Sign in to follow this  
aradean

Sfaturi pentru inceput

Recommended Posts

Salutare tuturor.

Cu toate ca e doar primul meu post aici pot spune ca am citit majoritatea paginilor scrise in aceasta categorie deci voi incerca sa fiu cat mai la subiect.

 

Am achizitionat bicicleta aceasta : Genesis Speed Cross SX30 http://postimg.org/image/qk83ejrvx/

Dupa care portbagajul de la Topeak (Super Tourist DX) se vede in prima poza. Problemele au inceput inca de la montarea lui fiindca in partea de jos atingea in Quick-release pe ambele parti. Daca slabeam QR-ul putin puteam sa prin suportul dar nu mai intra roata chiar pana in capat. Pana la urma am gasit o pozitie in care par sa se impace dar in cazul in care va trebui sa dau jos roata nu prea mai pot invarti de QR. Aveti ceva solutii in afara de polizat suportul ? (nu prea imi plac metodele astea). A 2-a problema tot cu suportul... suruburile care prind sina de suport erau mult prea lungi si atingeau in cauciuc. Pana la urma am gasit niste suruburi mai scurte (de la suportul de bidon) dar si asa distanta pana la cauciuc e de aprox 1 mm.  (se vede in poza : http://postimg.org/image/gtaroktf1/) Ar trebui sa imi fac griji? Am mers cateva sute de km asa, adevarat nu prea incarcat si nu au fost probleme. Am si un cauciuc mai mic de 37 cu care s-ar rezolva aceasta problema doar ca nu am asa mare incredere in el..ma refer la aderenta pe teren mai rau sau protectie antipana (asta din poza e 29x2.0).

 

Intre timp mi-au venit si gentile ( http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;search=ortlieb+back+roller;menu=1000%2C5%2C75%2C307;product=15042). Aici in mare e okay doar ca barile de la suport sunt de 10mm iar adaptoarele cu care vin gentile sunt de 8 sau 11. Cele de 11 joaca deranjant. Sa tai o bucata de camera si sa pun intre? Sigur v-ati lovit si voi de aceasta problema

 

A 3-a chestiune. Vreau sa imi iau un cric de sprijin. Am vazut ca pe cadru am o prindere cu 2 gauri la o distanta de 4 cm ( http://postimg.org/image/nov07onvx/ -tot in poza aceasta puteti vedea cum sta suportul pe QR). Din cate am vazut aici pe forum spunea cineva de standardul KSA40. Nu sunt 100% sigur ca de asta e vorba si la mine. Astept o confirmare eventual si o recomandare fiindca eu nu prea am gasit nimica satisfacator (solid, pentru roti de 28, si sa si arate decent)

 

Si un ultim sfat petru ca deva probabil v-am plictisit. Caut un stop pe baterii pentru prinderea aceasta ( http://postimg.org/image/7pcco4ru5/). Stiu ca mai are si ceva adaptor de plastic http://www.topeak.com/mediafiles/products/4140/?show=1 ) dar care sincer mi se pare total inutil. Nu are nici un surub nimica ca sa il prind pe portbagaj, asa ca mai bine as prinde stopul direct pe metal..

 

Va multumesc pentru rabdare, orice sfat e binevenit.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut și bun venit!

 

Punând cap la cap faptul că prinderile portbagajului încurcă QR-ul și șuruburile de sus sunt la limita de a se freca de cauciuc, am impresia că portbagajul e conceput pentru niște puncte de fixare ceva mai înalte pe furca roții spate, ori cadrul tău are niște găuri de șuruburi foarte apropiate de ax (și din cauză de etrier la frâna pe disc). Și-i păcat, că portbagajul chiar e mișto, ușor și rezistent; îl cunosc prea bine, îl am și eu. Portbagajul e pentru biciclete de 26" și 27,5", dar la 29-er se simte când producătorul cadrului nu gândește puncte de fixare mai înalte.

 

Din punctul meu de vedere, e foarte important ca axul roții să se sprijine corect de furcă, nu să fie poziționat undeva la mijloc și strâns din QR ca să nu miște. Axul ăla subțirel nu e făcut pentru forță, ci ar trebui strâns doar cât să nu pierzi roata în mers :D Forțele de susținere trebuie preluate de ureche prin contact mecanic direct.

 

Pe cale de consecință, ar trebui să găsești un alt adaptor pentru portbagaj, unul care să lase loc suficient axului roții spate să intre complet în furcă și poate cu ocazia asta să fie și ceva mai lung încât să ridice portbagajul vreo 2-3cm. Dacă nu găsești, cu puțin bricolaj poți confecționa unul decent din profil de aluminiu ceva mai gros în carne și un cilindru pe post de distanțor. Poți schimba și QR-ul cu unul cu „amprenta” ceva mai mică cu 1-2mm.

