leomaciu

As dori sa devin un nou membru al familiei cyclocross...

Recommended Posts

Salutare,

Tot cautand sa-mi iau o bicicleta serioasa (prima bicicleta serioasa) si cotropaind peste tot am ajuns la Cyclocross si-mi suna atat de bine incat vreu sa-mi iau asa ceva dar am mare nevoie de ajutorul vostru pentru ca am un buget de aproximativ 3000lei si din ce am vazut este cam greu cu asa bugat. Am mai citit din ce s-a scris dar cum nu suntem toti la fel nu am gasit ceva compatibil cu dorinta mea :)

Date despre mine, 185cm inaltime, 83-84cm inaltimea intre picioare si 77kg, conditie fizica medie sau pe aproape :) Cadru potrivit gasesc a fi un 56" ca sa-l pot incaleca fara sa stau suspendat :P

Doresc sa pot rula cu o viteza cat mai mare posibil pe asfalt, dar am in balanta 70% doar asfalt de calitate bunicica si buna si restul de 30% off road usor (pietris, poteci, drumuri forestiere).

Am gasit ceva variante, dar nu stiu daca chiar merita:

http://www.myjamis.com/SSP%20Applications/JamisBikes/MyJamis/consumer/bike.html?year=2015&model=Nova%20Sport&cat_grp=road_4 - aprox 3000lei

http://www.bike-science.com/collections/bikes-cx/products/boardman-cx-comp-cyclocross-bike

Ce va trebui sa schimb pe viitor in afara de caseta pinioane, schimbator spate si lant?

 

In cazul in care nu are sens sa ma gandesc la cele de mai sus, ma gandeam ca poate una din cele de mai jos s-ar putea transforma usor cu un buget rezonabil, pana atunci sa umblu cu ghidon normal sa-i spunem...

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-skill-7.0-239420?currency=1&delivery_country=171 - ei spun ca este doar de strada, dar am vazut ca rotile ar fi ok si pt alte terenuri (cu alte anvelope) si nu stiu furca daca este ok

http://www.bike-science.com/collections/bike-hybrid/products/boardman-hybrid-comp-aluminium-bike - arata foarte bine dar componentele nu stralulesc

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-7.0-239210/wg_id-29 - pare cel mai bine echipata, dar cel mai departe de trasformare chiar daca ii schimb furca peste o perioada

Mai sunt si 2 de la Cube dar cred ca nu prea stau in piciare fiind cam grele

http://www.biker-boarder.de/shopware/Cube-Nature-2015-darkgreen-green-Fitnessbike_detail_67492_125.html

http://www.biker-boarder.de/shopware/Cube-Nature-Pro-2015-black-anthrazit-blue-Fitnessbike_detail_67520.html?swsite=d#

 

Pe un cyclocross poti pune si alte componente decat cele dedicate sau de strada? Care ar fi mai durabile, rapide si precise intre deore XT de MTB, deore XT trekking si  105?

Varianta SH pica ca locuiesc intr-o tara nordica sunt extrem de scumpe cele SH. Ajung SH cu 40% mai ieftine dupa minim 3-4de utilizare si cateva mii de km.

 

Alte variante sunt bine venite.

 

In ceea ce priveste pozitia pe acest timp de bicicleta nu cred ca voi avea probleme ca am mai mers prin facultate cu o semicursa si mi-a placut ata de tare incat nu-mi amintesc daca m-a deranjat pozitia, in schimb saua era groaznica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vreo 2-3 ani a apărut categoria "Gravel road bike" sau "Adventure bike" - în principiu, biciclete de șosea care acceptă cauciucuri cu balon mare. Cred că o bicicletă de genul ăsta ar fi mai potrivită decât un ciclocros.

Ce va trebui sa schimb pe viitor in afara de caseta pinioane, schimbator spate si lant?

Lanțul se va uza primul, apoi pinioanele, foile, plăcuțele de frână.

 

Referitor la echipare, eu aș căuta din start ceva cu 105/Apex (evident cu dropbar). Nu are rost să cumperi o echipare mai slabă sau nepotrivită. Schimbătoarele de MTB în general nu sunt compatibile cu manetele de șosea, deci va trebui să te limitezi la groupset-uri de șosea.

