ReVibe

Studiu Biomecanic

Recommended Posts

Deschid acest topic pentru @@krazyeone . E un exemplu de studiu biomecanic RETUL, în acest caz e studiul meu.

 

 

Atașez și o parte din PDF , nu pot sa îl atașez complet din cauza limitări uploadului.

 

PDF Complet :  https://onedrive.live.com/redir?resid=ffdaee32c3f21280!823&authkey=!APOhN_VkkLW-esQ&ithint=file%2cpdf

Biomecanic.pdf

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@krazyeone Pozitia din ce am vazut eu din poza aia de pe Strava nu are nimic ciudat, dar acum când mergi aero nu totul depinde de poziție.. depinde și de flexibilitatea ta.

 

Din pacate flexibilitatea la multi dintre noi e ceva genetic, se poate lucra.. dar mai greu asa ca prin urmare iți pot apărea crampe unde spuneai tu din cauza ca mușchiul acela nu e atât de flexibil pe cât crezi tu și ce ar fii mai bine sa faci e sa nu forțezi poziția aia de moment și sa începi sa faci niște întinderi înainte și după ieșire.

 

Îți spun din experiența si din ce mia spus și mie biomecanicul, dacă te uiți prin raport o sa vezi pe acolo ca la mine flexibilitatea e slaba si singura recomandare a fost sa nu forțez poziția aero super superman :)) și sa fac niște întinderi după ieșire. Spre norocul meu nu am ajuns niciodată sa am crampe sau ceva de genul. 

 

Sa știi ca crampele pot apărea și din cauza decompensări sărurilor care le pierdem prin transpirație etc, asa ca trebuie sa avem grija sa mâncam și sa bem suficient, la timp,  la o tura din asta mai exigenta. Mușchiul tău nu e același de la un an la altul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ReVibe,

 

Multumesc ca ai facut aceasta postare, datele date de retul cred ca sunt foarte bine, in sensul in care eroarile de masurare sunt foarte mici.

 

Am sa ma uit un pic indetaliu dar asa la prima vedere mi se pare ca ai saua mult prea in fata sau ghidonul prea in spate, nu stiu de ce "biomecanicul" te-a pus in pozitia respectiva.

 

Spun ca esti pre in fata pentru ca umerii sunt in mare parte fixai de pozitia ghidonului, la fel si soldul e fixat de pozitia seii. Intre astea doua puncte, coloana ta flexeaza puternic, zic eu deoarece nu are spatiul necesar pentru a sta suficient de extinsa.

 

Numa bine!

Inca ceva, nu inteleg de ce testul nu e facut cu ciclistul avand mainile pe pozitia de jos a ghidonului, eu zic ca pozitia de baza e atunci cand pedalam in pozitie aero, asta trebuie sa fie puternica si eficienta.

 

Dupa ce obtinem treaba asta, verificam pozitia in care ciclistul tine de partile de sus a ghidonului ca sa nu apara aberatii pe urcari.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut @bogdan_petrica. In 2015 am avut o problema serioasa cu o inflamație la genunchi și prin urmare poziția înaintată a fost mai mult sau mai puțin de la asta.

 

Poziția aero nu reprezintă un efort extra, trebuie sa avem aceeași forță oriunde dar unde trebuie sa fie cel mai comod este în poziția normală unde pedalam in majoritatea timpului.

 

O poziție mai actualizată deși la ora actuala am mai scos un spacer și sunt mai jos... chestiuni de îmbunătățire a flexibilității 😁

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/20/2018 at 11:19 AM, bogdan_petrica said:

@ReVibe,

 

Multumesc ca ai facut aceasta postare, datele date de retul cred ca sunt foarte bine, in sensul in care eroarile de masurare sunt foarte mici.

 

 

Banuiesc ca te ocupi cu asa ceva? ...dar cel mai probabil in Cluj, corect? :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aș vrea eu să fie în Cluj :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, paulrad said:

Aș vrea eu să fie în Cluj :) 

 

Eu as vrea sa fie in Bucuresti , dar nu stiu daca este cineva care nu face la oha  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krazyone

 

Nu ma ocup mai mult decat la nivel personal :) Din cate am inteles retul da masuratori pentru diverse repere anatomice cu precizie foarte mare, fiind vorba de un sistem laser.

 

@revibe

 

Din putina mea experienta pozitia aero afecteaza modul in care stai pe bicicleta si implicit diversele unghiuri pe care memberele le fac. De cele mai multe ori sunt niste limite care nu trebuiesc trecute, eu as incerca sa verific acele unghiuri in cazul cel mai defavorabil adica:

* pozitie aero

* putere mare

 

Dupa ce cazul cel mai defavorabil e verificat se pot verifica si celalalte, gen, pozitie hoods, putere mare pentru catarare, etc.

 

Personal nu inteleg de ce am pune atata efort in bike fit doar ca sa ne asiguram ca stam bine in mod "plimbare". Acuma poate n-am dreptate si bike fitter-ul respectiv are niste principii mai bune de la care pleaca. 

@ revibe

 

Legat de pozitia ta actualizata, arata mult mai bine, pari mult mai exstins decat in primul video, IMO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se la cu nici un fel de durere și pot adopta inclusiv o poziție mai aero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.