Sign in to follow this  
Radu Andrei

Scott Sportster 10 review (amator)

Recommended Posts

Am adaugat acel "amator" pentru o calibrare corecta a asteptarilor de la acest review :) N-am avut biciclete scumpe la viata mea, n-am avut MTB-uri in afara de ieftinaciunea aferenta anilor de gimnaziu. O sa incerc sa povestesc doar despre ceea ce poate fi validat tehnic, precum si despre perceptia personala asupra performantei bicicletei.

 

Scott Sportster 10 - linkul pentru modelul cel mai nou pe site-ul Scott si linkul catalogului 2012 in care se gaseste si modelul meu - e branduita ba ca bicicleta bicicleta urbana, ba ca una de trekking, ba ca una de oras (de navetist - commuter) cu care sa te mai dai in weekend pe ocazionala carare off-road, iar ultima e cam cea mai potrivita descriere.

 

Dotari

La modelul nou s-a mai umblat la dotari, pe a mea am asa:

- schimbator fata + spate Shimano Deore XT, 3 foi si 10 pinioane

- frane hidraulice pe disc fata + spate Shimano BR-M446

- schimbatoare Deore SL-M591 

- pinioane Shimano CS-HG62, 11-34t

- foi XT, 48-36-26t

- furca Suntour NCX-D RL-A, cu lockout

- vine cu cauciucuri Schwalbe Rapid Rob 28x1.35 pe jante Rigida Taurus 2000

Are urechiuse si gauri pentru montarea unor portbagaje si a unor aripi pentru noroi, poate deveni un trekker veritabil.

Din cate m-am documentat eu inainte sa o iau am tras concluzia ca sunt componente bune, nu top of the line dar in jumatatea superioara a gamei. In ce priveste experienta cu bicicleta, mi s-au parut toate niste componente solide, de incredere, care daca sunt reglate la timp si corect iti ofera o performanta nesperata. 

 

Greutate si feeling

Nu e o chiar o bicicleta usoara, are 12 kg, insa nici nu simti ca tragi o caruta dupa tine, e pe la mijloc. Lucru care o face foarte ok pentru start-stop-ul aferent orasului. Greutatea probabil ca vine de la aliajul 6061 si de la piese, care provin din aceeasi gama de mijloc in ceea ce priveste greutatea. Te simti super ok pe cadru indiferent ca esti prin oras in drum spre munca sau pe un DN oarecare incercand sa tii un 28-30km/h constant. Cred totusi ca nu e pozitia ideala nici pentru una nici pentru alta, compromisul fiind totusi calculat foarte bine.

 

Performanta

In oras este o bijuterie. In primul rand furca este excelenta in Bucuresti, canalele, denivelarile, bordurile par sa te deranjeze muuult mai putin, insa daca vrei sa o arzi speedy pe Vacaresti sau pe Splai, ai blocat furca si restul tine de pedalatul tau. Am cautat foarte mult o varianta cu roti mai subtiri si cu suspensie in fata, de cele mai multe ori gasesti doar una sau doar cealalta, Sportster pare sa fie una dintre putinele si excelentele optiuni. 

In oras semafoarele, pietonii si alte chestii au impact asupra felului in care mergem prin faptul ca ne obliga destul de  des sa ne oprim si sa pornim din nou. Rapoartele de pe Sportster mi s-au parut foarte bine gandite, si ajutata de greutatea decenta bicicleta devine practic o albinuta. Pe de alta parte daca o iei la drum intins foaia de 48 isi face simtita prezenta si, ajutata de rotile relativ subtiri, iti ofera psobilitatea sa tii un 28-30 km/h destul de constant si fara prea mult efort. Strict din experienta mea pe DN, desi poti sa tii acea viteza constant pe bucati de cativa km, realist ar fi sa iti calculezi un 25-27 pe termen lung, tinand cont de unele diferente de nivel si de vant, dar si un 36-40 pentru coborari. Eu am dus-o in maxim 45 km/h de cateva ori, la deal in jos. Probabil mergea si mai tare, dar safety first.

Nu e o cursiera in niciun caz, dar e considerabil mai rapida decat un MTB clasic. Intr-o tura Bucuresti - Ruse - Bucuresti am reusit destul de mare parte din timp sa stau in prima parte a grupului cu cursierele si ciclocrossurile, ei mergand lejer iar eu la efort mediu. MTB-urile, mai ales cele cu foi mai mici, o cam fortau.

Mentiune speciala pentru cauciucuri - pe mine m-au dat complet pe spate din punct de vedere al calitatii, cred ca raman fan Rapid Rob. Inca o mentiune speciala pentru frane - deplasandu-ma prin oras am avut parte de multe surprize, iar franele au fost intotdeauna la mare inaltime. N-am trecut (si nici nu prea imi doresc) prin situatii limita ca sa vad exact cam de ce sunt in stare cand le fortezi, dar pot sa spun ca s-au comportat exemplar fata de orice alte frane am avut pe alte biciclete. Combinatia de frane si cauciucuri de calitate pe mine personal m-a facut sa ma simt foarte in siguranta.

 

Altele observatii

- schimba vitezele foarte elegant si cursiv

- cauciucuri minunate

- saua devine cam tare la drum lung, probabil ar trebui avuta in vedere una de rezerva pentru trip-uri lungi

- furca e ok pentru denivelari de oras, la denivelari mai mari sau in off-road devine putin relevanta

- pozitie foarte buna, m-am simtit mai bine decat pe alte biciclete pe care le-am incercat; aviz doritorilor, Scott au o scala ceva mai diferita de marimi, vedeti pe site-ul lor inainte sa alegeti marimea

 

Probabil ca un review mai serios ar presupune si alte detalii, eu n-o sa ma bag in ele pentru simplul fapt ca nu stiu, si daca nu stiu nu vorbesc :) Daca exista curiozitati din partea celor care sunt interesati de o astfel de bicicleta, puteti sa ma intrebati aici, iar daca stiu sa va raspund o sa o fac.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un lant din Carrefour, mi se pare oarecum de incredere, dar sigur, n-ai de unde sa stii niciodata. Dar de ce intrebi? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt ca sunt patit, cand mi-a fost lumea mai draga....Cauta si alta sea, e pacat sa-ti strice farmecul plimbarii una nepotrivita. Eu unul am modificat seaua mea,destul de grosolan, mi-e si rusine sa pun poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-ti un antifurt serios, altfel o sa ramai fără ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this