simi_id

Asamblare MTB

Recommended Posts

Buna,

 

Mi-a venit azi bicicleta si de doua ore ma uit la ea.

Are cineva poze close-up cu bicicleta mai de aproape si la fiecare element in parte, sa, ghidon, frane hidraulice spate/fata, cabluri ... sa imi dau seama cum ar trebui sa le pozitionez sau cum sa vina natural.

Si de asemenea cat de tare sa strang surburile ? Pana la refuz, pana nu se mai pot invarti, sau cand simt ca s-au inchis mai invart putin si gata ?

De asemenea si la sistemul asta quick release la roti, cat de tare invart intr-o parte si cat de tare trebuie sa fie clema cand o inchid ? La fel si la scaun ca e tot cu quick release ?

 

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ti-a venit boabe, sau doar roata fata demontata, fara pedale si cu ghidonul sucit?

Parerea mea este sa mergi intr-un service, sau sa rogi un prieten cu mai multa experienta. Poti gresi ireparabil.

La QR, reglezi din piulita pana cand cheita iti lasa un usor semn in palma la strangere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A venit doar roata din fata demontata, dar nu stiu cum sa ii prind frana pe disc, si mai are un cablu de la furca cu lock.

La furca pe aer cu ce sisteme mai are, trebuie sa verifica ceva inainte sa merg ? Presiune, aer, joc, etc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
...cat de tare sa strang surburile ? Pana la refuz...

 

Nu e nicio problema sa nu te pricepi, problema MARE e cand nu-ti constientizezi nivelul.

In fix aceeasi idee: du-te-n service. Bicicleta merge pe asfalt, are viteza, te poti lovi si/sau chiar muri. Daca nu ma crezi, vezi ca scrie pe prima pagina a MANUALULUI bicicletei pe care tocmai ai cumparat-o!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si tot in spiritul manualului, cel mai probabil scrie acolo ce trebuie sa faci.

Furca trebuie reglata si ea in conformitate cu greutatea ta. Se masoara presiunea, si se mareste sau scade presiunea in functie de necesitati. Fie conform tabelului fie prin probe. Asta tot in manual scrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La service, daca nu esti sigur ce stii! Nu e nici o rusine, inveti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa ma duc la un service, dar pana ma duc, vreau sa o incheg catusi de putin.

Cum pun frana pe fata, ca are un distantier cu o bucata mai mare si una mica, in ce pozitie ... am facut aici un film ... https://www.dropbox.com/s/ryjo9sc64amrwqq/2015-05-14%2014.59.05.mp4?dl=0

Iar suruburile au 3 saibe una neagra dreapta si doua gri, conice care se imbina parca una in cealalta, le pune toate una dupa alta, sau trebuie sa pun o saiba intre distantier si suportul de bicicleta sau cum ? https://www.dropbox.com/s/qgznw627n6hogae/2015-05-14%2018.07.25.jpg?dl=0

 

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai grija sa nu actionezi maneta de frana, fara ca discul sau distantierul de siguranta sa fie pozitionat in etrier.

Ciudata livrarea. Nu au montat etrierul?

A venit cu el atarnat?

Trebuie montat astfel incat placutele sa fie poziţionate cat mai centrat pe zona discului care are multe gaurele. Probabil cu "aia" mare sus (in pozitia in care tii bicicleta in clip). Saibele sunt bine pozitionate bine in poza. Dar dupa montajul corect, trebuie reglat, si la cum a fost livrata, poate scurtate conductele.

Daca vrei tu sa te joci, ok, joaca-te, dar pentru binele tau si al bicicletei, mergi neaparat in service!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-au mai spus si alti, mergi cu ea la un atelier daca nu ai idee cum se monteaza. Poti strica piese care sunt mai scumpe decat cei 50 lei pe care crezi cai vei economisi montand bicicleta tu singur.

 

Sau poate un coleg de pe aici. care locuieste in Iasi ( de unde se pare ca locuiesti) te poate ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimineata am fost la service, reglata, asamblata, verificata tot. Am reusit sa ii trag si o zgarietura ... dar ma vazut si la alte biciclete ca nu e ca la masini, se mai zgarie ...

Problema e ca eu nu am mai pedalat de 10 ani cred, si inapoi spre casa am venit cu bicicleta, la dus m-am dus cu ea in portbagaj. Am mers cam 3 km cred ... dar cert e ca mi-am dat sufletul ...

 

1. Ce foi trebuie sa folosesc in oras sa merg mai comod ? Eu am setat sa simt cand imping pedala ca trage, dar greu ... la un moment dat nimerisem o combinatie mai usoara, dar parca dadeam in gol ...

 

2. Daca trebuia sa urc vre-un deal, cred ca mergeam pe langa bicicleta, la deal ce ar fi trebuit sa folosesc ?

 

3. Trebuie sa pedalez in continuu ... sau doua trei pedale si apoi pauza ... ?

 

4. Franele le-a reglat, centrat, etc ... dar cand pun frana nu se opreste asa brusc, parca nu e nici o diferenta din cum stiam eu demult cele v-break fata de disc. Ma asteptam pe disc sa fie ca la masina. E ok asa sa franeze, ca si cum ar intra abs-ul adica bicicleta mai inainteaza ... se simte ca franeaza dar ca undeva ii mai lasa rotatie, asta ma refer in mers cand ai o viteza cat de cat ... Pe loc daca o imping si apas frana se opreste instant.

