Recommended Posts

Extrem de interesant planul vostru. Daca va sunt de folos aceste informatii, poate bagati un ochi. Dincolo de astea, astept(am) cu nerabdare ceva detalii legate de bagaje: continut, greutate, bla-bla... ca sa avem la ce bali :)

 

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/16233-15000-de-kilometri-prin-asia-centrala-pe-urmele-lui-marco-polo-catre-un-munte-indepartat/

 

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/16567-15000-de-kilometri-prin-asia-centrala-direct-din-tura/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu impreuna cu un prieten din copilarie ne-am gandit sa plecam spre Asia pe biciclete, ...

 

De data asta sint sigur ca drumurile noastre nu se vor incrucisa - mi-as fi dorit-o.

Va string (em) pumnii, va doresc mult noroc si vint din spate.

 

P.S. O sa urmaresc cu interes tura voastra (daca exista posibilitatea) si poate mai schimbam din cind in cind "o vorba".

 

Daumen1.jpg  Daumen1.jpgDaumen1.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gmarco16

Foarte tare proiectul vostru.

Felicitari pentru intentie si drum bun.

 

Daca se poate, cred ca ar fi util sa ne dai niste detalii despre biciclete (anvelope, jenti, transmisie, sa, portbagaje, etc) precum si despre echipament (cort, sac de dormit, saltea, arzator, vase pentru preparat mancarea, etc).

 

Intentionezi sa organizezi ceva cu ocazia plecarii (precum Radu Diaconescu)?

 

Din Kirghistan sau China cum va intoarceti in Romania?

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Configuratia bicicletei mele este urmatoarea:

 

  • Cadru: Surly Troll 18';
  • Furca: Surly Troll;
  • Schimbator fata: Shimano XT;
  • Schimbator spate: Shimano XT Shadow;
  • Manete schimbatoare: Shimnao Dura Ace;
  • Manete frana: Cane Creek V;
  • Frane: Avid BB7 MTB;
  • Angrenaj: Deore M590;
  • Butuc pedalier: Shimano XTR Hollowtech II;
  • Pinioane: Shimano XT;
  • Lant: Shimano XT;
  • Roti: Remerx Jumbo cu butuci Novatec;
  • Spite: DT Swiss;
  • Cauciuc fata: Schwalbe Marathon Plus Tour 26 x 2.0;
  • Cauciuc spate: Schwalbe Marathon Mondial Evolution 26 x 2.1;
  • Aripi: SKS P65;
  • Pedale: no name;
  • Sa: Brooks Flyer Imperial;
  • Tija sa: Truvativ;
  • Ghidon: Syntace Racelite - 420mm;
  • Ghidolina: PRO gel;

Pe bicicleta:

  • Portbagaj fata: Tubus Tara Big Apple;
  • Portbagaj spate: Tubus Cargo;
  • Miniplatforma fata: Sunlite Gold Tec;
  • Genti fata: Ortlieb Classic Front Roller;
  • Genti spate: Ortlieb Classic Back Roller;
  • Geanta prinsa pe portbagaj spate: Ortlieb Rack Pack M;
  • Geanta ghidon fata: Ortlieb Ultimate 5 Plus size L;
  • Borsete cadru: Topeak Tri DryBag + Vaude;
  • Cric: Click-Stand.

 

Bicicleta lui Petru:

  •  Cadru clasic de tură/expediție Reynolds 525 construit din aliaj de oțel;
  •  Furcă rigidă clasică Oxford Bike Works;
  •  Roți întărite construite manual, jante Ryde Zac 2000 cu 36 de spițe și butuci Deore;
  •  Anvelope Schwalbe Marathon Plus Tour 26 X 1.75";
  •  Frâne de tip V-Brake, Deore;
  •  Echipare angrenaj, transmisie, frane, butuci Deore;
  •  Șa clasică Brooks B17;
  •  Cric Pletscher cu dublu picior;

 

Pe bicicleta:

  • Portbagaj spate Axiom Journey;
  • Portbagaj față Tubus Tara;
  • Genti fata: Ortlieb Classic Front Roller;
  • Genti spate: Ortlieb Classic Back Roller;
  • Geanta prinsa pe portbagaj spate: Ortlieb Rack Pack M;
  • Geanta ghidon fata: Ortlieb Ultimate 5 Plus size L;
  • Minigenti Ortlieb atasabile pe gentile de fata;

Bicicleta a fost personalizată, construită manual de către Oxford Bike Works (http://www.oxfordbikeworks.co.uk/) având în minte simplitatea, longevitatea și nu în ultimul rând confortul.

Lista cu echipamentele din genti urmeaza sa fie publicata un pic mai tarziu.

 

12876_634660463300654_629209327582173546

 

 

 

 

10351087_637536213013079_863947113185913

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult Frank pentru urari si sunt sigur ca bicicletele noastre se vor reintalni intr-un viitor! Cu siguranta vantul va fi preponderent de spate, pentru ca mergem spre est. :) In masura in care tura ne va permite, vom posta aici impresiile noastre.

