Sign in to follow this  
Ionut28

Bicicleta cicloturism

Recommended Posts

La recomandari biciclete mi se pare foarte simplu la  capitolul dotari/pret : daca nu e Radon, e Canyon si invers.

http://www.radon-bikes.de/bikes/urban/trekking/trekking-light-series/tls-70/ (eu recomand furca fixa)

http://www.radon-bikes.de/bikes/urban/trekking/trekking-comfort-series/tcs-60/

http://www.radon-bikes.de/bikes/urban/trekking/trekking-comfort-series/tcs-70-disc/

 

Le gasesti si la dealeri prin Romania cred.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe astea nu le.am vazut in oferta distribuitorului. Doar mtb si cursiere. Ar merita contactat greenbike, intrebat daca aduc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Drysna:Multumesc pentru recomandãri.Aratã foarte bine prima sugestie plus cã si eu prefer furca fixã.

@@TravellerO sã mã interesez mâine la prima orã,ori îi sun ori le dau un mail.

O searã fainã .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Ionut28

 

Nu ca m-ar impresiona in mod deosebit – de Radon TLS 9.0 ce zici?

 

Din start gume 622 x 47 sau 622 x 50 (“amortizare” pasiva la pret redus *-:) in loc de experimente cu o furca hidraulica mediocra si grea), frine HS33, pedale SPD, o sa de pensionar, eventual un portbagaj si cric care inspira mai multa incredere – o parere pur  personala - depinde de gustul tau, continutul portmoneului, mai ales de ceea ce ai de gind sa faci cu bicicleta si de feleul cum te impaci cu  faptul si gindul ca nu e “megabicicleta” ci o sculica impodobita cu “gayshituri” utile ;).   

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Frank:Aratã foarte bine si întradevar are niste componente superioare,însã atârnã cam greu la portmoneu :))

Saua de "pensionar" o sa fie prima pe listã dupã achizitionarea bicicletei.

Cat despre "gayshituri",recorduri si altele îi las pe altii sã vorbeascã,nu mã pricep,sunt destui pe forum cu astfel de ínclinatii care au "experientã în domeniu"(zic si eu din ce am mai citit ici-colo).

Mersi de sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saua de "pensionar" o sa fie prima pe listã dupã achizitionarea bicicletei.

 

Sugestia mea era "din start" nu "dupa achizitionarea bicicletei" *-:) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugestia mea era "din start" nu "dupa achizitionarea bicicletei" *-:) .

Am înteles.Eu mã gandeam la un Brooks b17,credeam cã doar aia e sa de pensionar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Brooks b17,credeam cã doar aia e sa de pensionar.

 

Criteriile astea nu le stabilesc eu *-:) - mie-mi lipseste cu desavirsire "scoala inalta" a ciclismului ;) . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmatoarea investitie, fara care nu poti face cicloturism sunt coburile. iti recomand sa bagi restul de fonduri in ceva de aici: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/12609-gen%C5%A3i-bagaje-si-borsete/

Daca iti permite bugetul ia ceva full cordura:

https://www.bike-components.de/en/Ortlieb/Fahrradtaschen-HR-Back-Roller-Plus-Modell-2015-p40765/

http://crosso.net/Bicycle_Accessories/Bike_panniers_front_and_rear_Crosso/CO1000,Ar01,Panniers_TWIST_BIG_52_L_-_Crosso,ar,products.xml

daca nu, mergi pe variantele mai ieftine de la Ortlieb, Vaude, Crosso etc; te vor tine si alea juma de viata, daca nu o viata :)

 

Revenind la bicicleta:

La TLS 7.0 mai ramane doar sa te hotarasti la capitolul VBrake vs hidraulice. Argumente sunt si pro si contra foarte multe, nu cred ca are rost sa ti le enumeram aici din nou. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Urmatoarea investitie, fara care nu poti face cicloturism sunt coburile.

 

Şi asta e discutabilă şi cu multe argumente sau variante pro/contra. 

