Radu Andrei

Planuri de calatorie - EV6 de la izvoarele Dunarii la Budapesta

Recommended Posts

Salut! Planuiesc pentru anul viitor o calatorie de-a lungul Dunarii, s-a mai facut, am inceput sa intreb chestii pe topicul dedicat altei "expeditii", discutia incepe aici, dar m-am gandit ca e mai bine sa fac un topic separat (intre timp am mai rasfoit forumul si am gasit mai multe recomandari de deschidere topic nou :) ).

 

Momentul ar fi ultimele doua saptamani din mai sau primele doua saptamani din septembrie, dupa posibilitati. Traseul ar fi de-a lungul EuroVelo6 de la Donaueschingen,DE pana la Budapesta,HU. Obiectul muncii ar fi un Scott Sportster 10, inteleg ca e asfaltat sau foarte bine nivelat traseul deci sper sa nu imi faca probleme balonul oarecum mic al cauciucurilor.

 

Fiind practic incepator in ceea ce priveste touring-ul am tot felul de nelamuriri - mai mult sau mai putin justificate probabil - asa ca o sa va adresez intrebari pe aici si o sa sper ca o sa aveti rabdare din cand in cand sa imi raspundeti :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In vara lui 2012 am parcurs, impreuna cu fratele meu si cu un prieten, traseul Dunarii pana la Portile de Fier, ne-a luat 21 de zile incluzand si o zi pentru bucata de la Stuttgart (de fapt de langa Stuttgart unde am tras la un prieten) la Donauquelle precum si cate o zi de pauza in Budapesta si Belgrad. Noi am mers pe varianta cort & Camping si nu am avut nicio problema sa gasim locuri in campinguri, care sunt de altfel destul de dese. 


Noi am mers cu BluAir. Parca am platit 25 de euro pentru fiecare bicla.
Edited by gibonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg ca ati dat jos tot ce se putea da jos de pe biciclete si le-ati infofolit intr-o rola intreaga de folie de alimente :)

 

Vad ca ati facut 120-140 km pe zi. Zici ca sunt dese campingurile, sa ma astept la unul la 30-40 km? Mai rar, mai des? Oare daca innoptez pur si simplu la marginea drumului e safe? Mi-e mai degraba de animale salbatice decat de oameni :) Incerc pur si simplu sa imi fac o idee legat de la ce pot sa ma astept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi am exagerat un pic! :))
E suficient daca desfaci pedalele; scoti ghidonul si il aliniezi cu top tube, dupa care scoti rotile si le ataseji in lateral. Nu uita sa protejezi schimbatorul spate si sa rigidizezi furcile, mai multe sfaturi si imagini poti gasi aici:
http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/3877-transportul-bicicletei-cu-avionul/

 

Da noi am facut cam 123 km in medie pe zi, am mers cam tare, nu prea aveam timp la dispozitie. Da, cam in 30km gasesti un camping. Se poate pune cortul si peste noapte, insa se cere putina discretie, nu se prea procedeaza asa si pe de alta parte zona este foarte populata asa ca e greu sa gasesti un loc in care sa nu fi observat si sa nu trezesti suspiciuni. Animale periculoase nu mai sunt... Populatia de mistreti e destul de mare insa in genere sunt sfiosi si mai ales acuma vara au suficienta mancare, deci nu cred sa ai vreo problema cu asta...

 

Daca, insa, te bagi in tufisuri atentie mare la capuse, cu asta e posibil sa ai o problema! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am aflat ca un prieten s-a mutat la Paris, asa ca as putea face tura aceasta Paris - Orleans - Dijon - Basel - izvoarele Dunarii - Budapesta. Ceea ce inseamna ~1800 km, aproape dublu. Ma mai gandesc, dar ma tenteaza teribil :) Mai ales ca la Paris ajung mult mai usor, au o gramada de linii aeriene zbor incolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postarea lui @@xemax in care erau indicate link-urile spre Picasa am editat-o.

Sunt convins ca @@xemax a avut cele mai bune intentii, insa (chiar si in sectiunea propunerilor de ture) nu povestim ture prin link-uri.

 

Doar postarea unor link-uri duce la indepartarea fata de ideea de forum si de caracterul interactiv al acestuia.

De asemenea, poate constitui un precedent de care nu avem nevoie, in sensul ca pe viitor pot apare postari asemanatoare cu link-uri catre bloguri, retele de socializare, etc., ceea ce nu ne dorim.

 

Am ales sa ma exprim public si pe prin PM pentru a se intelege exact despre ce e vorba.

 

Multumesc pentru intelegere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Radu Andrei

Daca nu le-ai citit deja, poate te ajuta la documentare:

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/15573-de-la-viena-la-caransebes/page-1

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/13734-friedrichshafen-donaueschingen-budapesta/

 

Posibil sa mai existe si alte povesti de ture de-a lungul Dunarii (in afara de cea a lui@@VladG).

