Recommended Posts

Salut,

 

Detin o bicicleta Specialized Allez Double, model 2011, mai exact cea din linkul urmator:

 

http://www.specialized.com/us/en/bikes/archive/2011/allez/allezallezx2#specs

 

Cat am mers pe drum plat, a fost totul ok, desi schimbatorul fata mai are ezitari, in ciuda eforturilor de a-l regla - poate nu stiu eu cum.

Oricum, recent am incercat niste urcari si am observat ca raportoarele pe care le am sunt foarte nefericite pentru asa ceva.

In timp ce altii pedalau aproape pe loc, eu cu pinionul mare si foaia mica pedalam o data la ~2-3 metri.

 

Dupa aceea am aflat ca pt asa ceva ar trebui un angrenaj compact, angrenajul meu fiind 52/39T. Pinioanele cred ca sunt ok la 13T-26T.

 

Intrebarea este ce as putea sa ii fac, ce solutii compatibile as avea?

 

Ma gandesc ca cea mai facila solutie ar fi sa schimb cu un angrenaj compact.

Insa observ ca la modelul asta de bicicleta e trecut BB ca fiind Cr-Mo axle, 68mm x 113mm.

Iar modelele mai noi de Shimano sunt Hollowtech, si vin ca solutie impreuna cu Bottom bracket.

Ar fi compatibile, si daca da, aveti o recomandare? 

 

Mersi si scuze pentru postul lung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pt link! Destul de ieftina, pacat ca e transportul mai mult decat piesa in sine.

 

As fi de acord si cu o solutie mai scumpa, dar care sa imi permita sa merg mai departe de acolo.

In sensul de a lua pe bucati, pt inceput de ex. angrenajul si BB de la un Shimano 105 5700?

 

http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-105-fc-5750-l-crankset-compact-2-x-10-175mm-without-bottom-brackets-47145/wg_id-411

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte probabil sa nu fie compatibil cu restul transmisiei un angrenaj pentru 10 viteze, asa cum e FC 5750

Nu-nteleg deloc germana dar inclin sa cred ca pinkbike te indruma bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are. Si un Truvativ Touro dublu merge cu lant de 8 viteze, plus BB Powerspline.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pt link! Destul de ieftina, pacat ca e transportul mai mult decat piesa in sine.

Eu ti-am dat un punct de pornire... cauta mai departe acelasi produs sau similar... nu neaparat pe ebay. Dar acolo trebuie sa te inspiri, sunt de toate, de la mai multi vanzatori, cu preturi de expediere foarte variate...

http://www.ebay.de/itm/Kurbelsatz-2fach-Renn-Compact-170mm-34-50Z-silber-Fahrrad-/231458443903?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item35e3ff927f#shpCntId

https://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=19898

http://www.ebay.de/itm/Truvativ-Fahrrad-Kurbelsatz-Touro-Compact-2-0-36-50-Z-schwarz-silber-175mm-/371290327561?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5672a0ca09

http://www.ebay.de/itm/Shimano-FC-R345-Sora-Kurbel-345-170mm-9fach-50x34Z-schwarz-Octalink/171465615317?_trksid=p2045573.c100034.m2102&_trkparms=aid%3D555012%26algo%3DPW.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20140107091039%26meid%3Dc7d736387ba5477ebe0a74660f7534a6%26pid%3D100034%26rk%3D5%26rkt%3D8%26sd%3D151554579871

http://www.ebay.de/itm/Kurbelgarnitur-2fach-Aluminium-silber-34-50-Kettenradgarnitur-Rennkurbeln-06201-/251913903399?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aa73d1d27

http://www.ebay.de/itm/Kurbelgarnitur-Prowheel-Gloria-170mm-34-50-Zahne-Zweifach-Rennrad-Kurbel-Schwarz-/131401685180?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1e982698bc

http://www.ebay.de/itm/FSA-OMEGA-Compakt-Fahrradkurbel-CK-4000-2fach-50-34-T172-5-schwarz-/171567175666?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item27f23357f2