Există mai multe feluri de a face turism pe bicicletă. Să nu fim purişti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller

 

Absolut de acord – echipamentul meu de baza in “anii de initiere” se compunea (pe linga bicicleta) dintr-o patura de cai, o pelerina de ploaie si o ranita vinatoreasca (sa nu uit sacul de nylon pe post de "Thermarest"). Cort - sac de dormit – GPS; toate din domeniul SF (pentru mine si prietenii mei). Si totusi am ramas cu niste amintiri atit frumoase cit si unice.

 

Pe de alta parte sint aproape convins ca cei care au facut o tura mai lunga cu coburi Ortlieb, Vaude sau alte produse comparabile nu vor regreta nici o clipa banii investiti. Sa nu uitam faptul ca sint foarte practice si utile si in viata de toate zilele pentru cei care stiu sa se foloseasca de ele si nu le tin pe sub “chaiselingue-ul din living”  ;)  pentru turica la anu’.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre utilitatea unor coburi nu doar pe plan cicloturistic, ci si "casnic", m-am convins anul trecut in plimbarea pe care am facut-o in Bucovina. Prietenul nostru @@iacobdoc sigur isi aduce aminte :) :

 

 

Nici nu am plecat din Solca si ma suna Adriana sa-mi spuna ca e duminica si nu avem paine. Suna cunoscut nu!? Asa ca am luat doua paini feliate, le-am pus in coburi si am plecat catre Cacica.   Nici n-am ajuns la Partestii de Sus ca ma suna din nou jumatatea mea sa ma intrebe ce mancam deseara. Pai nu avem carne? zic eu. Da! avem carne dar cu ce mancam carnea? Ia vezi de cumpara si niste cartofi. Asa ca am luat si cateva kilograme de cartofi pe care le-am pus tot in coburi.

 

De asta, in cazul unuia care are bani si o ia de la zero, e bine sa ia bicicleta de cicloturism complet utilata, ca poate dupa o vreme se satura omul de carat rucsacul si isi ia o pereche de coburi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

... , ca poate dupa o vreme se satura omul de carat rucsacul si isi ia o pereche de coburi. 

 

Cunosc “specia” din propria familie – fratele meu a fost ani de zile ferm convins ca ture lungi prin Alpi si naveta zilnica se pot face numai cu o bicicleta echipata Shimano, un rucasc cit un munte si incaltaminte de tip ADIDAS. Intre timp a facut cunostinta cu Rohloff, Ortlieb, Tubus, Schwalbe, SON, cadru de otel, frine hidraulice, “bocanci” MTB cu SPD si am impresia ca asta va ramina “o relatie pe viata”. Pentru “necesitatile zilnice” (naveta pe orice anotimp, cumparaturi) se pare ca a descoperit avantajele unor coburi de calitate fata de un rucsac. Optic nu se poate compara cu unul din exemplarele “care se stiu” dar la virsta lui asta nu mai are nici o relevanta.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vã multumesc încã o datã pentru ajutor si sugestii.O sã cumpar Radonul Tls 7.0 peste 2 luni.

Restul echipamentului va veni cu timpul,cel mai probabil o sã mã descurc cu ce am. Anul asta va fi cu improvizatii:))

Promit sã revin cu poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller

Ooo, daaa! Imi amintesc. @@majikstone m-a consiliat. La cat de folositori s-au dovedit in timp as zice ca i-am luat moca.

Ca cicloturist, pana in prezent nu as renunta la roti de 28, gume ceva mai grosute si oarecum cramponate (acum am Scwalbe marathon de 43), aripi, portbagaj, diverse genti de pus pe portbagaj (orice pui in spate creste greutatea care "sta" pe curul tau dar e mult mai confortabil ca aceeasi greutate sa o cari pe portbagaj).

In functie de antrenament poate merge bine o transmisie 2x ceva dr pentru orice eventualitate tot e bine sa ai un 3x ceva.

Parca nu as renunta la frane pe disc hidraulice cu ulei (momentan am argumente ca cele cu DOT pot deveni un mare pain in the ass).

Incep sa ma gandesc daca un ghidon de cursiera cu dual control nu ar fi o idee mai buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this