 

Pe langa discutia despre transportul bicicletei cu avionul (link-ul indicat de @@xemax) poate te ajuta si astea:

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/forum/107-autocar/

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/forum/108-tren/

 

Pentru echiparea bicicletei (genti laterale, portbagaje, etc) s-ar putea sa te ajute sectiunea asta (topicurile pinned):

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/forum/6-biciclete-de-cicloturism/

 

Este vreun motiv anume pentru care vrei sa te opresti la Budapesta (vad ca timpul alocat turei nu este o problema)?

Te intreb pentru ca traseul Dunarii este interesant si in aval de Budapesta, cel putin pana la Portile de Fier I.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am un motiv special.

 

Am o singura retinere, probabil ca e o prostie, insa as vrea ca daca mi se intampla ceva atunci sa mi se intample in Uniunea Europeana :D Desi stiu ca altii n-au avut probleme in Serbia si inteleg si ca e superb traseul pe defileu acolo.

 

Acum ramane sa ma hotarasc daca mai adaug Paris - Donaueschingen la combinatie sau nu - asta ar face oricum cam dificil traseul, si ar dura considerabil mai mult, deci nu stiu daca as adauga inca niste sute de km si zile in plus. As putea pe de alta parte sa fac Budapesta - Bucuresti intr-o alta tura :)

 

Multumesc mult de sugestii, la unele topicuri ajunsesem, la mai multe nu :)

 

Apropo - exista niste ghiduri tiparite inteleg, cu harti, sugestii de vizitare, adrese de campinguri etc, oare cineva care a facut traseul si nu mai are nevoie de ele ar vrea sa se scape de ele? Platesc - un pret rezonabil desigur  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Radu Andrei

Doar ca sugestie.

Lasa Parisul ca baza de plecare pentru o tura in Franta, unde sunt foarte de vazut (Normandia, Bretania, Alpii francezi, coasta Mederanei si multe altele).

 

Ar fi pacat ca tura Dunarii sa o opresti la Budapesta si sa nu o continui macar pana la Portile de Fier I.

Intr-adevar, Clisura Dunarii pe malul sarbesc este deosebita, ar fi pacat sa o ratezi.

 

Cat priveste Serbia, fara a fi vreun mare specialist in domeniu, pot sa spun ca am fost de multe ori acolo, mai mult motorizat si mai putin cu bicicleta.

Ultima data am fost cu bicicleta acum nici doua luni si am stat doar o singura seara la Negotin.

Insa niciodata n-am avut vreo problema, nu m-am simtit amenintat, nu mi s-a fuat nimic, etc.

 

Asadar, nu cred ca este cazul sa iti faci probleme in ceea ce priveste Serbia.

 

In final, este tura ta si faci cum crezi ca este mai bine.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Radu Andrei

Pentru o lista de campinguri mai "serioase", te poti folosi de acest site: http://www.eurocampings.co.uk/

Gasesti aici camping-uri afiliate ACSI, care sunt inspectate anual. 

 

Daca pentru o zona anume nu gasesti camping pe acest site, cauta pe Google, caci mai sunt destule "in teren" ce nu sunt inscrise in acest sistem (despre ACSI vorbesc).

 

Cat despre Serbia, am tranzitat-o in 2013 urmarind cursul EV6 si nu am intampinat nici un fel de problema. Oamenii sunt chiar ok si o sa auzi mult mai multa engleza in Serbia decat in Ungaria :).

Camping-ul de langa Belgrad (~12-13 km de centrul vechi) este ok, retras, chiar pe malul Dunarii. O sa vezi multi straini pe acolo. Nu ne-a disparut nimic din corturi si nici nu am avut vreo teama.

 

Bineinteles, nu sunt camping-uri peste tot. Pe masura ce te indepartezi de Austria si Ungaria (venind inspre noi), optiunile se restrang semnificativ. Insa poti gasi cazari pe care le negociezi la fata locului (in Novi Sad, spre exemplu, ai un hotel foarte ok unde poti sta cu bani putini, iar bicicleta este depozitata-n siguranta in curtea unui centru social de vis-a-vis).

 

Legat de numarul de km: incearca sa iti alegi distante rezonabile, conform ritmului tau, pentru fiecare zi. Poti avea zile in care "tragi mai tare" ca sa parcurgi o zona mai neinteresanta sau fara obiective, insa studiaza traseul si asigura-te ca poti acoperi distanta in cauza.

Apropo - exista niste ghiduri tiparite inteleg, cu harti, sugestii de vizitare, adrese de campinguri etc, oare cineva care a facut traseul si nu mai are nevoie de ele ar vrea sa se scape de ele? Platesc - un pret rezonabil desigur

Daca ajuta, poti sa iti trimit track-uri GPS si un Excel cu ceva camping-uri (trebuie sa caut pe acasa). Sunt aceleasi date descrise si intr-o relatare de pe acest forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey! In legatura cu Serbia am inteles, e safe, ramane sa ma hotarasc in ceea ce priveste traseul. Iar cu numarul de kilometri, probabil o sa fac 100 +/- pe zi, o sa ma antrenez putin cu vreo 2 luni inainte, sa nu am surprize.