http://www.ebay.de/itm/ZZYZX-Corratec-Kurbel-4-Kant-Fahrradkurbel-schwarz-172-5-50x34-/171772109670?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item27fe6a6366

http://www.ebay.de/itm/Shimano-Kurbelgarnitur-a070-50-34z-m-ks-ring-E-FCA070C04C-/271821592777?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3f49d458c9

http://www.ebay.de/itm/Shimano-Kurbel-Tiagra-FC4550-Fahrradkurbel-silber-chrome-grau-170mm-50x34-10S-/171537500881?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item27f06e8ad1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesante linkurile, mersi!

 

Dintre toate as merge totusi pe ceva shimano, am vazut ca e un tiagra si un sora acolo, una pt 9 si alta pt 10 viteze.

Pt 8 ar trebui una din celelalte, insa as vrea odata cu schimbarea asta sa incerc sa upgradez sau macar sa fac un pas care sa imi permita upgradeuri viitoare.

 

Asta ar insemna in primul rand sa scap cumva de sistemul square taper, care inteleg ca are o greutate considerabila in comparatie cu un sistem mai nou de tip hollowtech.

Mai departe, asta va duce implicit la un sistem 2x10, ma gandesc. 9 viteze e destul de vechi si as pune ceva mai recent, daca tot schimb.

 

In final intrebarea ar fi, exista un angrenaj mai recent shimano care sa poata inlocui 2300-le si care sa functioneze temporar corelat cu 8 viteze, pana ma apuc si de pinioane si schimbatoare?

 

Daca nu ar da semne de uzura transmisia, as fi lasat-o asa, dar o simt cum o ia la vale.

Iar sa completez cu ceva de aceeasi calitate, parca nu ma indur, stiind cum se comporta actuala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sfatul meu ar fi sa nu upgradezi pe piese... mergi cu asta doar la supravietuire, schimbi ce se strica, si intre timp strangi niste bani, si o vinzi cu totul si iei alta.

nu stiu de ce nu esti multumit de actuala transmisie dar tind sa cred ca e doar problema de uzura/reglaje nu de calitate.

putina lume stie ca 80% din precizia schimburilor de viteze tine de calitatea cablurilor si a camasilor si de uzura in lant si pinioane. marketingul ar vrea sa crezi ca deraiorul sau maneta e de vina... ca alea sunt cel mai scump de inlocuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil uzura isi spune cuvantul - butucul spate a inceput sa faca zgomot, lantul la fel, iar schimbatorul fata are propria lui personalitate.

Acum venind si problema cu angrenajul nepotrivit pt ce am nevoie, incep sa se adune.

 

O sa curat lantul, pinioanele si foile si revin cu poze - sa cer o parere a stadiului de uzura, daca se poate face o estimare.

In orice caz, butucul spate cere schimbare, iar angrenajul, din cauza foilor mari, nu e ce imi trebuie.

 

Imi pare rau de bicicleta sa o dau acum , cadrul mi se pare ok, destul de comfortabil si usor.

Echiparea o ingreuneaza, atat 2300-le cat si rotile.

Plus ca i-am adus imbunatatiri acolo unde au mai cedat piesele - butuc fata novatec, cauciucuri schwalbe durano - si nu as da-o asa usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foaia mare e cam dusa (si nici nu e instalata corect), pinioanele la fel cam au bavura... deci cand iei angrenaj schimba si lantul si caseta.

si du-te la un mecanic care stie ce face sa-ti schimbe cabluri, camasi, sa regleze tot... si pe urma mai vezi tu cum e cu upgrade-urile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am vazut ca e invers. Am desfacut foaia cand am curatat angrenajul acum ceva timp si nu am fost atent la montaj.

Probabil d-asta si aveam probleme la schimbatul foilor.

 

 

M-am uitat peste cateva variante pe ebay, Tiagra 4600 (2x10v) pare cea mai ok varianta ca pret. 105 e prea mult.

