Sign in to follow this  
TNJ

Echilibrare bicicleta

Recommended Posts

Bun gasit pasionati ai bicicletelor

 

De citeva zile am cumparat de la Decathlon o bicicleta BTWIN Elops 300. Posibil sa fi facut o alegere gresita, sau poate am primit produsul pentru bani pe care i-am platit!

Nu am primit nici scule nici documentatie. Deranjant! Mi s-a spus ca am sa gasesc pe site la Btwin.com documentatie, as de unde!

Dar sa revenim la interes! Cind eram copil mergeam fara miini pe bicicleta, acest lucru la BTWIN ELOPS 300 l-am incercat fara succes! Am incercat sa verific daca o pot conduce din şa mergind pe linga ea. Nicicum! Ce ar putea crea acest deranj de asa maniera incit sa para imposibil de echilibrat. In rest totul este normal, munceste cu mare productivitate Ce sfat imi dati mai ales ca nu sunt ditre aceia care nu imi place benzina sau vaselina!

 

Va multumesc anticipat

 

P,S, acest model are un ochi de pisica independent pe baterie. Gasesc ca este o mare prosteala sa nu oferi o instalatie de iluminat completa conectata la dinam.

Cum pot alege o şa confortabila avind in vedere ca pozitia mea de mers este mai mult in şa decit pe pedale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, eu unul nu sunt un fan al mersului fara maini pe ghidon, dar mi se pare ciudat ca nu poti sa faci asta (teoretic la orice bicicleta se poate).

Nu cred ca ai vreun mod de a  "echilibra bicicleta".

 

Ai incercat la viteza mai mare(28-30km/h) sa eliberezi treptat ghidonul? si bicicleta nu a stat dreapta? Zic chestia cu viteza mai mare, pentru ca am vazut ca cu cat creste viteza, bicicleta este mai stabila.

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul bicicletei este destul de ciudat dar unghiul furcii este ok. Singurul lucru care ar putea sa te incurce ( presupunand ca nu este stramb cadrul ) sant cuvetele daca-s prea stranse - ghidonul, furca si roata de fata se misca greu dreapta - stanga si bicicleta nu raspunde in timp util corectilor pe care le faci in timp ce mergi fara maini. Ridica bicicleta de fata ( de cadru ) si misca ghidonul dreapta - stanga cu o mana. Trebuie sa se miste usor fara sa agate si daca-i dai drumu trebuie sa continue sa se miste pana-l opresc cablurile de frana / schimbatoare. Daca clatini bicicleta ridicata de fata si ghidonul nu se misca de loc sau dupa ce misti ghidonul acesta se opreste imediat inseamna ca-s prea stranse cuvetele si trebuiesc reglate ( nu doar ca sa poti merge fara maini mai usor dar si pt. ca se uzeaza foarte repede daca nu-s reglate corect ). Nu ar strica sa faci o revizie completa la toata bicicleta. Bicicletele noi, mai ales cele ieftine, nu-s gata de utilizare din magazin - trebuiesc reglate si unse cum trebuie inainte de prima utilizare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum zice Turbocat, probabil cuveţii sunt prea strânşi.

 

Şi Drysna are dreptate: ar fi cazul să încerci wheelie, manual, bunny hop, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, 

 

Doresc sa multumesc celor care si-au asternut ideile (IonutA, Drysna, MLADEN si Turbocat), si sa va fac cunoscut celor care ati crezut ca ma joc mergind cu miinile ridicate de pe ghidon. Ei bine nu fac acest lucru nici daca mi se cere. Era o simpla ideie care sa va induca necesitatea de echilibru si nicidecum de bravada sau teribilism. Nu mai am virsta si nici curajul, sunt mult prea concervator!

Apreciez mult comentariile si exactitatea lui Turbocat si pe Drysna care m-a trimis acolo unde chiar era nevoie. 

Dupa o citire a linkului am inteles ce este cu ampatamentul si implicatiile sale in echilibrul bicicletei. Au trecut multi ani de cind cochetam cu bicicleta Super, Turist, dar inainte de toate a fost MIFA.

Ma inclin si multumesc celor scrise!

 

Va astept cu propuneri si pentru ochiul de pisica si documentatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ochiul de pisica se refera strict la cel galben de pe roata.

Daca te referi la far sau stop, sa stii ca nu e nici un standard in ziua de azi sa fie neaparat pe dinam.

