Sign in to follow this  
VladG

eBike MTB

Recommended Posts

M-am dat acum cateva zile cu una intr-o tura de munte si mi s-a parut foarte tare senzatia. Pe unde as fi inceput sa imping la a mea, acum mergeam cu 9-11 km/h :D

Pana acum mi se parea ca o scula d'asta e ptr puturosi. Realitatea e ca daca tragi, trage  si ea cu tine si te duce un pic mai departe decat ai putea prin forte proprii.

Are asistenta si la push, singura problema ar fi daca trebuie s-o iei pe umar. In jur de 21-23 kg sunt ceva mai mult decat un MTB de 10 kg.

Un model de top, cu pret pe masura e cel de mai jos.

 

 

 

Heisenberg-Baseline-XF1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ramas masca cand pe langa mine pe urcare a trecut unul ce parea sa dea vartos la pedale, de ziceai ca eu stateam, fara galagie. Cand l-am observat din lateral am zis ca-i motocicleta, dar ... fara sunet? Ulterior, cand l-am ajuns si m-am uitat mai bine mi-am dat seama ca mergea la "mansa".

 

Haleluia KOM in Strava!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E musai sa mergi cu una ca sa-ti faci o idee de ce poate face. Pe turbo te ia pe sus.

Da, in strava ar tb sa ai o bifa, ebike. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am dubii ca poate atunci cand are baterie, cand s-a dus, tre sa poti tu :).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

372958f36bb55ca4d2d035d016e7a853.jpg

Inviem un pic postul asta, deoarece am vazut imaginea de mai sus ca reclama la un magazin autohton. Modelul de mai sus costa aproape 20.000 de lei si cantareste nu mai putin de 24.2 kg.

Inteleg foarte bine conceptul de cerere-oferta, dar deja cred ca s-a ajuns prea departe. Ramane sa le mai puna o turela si sa le trimita pe front.

Nu sunt impotriva conceptului de eMTB dar mie mi se par destul de periculoase si pentru utilizatori cat si pentru cei din jur. Adica este discutabila experienta utilizatorilor care cumpara asa ceva, parerea mea. Probabil sunt foarte capabile bicicletele, nu neg, probabil o data de doua ori mi-ar face placere sa incerc asa ceva, dar nu inteleg incotro se indreapta producatorii. Upgrade, discutabil? Incotro, la deal preferabil doar cu baterie. Marketing, la fel cum se ucide usor 26"-le, dar ala este al subiect.

Trimis de pe al meu LG-V500 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta exista o nisa, oarecum semnificativa din punctul de vedere financiar pentru ei, altfel nu le-ar scoate pe piata.

Ma gandesc ca pensionarii (in Europa de la vest de Dunare conceptul are o cu totul alta conotatie, oamenii isi traiesc viata, nu-s din astia care pupa mana unui anumit oficial la inaugurarea pasajului Pietei Sudului) reprezinta o astfel de populatie tinta.

Si ar mai fi, de exemplu de oameni varsta a doua carora nu le place sa urce, dar le place sa se dea la vale pe offroad. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vazut in spania multi bosorogi cu biciclete d'astea.

ma miram eu cum pedalau ei asa usor la deal prin orasele alea istorice, imbracati pa pantalon de stofa si camasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa vezi ce frustrant e sa râșnești din greu pe ceva catarare hors catégorie si sa te depaseasca un/o pensionar(ă) pe o jucarie din asta de douaj de kile... dar e ok, macar pana ma prinde pe mine pensia o sa imi permit si eu o bicicleta de sosea electrica cu franare regenerativa care o sa fie doar un pic mai grea decat bicicleta mea actuala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si o vesta din panouri solare, impermeabile dar respirante :). Din pacate inca nu stim sa facem un nou tip de baterie ... 

Eu am inceput sa vad utilitatea unui astfel de tip de bicicleta chiar si pentru mine. Mi-ar oferi posibilitatea sa parcurg trasee mai lungi in acelasi interval de timp (care este tot mai redus) si nu pot sa mut casa mai aproape de poteca preferata si nici invers ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aproximativ o saptamana am trecut la eMTB.

Cine e interesat de pareri, poate sa intrebe.

Eu sunt incantat de cum merge, cu motor e un vis, merg la servici fara sa transpir deloc desi am de urcat un deal lung (cu setarea de asistenta maxima).