 

http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXLDNRDAPEX/planet-x-london-road-argento-sram-apex-urban-bike

http://www.konaworld.com/rove.cfm

http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/road/road-disc/equilibrium-disc-10

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planet X este singura mai apropiata de buget, dar fara o reducere mai consistenta nu o pot luat. Numai transportul este 55lire, iar alte magazine online au transport de 10lire

Minimul de echipare recomandat il stiu ca am tot citit, dar acest buget... iar pentru moment nici nu pot aloca mai mult fiind alte prioritati, iar cu junghil de MTB de acum parca nici nu-mi vine a mai merge.

Cum acum este plin sezon de biciclete nu cred ca vor fi promotii si as avea 2 variante deocamdata: ori aleg altceva din lista sau propunerile voastre, ori astept sa vina iarna si pana atunci imi rod unghiile :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat legatura cu mai multi producatori si concluzia este ca nimeni nu da nici un fel de discount ca merg cu margini mici si am mai gasit ceva ce cred ca s-ar putea transforma in cyclocross mai repede sau mai tarziu sau macar intra cu grija pe drumuri forestiere cu anvelope potrivite

 

http://www.amazon.co.uk/Eastway-Mens-Carbon-Road-Bike/dp/B00AZYF9KM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1429767177&sr=8-1&keywords=eastway+r3.0 - cursiera foarte bine echipata pentru acesti bani, dar cu un raport foaie mica/pinion mare de ma omoara
http://www.amazon.co.uk/dp/B00L8NK4GS - o gasisem ieri pe negru, pe alt site, pe la jumatate din pret. Pot pune anvelope de 37mm (mai mult nu cred) cu un design elegant retro si din otel :P
 
De cyclocross in acevaratul sesn e clar ca nu am buget asa ca... pe care sa o iau?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu aș lua oțelul, dar sunt subiectiv :) .

În principiu au aceeași echipare, dacă vrei cauciucuri mai late tot ST 1.0 ajunge să fie opțiunea corectă. Plus frânele canti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc

65% asa ma gandeam dar de multe ori este bine sa ai si altele ale unor oameni cu ceva experienta in spate.

Sa ma orintez la marimea M sau L?

 

Astazi vreau sa iau decizia si sa dau si comanda azi sau maine cel tarziu. Intre timp am am gasitt si link-ul cu pricina ca poate mai sunt persoane interesate ;)

http://www.wiggle.co.uk/eastway-st10-2014/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mărimea recomandată în cazul tău cred că e L, mai ales dacă intenționezi să mergi preponderent pe asfalt. Ideal ar fi să cauți o bicicletă cu aceeași lungime (D - Top tube în tabelul de pe Wiggle) si să o probezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-au raspuns acum cateva minute la email in ceea ce priveste standover (sper ca am scris corect). La M este de aprox 79cm, iar la L este de aprox 81cm, iar eu am 83, iar latimea maxima de avelopa ei recomanda a fi 35mm. Are sens sa pun 35mm in loc de 32mm?

De probat cred ca nu mai este timp ca acestia au magazine virtuale in toata lumea (multe tari de europa si ceva asia si australia) si marimea L mai sunt 9 buc acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încălțamintea oricum îți mai mărește inseam-ul cu 1cm, deci cu L ești ok. Uzează mai întâi cauciucurile cu care vine, apoi gândește-te la altele :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ramas cu buza umflata pana la urma.

S-a hotarat pe ultima suta ca vrea si sotia o bicicleta buna si mai ieftina (ca a ei era varza) si asa ca am consumat o mare parte din buget pe acest model:

http://www.wiggle.co.uk/eastway-fb40-2014/ - livrare gratuita si o asteptam saptamana viitoare

Daca nu mai prind nimic interesant sau nu se intampla nimic cu cresterea bugetului pentru "timpul liber" va ramane sa ma apuc de biciclit din toamna cand sper sa mai scada preturile la componente...