Chiar daca ar fi fost, nu inteleg ce ar mai fi fost de discutat? Ai vrea sa dai in judecata Decathlonul ca nu mentin un standard? :)

 

Documentatia la biciclete mi se pare la fel o chestie de marketing si nu o obligatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am intentia sa actionez in justitie pe nimeni! Era doar o idee anume ca fiind mai putin atent cu lucrurile din jur, uit sa imi cumpar baterie, mai ales ca cea propusa de fabricant nu este usor de cumparat! 

Ca sa pun in practica cele scrise de Turbocat, trebuie sa stiu cum desfac si unde desfac partea de ghidon-furca. Un desen in explozie ar fi fost unul util si mi-ar fi inlesnit "cercetarea"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai bland..nici cu Trek 4300D nu se poate merge fara maini. De mine zic. Altii pot. Deci...nu e de la bicla ci de la ala de pe sa. In rest..un dinam ingreuneaza bicla, pedalatul, bla bla. Poti sa-ti cumperi ulterior ce lumini vrei..si cu baterii solare ca sa nu uiti sa schimbi bateria. Oricum, mi se pare ciudata nemultumirea, stii, daca uiti sa platesti lumina ti-o taie Enel-ul si nu am auzit de dispozitive care sa-ti aduca aminte montate in prize sau bec..

Recapituland: ai cumparat o bicla si (i) nu ai primit documentatie (nici la Trek) apoi (ii) nu poti merge fara maini (interzis de lege dar se pare un must) si, nu in ultimul rand (iii) bicla nu vine cu dinam.

Q1. De ce nu ai cautat o bicla cu dinam?

Q2. De ce nu ai cautat un magazin care sa iti dea musai si "documentatia". Sincer, nu stiu la ce te referi, si pe site scrie ce componente are, in plus ai garantie bunicica (as timp) la ea asa ca te doare la basca de documentatie.

Q3. Daca ai intrebat la Decathlon daca poti merge fara maini pe ea si aia ti-au raspuns ca da, pls spune-ne de unde ai luat-o, vreau si io sa-l cunosc pe tipul ala..clar are un simt al umorului mai special...Ca sa ma explic..e ca si cum te-ai duce la dealer si te-ai plange ca nu poti conduce masina (volanul) cu p__a, sau cu dintii sau dansand de pe scaunul din dreapta.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se da documentatie nici la automobile in ziua de azi.Nici nu ai nevoie.Daca nu e prea stransa furca cum s-a mai scris mai sus s-ar putea ca din cauza formei cadrului cu centrul de greutate mai jos sa nu poti echilibra bicla doar din sa.

Pentru verificarea furcii mergi la garantie tot la Decathlon.

Vad ca multa lume doreste dinam,eu am fugit de el toata viata,dai la pedale foarte greu pentru cata lumina face:)Daca nu mergi noaptea nici nu ai nevoie de far;)

Mai vezi dupa ce faci cu ea 2-3000km daca poti merge fara maini;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni va legati permanent de mersul fara miini fara a sesiza ca a fost in fapt o trimitere catre o stare de echilibru pe care sa o ai in sa. 

Documentatie: Asta mi se pare o modalitate prin care vinzatorul se poate evidentia ca si producator, aratindu-si deschiderea fata de clientela. Nu se obliga niciun producator prin asta sa-ti bagi labutele in produs si daca o faci ai de platit daca faci fara sa stii. E simplu. 

Am sa folosesc aici o sintagma de mine inventata: Nu toti absolventii de conservator din oricare conservator din lume, ajung sa cinte pe o vioara Stradivarius. Sau cum spunea bunica : Nu toate mustele fac miere. 

Tradus mai pe sleau pot scrie ca mi se par limitate cunostintele unor lucratori cu 4-5 ani experienta in vinzari. Dovada un pic de neatentie din partea mea si a strins sau a lasat strins furca cea ce mi se pare o greseala de abecedar. 

Ne existind decit un inscris pe site ce poate oricind sa dispara, garantia fara document este superflue. 

Bicicleta are dinam de la livrare, nu a fost achizitionat separat.

Bateriile sunt atipice. Pleci pe zi de acasa si esti convins ca te intorci tot ziua, dar iti place si ai mai sta, se face noapte si iti zici ca ai baterii ca nu le-ai folosit niciodata si cind treci pe ON, nimic. Localitate mai putin racordata la cotidianul comercial, baterii nu. Cum te intorci?

