akebono 961 Posted May 11, 2015 Din pacate ieri cand faceam o minirevizie am observat ca am frana spate slabita si ca una dintre prinderi este fisurata pe generatoare. Surubul se strange bine si nu se da peste cap insa mi-e putin teama. Sansa sa se smulga frana este putin redusa pentru ca fisura este in lungul cadrului privind din spate spre fata, nu laterala. Suportul PM este perfect cilindric si ma gandeam sa bat o teava de aluminiu pe post de colier peste post mount, impreuna eventual cu un adeziv de aluminiu. Tevi de aluminiu eloxat se gasesc de diverse diametre si nu cred ca ar fi problema sa o potrivesc la fix. Teava nu ar avea unde sa se miste pentru ca vine frana peste ea. Probabil frana sta bine si fara acest colier, insa as fi vrut sa nu evolueze problema. Alte pareri? Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,544 Posted May 11, 2015 E cilindric? Sau tronconic? Am mai vazut si PM-uri care pareau cilindrice, si nu erau. Daca e cilindric, da-mi cotele si iti fac o bucsa de dural. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 961 Posted May 11, 2015 O sa-l masor, dar la ochi, fara sa-l fi curatat de vopsea pare a fi cilindric. Ma uit cu sublerul diseara. Multumesc de oferta, daca chiar nu vad o teava potrivita o sa apelez la tine, negresit. Asta nu-i al meu, dar similar: http://i282.photobucket.com/albums/kk243/covehustler/R0014914.jpg Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,544 Posted May 11, 2015 Ranforsarile alea, nu sunt o problema la executie. Daca imi dai un desen, il execut intocmai. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
radu_vadan 837 Posted May 11, 2015 Cred că o cămaşă de aluminiu sau alamă, lipită cu epoxi peste post mount, va ţine fără probleme până pensionezi cadrul de tot. Îţi recomand adeziv Bison Metal. Atenţie doar că are timp de uscare completă 4-5 zile! Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 961 Posted May 11, 2015 Multumesc. Adezivul ala are si capacitate de umplere in cazul in care bucsa nu este perfect stransa, o sa vad ce gasesc, daca nu apelez la BodoC. Insa sunt aproape sigur ca voi gasi teava de care am nevoie, iar aluminiul este auto gresant, deci usor batuta ar trebui sa fie la fix. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,544 Posted May 11, 2015 Daca te referi la tevile decorative din magazinele de bricolaj, alea sunt din aluminiu chior. Eloxajul ala (de obicei argintiu) nu face casa buna cu adezivul. Daca gasesti un diametru interior mai mic, e mai bine, ca-l poti aleza si sa dai jos eloxarea. Daca te hotarasti sa ti-o fac eu, o fac din dural/alama, eloxat/oxidat negru, alezat ulterior la interior la cota necesara. Nu ezita sa soliciti ajutorul. Nu se pune problema vreunei contravalori, exceptand transportul. Ulterior am vazut ca esti din Brasov. :) 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 961 Posted May 11, 2015 O sa curat zilele astea vopseaua ca sa pot afla cota exacta. Da, la tevile alea ma refeream, cred ca sunt totusi destul de solide fiind totusi trase. Stiu ca te-ai oferit cu buna credinta, berea cand vii la Brasov ;). Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,544 Posted May 11, 2015 Tu imi spui ce sa-mi cumpar, si eu iau Ursus. :) 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MaC® 5,146 Posted May 11, 2015 berea cand vii la Brasov ;). Păi poate ne vedem mai mulți p-acolo cu această ocazie. Să sărbătorim. Zic bine? Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 961 Posted May 11, 2015 Sigur, de ce nu? Anuntati cand sunteti pe cale de plecare incoace! @@BodoC: am masurat prinderile curatate de vopsea: 11.1 x 7mm inaltime. Presupun ca ar fi OK 11 x 7mm, acel 0.1 il scot eu din smirghel, fara adeziv si batute usor. 2 bucati te rog. Daca sunt din dural, perete de 1mm ar fi de ajuns. Pot fi si din otel sau alama. Multumesc!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,544 Posted May 11, 2015 Maine le dau in lucru. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,363 Posted May 12, 2015 Auziti, da' n-ar fi mai inspirata o fixare fretata, fara adezivi si alte minuni? Aluminiul (bucsa) se dilata binisor la cald, iar in cazul de fata s-ar baga singura la locul ei, numai sa-i arati cadrul ;)) PS: nu uitati de sanfren/racordare la capatul de intrare. Ca sa n-aiba akebono fulgi de vopsea in caz ca bate-n ele sa le bage ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 961 Posted May 12, 2015 Fix asta vroiam sa-l rog pe Bodo sa faca, la un capat sa scoata cutitul in con. Multumesc Bodo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,544 Posted May 12, 2015 Oricum le faceam sanfren. :) Si le vopsesc negru in camp. Tine mult mai bine decat eloxarea. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 961 Posted May 12, 2015 Poti sa le faci si o floricica verde? :) Bodo, nu te chinui prea tare pentru ca pe una dintre ele trebuie sa o mai scurtez la polizor/pila. Le poti lasa raw si le vopsesc eu cu alb, ca si cadrul este alb. Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 961 Posted May 15, 2015 Resurrected! @[member=BodoC] inca o data multumesc!!! Cand te apropii de Brasov, suna-ma negresit! Mare domn, coleg si sper eu prieten pe viitor. De asemenea multe multumiri lui @@Muttley pt ideea cu incalzirea, de asemenea, cand esti in zona, da semn! A functionat partial dilatarea, dar a fost de mare ajutor. Pun pozele acum, explicatii ulterior, daca sunt necesare. Se da: Se cere: colier peste post mount, impreuna eventual cu un adeziv de aluminiu. Tevi de aluminiu eloxat se gasesc de diverse diametre si nu cred ca ar fi problema sa o potrivesc la fix. Daca e cilindric, da-mi cotele si iti fac o bucsa de dural. Aluminiul (bucsa) se dilata binisor la cald, iar in cazul de fata s-ar baga singura la locul ei, numai sa-i arati cadrul ;)) Rezolvarea cu ajutorul lui BodoC, care mi-a facut bucsele intr-o zi, iar ziua urmatoare le-am primit in plic: Procesul, curatat, frezat, incalzit, batut, montat: Prima: A doua: Ambele: Frana sus: Urmeaza cosmetizarea ... Multumesc baieti! 10 Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,544 Posted May 15, 2015 Asa procedeaza un om cu caracter!Cand cere un sfat, desi el insusi sugereaza solutia, posteaza si modul cum a fost rezolvata problema. Nu luati in considerare faptul ca eu am participat activ la asta. Am facut-o fara nicio obligatie. Si mare imi este bucuria ca pe langa faptul si-a rezolvat problema, @@akebono a impartasit si celorlalti realizarea sa. Imi inchipui ce amar a fost in sufletul tau cand ai vazut fisurile alea. Acum, sa speram ca fisurile alea nu evolueaza. 6 Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 961 Posted May 16, 2015 Sincer cred ca tu ai pus mai mult suflet in a face bucsele alea corect decat am pus eu in toata problema, cel putin asta am simitit eu mereu in discutiile cu tine ... pentru ca acolo unde exista pasiune, nu-i loc de intors. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 961 Posted June 15, 2015 Reparatia facuta tine de minune, insa se pare ca nu am noroc cu acest cadru :(. Descoperisem acum ceva timp o linie fina pe seat tube, fix sub intaritura basculei. Am curatat pana la aluminiu si ma bucurasem ca era doar in vospea, insa s-a adeverit sa fie mult mai rau. Pozele sunt edificatoare: Evident, poate fi reparat, sudat cu un colier de intarire samd, insa in acest moment sunt chiar fiert pt. ca imi place mult geometria si dinamica acestui cadru, chiar daca ma plangeam ca socul era cam tare. Se pare ca a fost atat de tare incat a cedat cadrul inaintea lui. Fisura fiind fix sub intarire, este clar ca este un defect de material si/sau proiectare. O sa le scriu celor de la Canyon macar sa aiba habar ce se intampla. Celui care mi-a vandut cadrul nu are rost sa-i scriu, sunt aproape sigur ca nu a stiut de problema, desi au fost si alte probleme iar omul s-a aratat a fi un dobitoc. Cel mai rau este ca intamplarea a avut ieri, dupa o tura de aproximativ 60 km, cu diferenta mare de nivel, undeva aproape de 1800m, cu multe coborari lungi si rapide, am fost singur pe traseu si putea fi nasol daca se rupea sub mine. Partea buna este ca am observat astazi acasa, cand masuram sansa unei conversii la 650b. Tocmai ma gandeam sa-mi iau roti noi :). Fan club canyon :). Quote Share this post Link to post Share on other sites
costea 8 Posted June 15, 2015 Cu parere de rau si regrete pt. cele intamplate la acel cadru, presupun ca a fost foarte forjat inainte de al cumpara (prea multe ghinioane cu el). Sper sa gasesti altul cat mai curand. Mult noroc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 961 Posted June 15, 2015 Daca se vedea ceva la ochi, nu-l luam. Vanzatorul a fost OK din punctul asta de vedere, insa s-a comportat urat odata ce problemele au inceput sa apara, imediat dupa montaj, desi promisese garantie, etc. Nu intru in detalii, este asumata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,115 Posted June 15, 2015 Oribil. Imi pare rau. Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 961 Posted June 16, 2015 Stie cineva daca asa ceva se poate suda? Ma gandeam sa introduc o bucata de teava de tija de sa pe interior, impreuna cu ceva adeziv, de la BB pana deasupra fisurii iar fisura sa fie sudata circular + continuata intaritura pe ambele fete ale cadrului. Destul de echilibristica solutia si nu ma incanta foarte tare, dar asta pt ca mi-e teama ca va crapa in alta parte, chiar daca as reusi si aceasta reparatie. Evident, acest cadru va deveni instrument de distractie si nu va fi pus la vanzare. Astept un raspuns si de la Canyon, dar nu-mi fac vreo speranta. Quote Share this post Link to post Share on other sites