Recommended Posts

As intentiona sa schimb lantul pt. un mtb cu shimano altus pe 7 pinioane si as dori sa va intreb ce recomandati intre un lant shimano, unul kmc si altul Yaban, la un pret asemanator. Legat de yaban, a auzit cineva de firma asta?

La mine la mtb lantul nu cred ca are 1000 km si intra varful la 1. Bicicleta a fost rulata pe sosea iar transmisia a fost intretinuta. Este un lant kmc pe o transmisie shimano altus pe 7 pinioane. 

De aceea nu am eu o parere buna de kmc z. Poate nu e elocventa lera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate ai rulat lantul pe niste foi deja uzate.

 

dar in general seria Z de la kmc e slaba, otelul foarte moale.

 

ia ceva shimano 6/7/8 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In materie de lanturi industriale Wippermann erau sau inca sunt no.1. Au si o divizie de lanturi pentru 2roti Connex dar eu nu mi-am permis la bicicletele mele. Detalii aici http://www.connexchain.com/fileadmin/user_upload/Service_Downloads/Fahrradketten-Katalog/connex-bicycle-chains-catalogue-04-2015-E.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca as mai merge vreodata pe alt lant decat KMC.

Cum bine spunea si colegul Pinkbike, fiecare firma are modelele ei ieftine si modelele de top. Cu un KMC X9L SILVER am mers peste 8000 km, iar cu X9SL GOLD am ajuns chiar acum la 9000. Lantul in sine ar mai merge bine cel putin inca 1000km, a cam crapat in schimb caseta de pinioane, nefiind una de top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kmc z e de cacao, foarte repede l-am schimbat, acu am shimano nu retin modelul, stiu ca a costat 90 lei la pro bike, dar e inca ok dupa vreo 2-3000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca as mai merge vreodata pe alt lant decat KMC.

Cum bine spunea si colegul Pinkbike, fiecare firma are modelele ei ieftine si modelele de top. Cu un KMC X9L SILVER am mers peste 8000 km, iar cu X9SL GOLD am ajuns chiar acum la 9000. Lantul in sine ar mai merge bine cel putin inca 1000km, a cam crapat in schimb caseta de pinioane, nefiind una de top.

KMC Z50...l-am schimbat sub 2000 km...ca se lungise si nu aveam chef sa-mi uzeze pinioanele de pe caseta Sputnikului.

connex schimba foarte prost

Aveti un exemplu ?

Eu nu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

bicla mea era noua deci nu poate fi vorba de pinioane uzate. De aceea cred ca e de vina lantul kmc z care s-a uzat prematur dupa nici 1000 km desi l-am intretinut.

apropos, cum se masoara corect uzura lantului cu lera?

Unii spun ca daca trece putin varful de 1 trebuie neaparat schimbat, altii spun ca daca trece pana jos de 1 este uzat si ar trebui schimbat, altii (cam exagerati dupa mine) ca daca trece de 0,75 trebuie schimbat.

Intrebarea era cum trebuie sa treaca de 1 ca sa fi sigur ca nu-ti strica transmisia, capul lerei sa se duca pana jos sau e suficient sa intre un pic varful?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate ai rulat lantul pe niste foi deja uzate.

 

dar in general seria Z de la kmc e slaba, otelul foarte moale.

 

ia ceva shimano 6/7/8 

ce parere aveti despre sram pc 830 in comparatie cu shimano hg 40 sau hg 50?

De asemenea poate imi raspunde cineva si la intrebarea de mai sus privind modul corect cum se utilizeaza lera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acesta este un set de lere.
http://www.pge.ro/sites/default/files/imagini/HHW-P43-37305-set-lere.jpg
Demult le foloseam sa vad daca distanta intre electrozilor unei bujii era cea buna.
 
Daca aveti un set de 2 table din inox nituite intre ele si nu stiti sa le folositi in a citi uzura lantului, nu aveti instructiuni de folosire de la producator/vanzator in Ro....  vedeti linkul de la Connexchain mentionat anterior (http://www.connexchain.com/fileadmin/user_upload/Service_Downloads/Fahrradketten-Katalog/connex-bicycle-chains-catalogue-04-2015-E.pdf) la pag. 47/52 si poate va lamuriti.

Daca nu.... "In metric measurement, 10 links of a new chain are 25.4 cm, or 15 links, 38.1 cm.
•If the link pin is up to 25.5 cm or halfway between 38.2 cm and 38.3 cm, all is well.
•If the link pin is a little bit past 25.5 cm, or approaching 38.3 cm, you should replace the chain, but the sprockets are probably undamaged.
•If the link pin is approaching 25.7 cm or 38.5 cm, you have left it too long, and the sprockets (at least the favorite ones) will be too badly worn. If you replace a chain at this point, without replacing the sprockets, it may run OK and not skip, but the worn sprockets will cause the new chain to wear much faster than it should, until it catches up with the wear state of the sprockets.
•More than that, and a new chain will almost certainly skip on the worn sprockets, especially the smaller ones.

There are also special tools made to measure chain wear; these are a bit more convenient, though by no means necessary, and most -- except for the Shimano TL-CN40 and TL-CN41 -- are inaccurate because they allow roller play to confound the measurement of link-pin wear. "
Am citat de aici http://sheldonbrown.com/chains.html

 

Pasul lantului de bicicleta este 1/2"=12,7mm...intre 2 pini.

Succes in masuratori!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am fost cu bicicleta la service decathlon pentru ca se aud tot felul de zgomote când pedalez si intuiam ca este vorba de lant, butuc pedalier sau butuc roata spate.