 

Va multumesc mult si revin ca nu vreau sa scapati de mine :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vreo 2-3 ani a apărut categoria "Gravel road bike" sau "Adventure bike" - în principiu, biciclete de șosea care acceptă cauciucuri cu balon mare. Cred că o bicicletă de genul ăsta ar fi mai potrivită decât un ciclocros.

Discutabil daca gravel bike provine din cursiera sau din ciclocros...

Tema pentru acasa: http://bikeretrogrouch.blogspot.co.uk/2014/01/niche-niche-marketing-gravel-bikes.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai Gravel-baicu asta pare un drop-bar MTB :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu văd toptube orizontal, frâne canti, cabluri pe deasupra toptube-ului. Articolul ăla e doar un rant din seria "pe vremea mea".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm...dupa privirea mea de incepator acele biciclete din articolul de mai sus par a fi de ciclocross dar cu niste cauciucuri mai groase si cu profil mai mare(ridicat/adanc - nu stiu care e adjectivul potrivit).

 

Mi s-a parut comic cum in articol si sub poze scrie: "Whatever you do, don't call it a Cyclocross Bike" si "I repeat: Not a Cyclocross Bike". Hehe...

 

PS: Eu nu vad diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciclocrosul e în primul rând o disciplină sportivă. Când cauți o bicicletă potrivită, trebuie să te întrebi:

- pot să o iau pe umăr fără să mă incomodeze cablurile?

- noroiul de pe roata față ajunge în cablurile de la schimbător?

- pot pune cauciucuri de cel puțin 32c?

- tipul frânelor preîntâmpina acumularea de noroi? (de când cu frânele pe disc nu prea mai contează)

 

Dacă îți iei "ciclocros" pentru "poteci și forestiere" poți folosi și Tohanu lu' bunicu'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar !

 

Primul meu CYC a fost o cursiera veche care nu permitea cauciucuri mai mari de 30.Asta nu m-a Impiedicat Insa sa

merg pana la Vf Omu cu ea

 

Pofta de haiducie sa ai :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am facut azi de comanda pentru modelul http://www.wiggle.co.uk/eastway-st10-2014/

Saptamana viitoare trebuie sa-mi ajunga.

 

Astazi sau maine trebuie sa primesc bicicleta sotiei

http://www.eastwaybikes.com/product/eastway-fb4-0-alloy-flat-bar-road-bike/

care vine echipata cu aceste anvelope Kenda K1018 700C*25C si am citit ca ar fi destul de rigid cadrul si transmite binisor toate vibratiile asa ca va rog sa ma ajutati cu cazul de mai jos.

Tinand cont ca vom rula pe acelasi tip de teren (75% asfalt si in rest drumuri cu piata ca niste alei de parc si drumuri forestiere bunicele) va trebui sa fac un mix intre anvelopele mai sus mentionate si cele cu care va veni bicicleta mea, Kenda K-1029, 700x32c. Ma gandesc ca nu are sens sa iau altele decat dupa ce se strica vreuna ca numai asfalt nu vom face prea curand, iar un set extra de roti in viitorul apropiat iese din calcul. Precizez ca nu avem treaba cu cioburi si alte minuni de genul, doar asfalt, pamant si pietricele.

Este ok sa avem o roata cu avelopa de 25 si una de 32? Care sa fie in fata si care in spate din punct de vedere al confortului, al manevrabilitatii si al vietii anvelopei de 25? Ma gandesc ca in functie de ce vrem va fi diferit, dar cu siguranta va exista si alegerea optima pt acest mix.

 

Pe viitor va urma prezentarea bicicletei, in review scurt si tot felul de chestii legate de noii membri, initial am crezut ca va fi unul singur :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici una dintre anvelope nu mi se pare potrivită pentru pământ şi mai ales pietricele. Dacă asfaltul va fi în procent mai mare la turele pe care le veţi face, anvelopele vor fi potrivite.

SPOR!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci deocamdata sa nu fac nici un fel de mix intre anevelopele bicicltelor? ca nu ma lamurisi...