 

Pt inceput as schimba:

- angrenajul (FC-4650+BB4600 ~ 65e)

- caseta (Novatec ~40e)

- pinioanele (CS-4600 ~20e)

- schimbatorul spate (RD4600 ~25e)

- manetele (~120e)

 

Pt partea a doua ar urma:

- schimbatorul fata (FD4600 ~17e)

 

Per total ar iesi la ~280e. Daca gasesc sh, macar manetele, cu atat mai bine. E mult, dar ma gandesc ca pe parcursul a macar 5 ani de utilizare medie, nu o sa apara probleme.

Cum vi se pare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea merita efortul. cu tot cu cabluri, camasi, ghidolina, manopera... sare de 300.

schimba doar lant si pinioane, aliniaza foile la loc, cabluri de schimbator noi, camasile putin curatate cu wd40, si o vinzi cu 200-250.

mai pui cei 300 si iei ceva serios.

ultima data cand am avut o cursiera de aluminiu acum vreo 3-4 ani am luat ceva cu veloce 2x10 la 400 eur. presupun ca tot pe acolo se invart preturile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ai dreptate..

Am mai cautat variante si am gasit ceva mai ok, adica linia Claris.

Desi scoasa in 2013-2014, ar fi urmasul lui 2300 si e tot cu 8 viteze, iar prin alte parti am vazut ca e privita ca fiind absolut decenta.

Angrenaj, BB, lant si pinioane ajung la mai putin de 100 de euro noi. Si ar trebui sa fie compatibile cu ce am acum, manetele si schimbatoarele.

 

E o treaba buna ca pe langa angrenajul de 50/34, ofera casete in variante de 28T/30T/32T..

 

Pana la urma daca bicicleta se misca ok dupa modificari, nu se mai pune problema de vandut. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am o intrebare inainte sa trec la montaj.

 

Am luat angrenaj Claris 34-50T si caseta de pinioane 11-30T. 

As fi vrut sa pastrez, macar un timp, schimbatoarele existente si manetele.

Dar am vazut ca schimbatorul spate pe care il am (Shimano RD-2300) are trecute la specificatii:  Smallest Sprocket 12T iar Largest Sprocket 26T

Se descurca oare cu noile componente?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca, 90% o sa mearga. daca atinge in pinionul mare, mai infiletezi surubul de b-tension

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2300 urca pana la 32 de dinti (am avut si l-am incercat pe o caseta 11-32). Mai foloseste-l cat merge si il schimbi dupa aia. Doar sa il reglezi bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se par in regula, dar nici nu am experienta cu altele din gamele superioare.

 

Impreuna cu schimbatorul spate functioneaza corect, fara ezitare, schimba prompt. Insa cu cel din fata nu se impaca bine, cel putin la mine.

Si uitandu-ma peste ce se zice si despre Claris (2400), vad ca e aceeasi poveste. Schimbatorul fata, dupa ce schimba, ocazional atinge in lant si trebuie reglat fin din maneta.

Dpdv al franelor, nu pot sa ma plang. Inca e sistemul original de franare al bicicletei, inclusiv sabotii si pana acum mi-au inspirat incredere in toate situatiile.

 

Oricum, dupa montaj si reglaj revin cu impresii, poate rezolv si problema cu schimbatorul fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raportul acum mi se pare in regula, nu am apucat sa testez pe urcari, doar pe plat, dar se simte clar o imbunatatire, 30-34 e ce speram, spre deosebire de 26-39.

 

Insa schimbatorul spate bate din cand in cand in pinionul mare si e destul de deranjant. L-au reglat cei de la magazin, insa tot e problematic. Asa ca e urmatorul pe lista din pacate, macar nu e atat de scump.

 

Intrebarea ar fi, sa fie cu patina scurta sau medie?

Specificatiile ar fi:

 

Claris 2400 GS

Largest sprocket 32T

Smallest sprocket 11T

Overall capacity 41T

 

Claris 2400 SS

Largest sprocket 32T

Smallest sprocket 11T

Overall capacity 37T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now