Sign in to follow this  
marauder

Ajutor achizitie bicicleta oras/Trekking

Recommended Posts

Salutare tuturor si bine v-am gasit!

 

Am nevoie de ajutor J. Vreau sa fac cadou sotiei o bicicleta de oras/trekking.

 

Background:

  1. Trebuie inlocuita una bucata monstru Gepida Reptila de 19,7 kg cu Nexus 3. Bicicleta este folosita zilnic pentru deplasari la serviciu (aprox 10km). Au existat si ture de 40-50km intr-o zi dar mai rare si tot in oras/imprejurimi.
  2. Bicicleta este urcata /coborata pe scari in fiecare zi si este cam incomoda, atat din punct de vedere al greutatii cat si al manevrarii.
  3. Se simte nevoie unui numar mai mare de viteze fata de Nexus3, both ways
  4. Comfortul primeaza in fata vitezei (cel putin deocamdata)

 

 

Bicicleta va fi folosita in foarte mare parte in oras, insa din cand in cand si pe sosea/drumuri neasfaltate pentru ture de 30-50km. La munte, doar pe trasee usoare. Pozitia preferata este cea de comfort/city, cu spatele aproape vertical.

 

As vrea sa iau ceva cu butuc integrat caruia (daca nu are din fabrica) sa ii pot monta un chainguard full. De asemenea cadrul trebuie sa fie step-through sau cat mai aproape. Cadrul ideal ar fi asta (http://www.veloteca.ro/bicicleta-de-oras-cannondale-tesoro-3-de-dama-2015) dar din pacate e mult peste buget. 

 

 

Optiunile sunt urmatoarele (bugetul este de max 3000 RON):

 

  1. Ghost Panamao 4  - http://www.sportguru.ro/sporturi/ciclism/biciclete/biciclete-pentru-oras-si-imprejurimi/bicicleta-dama-ghost-panamao-4-lady-mint-white-cooper-2015-m-ID64323
  2. Cube Town - http://www.sportguru.ro/sporturi/ciclism/biciclete/biciclete-pentru-oras-si-imprejurimi/bicicleta-cube-town-albastru-alb-2015-46-cm-ID63477
  3. Kross Trans Sander - http://www.bikenature.ro/produs/bicicleta-de-dama-kross-trans-sander-2015
  4. Cross Citera Lady - http://www.bikexpert.ro/biciclete_1/bicicleta-cross-citerra-lady-28-gri-argintiu-2015_5788_92804.aspx
  5. Siga Oxford - http://sportconcept.ro/biciclete/trekking-bike/3129-Siga-Oxford?c=18
  6. KTM Tourella 7 - http://biciclete-ktm.ro/biciclete/bicicleta-ktm-oras-tourella-7-28-2015/
  7. Von Backhaus 1243 - http://www.biciclete-dama.ro/biciclete-dama-1/bicicleta-dama-von-backhaus-1243r/
  8. Scott sub retro - http://www.sportguru.ro/sporturi/ciclism/biciclete/biciclete-pentru-oras-si-imprejurimi/bicicleta-scott-sub-retro-lady-blue-2015-s-ID58787

 

Optiunile 6,7 si 8  sunt acolo pe criteriu estetic dar sunt o optiune reala. Le am in vedere deoarece stiu sigur ca ii plac, in special von backhaus-ul. Am eliminat orice nu avea butuc integrat sau top tube-ul suficient de jos. Sunt dispus la sugestii care se incadreaza in cele de mai sus.

 

 

Ghost ar fi cea mai usoara (daca spun adevarul in specificatii) dar este foarte, foarte  tentanta Siga cu NuVinci N360 in ciuda celor 18 KG. Din pacate nu reusesc sa aflu prea multe despre Siga. Am inteles ca sunt (fac parte) din Nakita dar nu am gasit un singur review al acestor biciclete. Detaliile despre firma sunt foarte rare si vagi (gen sunt al doilea producator austriac dupa KTM ) si nu imi spun prea multe. Stie cineva ceva despre bicicletele astea?

 

De asemenea, impresii first hand despre NuVinci nu prea gasesc (cel putin pe la noi). Peste tot e laudat ca o minune inginereasca J dar review-uri/pareri de la proprietari nu sunt. Nu imi fac griji ca nu ar face fata modului de utilizare, dar ma intereseaza daca sunt ceva probleme de fiabilitate, dificultati la mentenanta, etc. Am gasit o gramada de posturi despre nexus, alfine, pana si rolhoff. Are cineva ceva detalii despre NuVinci, fie si din auzite?