Supozitii de genul daca ai intrebat la ....daca poti  merge.... nu esprima decit ceva pueril si nu discut in contradictoriu ca nu am devenit destept in bicicleteta dupa o postare.

Mie imi place sa surubaresc si avind un desen pot sa ma descurc fara ajutorul unora care fac ceva pentru ca au de stat acolo sa ia un salariu. 

99% la bicicleta sunt reglaje grosiere si 1% este reglaj fin. Cunostintele tehnice pentru reglajul fin sunt de 99% studiu si 1% cunostinte pentru reglaj grosier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magazinele de biciclete nu vor ca utilizatorul de rand sa desfaca bicicleta ci sa vina cu ea la service in perioada cat e in garantie. Chiar daca ar atasa o documentatie atasata bicicletei, nu va contine nici o informatie atat de tehnica.

 

Ca sa vezi daca cuvetele sunt prea stranse tine roata in aer si misca stanga dreapta de ghidon. Ar trebui sa nu opuna nici o rezistenta.

Daca nu sunt stranse suficient sigur au capatat joc putin. Tine frana fata stransa si in contact cu solul, apoi misca bicicleta inainte-inapoi. Tine o mana pe cuvete sa vezi daca simti joc.

De strans e intuitiv ce ai de strans, daca nu iti dai seama la ochi mergi la cineva care are habar, nu neaparat mecanic de biciclete. Eventual pui o poza aici.

 

Daca nu e de la cuvete si intuitia "feminina" tot iti zice ca are ceva, gaseste un biciclist cu habar cat de cat care sa arunce o privire. Biciclistii iubesc sa fie mituiti cu cate o bere.

 

Offtopic: scrii prea multe povesti in aria care nu trebuie si nu o sa iti placa reactia celor de pe forum. Fii mai tehnic si mai fara sintagme in cadrul forumului "Centru tehnic" si da frau liber cuvintelor atunci cand impartasesti cu noi experienta ta de mers la munca/piata/calatorii cu bicicleta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lege nr. 449/2003

din 12/11/2003

Versiune actualizata la data de 27/12/2008 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora

 

Art. 21. - (1) La cererea consumatorului garanţia va fi oferită în scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil şi accesibil acestuia.

   (2) În cazul în care garanţia nu respectă prevederile alin. (1) şi ale art. 20, valabilitatea acesteia nu este afectată, consumatorul având dreptul de a solicita vânzătorului îndeplinirea condiţiilor incluse în declaraţiile referitoare la garanţie.

 

Şi tot din (altă) lege:

Art. 161. – (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:

...

d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-topic

Vad ca multa lume doreste dinam,eu am fugit de el toata viata,dai la pedale foarte greu pentru cata lumina face:)
 

 

S-au inventat "dinamurile" in butuc, care nu mai prezinta ce descrii tu acolo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cand eram copil mergeam fara maini pe bicicleta ... dar ce greutate si inaltime aveam atunci?

 

Si atunci, era nevoie de o anumita pozitie ca sa pot face asta. Astazi pot face acest lucru numai daca pedalez peste o anumita viteza si cu mainile destul de departe de ghidon deci si de frane. CEEA CE NU RECOMAND SA INCERCATI.

 

Nu cred ca bicicletele din ziua de azi sunt "dezechilibrate" din constructie, ma gandesc insa ca furca cu suspensie ar putea influenta in vreun fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-topic

S-au inventat "dinamurile" in butuc, care nu mai prezinta ce descrii tu acolo ;)

oricum ar fi...un butuc cu dinam cantareste waaay mai mult decat unul fara. Daca mai pui si kilul de la dinam la cele 20 ale biclei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum ar fi...un butuc cu dinam cantareste waaay mai mult decat unul fara. Daca mai pui si kilul de la dinam la cele 20 ale biclei...