Tipul de acolo m-a intrebat daca am facut peste 3000km de anul trecut pana acum, mi-a masurat lantul si a zis ca toate problemele zgomotoase se trag de la lant pentru ca s-a intins cu aprox 0.84mm(f mult zicea el).

Ideea e urmatoarea:

Bicicleta single speed cu viteze in butuc este: btwin nework 500

Tip lant pentru acesta bicicleta nu stiu: ce marime, model, marca sa iau; scrie KMC si un BR pe el si cam atat.

Nu pot incarca poze cu lantul.

 

Ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi de achizitie?

Dar vreau un lant care sa tina mai mult de 3000km (sa nu ajung sa il schimb anual sau bianual).

 

ps:

Bicicleta am luato de noua anul trecut din Decathlon.

ceva detalii: http://www.decathlon.co.uk/nework-500-city-bike-id_8303893.html

 

Multumesc de sfaturi!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.84 nu e așa mult, schimbi la 0.75 dacă vrei să menajezi pinioanele într-un sistem cu deraior. Curăță bine lanțul, unge-l, întinde-l și ar trebui să nu mai ai probleme.

 

Ideea la SSP/viteze în butuc e să mergi cât mai mult cu aceeași combinație foaie/lanț/pinon și să le schimbi pe toate odată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de sfat.

Chestia cu intinsul lantului:

 - butucul pedalier este "eccentric bottom bracket" si are o anumita limita

- si in momentul de fata face mult zgomot bicicleta când pedalez (si cica tipul a intins lantul).

Aici este un link despre unele reglari la bicicleta inclusiv tensionarea lantului:

si poti vedea cam cum se face.

Nici eu nu ma pricep prea bine, dar mi se pare ciudat ca intr-un an si vreo 5000km sa schimb lantul.

Mai astept pareri.

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am SSP cu excentric, știu cu ce se mănâncă. Dacă într-adevăr e de la uzură nu o să fie suficient să schimbi doar lanțul, mai mult ca sigur e dus și pinonul, dacă nu și foaia - când pui lanț nou pe ele o să trăncăne mai tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa fac niste poze maine pe lumina cu lant si pinion, pentru a se vedea mai clar situatia.

Care este diferenta intre lant narrow si wide? este mai bun unul fata de altu?

Eu cred ca am varianta wide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel lat permite folosirea unor foi/pinoane mai late, implicit mai rezistente. De asemenea poate fi construit din oțel mai gros, supus mai greu uzurii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, deci teoretic este mai bun.

Am pus o poza cu lantul, cum arata acum dupa ce a fost intins de tipul din Decathlon:

http://imgur.com/rRMk60S

Asa arata acum 1 an când era nou nout (nu este cea mai sugestiva poza):

http://i.imgur.com/oai6NCr.jpg

Eu cred ca se mai slabeste si butucul in timp (de la socuri asfalt) si daia se mai lasa si lantul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Am de ales intre lanturile astea si sunt in usoare dubii. 

1. Shimano Ultegra CN 6701 

2. KMC X10-93.

 

Imi mai face cu ochiul SRAM PC1091 dar este aproape dublu la pret. (30 euro fata de 18 cat sunt cele 2)

 

Caseta este 105 - 5700, 11-28

 

Am citit cateva review-uri despre Ultegra cum ca ar aparea fisuri premature (sub 1000km).

KMC nu am mai folsit pana acum.

 

Daca aveti ceva pareri v-as ramane recunoscator.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am folosit sram 1091 (ca inlocuitor al vechiului lant care era shimano) cu caseta shimano 105 si nu prea mi-a placut cum schimba. Am cumparat lantul sram pentru ca l-am folosit in trecut cu grup tot sram si pot spune ca era combinatia perfecta. Cu caseta shimano nu imi place. lantul sram 1091 este un lant de calitate cu cheita rapida si fiind cromat se curata foarte usor. Am folosit putin in combinatia sram-shimano si am dat bicicleta cu totul. Cel mai bun pret era anul trect pe bike-discount (vreo 28 euro). In conditiile in care pe site-urile romanesti sub 200 lei nu l-am gasit.

Acum folosesc pe bicla noua lant ultegra-caseta ultegra si pot spune ca merge perfect combinatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe cursiera am o caseta 11sp custom, jumatate Ultegra (12-17) jumatate Sram rival (19-32) cu lant Ultegra si imi place tare mult cum schimba. Pana acum am facut 800km cu transmisia si nu are uzura deloc. Mentionez ca am iesit doar la ses si am folosit cu precadere pinioanele mici Ultegra.

La bicicleta de oras cu 8sp am folosit un lant KMC Z care s-a uzat foarte repede si mult stricandu-mi si grupul de pinioane de pe spate. Acum am schimbat grupul si am pus un lant Shimano HG-40. Lanturile le curat periodic si le ung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am schimbat toata transmisia, foi, caseta, lant, XT 2X10 si nu imi place cum schimba. Nu sunt adeptul lanturilor shimano asa ca am luat KMC X10 SL si este mai zgomotos cand schimb, pe foaia mare scrie HG-X chain only, acum parca nu as vrea sa dau banii pe un lant shimano dar mi-e teama ca o sa-mi uzeze transmisia mai repede lantul actual. Stiu ca lantul de la Shimano pentru XT este unidirectional pentru urcarea mai rapida pe foaia mare si pe pinioane, asta cu rapiditatea si zgomotul nu m-ar afecta prea mult dar cum am mai spus,nu am chef sa uzez foile mai repede decat este cazul.

Are cineva idee daca trebuie neaparat sa shimb lantul sau sa merg cu KMC-ul in continuare pana se uzeaza. Eu am considerat ca este un lant bun dar japonezul recomanda lantul propriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.