Sign in to follow this  
Sindrom

Alegere bicicleta pliabila

Recommended Posts

La nevoia de o pliabila am ajuns din "lipsa de spatiu, utilitate si comoditate"

 

Va fi a 2-a bicicleta, prima fiind si ramanand in continuare o merida 903 suficienta pentru mine.

 

Primul aspect si anume bugetul este de maxim 1000lei, cu ceva eforturi maxim, maxim 1400lei, daca este ceva sa ma dea pe spate si va fi noua (am o parere extrem de proasta de piata de biciclete sh).

 

Urmatorul este greutatea: In banii astia n-am gasit mai jos de 13-15kg pe bune, nu ce declara producatorii.

 

Dupa cateva teste, pana acum am gasit:

 

La 900lei de la decathlon: B-fold 320. Ca si impresie dupa 30 de minute de desfacut si plimbat, iar desfacut, fortat, strans....etc pare simpla si inchegata.

 

Acesta este link-ul: http://www.decathlon.ro/bicicleta-pliabila-bfold-320-albastru-id_8328467.html

 

A 2-a varianta este de la Hervis si anume Benger city f.20. Acesta este 1300lei la reducere si e ceva mai grea ca cea de la dechatlon. In plus fata de cea de la decathlon este prinderea ghidonului (nu e estetica, dar pare mai eficienta) si butucul shimano nexus 3 (mi se pare mai potrivit si comod in oras).

 

Ca si info, bicicleta va fi folosita exclusiv in prin faza prin Bucuresti si daca sunt multumit, o voi lua si cu mine in vacanta, pentru ca in orasele europene poate fi foarte utila.

 

Daca mai aveti variante sau sfaturi, le astept.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna.

Aceeasi dilema am avut-o si eu acum trei ani. Am optat pentru un Dahon Vitesse D7 pentru care am platit cam 1800 de lei (online).

M-am hotarat la Dahon dupa ce am testat cat de cat bicicletele pliabile de la Decathlon, bune dealtfel, dar cu un gabarit mai mare pliate si, implicit , mai greu de transportat.

Or, in cazul unei pliabile, confortul transportului conteaza destul de mult ,in opinia mea. Nu-i totuna sa intri in metrou sau autobuz si sa ti se desfaca cand ti-e lumea mai draga. La Dahon plierea/deplierea sunt extrem de rapide (cca 15 sec.). Bicicleta odata pliata este compacta si, un plus zic eu, nu se desface datorita unor magneti destul de puternici montati in dreptul butucilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms de raspuns.

 

La decathlon am vazut ca au si geanta in care le poti baga. Si e vreo 60 de lei.

 

Vreau totusi sa raman in zona de pret 1000-1400 maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

La 900lei de la decathlon: B-fold 320. Ca si impresie dupa 30 de minute de desfacut si plimbat, iar desfacut, fortat, strans....etc pare simpla si inchegata.

 

 

 

Oare i se poate monta un portbagaj? 

Ce dimenisiuni ar trebui sa aiba troller-ul pentru a putea fi luata pe avion?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam greu sa gasesti un troller suficient de mare la o suma decenta. La un moment dat ma gandeam si eu la varianta unei biciclete pliabile si le-am luat in calcul si pe cele de la Decathlon.

 

Am renuntat intre timp la ideea de a lua una pentru "city break"-uri, caci imi pare prea mare bataia de cap cu bagajul :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si Dahon are geanta pentru pliabila, in care intra si 20 si 26 

Eu o am pe aceasta, care suporta 16,20 si 26 in regim urban(commuter), si poti merge cu ea si la teatru si in metrou. :)

dahon-bag-el-bolso-fits-all-bikes-14.jpg

Exista si modelul pentru transport pe avion pentru roata de 20, in care intra si portbagajul dedicat

Sky_Cap_06.pngultimate_carrier_295x180px.jpg

Pentru biclele cu roti de 26 exista doar geanta de la Tournado pentru transport pe avion

2009__fold_tournado.jpg

Care de altfel este o bicicleta exceptionala pentru cicloturism si foarte versatila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aparent, sa zicem ca mai creste putin bugetul si m-as incadra la un dahon vybe c7a.  Oare merita efortul ?

 

Daca da, de la ce magazin imi recomandati s-o cumpar. Ma intereseaza mai ales perioada de dupa cuparare(service/garantie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oriunde o gasesti si este mai ieftina.

Acolo faci si prima revizie la 100 km sau o luna de utilizare(daca nu s-a schimbat politica Dahon).

In garantie oricum nu se strica nimic.

Dupa aia oriunde gasesti un mecanic bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...pana la urma am dat avans pentru un Dahon Vitesse D8 :)...si iata ca istoria se repeta ca la cursiera. Am plecat de la un buget si am ajuns la altul :))

 

Macar nu o sa stau sa-mi para rau ca n-am luat ce mi-a placut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum am scris in postul anterior am ales Dahon Vittesse D8.

Intr-un final am intrat si in proprietatea ei si deja si-a inceput treaba.

