Recommended Posts

Va salut!

Acum 2 zile am vrut sa schimb monoblocul pedalier pe patrat. Am inceput cu extragerea bratului de pe partea stanga (cu cheie/presa extractoare), toate bune, a iesit frumos. In schimb, pe partea dreapta, la angrenaj, cand am strans surubul extractorului, s-a stricat filetul angrenajului (fiind de aluminiu, cred). Am tot incercat cu alte prese care se prindeau pe bratul pedalierului, dar tot nu am reusit sa-l scot. In schimb am reusit sa indoi pedalierul si dupa ce am montat foile inapoi, am observat ca acestea nu mai sunt drepte ( au 8-uri).

 

Cel mai probabil voi ajunge la flex, si voi taia pedalierul , pana langa ax, ca sa pot sa-l scot.

Tinand cont ca foile sunt inca bune, as vrea sa iau doar pedalierul. Oare gasesc undeva doar acea parte sau alt model pe care sa pot monta foile vechi?

 

Pedalierul este Shimano FC-M431 (44-32-22).  http://www.probike.ro/cumpara/shimano-alivio-fc-m431-173

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, cam greu sa gasesti doar bratele. In general ce gasesti de nou nu prea sunt pentru 3x si cross country. Poti cauta second hand.

Daca poti sa-ti permiti, te sfatuiesc sa iei fie nou, fie SH un angrenaj cu rulmenti exteriori. Foile pe care le ai vor putea fi folosite ulterior si pe acela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demontează foile de pe angrenaj și mergi undeva unde au presă pt rulmenți. Așa l-am scos pe al meu, după ce s-a stricat filetul necesar presei.

 

 

YT-2518.jpg?itok=OmzphJtv

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@akebono

Incerc sa gasesc unul SH, daca nu, altul nou. Multumesc pentru sfat!

 

@@BebeNeuzer

Cu presa de rulmenti am incercat deja, dar n-am stiut ca asa-i zice. Cu ea am indoit foile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut @Msc22

,

Eu te-as sfatui (pentru ca am avut exact aceeasi problema) - sa-ti iei un alt angrenaj - cu tot cu BB (BottomBracket) cu rulmenti exteriori. La bicicleta mea tot la fel am patit - am scos bratul stang fara probleme cu presa, dar bratul drept - are in cap-ul patrat si iesit in afara capului butucului - in asa fel incat tu cand impingi cu presa - nu impingi in butuc - ci impingi tot in angrenaj - sper sa ma fac inteles. Si la mine - desi infiletasem bine de tot presa - pe capul pistonului am stricat filetul bratului pedalier cand am impins pistonul, nu am facut decat sa rad filetul bratului pedalier, fara sa scot bratul - iar in cap - pe piston-ul presei - se vedeau urmele marginelor patrate. O sa vezi cand il scoti ca tu defapt cu presa nu impingeai in butuc ci tot in bratul pedalier.

Singura cale de rezolvare a fost - inca 2 prieteni, care tineau bicicleta paralela cu solul - unu de o roata, altul de cealalta - si al treilea cu o dalta si cu ciocanul lovea rotind axul pedalier astfel incat a cazut dupa cateva lovituri zdravene. Prin metoda asta nu mai poti folosi angrenajul pedalier - si probabil nici butucul. De aia iti recomand sa iti achizitionezi inainte butuc si angrenaj. Mai mult - daca ajungi la metoda mea, pune protectie pe cat se poate in jurul cadrului - ca dalta/ciocanul mai scapa si zgarii, indoi, julesti cadrul si e pacat. Lucreaza cu rabdare, muuuuulta rabdare si atentie.

Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@BebeNeuzer

Cu presa de rulmenti am incercat deja, dar n-am stiut ca asa-i zice. Cu ea am indoit foile.

 

Mai încearcă, dar nu pune presa pe foi (ți-am scris să le demontezi), ci pe brațele angrenajului. Poți să-i dai și cu ceva soluții degripante. Posibil să iasă greu și monoblocul, la mine partea dinspre foi a fost blocată, ieșind mai ușor la două zile după ce i-am dat cu spray degripant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@lostprophet

@@BebeNeuzer

@@akebono

 

S-a rezolvat. Am fost la un service si intr-un minut l-a dat jos, tot cu o presa de angrenaj (spun ei ca au chei/unelte bune).

Intr-un final am luat BB cu rulmenti exteriori si alt angrenaj.

 

Multumesc pentru interes si ajutor, domnilor! Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Msc22 de curiozitate la ce atelier ai fost?

 

Eu cand am avut o problema asemanatoare am fost pe Henri Barbusse(Cluj), dar au folosit metoda: un ciocan + un ciocan mai mare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this