gloss 0 Posted June 28, 2015 Salut! Am o problema cu cuvetele de la o cursiera Focus. Cuveta care intra in gura cadrului este pe baza de rulment. In momentul in care apas pe ghidon se aude un scartait ciudat. Am desfacut furca am spalat bine zona am uns-o cu ulei si tot se aude. Ce e de facut ? (Scuze pentru incoerenta postului dar nu prea ma pricep la termeni tehnici) Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted June 28, 2015 Rulmentii de la directie pot fi de doua feluri, capsati si semicapsati. Daca sunt capsati si scartâie nu prea ai ce face,d ecat sa bagi regulat ceva uleiu. Rulmentii semicapsati se pot demonta usor si trata cu vaselina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gloss 0 Posted June 28, 2015 Asa arata rulmentii http://postimg.org/image/oxf4cyyir/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted June 28, 2015 Se pot demonta! Deasupra inelului mobil exista o siguranta circulara de sarma oţelita. Cu o scula ascutita se trage spre interior siguranta pana iese complet. Se scoate inelul (care e de fapt un con) si se ajunge la bile. Se scot cu grija si bilele, se sterge totul, se greseaza si se monteaza la loc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gloss 0 Posted June 28, 2015 Nu am gasit nicio siguranta, sigur poate fi demontata ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted June 28, 2015 E in interior pe marginea conului. E o sarma subtire, nu se vede din prima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,160 Posted October 19, 2015 Sunt in etapa de a "construi" o cursiera pornind de la un cadru Peugeot "clasic". La schimbarea furcii, am constatat ca in partea de jos dar nu in partea de sus, cuveta are oarece joc (0,2-0,5 mm - ochiometric). Impresia e ca pe directie antero-posterioara, pare mai larg decat transversal. Sugerez ca ar fi datorita stresului mecanic. 1. Pot corecta jocul? 2. Care ar fi perspectiva? Ar trebui sa renunt la cadru si sa caut altul? Quote Share this post Link to post Share on other sites
megabicicleta 44 Posted October 19, 2015 Se simte in ghidon? Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,532 Posted October 19, 2015 Furca veche (aia neagra) avea jocul ala? Cand ai inlocuit furca neagra cu aia argintie, ai pus pe furca argintie piesa conica (parte a sistemului de cuvete) care era pe furca neagra? Daca da, a intrat cum trebuie pe furca? Nu ar strica sa iei cuvetaria cu totul de pe bicicleta albastra si sa o pui pe Peugeot. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,160 Posted October 19, 2015 Cuveta existenta avea un joc mai "mititel" dar oricum a iesit foarte usor. Furca am preluat-o cu tot cu cuvetaria pe care o avea si care se prezenta bine, dar cu joc ceva mai mare. Este clar ca headtube'ul s-a largit in partea de jos iar largirea s-a produs mai mult catre spate (fortele datorate franarii fata). Intrebarea mea e daca sa ma bag in seama sau sa ignor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted October 19, 2015 Fixeaz-o cu poxipol pt metal sau cu loctite penetrant 290 si gata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,160 Posted October 19, 2015 Fixeaz-o cu poxipol pt metal sau cu loctite penetrant 290 si gata.Si eu m-am gandit la asta. Ma intreb daca poxipolul pentru metal va avea rezistenta adecvata la socuri, pentru ca e putin casant. Momentan, nu am franele montate, deci nu imi dau seama daca in acest moment exista jocuri. Cat am putut proba, nu exista. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,532 Posted October 19, 2015 Si eu m-am gandit la asta. Ma intreb daca poxipolul pentru metal va avea rezistenta adecvata la socuri, pentru ca e putin casant. Momentan, nu am franele montate, deci nu imi dau seama daca in acest moment exista jocuri. Cat am putut proba, nu exista. Nu baga Poxipol, risti sa nu mai poti scoate veci cuveta aia din cadru. Si asta e o problema mai mare decat faptul ca are un pic de joc. Cadrul e din otel, si inca dintr-un otel destul de grosier, nu cred ca se pune problema sa se fisureze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted October 19, 2015 Nu vad care e problema daca nu mai poti scoate cuveta. Dar daca e asa important, atunci merge cu Loctite din ala strong semi-permanent, cred ca rosu. Daca nu ma insel este si o versiune care se inmoaie la incalzire. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,532 Posted October 19, 2015 Nu vad care e problema daca nu mai poti scoate cuveta. Pai ce faci cand ajunge sa se uzeze cuveta si trebuie inlocuita? Stiu ca chestia asta n-ar trebui (in mod normal) sa se intample decat dupa niste ani buni de utilizare, dar nu e tocmai ok sa arunci un cadru la gunoi din cauza ca nu ii poti inlocui cuveta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,160 Posted October 19, 2015 Ok. Il las asa, mai strang daca apar jocuri. Daca apar jocuri accentuate caut un alt cadru si foaie verde. Oricum, chestia cu poxipolul e relativa, tot se desface daca insisti suficient si cu scula adecvata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