 

@a_mic, multumesc pentru link-uri. :) Am citit despre tura lui Radu, am fost la prezentarile lui, am si vorbit cu el. Experienta lui m-a ajutat in a lamuri multe necunoscute despre tura noastra. Pe de alta parte imi place sa am o doza mare de imprevizibil in calatorii. Sper ca si de aceasta data, doza sa nu fie mai mult decat pot eu digera. :)

 

@@gibonu, cum plecarea va fi in timpul saptamanii nu stiu cati ar avea posibilitatea sa pedaleze cu noi niste km sau poate doar sa vina sa ne faca cu mana :). Atunci cand o sa stim data exacta a plecarii (cu cateva zile inaintea ei), vom anunta aici, iar daca vrea cineva sa vina, stabilim un loc si o ora.

Intoarcea am gandit-o cu avionul.

 

P.S. Postul precedent nu mai este editabil, asa ca ii multumesc aici lui Silviu S. pentru sfaturile pretioase in constructia bicicletei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

@a_mic,... Pe de alta parte imi place sa am o doza mare de imprevizibil in calatorii. Sper ca si de aceasta data, doza sa nu fie mai mult decat pot eu digera. :)

 

 

Iti doresc mult succes. MULT!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superb traseul, drum bun, si asteptam impresii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gmarco16

Multumesc pentru informatii.

Cand se va putea, asteptam si "lista cu echipamentele din genti".

 

Dintr-o curiozitate strict personala, viza pentru Iran de unde o veti obtine (de la care consulat iranian din Turcia)? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor,

 

Multumim pentru gandurile bune si urari.

 

@a_mic Estimam doar greutatea bagajelor pe la 25-30 kg de fiecare, fara variabilele apa si mancare.

 

@@gibonu

In calitate de co-participant la tura o sa detaliez echipamentul cu care o sa plecam la drum. Speram sa fie de folos si altora aceste informatii: 

 

       Camping

 

·        Am decis sa luam 2 corturi: Ferrino Spectre 2 si MSR Hubba Hubba;

·        Saci de dormit: Rab Ascent 700 (puf ) si Husky Magnum (-2 confort);

·        Saltele de dormit: Therm-a-Rest Z Lite si Therm-a-Rest Prolite

·        Aragaz Primus Multifuel MF;

·        Un set vase de gatit Snowdonia (tigaie si oala);

·        2 cani de metal ultrausoare;

·        2 furculinguri, briceag, cutit Cold Steel etc.

·        2 frontale Petzl Tikka XP2;

 

   Imbracaminte

 

·        3 perechi de colanti lungi de ciclism fiecare, diferite grosimi, termici, no name in general;

·        3-4 perechi de colanti scurti de la Decathlon fiecare;

·        4 tricouri tehnice fiecare (de pe la maratoane);

·        Jachete de Gore-tex;

·        Pantalon windstopper de Gore-tex;

·        Softshell windstopper fiecare;

·        2-3 polare usoare fiecare;

·        Incalzitoare maini Nalini;

·        2-3 bufuri fiecare;

·        Caciuli. Un model windstopper si impermeabil de la Sealskinz;

·        2-3 perechi de manusi diferite grosimi fiecare. Un model de manusi de iarna, ciclism de la Sealskinz;

·        2 pufoaice usoare Quechua.

·        Ochelari de soare si ochelari cu lentile transparente fiecare;

·        Sapca fiecare;

·        Saci de compresie Ortlieb cu supapa (7 l,12 l).

 

  Electronice 

 

·        Smartphone pentru diverse aplicatii + telefoane normale;

·        Minilaptop Acer Aspire E11;

·        Gps Garmin GPSmap 60CSx;

·        Aparat foto Nikon Coolpix AW100 (rezistent la soc si apa);

·        Aparat foto Canon 110 IS

·        Camera video Mobius;

 

Scule si piese de bicicleta

 

·        2 pompe;

·        2 x inbusuri

·        Presa de lant si cheie spite;

·        2 x camere fiecare;

·        Leviere;

·        Saboti respectiv placute de frana;

·        Caburi frana respectiv schimbatoare;

·        2 x seturi de petice fiecare;

·        Ulei de lant Cross Country Kettenöl Finish Line;

·        Degresant;

·        Mini-patente;

·        Soricei, banda adeziva lata, izolirband si scotch;

 

Medicamente

 

·        Trusa de prim ajutor;

·        Apa oxigenata;

·        Picaturi pentru dezinfectarea apei;

·        Alte doctorii: Imodium, gentamicina, algocalmin, augmentin, ginkgo-biloba (pt dureri de cap cauzate de altitudine), ibuprofen, plicuri raceala, aspirina.

 

Trusa de igiena personala

 

In picioare vom avea incaltaminte impermeabila cu Gore-tex si cate o pereche de sandale Teva.

 

Referitor la viza pentru Iran, conditiile de obtinere a vizei s-au inasprit recent astfel vom avea nevoie in plus si de o scrisoare de invitatie de la o agentie. Planuim sa obtinem viza fie de la consulatul iranian din Ankara sau cel mai probabil din Erzurum. 

 

Intre timp am stabilit si data plecarii daca doreste cineva sa ne salute, insoteasca, vada etc :). Vom pleca marti 24 martie, in jur de ora 9 am din Bucuresti..

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Petreu

Multumesc pentru completare.

 

Vom pleca marti 24 martie, in jur de ora 9 am din Bucuresti

 

Exista vreun loc anume stabilit de unde plecati? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@gibonu

Cu placere.

 

Vom pleca din Parcul Tineretului, intrarea Sincai, in cazul in care se anunta cineva la intalnire. Altfel vom pleca direct de acasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu voi fi acolo, bucuros sa va cunosc.

 

LE: "Vom pleca marti 24 martie, in jur de ora 9 am din Bucuresti"

"Vom pleca din Parcul Tineretului, intrarea Sincai,"

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@gmarco16

@@Petreu

 

Dintr-o curiozitate nu  strict personala – la achizitionarea bicicletelor si a echipamentului:

  • Ati avut probleme (ma refer la calitatea produselor livrate)?
  • Au existat tendinte de a va vinde intentionat „bullshituri“ gindite „specialmente“ pentru estici?
  • Cum au fost solutionate problemele?
  • Ce propuneri aveti pentru viitori „batuti de soarta si probleme“?
  • Ce strategii recomandati?

P.S. Pun aceste intrebari cu seriozitatea si interesul cuvenit deoarece la o discutie recenta a fost “vehiculata” ideea despre o strategie perfida “adoptata de toti vesticii fata de estici” si n-ar strica ca viitoarea clientela sa fie obiectiv informata pentru a evita surprize neplacute, pentru a depista oile negre ale bransei, pentru a …, … *-:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frank, hai sa nu poluam topicul oamenilor cu probleme colaterale. Faptul ca s-au exprimat una-doua-trei pareri despre eventuale produse de slaba calitate livrate din vest nu inseamna ca ne pregatim de o teorie a conspiratiei :). Si aia mai pot gresi, ca sunt oameni. Si noi mai putem gresi daca ne ambalam, ca latini ce ne gasim, prea repede.

Prin interactiuni repetate o sa invete lumea pe ce se bazeaza cand isi cumpara marfa din afara. Eu zic ca multi deja stim.

Propun ca aceasta discutie sa nu se dezvolte in continuare si sa lasam povestea pregatirilor sa curga nestirbita mai departe.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shinelikeme

O sa incercam sa postam in limita posibilitatilor niste jurnale live din timpul calatoriei, dar nu promitem. 

De asemenea pentru cei interesanti, o sa publicam mai des poze pe pagina noastra de facebook.

 

@@Frank

gmarco si-a facut singur bicicleta.

Eu am optat sa o comand din UK direct fiind la momentul respectiv acolo. Pot sa zic ca ai atins un subiect interesant si oarecum sensibil si o sa decriu imediat experienta mea.

 

Produsul Oxford Bike Works este in general ok, dar a fost o problema care mi-a dat de gandit, anume montarea portabajului fata initial un Axiom entry-level. Practic acest portbagaj nu se potrivea pe bicicleta mea si ei au decis sa faca o improvizatie destul de urata fara sa fiu intrebat in prealabil, eu mergand pe mana lor de la inceput considerandu-i niste specialisti. 

Rezultatul a fost un montaj necorespunzator care se vedea din avion ca este o improvizatie groteasca. Sunt sigur ca nu ar fi livrat acelasi produs unui englez sau unui vestic, din pacate aceasta este trista realitate.

 

Solutionarea problemei: Bineinteles ca nu au recunoscut problema, mi s-a replicat ceva de genul '"nu stiam daca vrei ceva ieftin sau de calitate"' sau ""de ce nu ai ales modelul respectiv cu 500 de lire mai scump". dar au acceptat sa-mi dea banii inapoi pe portbagaj, transportul fiind platit de mine, nu au vrut sa plateasca transportul desi era clar o lipsa de respect la adresa clientului,

A mai existat o neconcordanta. la fel nerecunoscuta ,dar care nu a afectat prea mult.

 

@ Frank la ce te referi cu ultimele doua intrebari exact ?

 

@@Traveller Mi s-a parut importanta aceasta experienta, o sa incercam sa ne axam pe subiect

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur enorm ca veti face aceasta tura!

Va doresc drum bun, emotii cat mai placute, sa va intoarceti sanatosi si imbogatiti sufleteste si sa ne povestiti si noua cum a fost.

 

cu respect,

Claudiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tura fantastica! Felicitari si bafta multa! De unde plecati exact? As veni sa va cunosc si sa va urez drum bun!

Am vazut acum si locatia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au plecat!

Hotarati si fara emotii, cu bagaje si cu steagul Romaniei pe fiecare bicicleta.

Drum bun!

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu. Petre a facut vreo doua fotografii, probabil ca vor fi publicate undeva/candva. Eu n-am cont pe face book asadar sper ca vom primi info si aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now