Sign in to follow this  
Ionut28

Bicicleta cicloturism

Recommended Posts

Salutari! În viitorul apropiat(iulie sau august) vreau sa cumpar o bicicleta pentru cicloturism. Dupã lungi asteptãri si chin cu actuala bicicletã(o cursierã veche) în sfârsit am reusit sa pun niste bani deoparte.Bugetul ar fi undeva pe la 3500 lei.

Prima pe listã ar fi asta:

http://www.crossbike.ro/bicicleta-cross-quest-man-trekking-28siquot-2015-negru-portocaliu-500mm-R102601.html.

Ideal ar fi sã aibã frane pe disc,roti de 28 si bineinteles o echipare decentã.

Ce biciclete mai sunt si îndeplinesc aceste cerinte?

Vã rog sã mã ajutati cu un sfat.

Multumeac anticipat

P.S:Ar mai fi o variantã: sã mai astept putin si sa cumpar bicicleta la care visez,un Surly Lht,dar nu mai am rãbdare si actuala bicicletã mã limiteazã rau de tot,plus cã m-am saturat de rucsac.

Multumesc încã o datã

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa practici cicloturism, si sa mergi in zone mai izolate ai nevoie de roti de 26, deoarece schimburi se gasesc mai peste tot. Spre exemplu iti strici cauciul, cauciuc de 26 gasesti si in magazinele de prin sate mai izolate. Trebuie sa iei in calcul si alte acesorii, cum ar fi gentile pt bagaje (waterproof) de la ortileb si multe altele: sac de dormit, saltea gonflabila/izopren, cort, primus, pompa, kit reparatii pana, unelte basic pt reparare bicicleta, etc. Deci scazand accesoriile (presupunand ca nu le ai deja) cati bani iti mai raman pentru bicicleta?

 

P.S. nu practic cicloturism-ul (încă), dar acestea sunt informații ce le-am adunat din tutoriale de pe internet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La drum lung roata pe 26 nu te avantajeaza, iar cauciucuri gasesti peste tot, poti sa iei la tine de rezerva chiar, sunt pliabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai degraba franele hidraulice sunt mai greu de reparat in caz ca esti in zone fara magazine mari/specializate.

Plus ca decat niste hidraulice ieftine, mai bine niste mecanice bune ;)

 

Am testat bicicleta respectiva si mi s-a parut mult prea masiva. Cum ar zice englezu', "bulky". Si cam greu de manevrat. Iar aparatorile si alte accesorii sunt facute dintr-un plastic jenant. Pe langa toate astea, mi s-a parut prea scumpa pentru ce ofera.

Cred ca tine si de preferinte.

 

Cat despre roata mare care te avantajeaza la drum lung, iar e discutie filosofica. Cu suficient timp, poti merge si 150 km cu bagaje, ajungand pe lumina la destinatie (evident, cu conditia sa nu ai de traverat munti) folosind un MTB cu cauciucuri hibride si roti de 26 inch.

Dar "etapele" lungi nu sunt neaparat specifice cicloturismului, caci presupune sa nu vezi mare branza pe drum....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@bogdanch: O parte din echipament am(cort,saltea,sac de dormit)iar restul o sã le achizitionez cu timpul,cum ar fi gentile de la Ortlieb.

Bugetul este strict pt bicicletã.

@@megabicicleta: Ai dreptate,plus cã sunt obisnuit cu cele de 28 de la actuala bicicletã.Am mers si cu 26 si am simtit ca ma chinuie(la o viteza ceva mai mare) nu la ritmul unei ture de cicloturism

@@diorgulescu: Multumesc pentru rãspuns.Stiu ca si tu vroiai sã îti iei o bicicletã pentru cicloturism,ai gasit ce cautai?

O sã mai caut, mai am 2 luni la dispozitie

A doua variantã era asta: http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-tcs-7.0-hs11-238873/wg_id-656

Ce credeti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, am renuntat la idee. In primul rand, spatiul. Am deja una de oras plus MTB-ul meu de suflet cu care am facut multe :D. Sotia la fel, una de oras + MTB.

Imi vine cam greu sa dau o suma considerabila pe o bicicleta pe care as folosi-o 3 saptamani pe an si in rest asa, ocazional. Plus ca nu ma feresc sa-mi fac rutele pe unde sunt si ceva forestiere sau drumuri cu asfalt prost. Imi place drumul neumblat :)

 

Asa ca raman la MTB-ul meu de "moda veche" (probabil ar fi considerat o vechitura comparand-o cu ce echipari se mai vehiculeaza pe aci, insa eu ma inteleg foarte bine cu ea si o intretin cu drag :) ), cu care pot merge si pe munti, dar si in ture cicloturistice. 