 

Alternativa e să schimbi portbagajul cu totul și să găsești un altul mai potrivit pentru roți de 29", cu ocolire a etrierului, cu brațe de fixare mai lungi sau reglabile, și cu țevăraie de 8 sau 11mm potrivită prinderilor genților.

 

La genți poți pune ceva cauciuc între țeavă și prindere, însă nu va fi chiar elegant. Gențile sunt făcute să fie scoase ușor trăgând de un mâner care deblochează urechile alea, deci dacă ai pe-acolo o bucată de cauciuc nefixată de nimic va trebui mereu să o pui la loc când pui geanta pe portbagaj. Ai putea încerca să tai o fâșie de cauciuc dintr-o cameră și să o lipești cu prenadez sau bandă dublu adezivă subțire tip scotch pe interiorul urechilor de susținere (doar pe o latură e suficient, nu acoperi tot interiorul U-ului).

 

Piciorul de sprijin: la prima vedere par găuri conform standardului. Nu găsești vreun magazin de bicle în oraș unde să faci o probă? Pune și o geantă pe portbagaj și vezi dacă nu cumva ar acoperi piciorul ridicat încât să se incomodeze, respectiv să facă dificilă coborârea piciorului pentru parcarea bicicletei. Cât de încărcată preconizezi că va fi bicla? S-ar putea să te ajute mai bine un picior dublu, fixat imediat în spatele butucului pedalier, care susține bicla din ambele părți și o ține perfect verticală, ca la motociclete. Doar că unul din ăsta adaugă juma' de kil la greutate. Uite aici 2 modele Hebie, unul are 2 variante și celălalt are 3 variante de mărime, va trebui să măsori distanța dintre cadru și sol.

 

Stopurile de pe la noi sunt mai mult pentru prindere de tija de șa, însă la biclele cu portbagaj e normală prinderea pe care o ai tu. Stopurile respective au catadioptri mari și un LED. Mi se pare că modelul meu este acest Busch&Muller, cu senzor de mișcare (dovedit ulterior inutil, mai bine economisești câțiva firfirici și iei varianta simplă cu buton on-off și gata). Are un singur LED și aparent nu e foarte strălucitor comparativ cu alte stopuri orbitoare de pe la noi, însă lumina de la acel 1 LED amărât este foarte interesant distribuită într-o bară orizontală cu unghi larg de vizibilitate printr-un ansamblu optic din plastic, ce se întinde pe toată lățimea capacului transparent. E suficient de vizibil în trafic și nu foarte deranjant, (ca indicație, cele orbitoare sau clipocitoare de la noi nu respectă legea germană și nu le vei găsi marcate ca StVZO), iar bateriile nici după un an nu mi s-a părut că ar trebui schimbate. Uite aici un alt model, nu chiar atât de plat. Nu știu pe unde lași bicla parcată, sugerez să prinzi două bride din plastic peste stopul ăsta și prinderea metalică a portbagajului, fiindcă se desface cu un singur clips din plastic în 2 secunde și te poți trezi fără el; măcar să faci furtul oportunist ceva mai dificil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ai dreptate ca ar fi mers niste puncte de fixare mai inalte. Dar asta e acuma trebuie sa lucrez cu ce am :P Sus unde sunt prea aproape suruburile de cauciuc m-am gandit sa rezolv cu niste gume de compromis gen 29x1,9 de unde as mai castiga cativa mm astfel incat chiar sa nu fie nici o problema. Poate m-am intins prea mult la 29x2 fiindca imi atinge putin si in schimbatorul de fata cand sunt pe foaie mica + pinion mare (f rar dar am patit). Alta chestie care nu imi place la suport sunt tijele alea 2 cromate...arata ca o improvizatie... nu se pot vopsi negre? La cat de greu le-am indoit banuiesc ca sunt otel nu aluminiu (Apropo, au fost foarte lungi acele tije si am taiar o treime din ele).

 

La genti acuma am vazut pe cineva cu acelasi portbagaj a pus pe tije niste banda izolatoare in punctele unde vin prinse coburile astfel incat sa fie putin mai gros. O sa incerc varianta asta.

 

Pentru picior de sprijin nu am placa jos pe mijloc sau vreun filet ceva de prindere. Ramane varianta asta cu cel dedicat si o sa tin cont de sfatul tau sa merg cu o geanta cand il cumpar sa nu se incomodeze.

 

Ai dreptate cu stopurile, majoritatea de la noi sunt cu prindere pt tija de sa. Cel putin cele de pe stoc din magazinele locale in care am fost. Cel pus de tine al 2-lea e o varianta buna, primul e prea futurist :)) Trebuie sa vad daca gasesc la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this