... Referitor la teste pe saua unuia altuia, sau la magazine, nu merge. Trebuie sa fii decis cand vrei sa cumperi un lucru. Sunt zeci de site-uri cu review-uri despre produse de unde te poti informa. Decat sa dau banii pe 3 sei care nu ma multumesc, mai bine risc, spre ceva ce e laudat de zeci de cicloturisti care parcurg zeci de km intr-un an. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Frank 4,817 Posted March 17, 2015 Eu unul nu as da 300-500 lei pe o sa brooks + tija speciala decat daca am garantia ca o sa ma impac bine cu ea.(iar asta doar in situatia in care bicicleta mea valoreaza minim 2000-3000 lei :) ) O astfel de garantie nu primesti nici de la un un cunoscator intim al curului tau - nu cred ca e ceva exagerat daca saua “face” aproximativ 15 % din pretul bicicletei. Importanta seii e de multe ori subestimata. O pereche de pedale care e putin mai grea decit ceea ce considera expertii optimal nu-ti va crea atitea probleme cit o face o sa de tip 0815. Quote Share this post Link to post Share on other sites
andreyy_geo 11 Posted March 17, 2015 Multumesc de raspunsuri si scuze ca nu am fost mai atent la cautari, desi pe cele doua topicuri am vazut ca se discuta mai mult, nu exclusiv, de greutati, costuri etc. Un lucru e cert si il stiam si eu dupa cateva mii de km pe bicicleta, fiecare are o preferinta si fiecaruia i se potriveste ceva sau altceva... Asa ca am hotarat sa experimentez. Am gasit o sa mai lata, despre care s-a facut vorbire pe unul din topicuri, la un pret mic, doar pentru a vedea diferenta, iar daca aceasta exista ma voi orienta pe viitor spre sei mai late, Cea care o folosesc eu acum, un model de la Selle Italia entrylevel, are 15 cm latime. Am comandat una de 17,5... pana la aceea o sa incep sa folosesc si o husa pe saua pe care o am acum. Eu am 1,93 inaltimea si vreo 5,6 kg peste 100... Conteaza foarte mult si geometria bicicletei. Am avut ocazia sa testez o sa Brooks, insa era pe o bicicleta de ture, cu o pozitie mai confortabila la mers, eu insa desi practic turele lungi, specifice cicloturismului, prefer cadrele de MTB si nu cred ca o astfel de sa s-ar potrivi cu pozitia pe bicicleta... Cred ca experimentand voi reusi sa gasesc ceva mai bun, Sper. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 5,928 Posted March 17, 2015 Eu am 1,93 inaltimea si vreo 5,6 kg peste 100.. Avand in vedere dimensiunile de mai sus, iti recomand un Brooks B 190. Eu am 1,90 inaltime si vreo 110 kg, in viu, iar saua Brooks o folosesc din 2009. Pe scurt, desi ma repet, faci o tura de o saptamana, aduni cateva sute de km iar la final nu te doare curu'. Bafta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
radu_vadan 839 Posted March 17, 2015 Încă un plus de la mine pentru Brooks B17. Quote Share this post Link to post Share on other sites
megabicicleta 43 Posted June 15, 2015 Dupa o tura in forta am ajuns acasa transpirat leoarca. A doua zi pe pantaloni in zona funduletului meu se vedea o pata ,de fapt doua, corespunzatoare seii. Ma gandesc sa caut o sa perforata, sa se evapore transpiratia?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
crk 901 Posted June 15, 2015 Mai bine niste pantaloni perforati, cred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,154 Posted June 15, 2015 Transpiratia excesiva = efort excesiv = bad, bad, bad. O sea de piele Brooks nu e niciodata o investitie riscanta, e ca diferenta intre o curva si o nevasta fidela. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,302 Posted June 15, 2015 Transpiratia excesiva = efort excesiv = bad, bad, bad. O sea de piele Brooks nu e niciodata o investitie riscanta, e ca diferenta intre o curva si o nevasta fidela. Bicicleta lui @@megabicicleta costa cat jumatate din pretul unei sei Brooks... Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,154 Posted June 15, 2015 Draga, o fi bicicleta de doi bani dar curu' e nepretuit. Depinde si cat mergi. Pentru o cinzeaca' fie si de off-road suparat, poti merge si pe portbagaj. Pentru o relatie cu intentii seriose trebuie mai mult respect. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