Daca ar fi sa iau un set ce mi-ati recomanda dintre astea? sau alte propuneri interesante (nu foarte scumpe) de latime 35mm

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=26505;page=1;menu=1000,4,22,35;mid=4;pgc=0;orderby=2

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=10214;page=1;menu=1000,4,22,35;mid=4;pgc=0;orderby=2

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=10217;page=2;menu=1000,4,22,35;mid=4;pgc=0;orderby=2

Cat de mare este diferenta dintre varianta mai ieftina si cea putin mai scumpa la acelasi tip de anvelopa? excludem greutatea, ma refer la performanta si rezistenta la "distrugere"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poţi face mixare între anvelopele cu care vin biclele, eu aş pune mai subţire pe faţă şi mai lat pe spate. Eu m-am referit mai sus strict la faptul de a evita pământ şi pietricele.

 

De la comunitarul @@Traveller:

"Threads per inch" inseamna numarul de fire de cusatura pe unitatea de lungime. Cu cat sunt mai multe, inseamna ca sunt mai subtiri. De unde flexibilitatea mai mare a carcasei, aderenta superioara si greutatea inferioara si rezistenta mai mica la pene.

 TPI mai mic inseamna ca-s mai groase, mai putin flexibile, deci cu sansa mai mica de pana.
De exemplu:
- anvelopa oras/turism, greutate mare, rezistenta mare la pene, 66 TPI
http://www.marosbike...6-42-622-c.html
- anvelopa sosea antrenament, greutate mica, rezistenta "normala" la pene, 84 TPI
http://www.marosbike...ort-25-622.html
- anvelopa sosea "race", greutate mica, rezistenta "normala" la pene (are si strat special, care e separat de carcasa din fibre), aderenta foarte buna, 180 TPI, pret in consecinta
http://www.marosbike...kin-23-622.html "

 

Dintre cele trei Conti puse în link-uri de tine, singurul nimerit ar fi Speed, dar este doar o părere, nu sunt specialist, mai aşteaptă şi alte păreri. Ideea de bază ar fi: orice anvelopă mai mare de 28-30 mm cu crampoane o să vă încurce la rulajul pe asfalt, sunt anevoioase la viraje, trebuie umflate la presiune mare pentru a rula uşor pe asfalt dar o să vă salte de pe şei pe pietricele! Orice anvelopă bună are crampoane cu compoziţie moale pentru a se mula uşor pe off-road, prin urmare o să se tocească uşor la asfalt, mai ales dacă este şi rugos.

Eu zic să vezi cum vă merge cu anvelopele originale cu care vin biclele şi după, dacă este nevoie, să te orientezi la ceva de trekking https://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/city/ dintre care asta https://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/city/tourride_en.html de 32/622 sau 37/622 ca preferinţă personală pentru condiţiile tale de rulaj.

SPOR!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sosit FB4,0 de cateva zile  si dupa reglajele de riguare s-a facut (adica sotia a facut) o prima tura de vreo 23km prin imprejurimi (numai sosea si panta maxima 9%). Din pacate au am calarit un MTB antic (adica grea si mecanisme shimano tourney de 15ani neschimbate) de 26" si cu copilul in spate in scaun (adica extragreutate de aprox 25kg) si cauciucuri neadecvate pentru sosea ceea ce m-a cam obosit tura chiar si cu o viteza medie de vreo 15km/h. Sotia a terminat destul de fresh si foarte multumita. Maine cred ca-mi ajunge si mie bicicleta :)

 

Ajutor! Bicicleta este usoara si foarte frumoasa cu un cadru lucrat atent, dar cablurile ce trec pe langa ghidon in spre spate deja au lasat ceva julituri urate pe vopsea. Ce ma sfatuiti sa fac? Cablurile sunt foarte rigide si nu prea as umbla la ele ca sa mai pot avea garantie, dar poate as putea aplica vreun fel de protectie pe gatul cadrului...

Spre rusinea mea nu stiu cum sa atasez poze in post (folosesc Chrome) :(

 

Cauciucurile stoc s-au comportat bine chiar si pe o portiune scurta cu putin pietris, dar nu prea vrem sa riscam pana cand nu le luam o rezerva ceva cu noi sau pana nu-mi vine chitul de reparatie.