Se poate merge si fara motor, eu care nuprea am conditie fizica am urcat cu ea dealul copou in Iasi. Efortul ar fi cu aproximativ 20-30% mai mare la deal fata de vechea bicicleta cu roti de 26" si cauciucuri de sosea.

Mai este si calea de mijloc, cea mai slaba setare de asistare, se cheama ECO si ajutorul o face doar putin mai usor de mers fata de o bicicleta fara motor.

CUBE Reaction Hybrid HPA Pro 400 grey´n´blue 2017

cube-reaction-hybrid-hpa-pro-400-grey-bl

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant. Cat de grea e si cate parale a costat?

Cat tine bateria in fiecare dintre setari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In carte scrie 20.5 dar fara pedale si nu stiu la ce marime. La marimea 19" si cu tot ce am pus pe ea cred ca are 25kg.

Nu am cantarit-o pe cantar ca mi-e frica sa nu stric cantarul. Eu am 115 si daca mai tin si namila in brate e posibil sa se strice cantarul. Stiti alta metoda de cantararie pe un cantare normal inafara de tinut in brate si facut diferenta?

Pret a fost 7300, au si acum promotie pt. ultimele ramase in stoc, reduse de la 8200 ron.

Bateria tine mult. E greu de estimat pt. ca conteaza foarte mult cum o folosesti. Estimez undeva intre 25km de urcat la deal pe TURBO si 100km de mers pe drum drept pe ECO.

Cel mai mult am facut o tura de 30 de km cu doua dealuri abrupte urcate pe turbo, cateva coborari si zone drepte unde am trecut de viteza maxima de asistenta si cand am ajuns acasa aveam 3 liniute din 5 la baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai de gand sa o folosesti si la turism, nu doar la naveta?

In orice caz, s-o folosesti cu placere si daca faci oarece ture pe dealuri/munti, sa ne povestesti noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de urare.

O voi folosi doar la plimbare prin oras si mers la serviciu din cand in cand (cam o zi pe saptamana in medie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut azi inca o tura de copou la pedale, fara motor.

Pt. cine nu stie, copou e un deal destul de lung in Iasi. E ceva mai abrupt la baza dar apoi e acceptabil. Nu stiu in termeni de pasionati cum se poate cataloga, poate ma ajuta un coleg cu mai multa experienta din Iasi.

Credeti ca mersul fara ajutor din partea motorului poate uza excesiv mecanismele? Imi place ca din cand in cand sa merg doar pe forta proprie dar ma gandesc sa nu o stric.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca pasionat de bicicleta în Iași pot spune ca e foarte ușor. Dacă spuneai de Bucium sau vreun drum forestier din pădure era ceva. Păcat ca folosești o electrica prin zone unde merg și copii fără probleme (ma refer de la clasa 7-8 în sus)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai citeste o data, am folosit-o fara motor la urcat copoul. Toti prietenii care nu sunt pasionati dar care au biciclete considera ca e greu de urcat pana in capat dar ma refer la persoane care merg rar. Si nu e nevoie de clasa a 7-a, eu urc impreuna cu copilul meu de clasa a 2-a tot copoul. Greu dar urcam impreuna. Sau poate voiai sa spui 7-8 ani?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, m-am referit la clasa 7-8. Nu am mers asa de des ca să ii vad și pe cei foarte mici urcând. Eu eram mai mult dezamăgit ca ai o bicla care nu o folosești la adevărata ei valoare. Urci copou-ul cu bicla grea (adică fără asistenta deci ai ceva condiție nu ești chiar asa de slab pe cât te consideri).Pe asta ar trebui sa o urci pe Bucium, forestiere. Ai sa spui ca e greu dar cu asistenta și cu un pic de antrenament se poate face. (cu pauze mai dese de tras sufletul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dai 7300 lei și vrei s-o bagi in pădure???

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat-o pt. oras. Partea electrica e ca sa urc dimineata copul cand merg la serviciu fara sa transpir. Cu bicicleta anterioara nu puteam sa merg cu bicicleta la servici pt. ca transpiram. Asta cam o zi pe luna cand merg fara masina. In rest merg fara motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil chiar mai mică, mergi în diagonală când ocolești pietonii de pe "pistă".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai și ce are așa dificil? Este adevărat că are 2.5km, dar un mascul sănătos ar trebui sa fluiere pe acolo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this