 

 

Alte intrebari:

  1. Gresesc ca insist pe bicicleta de trekking cu furca cu suspensie vs city bike? Am citit zeci de posturi/articole pro si contra, dar ma raportez la experienta personala. Am un Trek navigator 2 cu o panarama de furca Suntour si sunt multumit de cum isi face treaba in gropile/bordurile din Bucuresti si la fel si la munte. Totodata am observat ca bicicletele de oras cu furca rigida sunt mai grele decat cele de trekking cu suspensie…???
  2. Multa lume spune ca trebuie sa testezi bicicleta inainte sa o cumperi. In Romania se pare ca e destul de dificil, deoarce marea majoritate le aduc doar la comanda. In conditiile in care fac masuratori complete (inaltime, inside leg, etc) care este riscul de a nu lua bicicleta potrivita? Exagerez daca vreau sa fac un drum pana la Cluj doar ca sa testeze Siga?
  3. Cat de usor se returneaza o bicicleta mai ales daca vine dezmembrata si o montez eu? Ma intreseaza experiente personale nu articole de lege… :-)

Multumesc!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate merita ceva atentia asta, au pe stoc in Pallady asa ca un drum pâna acolo nu strica

http://www.decathlon.ro/bicicleta-de-oras-elops-740-id_8303290.html

 

La Decath se poate proba chiar in magazin si produsele se pot returna in 30 de zile fara comentarii.

 

Despre furca fixa vs. suspensie.. ce sa zic , pe drumuri asfaltate, chiar cu denivelarile din Bucuresti cred ca e rezonabila o furca fixa si un cauciuc cu balon mai mare. Mai ales daca nu merge cu viteza mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Cand am luat Gepida, asta a fost prima optiune insa nu aveau marimea ei. 

Intre timp am aflat ca nu se descurca foarte bine pe denivelari si in plus este la fel de grea ca cea curenta (aproape 20kg). Si intre B'twin si VonBackhaus sigur o va vrea pe ultima, doar e rosie :-) Din pacate si asta bate spre 19kg.

Daca nu ar fi infernal de scumpa, Pashley Britannia ar fi castigatoare detasata la capitolul city bike.

 

Multumesc pentru sugestie.

 

referitor la suspensie, sunt portiuni in bucuresti unde si eu simt nevoia unui fork de MTB:-). Lasand gluma la o parte, nu imi fac prea mari griji pentru oras ci pentru putinele portiuni de offroad, insa suspensia nu e un criteriu determinant in nici un caz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei neaparat noua eu asta o recomand

http://www.lucky-bike.de/Nach-Hersteller/Diamant/Diamant-Opal-oxid-1.html

Si eu si soția avem diamant trekking si sunt de excepție, mult peste ce fac ceilalți, tradiția de 130 de ani își spune cuvântul. Si eu am vrut sa cumpăr noi însă in configurația dorita de mine sarea de 1500€ așa ca M-am orientat către piața Sh.

Arunca un ochi si l celelalte pentru ca eu cred ca la trekking nu-i întrece nimeni pe nemți.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.devronbike.ro/bikes/urbio/Urbio-Cross-Lady-LK2.8

 

 

Ceva de genu fara portbagaj si aparatori pare sensibil mai usoara. Daca ar avea si o furca fixa si frane pe janta ar fi varianta ideala.

 

Daca merge mult si in vreme urata si vrea sa mai si poarte ceva pe portbagaj atunci nu te ajuta varianta asta.

Poate daca iei aparatori din ala usoare, si portbagaj din titan.

 

Nu uita ca toate accesoriile adauga greutate, deci aparatori, portbagaj, cos, aparatoare de angrenaj, etc toate impreuna cantaresc destul de mult.

 

P.S. Acum vad ca nu are schimbator in butuc. 

Poate te razgandesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicletele cu o pozitie relaxata, verticala vor fi grele.

 

Recomand siga oxford datorita:

- sistemului foarte simpatic de schimbat viteze:

- are pipa "foarte reglabila", o poti face o bicicleta foarte comfortabila de oras.

- reducerea e pe bune... bicla valoreaza foarte mult; doar sa nu aiba un defect

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@flavinho  - stiam de diamant, mai balosesc la Elan Elite din cand in cand, cand dau peste el pe vreun site :-)

Nimeni nu le aduce in Romania si nu ma incumet sa iau bicicleta din afara, fara sa stiu ca este potrivita,

 

Mai gasisem si alte "bijuterii" la super pret pe un site din Olanda. Ce fac daca descopar ca nu ii e buna? Mai e si transportul vreo suta de euro....


@@ovidiu_m - am eliminaat Trekking lady de la Devron din caza butucuui. Si top tube-ul pare un pic mai ridicat.

In ciuda experientei cu prima bicicleta DHS a copilului, am auzit foarte multe lucruri bune despre Devron in ultima vreme. 