Pentru ca detaliile despre pliabile/pliante in RO sunt ca si inexistente o sa incerc sa fac un rezumat la criteriile alese de mine ce m-au condus la Vittesse D8.

 

Asadar in alegerea bicicletei pliabile, inainte bugetului trebuie sa fiti constient de ce vreti sa faceti cu ea si de frecventa utilitizarii, pentru ca dupa mine aceste doua criterii vor da pretul.

 

Asta bineinteles dupa ce v-ati decis ca aveti nevoie de o pliabila sau plianta. La mine a fost vorba de spatiu, la care s-a adaugat mobilitatea "atelajului". Pentru ca una e sa o indesi in porbagaj in 2 min si una e sa mergi 1000+km cu ea pe masina.

 

La mine se regasesc in primul post motivele si anume, mers cu ea in jur de 25-30km zilnic, acasa-servici+anexe.

 

Dupa am stabilit bugetul in necunostinta de cauza intre 1000-1400lei.

 

Primele biciclete cu care m-am intersectat au fost cele de la dechatlon, in special b'fold 320. Pret 900lei.

Impresii pozitive: cadru inchegat, se plia rapid, fara probleme, mobilitate buna, schimbator pinioane clasic, protectie buna a lantului, era dotata cu aparatori fara porbagaj

Impresii negative: dupa pliere se desfacea, daca nu era stransa cu altceva, pozitia schimbatorului deranjanta, frane destul de slabute, un pic cam grea (dupa mine avea 13-14kg)

 

Concluzii: bun raport calitate/pret, excelenta pentru plimbari prin parc sau pentru o vacanta intr-un oras ca Roma, unde sunt obiectivele foarte aproape unul de celalalt.

 

A doua bicicleta, testata a fost la Hervis si anume Benger city f.20

 

Dupa mine minusuri fata de B'fold ar fi prinderea ghidonului cu filet (la o utilizare zilnica mai mult ca sigur s-ar fi distrus) si aspectul.

Plusuri: Mult mai inchegata, construita mai spartan. Avea schimbator in butuc, ceea ce dupa mine ar fi marele plus al ei, dar se poate trai si fara.

 

Concluzii: pentru cei carora le plac lucrurile mai spartane o pot alege, dar dupa mine nu-si justifica pretul.

 

A 3-a varianta, la aproximativ 500lei diferenta de cea de la Hervis am gasit Dahon Vybe C7a.

Frumoasa, review-uri bune, dar avea o problema. "Net-ul" o recomanda ca bicicleta de agrement si nu ca una zilnica. Cum si-asa imi suplimentasem bugetul, am zis ca nu poate fi mai rea decat cele testate anterior. Asadar hotarat fiind, m-am dus la o testare. Numai ca socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din magazin si n-o aveau. Era doar vittesse d8 (ma documentasem si despre ea, doar era in topul celor cativa care mai aveau habar).

Asadar am inceput cu tirul de intrebari, verificare imbinari, mod de pliere, pinioane, schimbatoare, butuci, design (care a fost decisiv)

Ei bine, s-a strigat bingo dupa testare. Isi facea fiecare banut.

Asadar, puncte forte (fata de cele testate precedent): mod pliere rapid/mod de strangere (are un magnet/suport ce tine ambele parti stranse), pozitie ajustabila, manere ergo, sa confortabila, porbagat cu prindere+aripi, design.

Puncte slabe: as fi preferat prindere rapida la roti si nu piulite.

Singura parte "proasta" la dahon, este faptul ca piesele de replacement, gen butuc roata, schimbator pinioane, trebuie sa le iau de la ei. Dar, asta sa fie problema.

 

Momentan ma acomodez cu ea, azi am tarat-o prin oras/aglomeratie/gropi si ca si concluzii ar fi:

Pozitie foarte buna si ajustabila in functie de trafic si viteza de deplasare.

Foarte manevrabila printre masini, pietoni, trotuar.

Viteza buna de deplasare, ba chiar este mai rapida decat ma asteptam.

post-3383-0-50448700-1430908569_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura parte "proasta" la dahon, este faptul ca piesele de replacement, gen butuc roata, schimbator pinioane, trebuie sa le iau de la ei. Dar, asta sa fie problema.

 

Eu cred ca asta ar putea fi o mare problema. O sa te limitezi strict la piesele ce ofera ei (daca le vei mai gasi peste un timp).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect. Dar ma gandesc ca Dahon a standardizat chestia asta pentru bicicletele lor si nu cred ca in urmatorii 3-4 ani o sa schimbe ceva.

O sa ma documentez si revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Cred ca ai facut o alegere buna.

Nu ma pricep la mecanica, dar nu cred ca sunt piese speciale pentru Dahon, in afara de sistemele de rabatare si prindere.

in rest, schimbator, pinioane, roti etc sunt Shimano, SRAM sau alti producatori.

Eu am un Dahon cu roti de 26 facut din bucati la un mecanic bun din Bucuresti, pe un cadru cumparat pe net de la un magazin din UK.

toate bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this