 

DSC_0388.jpg

 

DSC_0735.jpg

 

Zic ca-i sta bine, totusi, si cu bagaje. Chiar daca nu tot timpul pe asfalt ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@diorgulescu ăsta-i spiritul de cicloturist, să-ți planifici drumul cum îți place și să-ți treci tu singur obiectivele... cicloturismul este despre trăire, nu despre "gaget".

Share this post


Link to post
Share on other sites
. Plus ca nu ma feresc sa-mi fac rutele pe unde sunt si ceva forestiere sau drumuri cu asfalt prost.

 

In aceeasi idee, dar si pentru ca n-avea rost o noua achizitie, am procedat si eu cu vechiul MTB hardtail Ideal.

I-am pus o sa Brooks, o furca de trekking RST Neon si gume de asfalt cu balon 1.9. Am facut-o cicloturista si merge bine-mersi, pe tot felul de suprafete.

O gramada de oameni folosesc pentru turism MTB reciclate, multe complet rigide, solide, e o abordare frecventa si rezonabila. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@diorgulescu: Foarte tare bicicleta,la fel si turele tale. Am urmarit si ai fost unul din cei care m-au inspirat.

@@Traveller: Stiu ce spui,am un prieten care a facut la fel ca tine cu mtb-ul lui.

Ar trebui sã caut un mtb sh si sã plec de acolo?

Nici nu stiu ce sã fac..... eu as fi vrut una nouã.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@bogdanch:Echiparea este foarte slabã.Am un prieten care si-a luat un Kross level a3 cu echipare asemanatoare si dupã 2 luni schimbatoarele fac ca naiba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbatoarele se regleaza. Oricum trebuie facut asta la vreo cateva saptamani dupa achizitie. Pentru obiectivul asta sunt suficiente niste acera bine reglate, care cu manete acera merg fara mari probleme. Daca gaseste o oferta mai buna, cu atat mai bine.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@LucianTheOne:Woow e încarcatã nu glumã,aratã super.

Trailer-ul e facut de tine?

O sã mã uit si pe ofertele sh si dacã vãd ceva care sã-mi placã vã anunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, remorca e constructie proprie, inclusiv sudura.

Si bicla e construita de mine dar cadrul, furca si celelalte piese le-am avut de-a gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde vedeti voi bicicleta ca sunt numai bagaje!!!

 

Lucian nu se joacă - când cară, cară!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde vedeti voi bicicleta ca sunt numai bagaje!!!

 

„Joaca“ cu bagaje :-H peste „dealuri“…

IMG_0001_Alles%2Bgepackt_Fahrt%2Bnach%2B

 

IMG_1514.JPG

 

IMG_1724.JPG

 

IMG_1664.JPG

 

IMG_1676.JPG

 

… si prin oras

IMG_4209-001.JPG

 

P.S. Dupa parerea mea mai important decit marimea rotilor (eu prefer 28”) este un cadru solid, jante late cu 32 sau 36  de spite si cauciucuri corespunzatoare, frine solide (prefer hidraulic pe disc), un cric solid, o sa pe care poti sta comod ore-n sir si un angrenaj care nu e conceput pentru recorduri de viteza pe plat. La cadru m-as orienta spre un model care permite montarea fara improvizatii dubioase a ceea ce pa aici se numeste “gayshit” – plusul de greutate e mai putin relevant si intereseaza numai marginal.

 

Mie-mi face modelul acesta de mult cu ochiul (varianta 28” si unele modificari – modificari, nu “upgraduieli”)

Rennstahl_Bikes_Pinion_P18_Trekking_853_

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod similar anticipez ca peste niste ani mi-ar placea asa ceva (bine, imi place de pe acum, dar... :) ):

Life_Lontano_P18_H51_matt_titangrey_oran

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ma gindesc la experienta fratelui meu cu un KTM (cadru aluminiu) – nenumarate ture prin Alpi, zilnic naveta, peste 100 000 km pedalati– as spune ca nu e o algere rea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mã ia durerea de cap când vãd bicicletele alea

Ultimele varante sunt prea scumpe,iar la varianta sh am de cautat...

O variantã de mijloc nu existã?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calea de mijloc ar fi o bicicleta de cross/trekking fara accesorii, asta daca esti tentat de turismul cu un rucsac mic in spate si cazare la pensiuni.

Dar in aripi, lumini, cric si o sa de drum lung tot trebuie sa mai bagi bani.

O optiune buna ar putea fi asta:

http://www.veloteca.ro/bicicleta-de-oras-corratec-c-29-gent-trk-2015

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici mie nu-mi place ghidonul, dar asta se rezolva. Negociezi cu ei, sa-ti dea alt ghidon din oferta lor. 

Din pacate oferte serioase nu-s prea multe in banii astia.

Asta, de exemplu, mi se pare mai slaba, desi e mai scumpa:

http://www.bike-plus.ro/bicicleta-focus-aventura-3-0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this