 

Stiu ca adauga greutate, dar totusi.... eu am de toate, portbagaj, aparatori metalice, ulock de 1 kg si tot am doar 17KG :-(

Mi se pare ciudat ca bicicletele pentru femei sunt mai grele decat cele pentru barbati, dar poate exista o explicatie pe care n-am descoperit-o eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Drysna - se pare ca e o politica de companie cu preturile astea agresive, ceva gen promo pentru penetrare pe piata (am inteles ca ii vizeaza pe Cube, Scott, etc pe segmentul mid-premium). La pretul original nici nu as fi luat-o in calcul...

 

Cu pipa reglabila sunt perfect de acord. Sunt f multumit de a mea, asa grea si urata cum e (zic altii)

 

La partea cu defectul e o problema. Si sa mi-o pui in brate nu sunt sigur ca mi-as putea da seama.

 

Recunosc ca sunt un piculet atras de Siga desi bicla nu e pentru mine. Poate ca si din cauza ca pe termen ceva mai lung ma bate gandul sa fac o bicla cu rolhoff sau nuvinci. Din ce am citit despre butucul asta este ideal pentru oras si light trekking. 

Nici unul nu facem performanta sau ceva ce s-ar apropia de perf. Mergem la servici si ne plimbam de cate ori avem ocazia....iar pentru ea mi se pare perfect ca nu necesita intretinere, reglaje, etc si poate fi inchis in chainguard sa nu ii agate rochia :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

marauder eu dupa ce am avut mai multe biciclete trekking, insa dupa ce mi-am luat diamant mi-e greu sa cred ca voi mai folosi altceva...am cautat vreo sase luni pana am gasit si sotiei un diamant elan elite si l-am luat instant.

Poti incerca sa vorbesti cu cei de la surmont sau playbike pentru ca ei aduc trek in Romania, iar Diamant este detinuta de trek de ceva vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva ganduri:

- nu stiu ce are asa special Diamant, nu pare atat de impresionanta

- furca cu suspensie e de calitate execrabila cam la toate bicicletele de mai sus; chiar si cu intretinere cred ca vor ceda dupa 1-2 ani: vor capata joc si vor culisa doar  50%

- ai putea sa faci upgrade din start la furca si sa pui asa ceva: https://www.bike-components.de/en/Rock-Shox/Paragon-Gold-TK-Solo-Air-28-Federgabel-Modell-2015-p39562/ma astept sa fie o experienta foarte placuta.

- exista foarte multe biciclete cu 24/27 viteze si aparatoare full de lant; nu le exclude

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drysna Diamantul are furca fixa. Eu nu testat acel model insa experienta mea cu ei este foarte buna, atat eu cat si sotia fiind foarte multumiti de ele. Eu am laudat mult Diamant pentru ca am vazut si la altii modele inferioare ca si dotare fata de a mea insa la fel de atent "lucrate". Ca un amanunt e una din putinele firme care isi fac inclusiv cadrele in Germania "hand-made".

Nu am pretentia ca detin adevarul suprem insa era sugestie.

Strict din lista lui clar as merge pe Siga mai ales la ce oferta e la ea acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știam. Îmi fac "mea culpa" in cazul acesta.

Oricum se confirma faptul ca marile corporații nu dau doi bani pe istorie si tradiție ci vor doar sa maximizeze profitul.

As fi curios cu Raleigh, un alt brand încărcat de istorie, cine i-a înviat de câțiva ani încoace si daca e aceeași situație.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar o sa intreb la surmont. De la ei mi-am luat Navigator-ul.

Stiu ca furcile nu sunt cine stie ce, dar mi-e greu sa justific banii pe furca, cand stiu regimul in care va fi folosita bicicleta. Ea e ok si cu furca rigida.

Eu sunt f multumit de cadrul meu Trek facut in Taiwan:-)

Si la urma urmelor toate companiile au ca scop profitul, ca altfel s-ar numi ONG sau ONP

stiu ca exista biciclete cu 24 viteze cu full guard, chiar gasisem cateva optiuni super ok la bani, insa chiar vreau ceva super fiabil si low spre 0 maintenance pentru ea.

avand in vedere ca nimeni nu a zis nimic de rau de Siga, devine din ce in ce mai tentanta. Cred ca urmeaza un drum la cluj :-) sa vedem ce zic baietii de acolo referitor la un eventual retur...

Vis a vis de Raleigh, pe forumurile britanice lumea ii cam injura....dar e posibil sa fie cazul dhs-ului de la noi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa foc. Si doar 14.5 kg....La bani ar iesi la fel ca Siga daca includ transportul.

Om vedea... Mai sunt cateva zile pana ne intoarcem din concediu.

Va multumesc tuturor pentru sfaturi si sugestii!

Share this post


Link to post
Share on other sites
e posibil sa o importe cei de la greenbike pe comanda

 

O gasesti si pe bike-discount.

 

LE: dac-or trimite la noi, ca vad ca n-au tarif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bike-discount nu trimite biciclete in Ro. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai difera de la un producator la altul insa eu ca spre 60 ai avea nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this