Sign in to follow this  
Cristi Florescu

Frane hidraulice - Tektro Auriga Sub

Recommended Posts

Salut,

 

Am achizitionat de aproximativ o saptamana o bicicleta second hand Cannondale de trekking echipata cu frane hidraulice pe disc Tektro Auriga Sub (discuri de 160) care indiferent cat de puternic as actiona levierul in mers, nu blocheaza roata (nici una din cele doua). M-am gandit ca poate nu au fost de mult folosite, poate a supurat ulei pe placute si discuri, am incercat sa le degresez cu spirt si am dat o tura cu ele ude. Pana s-au uscat, ambele frane tineau senzational, parca era alta bicicleta, dupa ce s-au uscat am intampinat din nou aceeasi problema.

Sa fie placutele de frana uzate? As lua in calcul si ca ansamblul este slab calitativ dar ma intreb de ce franeaza asa bine cand sunt ude?! (discurile nu prezinta urma de uzura)

 

Ajutati-ma va rog cu un punct de vedere.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat uzura placutelor, daca tot le banuiesti ca sunt duse? Nu justifica comportamentul diferit pe ud, dar ar putea fi cauza pentru frana mai slaba.

 

O alta posibilitate e ca placutele sa fie contaminate cu ulei, daca e patruns in ele cu greu il mai scoti. Un set de placute noi ar fi destul de ieftin ca sa incerci sa vezi ce se intampla.

 

Ultima chestie care ar mai putea fi: aer in circuitul hidraulic. Cauta un tutorial despre aerisirea la modelul asta si incearca sa le aerisesti, vezi ce iese.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Multumesc AdrianB1!
 
iacobdoc mi-a dat urmatoarele indicatii si mi-au fost de folos, problema s-a rezolvat prin metoda lui de decontaminare.
 
1. Manetele au o cursa intre 1/3 - 1/2, la capatul cursei intarindu-se destul de brusc. Daca nu se rigidizeaza, trebuie aerisite, procedura pe la nivelul rezervorului de la maneta. Iti trebuie ulei mineral pentru frana (asta e o problema), altfel, nu mai mult de 1-2 ml per frana.
2. Placutele trebuie sa aiba minim 1 mm de "carne" adica grosimea materialului compozit lipit de suportul metalic al placutei.
3. Scurgeri de ulei la nivelul etrierului. Daca scoti placutele le examinezi si pe partea de franare dar mai ales pe partea externa, pentru prezenta uleiului. Daca franele scapa ulei atunci nici manetele nu au cursa normala.
4. Daca toate de mai sus sunt in regula atunci ai placutele contaminate. Le poti decontamina.
In primul rand scoti roata si cureti discul de frana cu carpa si alcool, de preferat izopropilic.
Scoti placutele de frana si pui in locul lor ceva (o pana de lemn) ca sa eviti strangerea accidentala a manetei (ies cilintrii din etrier si ai terminat-o.
Masori placutele si daca mai pot fi folosite, trebuie sa le tratezi termic.
La un ochi de aragaz suficient de larg ca sa pui ambele placute, dai foc, lasi focul mare 20 secunde dupa care il dai minim ca sa nu bata flacara peste ochi. Pui placutele direct pe partea metalica a ochiului, cu materialul compozit in sus si lasi fie pana vezi un fuior mic de fum care iese din placuta, fie intre 45-90 sec dupa care stingi focul si lasi placutele sa se raceasca lent pe ochiul aragazului.
Nu trebuie sa tratezi termic excesiv si nici sa supui placutele la variatii brutale de temperatura.
Eu am aplicat cu succes metoda asta de multe ori, cu succes absolut de fiecare data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca sunt contaminate prin ardere elimini uleiul care e îmbibat in ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this