megabicicleta 43 Posted June 16, 2015 Bicicleta a costat ceva banuti, un salariu de bugetar, a fost buna si inca este pt standardele mele de amator. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,154 Posted June 16, 2015 @@megabicicleta Te rog sa ma ierti. Nu am dorit sa ofensez. Am dorit ca intr-o maniera "hiperboleana" sa accentuez importanta seii. Personal am avut si am biciclete "de doi bani" dar de care sunt mandru si cu care ma simt minunat. Una din ele am cladit-o pe un cadru de otel finut, pe care am dat 30 RON. Quote Share this post Link to post Share on other sites
megabicicleta 43 Posted June 16, 2015 Nici o suparare. Am vazut sei de plastic total perforate, fara material, gen plasa. Le-o fi incercat careva? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumus 723 Posted June 16, 2015 Mergi si ia un selle Royal cu gel, scapi sub 150 lei, sa fie mai lata, si o sa fie super confortabila, euam avut 3 sei de 130, toate naspa, am trecut la 150 selle royal, si e super, dar cred ca ar fi ok si cea de 170. Am 170 inaltime si 88 kg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,154 Posted June 16, 2015 La 320 RON e un Brooks B17 dar pe asta o ai toata viata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danfizesan 80 Posted June 16, 2015 Mergi si ia un selle Royal cu gel, scapi sub 150 lei, sa fie mai lata, si o sa fie super confortabila, euam avut 3 sei de 130, toate naspa, am trecut la 150 selle royal, si e super, dar cred ca ar fi ok si cea de 170. Am 170 inaltime si 88 kg.Oare cum poți sa ii recomanzi sa ia una mai lata când tu nu cunoști conformația lui? Pt comparație cu tine eu am 1.80 și 95 kg și o sa de 160 a fost mult prea lata, ce este ok este una de 140. Lățimea sei se ia cu 2cm peste cit ai distanta intre oasele de la șezut. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
megabicicleta 43 Posted June 16, 2015 Am 1.81 si 86kg, saua actuala are 22 latime, cea veche avea 16. Am avut o alta bicicleta, acelasi model, mi-au furat-o imediat dupa ce i-am facut prima revizie. De atunci mi-am propus sa nu mai investesc bani multi in bicicleta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,302 Posted June 16, 2015 Lățimea sei se ia cu 2cm peste cit ai distanta intre oasele de la șezut. Teoretic da, practic depinde si de forma seii. Unele au extrem de putin padding pe ultimii 2-3 cm de pe marginea seii, iar asta poate fi o problema majora pentru unii chiar daca latimea teoretica a seii corespunde. In rest da, fiecare cur are șaua lui, cu mici exceptii (gen Brooks) sfaturile de genul "cumpara saua X ca sigur iti va fi buna" nu prea au sanse de reusita. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,154 Posted June 16, 2015 Undeva prin '93 eram tanar si sarac. Imi adusesem de acasa "ucraina" single speed, model de dama, pe care tata (Dumnezeu sa-l odihneasca!) mi-o cumparase undeva pe la sfarsitul adolescentei mele. Ce vremuri!. Visam la o bicicleta care sa aiba macar trei pinioane. Vise, vise. Prin '98 am cumparat un Cilo seccond-seccond hand de la un coleg. Eram boier, imi permiteam sa dau 100 USD pe ea. De fapt am luat doua, una pentru consoarta. Imediat am modificat-o la un fel de "abomination" dar cu care, daca pedalam pe cea mai usoara transmisie i se ridica roata din fata. Avea un pedalier de la "rusi", cred ca de 1 kg, cu patru foi. Pe spate aveam sase pinioane plus doua viteze in butuc. Pe vremea aia nu puteam sa accept ca lanturile de bicicleta se uzeaza. De fapt, la single speedurile cu torpedou din vremea aceea, puteai folosi la infinit lanturile prin simpla tensionare din "fluturi". Cei care stiu ce e un Spectrum vor intelege. Daca mi-ar fi spus atunci, cineva, ca voi ajunge sa am nu una ci trei biciclete as fi zis ca e nebun. Azi am o struto-camila de trekking pe care o iubesc doar putin mai putin decat sotia si copilul, un MTB recuperat din "donatia" fiului meu si o oraseanca in curs de transformare in cursiera. Sigur, sotia are MTB ul ei si oraseanca ei iar fiul meu are o oraseanca lasata la "pensiune" pe terasa, pentru ca bicla "de fite" e cu el. Candva, fiul meu imi spunea ca oamenii "normali" au o bicicleta de rup gura targului dar la servici se duc cu rabla, cea mai draga sufletului lor. Mi-as fi dorit sa fie altfel. Exista o morala simpla: "Adevarul exista indiferent de capacitatea noastra de a-l percepe sau de a-l accepta." 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites