ReVibe

Cum sa ne recuperam mai rapid.

Recommended Posts

Salut, am deschis acest scop cu speranța ca fiecare dintre noi sa´și povestească metodele de recuperare după curse lungi sau antrenamente zilnice.

Eu practic ciclism de sosea asa ca metodele de recuperare se refer în general la ciclism de sosea deși cred ca marea majoritatea se pot aplica și la alte discipline.

Sper ca acest topic sa fie unul constructiv asa ca as dori sa se evite ironia sau discuțiile off-topic de genul "eu ca sa ma recuperez beau 5 beri și mănânc o oala de sarmale".

Voi începe eu, povestind pas cu pas exact ce fac eu când ajung acasă după un antrenament dur sau când am de gând sa ma antrenez și a 2-a zi : 

 

1) Când ajung acasă prima data îmi pregătesc tot ce am nevoie pentru a profita de "fereastra metabolica" ( primele 30 de min. după antrenament unde mușchi sunt mai receptivi ) 

 

- Un shake de total recovery 

 

.. dacă nu am total recovery 

 

un pahar de lapte cu cacao 

o banana coapta sau baton de recovery 

un pahar mare de suc de portocale 

 

Alimente cu un indice glicemic ridicat.

 

Toate astea le consum în baie la căldura ca sa evit sa răcesc și asa îmi fac timp sa arunc un ochi și la Garmin

 

2) La dus când ajung în zona picioarelor insist un pic și îmi auto-masez toate grupele de mușchi ; 

3) Aplic apa rece - calda pe picioare de vreo 5 ori 20 sec pe fiecare picior. ( Încerc sa accelerez circulația sângelui )

4) Un pic de streching 

 

 

5) Când a trecut o ora aproximativ de la primul consum de alimente îmi pregătesc o farfurie de orez cu atun sau paste și deasemenea consum multa apa în timpul mesei.

 

Cam asta fac eu, dacă aveți completări, metode sau opinii .. simțiți´va liberi !

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
discuțiile off-topic de genul

 

Adica unii dintre noi, daca asa se recupereaza - cu sarmale si bere - de ce-ar fi in afara subiectului?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca e absolut banal și în nici un caz nu se numește recuperare într-un sport, indiferent de disciplina, dar nu´i bai ca observ ca e ești "Mister off-topic." 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi foarte util daca ar incepe topicurile astea cu precizarea "Acest topic se adreseaza doar celor care urmaresc cu orice pret performanta sportiva, cei care practica ciclismul din placere sunt rugati sa se uite in alta parte."

 

Ce-i ala atun? Si ce-s shakeurile si batoanele alea de "total recovery"? (nu ca as fi interesat in mod special de subiect, dar probabil ca n-ar strica niste lamuriri)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma recuperez cu mese bogate in proteine si carbohidrati dupa efort si-n zilele de dupa.

Lapte merge dupa efort pentru calitatile sale de hidratare.

Ar merge si lapte ca shake cu banana si alte cateva treburi nutritive, poate oua de prepelita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi, o bere are indice glicemic crescut. Ideal ar fi una de casa cu gust intens de drojdie si vitaminele din complexul B. E drept ca nu se poate face shake din ea ca se imprastie peste tot.
In rest, se poate face un shake de lapte, cu banana, o lingura de ulei, un ou in totalitate, frecat cu zahar sau miere, la care se poate adauga o o lingurita sau doua de cacao. Pe vremurile alea triste, asa ceva, desigur fara banana, se folosea pe terapie intensiva, dat pe tub nazo-gastric la pacientii rau de tot.

Unii, mai cu scaun la cap propun un shake de fructe, legume si oua.

http://www.philmaffetone.com/chocolate-lovers-live-longer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@majikstone am sa țin cont data viitoare de sfatul tău.

 

Atun = ton , scuze greșeala.

 

Total recovery e un produs marca Victory Endurence : http://www.victoryendurance.com/Products/V/View/P/19 si ingrediente sunt ( copy / paste de pe pagina lor )

 

Carbo-Protein Optimum Complex (Dextrose, Whey Protein Isolate, Hydrolysed Whey Protein), Glutamine, L-Leucine, L-Isoleucine, L-Valine, Glutamine Peptides, Flavours, Colour: E122; Vitamin Mix (Vitamin C (as Ascorbic Acid), Niacin (as Nicotinamide), Vitamin E (as DL-Alpha-Tocopherol), Pantothenic Acid (as Calcium-Pantothenate), Vitamin B6 (as Pyridoxine Hydrochloride), Riboflavin (Vitamin B2), Thiamin (Vitamin B1 as Hydrochloride), Biotin, Vitamin A (Retinol), Folacin (as Folic Acid), Vitamin D (Cholecalciferol), Vitamin B12 (as Cobalamin prep.)), Mineral Mix (Sodium Cloride, Magnesium Hidroxide, Iron Diphosfate, Zinc Oxide, Copper Gluconate, Manganese Sulfate, Sodium Iodine, Sodium Selenite).

 

Batonul de recovery e un produs ( gen ciocolata snickers ) cu un conținut ridicat de proteine ( Un baton de 46 de gr are 14.7 gr de proteine si 18.4 gr de hidrați de carbon ) E un compliment alimentar ce se recomanda după exercițiul fizic intens, sunt o grămada de mărci.

 

@@iacobdoc cand dau click pe linkul pus de tine îmi spune  We're sorry, but something went wrong.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E un supliment. Compliment este ceea ce i-ai adresat tu lui @@crk. El face un offtopic de buna calitate, sa stii. :P

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe partea de streching obisnuiesc dupa ture mai lungi sa stau atarnat un minut de o bara de tractiuni pentru detensionarea coloanei vertebrale (am ceva probleme).Rezultatul e imediat si evident.

 

Regulile  lui ReVibe sunt cele recomandate cam peste tot, una singura n-am incercat-o niciodata: mancatul in baie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de a citi ceva pe tema antrenarii, am luat legatura cu un fost campion european de cu totul altceva decat ciclismul, in prezent antrenor.

El mi-a recomandat ca dupa eforturi intense sa bag in mine cantitati de 5-10x doza zilnica recomandata de vitamine si tot felul de protectoare hepatice.

Atunci am stat si am chibzuit cam ce oi vrea sa fac.

Sigur ca mi-ar place sa fiu super-performant dar nu mai am varsta pentru o cariera in domeniu.

Asa mi-am amintit ca am intalnit in muntii Rodnei, un grup in care era si o doamna ce parea in varsta, parea a avea o greutate optima, era bine echipata si foarte in forma. Erau de doua zile prin munti. Ei bine, imaginea asta are sens pentru mine.

Sa urci pe bicicleta si sa mergi in nestire, fericit cu tine insuti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@iacobdoc Azi  a ieșit cu grupul un domn de 77 de ani, mi´ar fii plăcut sa´l vezi cum urca și ce ritmuri menținea, printre primii. Pe aici exista o gramadaaaa de masters 40,50,60 și chiar 70 care se antrenează zilnic și participa la curse.

 

@@BigMig E o manie de a mea :)) .. e frustrant pentru mine sa pierd o săptămâna din cauza unei răceli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ocazia zilei datului limbilor cu o ora mai inainte m-am ratacit involuntar la aceasta ora “necrestina“ pe aici …

 

Absolut nou pentru mine e faza  cu “consumul in baie” cu un ochi pe Garmin:

  • consumi sezind sau stind in picioare?  
  • presupus ca o faci sezind ar fi interesant de stiut unde sezi?
  • Stai singur in casa / locuinta sau cu inca o persoana?

De ce intreb eu toate astea? Am faze cind ma interesez si pentru detaliile unor “faze”. In cazul de fata detaliile (ingredientele) produsului de la Victory Endurance (un adevarat “nume program”) nu ma interesaza atit de mult cit ma intereseaza procedura din baie.

 

Incerc sa-mi imaginez urmatoarea situatia (in baie)  – eu in prima faza de ”total recovery” proptit pe capacul de WC, in mina stinga un shake, in mina dreapta un Garmin pe care-mi stau pironiti ochii, sint suprins de consoarta care-si cauta dezodorantul preferat. Nu m-ar mira daca ... “total desaster” 8-X .

 

Nu sint nutritionist dar parca am auzit cindva ca nu e indicat ca in timp ce omul maninca sa citeasca ziarul, Garminul, mobilul, ...     

Indraznesc sa sustin ca organismul unui “ciclist”, care face regulat antrenamente, este supus la fel de regulat intemperiilor, dispune de un sistem imunitar atit de robust incit luare meselor de tip total recovery se poate face linistit si in bucatrarie, sufragerie sau pe terasa casei. Eu ca biciclar ordinar, putin trecut de 32 de ani si obisnuit cu miscarea la aer liber indiferent de anotimp inca n-am fost nevoit sa iau astfel de masuri preventive.  

 

 

Ei bine, imaginea asta are sens pentru mine.
Sa urci pe bicicleta si sa mergi in nestire, fericit cu tine insuti.

 

Doctore – bag sama ca “gramadaaaa de masters” nu va profita de tine ;) .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu practic ciclism de performanta dar ma simt bine cand ies la ture lungi folosind unele produse pe care le iau cand fac antrenament la sala. De ex: batoane milk and eggg si protein R, l carnitina, o bautura izotonica si complexul de vitamine animal pak de la universal. L Carnitina iau cu 30 de minute inainte de tura si dupa ce vin din tura. Apoi animal pak il iau odata dupa masa principala a zilei. Pe timpul turei folosesc batoanele proteice si bautura izotonica. Pt mine functioneaza combinatia asta si ma simt in forma si in timpul turelor si dupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Frank Am convingerea ca anul trecut am fost la un pas de moarte. Evident ca exagerez dar destul de aproape. Acum ca am citit cate ceva si continui sa o fac, imi dau seama ca sunt in grupa mica, adica "nu pot merge la buda decat cu doamna educatoare" iar cu Garminul nu am voie. Practic imi reconstruiesc intreaga conditie fizica.

@@ReVibe Ceea ce spui, pe ansamblu, este o experienta putin stranie pentru mine si probabil multi altii. Cere putin timp pentru a intelege. Pana la urma, ne pui in contact cu o "cultura" ciclistica din care au nascut nume mari. Poate ca privitul Garmin'ului in baie este inca o trasatura romaneasca dar sa ai langa tine persoane cu o anumita varsta, care demonstreaza performante fizice, este impresionant si de tinut minte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Frank  Chiar dacă deținem un sistem imunitar robust eu cred ca este mai bine sa prevenim și pentru curiozitatea ta destul de dezvoltata, stau cu soția și am un scaun în baie.

 

@@cox Consumul de proteina în mod normal la cicliști se recomanda după exercițiu dar și eu când rămân fără banane sau chestii de genul în drum spre întâlnirea cu grupul îmi cumpăr un baton de recovery care conține proteine și carbohidrati, singura diferența fiind consumul de lichide mai ridicat după consumarea batonului. Chiar dacă batonul e de recovery.. eu l´am consumat de multe ori și în tura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate nu am inteles exact substanta lui " in baie", dar eu presupun ca e vorba de mediul cald, stabil, incarcat de vapori din cabina de dus, care mareste atat permeabilitatea dermica dar si pe cea pulmonara. Desigur, mancatul in baie se reduce exclusiv la ceva foarte consistent ca valoare proteica si carbo dar redusa ca volum, stiut fiind ca intratul in baie de orice fel(cada sau dus) cu "ghiozdanul" plin (sau in curs de umplere),  este total contraindicat fiind periculos.

Ceasul Garmin(sau oricare altul) fiind doar un bord ce indica datele tehnice in timp real ale vehiculului biologio.

Nu sesizez nimic straniu in povestea asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate nu am inteles exact substanta lui " in baie", dar eu presupun ca e vorba de mediul cald, stabil, incarcat de vapori din cabina de dus, care mareste atat permeabilitatea dermica dar si pe cea pulmonara. Desigur, mancatul in baie se reduce exclusiv la ceva foarte consistent ca valoare proteica si carbo dar redusa ca volum, stiut fiind ca intratul in baie de orice fel(cada sau dus) cu "ghiozdanul" plin (sau in curs de umplere), este total contraindicat fiind periculos.

Ceasul Garmin(sau oricare altul) fiind doar un bord ce indica datele tehnice in timp real ale vehiculului biologio.

Nu sesizez nimic straniu in povestea asta.

Nici eu nu am putut explica mai bine, bravo, ai înțeles la perfecție toată ideea.

Deși e absolut ceva banal, încă exista persoane care prefera sa analizeze aceste banalități și sa ignore ceea ce este important și mai bine ma opresc aici.

Nu prea înțeleg forumul și ce se dorește cu el dar sincer sa fiu cred ca acesta e primul și ultimul meu topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai unul din scopuri este informarea, alungarea obscurantismului, tinerea folclorului cat mai departe de chestiunile reale si stintific dovedite.

Reticenta unora nu ar trebui sa fie o frana in calea progresului. Zic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@majikstone

Ai pus punctul pe “i” si – har Domnului – ai avut curajul :-bd sa pomenesti fenomenul “ce se vrea forumul” (de la primele inceputuri) si ceea ce este el in realitate – un forum pentru biciclisti (si biciclari).

 

@@ReVibe

Scuza-mi “curiozitatea destul de dezvoltata” – am crezut ca mi se ofera un nou prilej de a mai invata ceva (nou, interesant, necunoscut si nestiut de restul muritorilor)  - de multi ani invat pe aici X_X .

 

Referitor la tema initiala a topicului as fi avut de agaugat cite ceva din “experientele proprii” dar din moment ce tu de la bun inceput ai livrat o definitie clara cum trebuie sa arete raspunsurile pe care le astepti prefer sa renunt la aceasta idee.

 

P.S. Copii si prostii nu inteleg ironia – poate te ajuta studiile lui Nicola Spotorno de la instititul CNRS Paris - poate *-:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și dacă ai renunțat la ideea de a adaugă ceva folositor la acest topic, de ce continui sa postezi?

Prefer sa ma abțin sa comentez sugestia ta, nu te cunosc și nici nu am de gând și nici nu vreau sa pornesc o discuție care nu va ajunge nicăieri, prefer sa nu îmi pierd timpul , dar totuși te rog eu sa te abti în viitor.

P. S. Detest ironia acolo unde nu își are rostul și mi se pare o lipsa de respect. Eu am încercat sa fac ceva util, tu ai aportat ironia sa înțeleg, îți mulțumesc dar nu cred ca era necesară.

Rog un admin sa șteargă toate posturile care nu ai nici o legătură cu tema principala al acestui topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Posturile" au legatura cu alimentatia si recuperarea. Chiar acum suntem in post, in Postul Pastelui.

Iar ironia, dupa parerea mea, este o forma eleganta de critica, nu o lipsa de respect.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now