 

Nu stiu exact ce as putea face cu trackuri GPS - ma gandeam sa folosesc doar telefonul, insa nu stiu daca softurile de harti offline includ si trasee de bicicleta, pe de o parte, iar daca nu, atunci nu stiu cum sa folosesc trackuri de GPS ca sa le incarc eu intr-o aplicatie de pe telefon - dar probabil ma voi lamuri pana la anul :)

 

Incep sa ma gandesc la alte chestii, gen sa imi planific cumparaturile

- portbagaje, coburi

- tool kit, kit de pana, camere suplimentare

- pantaloni de ciclism, poncho/ceva anti-ploaie, manusi mai serioase, casca, lampa de cap pt noptile mai in salbaticie

- cort, sac de dormit (saltea am, ceva cam grea, dar asta avem cu asta defilam)

 

si lista e deschisa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am apucat de asta:

 

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zHxj7kZvoBDA.khEj8cP44mzk&usp=sharing

 

Practic e traseul pe care mi l-am propus pana la Viena, de acolo google maps nu mai vrea, nu ca n-ar fi semnalizat tot drumul de altfel. Am cautat campinguri pe drum, o data la fiecare suta de km +/-. La fiecare oprire am incercat sa gasesc macar doua campinguri. Am incercat sa fac opririle in zone cu padure si/sau lac. 

 

Am ales traseul prin Basel - Konstanz pentru ca:

(1) am mai fost pe acolo cu autostopul si as vrea sa revizitez;

(2) sunt doua orase foarte frumoase;

(3) "impusc" si o bucata de Rin cu ocazia asta;

(4) am o cunostinta de pe Couchsurfing in Konstanz, as putea sa il vizitez. By the way, Bodensee/Untersee sunt bestiale.

 

De la Donaueschingen nu am mai pus campingurile, o sa fac o centralizare a ceea ce am gasit prin mai multe surse de pe forum si de pe alte bloguri si le pun dupa aceea. Cand termin de facut harta, o export in KML si o import intr-o aplicatie de harti offline, nu stiu exact care, dar par sa fie o gramada de sugestii, unele chiar special facute pentru outdoor activities.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! 

 

gibonu, imi cer scuze, mi-a scapat - cel mai probabil cu trenul.

 

Ca sa va mai tin la curent, azi am zis sa fac o prima tura in vederea atingerii (in timp) a unei pregatiri fizice adecvate. Am facut o plimbare in 9 oameni pana la Ruse si inapoi. In total 150+ km, timpul pedalat pe la 7 ore. S-a plecat dimineata, s-a ajuns la 12, s-a stat pana pe la 18 si s-a plecat inapoi. Sunt curios cum ma simt maine :)

 

Pana una alta mi-au picat cateva fise:

- BAZON - ma doare noada ceva de speriat

- neaparat schimbate manusile sau mansoanele, mi-au tot amortit mainile

- n-am ramas in urma, am pedalat bine, am urcat decent, insa a fost o singura zi si am pedalat jumate dimineata jumate seara - am niste dubii cu privire la parcurs zilnic distante lungi, fie ele si 100 km repartizati pe parcursul zilei :)

 

Oricum, sunt multumit, tre sa mai fac! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Radu Andrei

O sa Brooks.

Costa ceva, insa isi merita banii. Daca mai prizi si vreo oferta pe un site strain, te-ai scos.

 

Desi ma repet, (strict cazul meu) o sa Brooks insemana ca faci o tura de o saptamana, in care aduni cateva sute de km, iar la finalul turei nu te doare curu'.

Si nici nu iti mai bati capu' cu pantaloni cu bazon sau husa cu gel.

 

Husa cu gel n-am avut, insa am auzit de la altii ca mai devreme sau mai tarziu aluneca, isi schimba pozitia, devine enervanta si pana la urma renunti la ea.

 

Nici pantaloni cu bazon n-am avut, insa intr-o tura mai lunga, acesti pantaloni trebuie spalati, iar buretele nu prea se usuca de seara pana dimineata.

Sau cel putin asa am inteles eu.

Si sa pleci dimineata, pe racoare, cu zona de la oo uda, nu prea este OK.

Problema se poate rezolva daca ai cu tine doua perechi de pantaloni cu bazon.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi! :) Recomanzi vreun model anume? Ca vad multe.

 

Legat de pantaloni si cat de repede/incet se usuca, am gasit in nenumarate randuri recomandarea cu a lua 2-3 perechi cu tine, probabil pe acelasi considerent, pana se usuca unii ii porti pe ceilalti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Radu Andrei

Pot sa recomand doar modelul B 190, pentru ca altceva nu am avut.

Insa nu toata lumea se impaca cu acest model (dimensiune mare, greutate la fel, etc).

 

Daca nu l-ai citit, poate te ajuta topicul asta in alegerea unei sei Brooks:

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/5143-brooks-fan-club/

 

Daca te hotarasti la o sa Brooks, verifica site-ul bike.24.de si altele similare.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now