Traveller

Compatibilitate schimbator de foi pe cadru FS

Recommended Posts

Cand mi-am facut bicicleta FS pe bucati, am schimbat deraiorul fata si am luat un Alivio FD M413.

FD.jpg

 

Ulterior am schimbat angrenajul (de la un patrat la un Alivio M4000 pe HTII) si mi s-a spus ca actualul schimbator nu e chiar in pozitia ideala si ca idealul ar fi unul cu prindere pe monobloc (e-type).

 

Profitand de schimbarea deraiorului spate si a manetelor, am luat si un deraior de foi second, FD m770, de incercare.

Incercarea s-a dovedit un esec, pentru ca mecanicul mi-a spus ca deraiorul loveste in prinderea shockului, nu incape de ea.

 

SI atunci intrebare - exista alt model care s-ar potrivi? Are rost sa-mi bat capul sau il las pe asta la locul lui?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-type are nevoie de un bosaj filetat in plus pe cadru, iar tu nu-l ai. Mecanicul nu prea te-a sfatuit bine zic eu.

Ce nu mi-e clar insa e motivul exact pentru care la trecerea de la patrat la H2, mecanicul tau cere alt schimbator o.O

Edit: in poza e cam sus Alivio-ul, dar se pare ca are loc mai jos.

Edit: daca atinge cand il cobori, atunci d-ala cu colierul jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

loveste in cadru pentru ca si anume cadrul nu e proiectat pentru etype :))

 

schimbatorul e fix din aceeasi generatie cu angrenajul ar trebui sa se pupe perfect.

 

ce as vrea eu sa stiu e de ce pe partea cu angrenajul nu ai nici un distantier la monobloc.

 

schimba mecanicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Devine e-type pentru că dacă i se demontează prinderea pentru monobloc. La ce loc e acolo mi-e greu să cred că nu a intrat și cel cu prindere pe monobloc. Singura modificare ar fi trebuit să fie mutarea schimbătorului un pic mai jos. Dacă curbura patinei schimbătorului este paralelă și concentrică cu foaia, eu nu văd nicio incompatibilitate. Ar fi meritat alt schimbător dedicat dacă angrenajul e pe două foi. (să nu uităm că mecanicii de biciclete din România sunt angajați pe bani puțini și lucrează și în weekend... ce pasionat de bicicletă ar rata ieșiri în weekend?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimabililor, va multumesc, am sa ma adresez unui alt mecanic.

De ce trebuie un distantier pe partea dreapta a monoblocului? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

În funcție de lungimea țevii cadrului, trebuie puși distanțierii din pachet ca să se centreze angrenajul. Dacă nu-l ai pe dreapta se deplasează tot ansamblul spre stânga. Nu e sesizabil dar se modifică unele cote, mai ales chainline-ul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimabililor, va multumesc, am sa ma adresez unui alt mecanic.

De ce trebuie un distantier pe partea dreapta a monoblocului? 

 

la ht2 ai 3 distantiere.  doua se monteaza cate unul pe o parte daca ai bbshell de 68 si al treilea pe drive side inlocuieste un chainguide sau un schimbator etype.

 

daca nu sunt montate ai chainline-ul incorect si implicit reglajul si functionarea corecta a schimbatorului fata sunt ingreunate.

 

pune distantier(ele), da schimbatorul vreo 2mm mai jos si regleaza-l tu dupa vreun video tutorial... trebuie sa mearga 100%. btw e 431 nu 413 ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Travelere, daca ai chef, adu-mi-o sambata dimineata, si scoatem tot ce se poate din schimbatoru' ala ;)

Zona spitalului Fundeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt la mare, mersi de oferta :). El de mers merge, chiar mai bine acum cu maneta SRAM, deci baiu nu-i mare.

O sa-l duc la control cand oi avea timp. Apropo de socoteala cu distantierele, am BB shell de 73.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vav, mai fac 2 vizite scurte si gata.

Mac, daca treci, s-aduci si-un cablu nou, c-ala din poza-i vai de el ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu e ciudat in pozitia aia? Zici ca-i sarma de intins rufele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now