andreibelcic 554 Posted October 19, 2015 Pai ce faci cand ajunge sa se uzeze cuveta si trebuie inlocuita? Stiu ca chestia asta n-ar trebui (in mod normal) sa se intample decat dupa niste ani buni de utilizare, dar nu e tocmai ok sa arunci un cadru la gunoi din cauza ca nu ii poti inlocui cuveta. O demontezi cu flexul. Ok. Il las asa, mai strang daca apar jocuri. Daca apar jocuri accentuate caut un alt cadru si foaie verde. Oricum, chestia cu poxipolul e relativa, tot se desface daca insisti suficient si cu scula adecvata. Ori ca o fixezi cu poxipol, ori ca ii pui un bailagar, tot nu o sa centrezi conul ca lumea. Dar, nefiind un element care se invarte 360 de grade, merge si asa.... Esti constient, cred, ca furca e uzata, nu conul cuvetei. Quote Share this post Link to post Share on other sites
megabicicleta 44 Posted October 19, 2015 Nu poti baga pe gatul furcii acolo o bucsa- foita de metal dintr-o doza de bere sa-i iei jocul? Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,160 Posted October 19, 2015 Esti constient, cred, ca furca e uzata, nu conul cuvetei. Nu. Nu sunt constient. Problema mea era jocul intre cupa inferioara si head-tube, inainte de a monta furca. Cu furca montata, momentan nu am nici un joc si foarte probabil nici nu voi avea. Daca o las asa, cu oarecare mobilitate, strangerea piulitei superioare, va face ca intreg angrenajul sa se aseze centrat. Ce e clar e ca ai dreptate, nu e un element critic pentru functionalitatea si siguranta unei biciclete de otel. Momentan, e mai mult vorba de a avea o cursiera. S-ar putea ca in timp sa prefer un trekking cu ghidon de cursiera, frane mecanice pe disc, adica o struto-camila doar ca in acest caz combin compoenentele din cele trei biciclete pe care le voi avea: MTB-ul, cu cele din trekking si cele din cursiera asta. Asta este o alta idee pentru urmatorii ani. Quote Share this post Link to post Share on other sites
andreibelcic 554 Posted October 19, 2015 Am inteles eu gresit. Inseamna ca e vorba de uzura cadrului si, orice set de cuvete ai incerca, tot vei avea joc. Nu e vorba de siguranta biclei. doar ca ai sanse sa nu se mai centreze cuveta si, astfel, furca va fi prea stransa intro parte si vei avea joc in bile pe partea cealalta. Incearca, totusi, cu un bailagar din cutie de bere. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Radu 5 233 Posted October 20, 2015 Rasina din doi componenti (epoxi). Se inmoaie prin incalzire, deci poti inlocui cuveta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,532 Posted October 20, 2015 Rasina din doi componenti (epoxi). Se inmoaie prin incalzire, deci poti inlocui cuveta. Incalzire la ce temperaturi si cu ce metode? Se pune in pericol integritatea vopselei? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Radu 5 233 Posted October 20, 2015 Incalzire la ce temperaturi si cu ce metode? Se pune in pericol integritatea vopselei? Aparat cu aburi, incalzire locala, pe cuveta. Zona vopsita poate fi protejata (carpe ude, de ex.). Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,160 Posted October 20, 2015 "Decat" m-am enervat, am luat cuvete noi care s-au potrivit mult mai bine pe diametrul top tube. Tot nu au intrat macar putin fortat dar deocamdata sunt multumit. Posibil sa bag, ulterior, o foita de badog. Acuma alta. Stie careva daca filetul urechii deraior spate la cursiera Peugeot are alta metrica decat cea de ureche deraior MTB? Mie-mi pare ca da. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,532 Posted October 20, 2015 "Decat" m-am enervat, am luat cuvete noi care s-au potrivit mult mai bine pe diametrul top tube. Tot nu au intrat macar putin fortat dar deocamdata sunt multumit. Posibil sa bag, ulterior, o foita de badog. Acuma alta. Stie careva daca filetul urechii deraior spate la cursiera Peugeot are alta metrica decat cea de ureche deraior MTB? Mie-mi pare ca da. Nu are alta metrica, am avut deraior spate SRAM X4 de MTB pe cadrul ala si nu are nici o problema. E din 1988 cadrul, la momentul ala toate filetele si diametrele tijelor pe care le utilizau erau pe standardele "corecte", au renuntat la cele frantuzesti pe la inceputul anilor '80. Quote Share this post Link to post Share on other sites