lostprophet

"Galopeaza" bicicleta

Recommended Posts

Salutare,

 

Solicit si eu un sfat de la cei mai priceputi ca mine.

Problema: Am un set de anvelope Maxxis Ikon pliabile 27.5 pe care le-am montat pe o pereche de jante Funn Fantom. Camerele sunt Maxxis lightweight. Problema apare cand le umflu - in dreptul valvelor - la ambele roti se intampla asta - cauciucul iese cam 2 mm din janta (se vede o dunga de cauciuc care dupa 1/4 din cerc dispare) - ceea ce da un effect de balonare si respectiv la drum - de galopare a bicicletei.

Aceasi situatie nu se intampla cu un set de cauciucuri Continental X-King dar non-pliabile.

Mentionez ca daca la Continental nu trebuie prea multa forta pentru a le scoate/monta pe janta, Maxxis-urile nu le pot monta/demonta decat folosind leviere.

Presiunea la care am umflat cauciucurile e ~2.5 atm. E prea mult? "la mana" mi se par tari si nu se lasa decat putin cand merg pe ea (90kg eu si bicla 12).

 

Nu stiu cum sa mai procedez. Le-am dezumflat, m-am asigurat ca, camera, sa nu fie prinsa de anvelopa, sa nu faca cute sau ceva in interior, am dat si cu pudra de talc....cu toate acestea, cu Maxxis-urile (noi noute de altfel) amandoua am problema asta. Si nu stiu cum sa o rezolv.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 atm e prea putin, mai ales ca ai 90 kg.

Nu prea am priceput cum vine treaba cu "galopul".

Ce latime are janta, ce balon au cauciucurile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa pui o poza? Nu inteleg foarte bine ce se intampla.

Daca se intampla ce cred eu ca se intampla si ai valve Presta, incearca sa nu insurubezi complet piulita care fixeaza valva pe janta, pana nu incepi sa umfli camera. Lasa piulita prinsa doar cateva ture, impinge valva in interior si vezi daca ti se aseaza asa. Dupa ce umfli la presiunea de dat, poti sa insurubezi complet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit si eu ceva asemanator cred. Cu valva auto.

Solutia a fost sa imping valva mult in interior inainte de a umfla roata. Am asezat bine cauciucul in zona respectiva si am tras-o in jos dupa aceea.

E o zona mai putin elastica acolo unde valva se vulcanizeaza de restul camerei si asta oprea cauciucul sa se aseze pe janta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se vulcanizeaza de restul camerei? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

scoate piulita de pe valva. da pe buza jantei si pe talonul anvelopei cu sapun lichid. umfla la presiunea maxima admisa de producator ca sa fortezi asezarea corecta pe janta. dupa asta scoti aer ca sa aduci la presiunea de rulare. 2.5 e cam putin pt asfalt si cam mult pt offroad.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa pui o poza? Nu inteleg foarte bine ce se intampla.

Daca se intampla ce cred eu ca se intampla si ai valve Presta, incearca sa nu insurubezi complet piulita care fixeaza valva pe janta, pana nu incepi sa umfli camera. Lasa piulita prinsa doar cateva ture, impinge valva in interior si vezi daca ti se aseaza asa. Dupa ce umfli la presiunea de dat, poti sa insurubezi complet.

Asta cred ca e problema. Am valve Presta iar balonajul e de 2.2

Onsa încerc acuma sa vad dk se aseaza mai bine. Cat credeți estimativ ca ar trebui sa le umflu? 3 bari?

Janta e de 26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu cu janta Mavic XM317, camera cu ventil auto si Schwalbe Rocket Ron. Dupa ce am inlocuit anvelopa cu Maxxis a disparut "topaiala".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu cu janta Mavic XM317, camera cu ventil auto si Schwalbe Rocket Ron. Dupa ce am inlocuit anvelopa cu Maxxis a disparut "topaiala".

Ideea e ca la mine se prezinta cu anvelopele Maxxis. Daca montez Continentalurile la loc, nu mai țopăie. Am sa încerc mâine cu săpun si sa desfac piulita de la valva. Pe anvelopa am max 65 bar. O sa incec sa o umflu pana la 60 si sa vad dk se rezolva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scoate piulita de pe valva. da pe buza jantei si pe talonul anvelopei cu sapun lichid. umfla la presiunea maxima admisa de producator ca sa fortezi asezarea corecta pe janta. dupa asta scoti aer ca sa aduci la presiunea de rulare. 2.5 e cam putin pt asfalt si cam mult pt offroad.

Mulțumesc. Am rezolvat exact cum ai zis. La 60 psi a pocnit de câteva ori si s-a așezat singur. Nu ieșea complet pe marginea jantei. Mulțumesc din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.