Recommended Posts

as dori sa stiu cum se poate construi un home trainer.am cautat ceva detalii pe net dar nu am gasit nimic despre cum este fabricat. mi-a zis cineva ca si-a facut, dar nu a vrut sa dea delatii asa ca apelez la voi. multumesc anticipat:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am vazut cum arata un trainer (cel pe care il folosea "mentorul" meu dupa ce a scapat de cancer), am idee cum se face dar nu stiu cum se face frana aia ce opreste roata din spate si deaia nu mam apucat sa il fac pana acum

daca are cineva vreo idee sa posteze aici

dar pana la urma eu cred k optez sa imi cumpar unul :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar pana la urma eu cred k optez sa imi cumpar unul :|

buna ideea asta de al cumpara dar cand nu dispui de prea multi bani te rezumi doar la ce ai putea face tu. am pus pozele in speranta ca cineva imi va da o idee cum as putea construi piesa care opune rezistenta. cei care ati facut asa ceva va rog impartasiti cunostintele voastre :P

PS: in prima poza este un sistem asemanator franelor pe disc, in a doua este magnetic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un home trainer e foarte greu de construit, mai ales daca nu ai sculele necesare si materiale. Eu ma gandeam sa imi fac un roller, e mult mai simplu ca sistem (nu e nevoie de acel sistem complicat - zic eu -, din spate care regleaza treptele de rezistenta). Scheletul l-as putea face din lemn insa nu gasesc acele roti, nu stiu de la ce as putea sa iau ca sa il fac. Am luat in calcul si varianta cumpararii unui trainer dar mi se pare exagerat de scump - 500, 600 lei la Assport.

http://www.bike24.com/images/products/p041800.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

roller de care spui tu mi se pare mai usor de construit. sincer nu stiu daca rolele din spate opun ceva rezistenta si in ce mod. daca nu ar fi o varianta in care iei o teava in care introduci cate un rulment pe fiecare capat iar in interiorul acesteia bagi un ax care il fixezi de cadru:p

daca stii cum se fac butucii carutelor, ceva in genul alora ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

roller de care spui tu mi se pare mai usor de construit. sincer nu stiu daca rolele din spate opun ceva rezistenta si in ce mod. daca nu ar fi o varianta in care iei o teava in care introduci cate un rulment pe fiecare capat iar in interiorul acesteia bagi un ax care il fixezi de cadru:p

daca stii cum se fac butucii carutelor, ceva in genul alora ;-)

Nu, nu opune rezistenta. "Rezistenta" e doar propria greutate si viteza pe care o folosesti. Da, m-am gandit la rulmenti de prima data, dar nu iese ca cea din imagine. Daca te uiti bine, vei observa un cablu de transmisie care face legatura intre roata din spate si cea din fata. Daca pun rulmenti, unul langa celalalt nu mai am cum sa pun si acel cablu. M-am gandit si la varianta renuntarii la roata din fata, dar nu e prea bine, pt. ca pedalarea va deveni prea usoara (nu rezolv nimic daca invart o roata in gol).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, va deveni prea usor pedalatul, deoarece cablul are rolul de a transmite miscarea de rotatie de la roata din spate la cea din fata astfel ambele roti se vor invarti in cu aceeasi viteza de rotatie.

Frata el, roata din fata nu s-ar invarti.

Acest lucru tu poti sa il faci acasa cu niste roti dintate(pinipane mici) si lant, pentru ca daca ai incerca aceeasi metoda ca si in imagine, sunt mari sanse sa iti patineze. sau o curea de transmisie:rolleyes: incep sa imi vina idei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, va deveni prea usor pedalatul, deoarece cablul are rolul de a transmite miscarea de rotatie de la roata din spate la cea din fata astfel ambele roti se vor invarti in cu aceeasi viteza de rotatie.

Frata el, roata din fata nu s-ar invarti.

Acest lucru tu poti sa il faci acasa cu niste roti dintate(pinipane mici) si lant, pentru ca daca ai incerca aceeasi metoda ca si in imagine, sunt mari sanse sa iti patineze. sau o curea de transmisie:rolleyes: incep sa imi vina idei

mie imi pare mai buna ideea cu lantul desi ar fi indicat si un sistem format din 2 fulii si o curea. problema la acest sistem ar fi tensionarea curelei, dar cu o a treia fulie sar putea rezolva si aceasta problema :P revin cu poze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa faci un sistem de ajustare pe sine, in care rolele pe care rotile vor rula sa aibe posibilitatea de deplasare in plan longitudinal. mai pe romaneste rola din fata sa o poti apropia sau departa de rolele din spate.

Ai nevoie de un sasiu mic (lemn, aluminiu, otel) 3 fulii si o curea de transmisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa faci un sistem de ajustare pe sine, in care rolele pe care rotile vor rula sa aibe posibilitatea de deplasare in plan longitudinal. mai pe romaneste rola din fata sa o poti apropia sau departa de rolele din spate.

Ai nevoie de un sasiu mic (lemn, aluminiu, otel) 3 fulii si o curea de transmisie.

ah mi-ai furat vorba din gura :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De exemplu cel din poza (rollerul) are sistem de ajustare a rolei fata, prin simpla schimbare a gaurii de prindere, asa poti sa faci si aici dar in loc sa ai 10 gauri poti sa ai un decupaj care iti permite mutarea fara a scoate suruburile de prindere, faci o osie ca cea de la bicla si pe ea o slabasti/intaresti cand ai gasit pozitia optima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulia aia de tensionare se poate monta pe un brat sudat/prins pe sasiu cu un resort bun, prinzi ideea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulia aia de tensionare se poate monta pe un brat sudat/prins pe sasiu cu un resort bun, prinzi ideea?

la asta ma gandeam si eu ca doar nu oi fi magician ca sa o fac sa leviteze :Pam facut-o in graba si e doar baza, se pot aduce multe modificari.ce nu face omu cu un gram de imaginatie si timp :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma partea cu mecanismul nu este o problema de construit (de aia studiez la mecanica, pe viitor poate fac home trainere sau rollere:p )

Dilema mea este urmatoarea : cum stai cu bicla pe el? de ce te sustii pentru mentinerea echilibrului?

la trainer bicla am vazut ca este prinsa, dar aici? (este cam tarziu si nu am imaginatie):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

echilibrul il tii ca si pe sosea de aia se invarte si roata fata (cred, nici nush cum arata in realitate) in principiu cred ca asta e ideea :D asta e un model mai avansat care iti permite miscarea longitudinala a bike-ului cu tot su role :D uite si cum functioneza acest roller

http://www.youtube.com/watch?v=Z3vzNLgXP-4

mie nu mi se pare asa de greu (pe viitor incer sa cosntruiesc unul )

Share this post


Link to post
Share on other sites

incep sa cred ca aceste rollere sunt bune cand vrei sa ai frecvanta cat mai mare, pt a acumula putere raman la cele care franeaza roata :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca sunt bune pentru anduranta.

Sa urmariti clipurile de pe youtube, merita.

Toate cele bune, pentru toti cei buni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciudat omu dar cred ca la prima incercare la fel voi arata si eu. nu inteleg de ce purta omu casca, so fi gandit ca sare de pe trainer cu viteza luminii si da de vreun perete :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult ca sigur, elementul de legatura de care noi discutam(coarda de legatura) este dintr-un material foarte bun flexibil...altfel nu vad cum ramane intins si la distanta minima dar si la cea maxima dintre rola spate-fata.

http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=9226;group=100;page=7;ID=09e13506de2ffa1364b500468da24f03 frumos si simplu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.