Tocma',  un butuc cu dinam ( LX, XT ) are spre 0.6 kg, la 20 kg ale biclei nici nu-l simți ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

M`da, legat de mersul fara mani

Aspecte care conteaza din observatii personale in ordinea magnitudinii

 

1) Saua prea jos ( tine de felul in care reactioneaza corpul uman si de fizica pendulului rasturnat, este mai usor sa ti in echilibru la verticala un bat de 2m si mai greu un betisor de chibrit de 5cm )

 

2) Tipul ghidonului si a pipei ( pozitia centrului de greutate a ghidonului fata de axa de rotatie atat in plan vertical cat si orizontal )

    De preferat - coarne cursiera,

    Acceptabil -  drept (flat bar)

    In dezavantaj -  ghidon tip cruiser

 

3) Ghidon dezaxat fata de pipa ( stanga si dreapta sunt inegale fata de axul pipei )

 

4) Unghiul creat de furca cu orizontala ( "steering axis angle" sau "head tube angle" )

   Avantaj unghi mare ( aproape de 90g ) - vezi geometrie cursiera

   In dezavantaj unghi mic - vezi geometrie cruiser.

 

5) Furca fixa sau suspensie ( avantaj fixa )

 

5) Cuvete blocate

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aspecte care conteaza din observatii personale in ordinea magnitudinii
 

Mda. Ma surprinde locul punctelor 2 si 3. Punctul 4 il vedeam 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic da, dar nici nu am mers pe biciclete cu geometrie de cruser iar pentru cele de trek sau mtb sau oraș respectivul factor nu este esențial din perspectiva abilităților personale, bineînțeles.

Dacă șaua sau ghidonul nu este potrivit îmi este mai greu, geometriea contrează mai puțin dacă nu este din ceea extremă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru aport. Am facut cea ce mi-a scris Turbocat, Drysna si ionionion.

Am facut rost si de documentatii din 4 locuri, cea mai prapadita am luat-o de la Cannondale, iar celelalte le-am primit via copil de la Surly, Giant si Jamis.

Fara aceste documentatii m-as fi invirtit mai mult dar cum Jamis (Allegro Sport 2013) aduce cel mai bine cu bicicleta mea m-am informat de acolo si chiar mi-a placut seriozitatea si exactitatea. Daca vrei deci, poti!

Am avut parte si de un articol http://www.freerider.ro/service/cum-se-monteaza-cuvetele-si-furca-5270.html, articol respectabil.

Am obtinut in final 3 pan-uri de ghidon-furca si am modificat si inaltimea de la sa dar si tilt (inclinare). Nu am mers fara miini evident dar o pot controla extrem de usor din ghidon iar cind o imping de sa nu se clatina, merge dupa mina mea. Am uitat un mic amanunt importatant si ghidonul era usor, dar foarte usor dezaxat. Cu aceasta ocazie am si construit un stand de demontare/remontare a bicicletei asa cum am vazut la Giant.

Inca o data multumiri.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice vehicul, bicicleta, motocicleta, masina, camion, cu unghiul de inclinare longitudinala al pivotului mai mic de 90 grade va merge drept "fara maini". Celelalte, vezi carucior carfur, nu.

Bicicleta are 100% reglaje fine, nu cum afirmi cu tarie si convingere d-ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica?


Sunteti invidios ca nu am trecut pe la service de biciclete?? Stringerea unui surub de sa este un reglaj grosier. Reglarea cuvetelor este un reglaj fin. Ce asa destept si contradictoriu am scris cind am scris!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In fenomenul descris nu e neaparat vorba de mers fara maini. Un fenomen asemanator am cu bicicletele sotiei, o cursiera si un dahon pliabil cu roti de 20". Daca le imping de sa au tendinta sa devieze, adica sa vireze. La cea mica nu m-am mirat prea mult, am zis ca e mai atipica, dar cursiera m-a intrigat. Am pus-o si alaturi de a mea, care e ok, ca sa vad daca unghiul furcii e diferit. Mi s-a parut identic. Nu inteleg de ce. Nu e mare bai, ca nu merge fara maini, dar asa, de amorul tehnicii.

Si revenind la mersul fara maini, unii o fac de bravada, insa la drum lung fara oprire e foarte bun, ofera o relaxare a trunchiului si mainilor si o respiratie mai profunda pe care nu le obtii in mers oricat ai schimba prizele pe ghidon. Si nici nu trebuie mult, cateva zeci de secunde. Trebuie insa ales momentul respectiv: singur pe sosea, cat de cat fara vant, viteza peste 22 la ora, asfalt bun.

Si cateva mici sfaturi pentru cine nu a mers niciodata fara maini dar vrea sa incerce: dati pe un pinion mai mic, sa pedalati mai rar, e mai usor sa pedalati decat fara, ridicati corpul cu curaj si imediat relaxati-va. Incordarea micsoreza simtul echilibrului. Si in final, mental, centrul de greutate cat mai jos. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this