Sign in to follow this  
bogdanch

Piste de biciclete legale în București

Recommended Posts

Deoarece nu am găsit informații de actualitate pe internet, întreb aici. În afară de pista de pe Victoriei, ce piste de biciclete sunt legale în București? Ieri am observat că pista de pe Bulevardul Unirii are semne de accesul interzis bicicletelor, eu credeam că este legală deoarece văd foarte mulți bicicliști ce o folosesc zilnic, pe lângă asta nu am văzut că ar încurca traficul pietonal... Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optar si nu numai ei au materiale actualizate cu acest subiect. 

 

Legale 100% sunt foarte putine, dar aproape nimeni nu stie asta. E mult de citit pe tema asta. Din ce tin eu minte, Buzesti, Victoriei si niste segmente din Dr. Taberei, pe noul Bulevard 1 mai reorganizat acum 1-2 ani ar mai fi una. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vă mulțumesc mult pentru informații. Păcat de pista de pe Petricani, era chiar utilă și-mi ajuta mult traseul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pista de pe Petricani ocupă tot trotuarul... e drept, la ce trafic pietonal e pe acolo, nu plânge prea multă lume după trotuar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mizeria asta a fost recepționată ? Dealtfel, nu pot să cred că a fost proiectată de un proiectant cu patalama și un minim de experiență. Oare oamenii aceștia care semnează de recepție, inclusiv proiectantul, nu se pot urca pe o biclă să vadă ce unealtă de ucis au produs?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi aia e una dintre marile probleme, dincolo de corupție: ăștia nu merg cu bicicleta, deci simțul lor critic practic e zero pe tema dată!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe site la Poliția Română situația pistelor din București e cea de la 15 mai 2017 (!).

Deschise sunt următoarele (din ce știu eu practic, nu doar pentru că scrie pe site la BPR): 

Calea Victoriei, pe toată lungimea (Piața Victoriei - Piața Națiunilor Unite) 
Str. Buzești 

Bd. Aviatorilor 

Bd. Constantin Prezan

 

La astea se adaugă noua pistă trasată pe șosea pe Splaiul Independenței, de la SEMA Park pînă la Piața Națiunilor Unite, unde se conectează cu cea de pe Victoriei.

Rețeaua  de piste legale ar fi deci, asta: https://ridewithgps.com/routes/34407852

 

Dacă greșesc, vă rog să mă corectați/completați.

 

Care ați circulat pe noua pistă de pe Splai, ce impresii ați avut? Eu am avut ocazia să o parcurg cap-coadă pe ambele sensuri și am mers destul de fluid, cu excepția trecerii prin Piața Națiunile Unite spre Victoriei, unde am prins roșu consecutiv și am pierdut ceva mai mult timp.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am inceput sa o folosesc destul de des, am mai scris pe alt topic, mi se pare o reusita. Nu am vazut masini parcate, o singura data un smecher a mers cu masina pe banda dedicata, nu avea rabdare la semafor. Inclusiv legatura cu sectorul 6 prin noul pod-pasaj Ciurel e in regula. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

On-topic: ce cunoasteti despre omologarea asa-zisei piste de biciclete, realizata pe trotuarul de pe sos Giurgiului (practic introducerea pe lista mentionata mai sus)? In mod normal, pana la omologare nu poate fi folosita legal deoarece in caz de accident provocat de un defect/neconformitate ale pistei nu poti sa soliciti despagubiri. Ca situatii de conflict in trafic generate de proasta constructie a pistei sunt destule (vezi poza de aici). Dar ce faci cand mergi pe carosabil si te certi cu Politia locala, care zice "uite pista, mergi pe ea"?

 

Aproape de topic:

Ce se intampla cand se termina pista? 

Am gasit aici cateva explicatii ale Politiei Romane. Este adevarat, pentru situatii de trafic din Sibiu, dar se aplica oriunde sunt configuratii de trafic similare:

 

1. Șoferii care vin pe bulevardul Mihai Viteazu dinspre strada Rahovei, până la intersecția cu strada N. Iorga au, potrivit marcajelor rutiere, o singură bandă de circulație. O mare parte dintre ei calcă pista de biciclete...

”Potrivit art. 6 punctul 25 din OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, pista pentru biciclete este definită astfel: „subdiviziunea părții carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pistă separată de drum, special amenajată, semnalizată și marcată corespunzător, destinată numai circulației bicicletelor și trotinetelor electrice”. Deși actul normativ amintit prevede că aceste piste sunt destinate exclusiv circulației bicicletelor și trotinetelor electrice, nu este prevăzută sancționarea circulației autovehiculelor pe acest sector de drum” (sublinierea mea).

 

4. Bicicliștii care circulă dinspre Bulevardul Milea spre Șaguna, în dreptul magazinului Dumbrava rămân fără pistă de biciclete. Cum ar trebui să procedeze corect...

5. Bicicliștii care circulă dinspre str. Bâlea spre str. Ștefan cel Mare, la sensul giratoriu de la intersecția cu strada Moldoveanu rămân fără pistă de biciclete. Cum ar trebui să se încadreze corect pentru virajul la stânga, mai ales că în sensul giratoriu nu există pistă de biciclete...

”În conformitate cu art. 160 alin. 3 din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, obligația biciclistului este de a circula numai pe pista pentru biciclete. În lipsa acesteia sau la capătul/sfârșitul ei, conducătorul bicicletei va trebui să se încadreze cu cel puțin 50 de metri înainte de intersecție (cum este și în cazul celor două intersecții indicate de dumneavoastră la punctele 4 și 5, ambele dirijate prin indicatoare și marcaje rutiere) pe banda corespunzătoare direcției de deplasare și să circule numai în direcția indicată de marcajul rutier de obligare”

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 29 minute, raz_on_bike said:

ce cunoasteti despre omologarea asa-zisei piste de biciclete, realizata pe trotuarul de pe sos Giurgiului

Că se desființează. Știrea e de azi!

https://www.wall-street.ro/articol/Auto/262060/politia-rutiera-a-cerut-inchiderea-pistei-de-biciclete-de-pe-soseaua-giurgiului.html#gref

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare interesanta analiza asta [din 10.08.2020] a celor de la Optar:

 

 

în urmă cu 8 ore, Trevizes said:

Eu am inceput sa o folosesc destul de des, am mai scris pe alt topic, mi se pare o reusita.

 

Cum se impaca biciclistii cu autobuzele pe pista de pe Spai?

Intreb pentru ca n-am apucat sa merg prea mult pe acolo, doar de la Izvor la Natiunile Unite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la hanul lui Manuc pina la intersectia cu Calea Victoriei este banda comuna. Dar nu sunt chiar asa de multe autobuze. 

 

Apoi pina la Grozavesti pista e numai a biciclistilor, evident in dreptul statiilor de STB te intersectezi cu autobuzele. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 13.10.2020 at 3:47, Traveller said:

 

La astea se adaugă noua pistă trasată pe șosea pe Splaiul Independenței, de la SEMA Park pînă la Piața Națiunilor Unite, unde se conectează cu cea de pe Victoriei.

 

O corectie minora - pista de pe Splaiul Independentei nu incepe de la Sema, ci de la pasajul Basarab (Grozavesti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, chiar azi mi-am dat seama, că am fost către Lacul Morii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this