 

Cand ma uit la tv ca a fost acum recent turul azerbaidjanului, totul pare atat de usor si frumos cum merg aia zeci, sute de kilometri ... 

 

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

intra pe iasibike, vezi cand se face o tura de incepatori si iesi cu ei, sa furi niste meserie... se invata mult mai repede vizual in 10 minute decat putem noi povesti pe forum 10 pagini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul 1: nu te mai uita la TV! Aia sunt niste roboti bine antrenati, pe cursiere. Tu esti un om obisnuit, nu te grabesti sa treci repede o linie de finish.

 

Celelalte sfaturi:

Mersul in oras se face pe foaia 2. Alegi un pinion unde te simti bine si reglezi in jurul lui. Trebuie sa pedalezi cu usurinta, nu sa simti ca te fortezi sa impingi din genunchi. 

Un raport prea mare te epuizeaza rapid, pentru ca impune un consum energetic mare.

Franele trebuie sa se rodeze 50-100 km. Pe urma o sa functioneze in parametri. Manetele trebuie sa fie accesibile cu cel mult 2 degete (aratator si mijlociu), pentru parghie optima.

Ideea e sa poti pedala constant, nu in salturi. Presupun ca din cauza entuziasmului ai pedalat pe un raport mult prea mare, ceea ce (logic) te-a epuizat. 

Odata gasit raportul ideal de mers in oras si la drum mai lung, poti sa mentii ritmul intr-o frecventa care ti se potriveste (dar nu mai jos de 60-70 rotatii pe minut).

Ca sa urci dealul care apare la orizont, aflat inca pe foaia 2, incepi sa urci pe pinioanele cu cifre mici (4,3,2,1). Daca nu mai faci fata sau daca urcarea apare brusc, treci pe foaia mica.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rapoartele le schimbi in concordanta cu nevoile si putilinta ta. Nu ai un raport pentru intravilan/extravilan. Pedalezi cum te simti bine.

Eu, cand plec de pe loc, merg pe foaia de mijloc, si pinion 6-7din 9. Pe masura ce creste cadenta, trec pe foaia mare. Bineinteles, inainte de a opri schimb pe foaia mijlocie.

Vor veni singure aceste deprinderi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am mai mers azi putin si intr-adevar am vazut si alti ciclisti pe strada ca merg mai calm. Cand am mers prima oara cu bicicleta, ma credeam prin Pirinei ... pedalam sa fiu la aceeasi viteza cu masinile ... 

 

In schimb ma doare sezutul de la sa (cea originala e buna, in forma de T, dar e mai sport, iar eu vreau ceva mai de oras), si am schimbat-o cu asa ceva:

http://www.ecoscootershop.com/Asiento-Velo-Deep-Channel-/-Saddle-Velo-Plush-Deep-Channel

ca variante mai aveam astea

http://www.21cycles.com/cy_en/anatomic-2-trekking-zone-cut-432623.html

http://www.21cycles.com/cy_en/anatomic-2-z-cut.html (varianta de femei mai lata dar am citit ca nici prea lata nu e recomandata)

Asta ultima ma gandeam sa o iau, dar m-am pus pe ea si cu toate ca e mai alta e mai scurta si parca nu stateam natural pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul din multele lucruri despre biciclete si nu numai, pe care le-am invatat pe acest forum este ca : Confortul nu tine de latimea sei sau de moliciunea ei, ci tine de faptul ca saua trebuie sa fie pe marimea ta. Adica oasele bazinului tau sa corespunda cu latimea sei respective.

 

Gasesti explicatii mai pe larg daca rasfoiesti putin paginile forumului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

 

Am un joc la sistemul de Centerlock, mai exact intre inelul in care vine bagat discul si butuc, cand tin frana de mana pe spate apasata discul blocat ok, dar e joc intre inel si butuc joc longitudinal, adica cand misc bicicleta fata- spate, e un joc mic, ca si cum se desfileteaza si infileteaza... nu cunosc daca este normal sau nu ??? ?

(Brakeset: Shimano BR-M375L, Mech. Disc, 160F/160R mm SM-RT30 CL Rotor)

eu banuiesc ca acel inel este pe filet, bicicleta o am de 3 luni.

Imi cer scuze ca este OffTopic,

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la un service, ca presupun ca nu ai scula de desfacut discul CL. Prinderea nu e pe filet.

MB%201009%20Bremsen-Lexikon_04.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie putin mai strans. Si a mea facea asa, am strans-o si a fost mai bine. De facut probabil ca tot va mai face. Acolo ai niste caneluri, care se imbina intre disc si butuc, si nu ai cum sa menti alezajul ala pe 0. E cuplu mare si toata forta de franare se transmitw prin acele caneluri.

L.E. Daca ai o cheie de pinioane pe caseta tip Shimano, o poti strange tu. Dar nu forta prea mult, pentru ca piulita aia are si ea niste caneluri impotriva desfacerii. Si daca iti pui mintea cu ea, poti strange prea tare, si distrugi filetul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canelurile sunt perfect paralele, nu are cum să nu aibă joc discul. În practică, jocul respectiv nu are relevanță deoarece în utilizare forțele vin doar dintr-o direcție; în plus, striațiile radiale de pe disc (vizibile în poza de mai sus) și o piuliță strânsă bine elimină simptomul pentru probele staționare.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.