 

Legat de anvelopele de mai sus  m-am gandit ca actualele anvelope sunt de asfalt si mai putin altceva, iar la iarna oricum voi avea nevoie de anvelope corespunzatoare cu care nu voi merge prea mult si de aceea ma gandeam sa iau ceva de offroad (piertris si drum forestier) care sa fie ok si pt iarna. Rezistenta vreau sa fie normala spre bunicica si cu o greutate rezonabila.

Din puntul meu de vedere vad 2 posibilitati:

- anvelope resistenta buna in general si druabila, dar asta presupune sa fie foarte grea si inclinata mai mult spre asfalt (am deja pentru asfalt mult). Aici cred ca se incadreaza propunerea facuta mai sus cat si Schwalbe Marathon Mondial sau care mai sunt

- anvelope cu o rezistenta decenta (daca este posibil putin peste asa zisul normal) cu o greutate mai mica si inclinata mai putin spre sosea si mai mult catre offroad cu care sa ma pot descurca si iarna (zapada nu asa multa ca este curatata in general, dar mai sunt ceva portiuni mai alunecoase). Nu vreau anvelope cu tinte ca vreau sa merg mai mult de distractie decat de nevoie.

Eu cred ca ma incadrez la optiunea 2 cu precizarea ca as lua una pliabila sa o am in rucsac la nevoie impreuna cu o camera :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit Continental Cyclocross  Speed, Race (pe astea le am si acum pe ea) si Schwalbe Racing Ralph. Racing Ralph mi-au placut foarte mult insa se tocesc fenomenal de usor pe asfalt. Si celelalte la fel, se tocesc repejor, insa cele Schwalbe sunt de groaza. E adevarat, sunt si cele mai usoare si cele mai rapide dintre ele :)). 

 

Pentru protectie poti lipi autocolant transparent pe cadru in zonele unde cablurile freaca de el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-asosit si ST1.0 am asamblat-o, schimbatoarele si manetele erau deja reglate foarte bine, poate nu perfect si m-am ocupat doar de reglarea franelor Tektro CR710 ce a decurs foarte usor si persteaza peste asteptarile mele.

Fara aparatori ai alte accesorii marimea L (58cm) cantareste aprox 12kg si mi se potriveste perfect (am 185cm si 83-84 intre picioare).

Cadrul si furca din otel s-au comportat bine in ceea ce priveste amortizarea pe o tura mica pe care am dat-o. Pe fata furca permite montarea de anvalope generoase, adica peste 45, dar pe spare cadrul ma limiteaza destul de mult si inca nu-mi dau seama daca cu 37 sunt ok sau nu fara o proba deoarece sunt la limita. Cam cat ar trebui sa mai ramana de o parte si de cealalta intre cadru si anvelopa pentru un mers fara noroaie? Deocamdata nu fac schimbari dar este bine de stiut.

Pentru partea de intretinere sunt bune solutiile de degresat si lubrifiat de la Motorex? sau sa ma indrept spre alta marca? 

https://www.bike-components.de/de/Motorex/Bike-Cleaning-Kit-MOTOREX-p8198/

https://www.bike-components.de/de/Motorex/Wet-Lube-Schmiermittel-p8191/

Deasemenea ma gandesc ca ar fi bine sa am si asa ceva (se mai impart costurile de transport:

https://www.bike-components.de/de/Motorex/Bike-Grease-2000-Fahrradfett-p8199/

https://www.bike-components.de/de/Motorex/Silicon-Spray-p8204/

Pentru ca va trebui sa ma inarmez si pt eventualele pene m-am gandit sa aleg una dintre aceste pompe sau poate altele. Am citit o gramada de pareri si idei :)

https://www.bike-components.de/de/Topeak/Pocket-Rocket-Minipumpe-p6968/

https://www.bike-components.de/de/Topeak/Peak-DX-II-Minipumpe-p30552/

Sunt camere care sa se potrivesca atat pentru cauciucuri de 25 cat si pentru 35 sau chiar 37?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt cam 3 intervale: camere pentru gume pana la 700x35, apoi intre 35-45, apoi peste (camere de 29er, practic).

Cred ca e suficient sa ai cauciucuri de 700x35 ca s-o folosesti "all-rounder".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now