Sign in to follow this  
bogdanch

RATB - liniile preorășenești și bicicletele

Recommended Posts

Pentru oricine e interesat, răspunsul primit la un mail trimis către RATB:
 
=========================================================
Biroul Relatii Publice
Nr. inregistrare: 46529/24.08.2015
 
Stimate domnule Bogdan,
 
Vehiculele RATB nu au prevazut suficient spatiu in salonul de calatori pentru a permite accesul cu biciclete. Autobuzele Mercedes au, din constructie, un spatiu in zona de mijloc a vehciulului, dar acesta este destinat accesului carucioarelor (pentru persoane cu dizabilitati sau copii).
Din pacate, nu avem stabilite nici reglementari clare in aceasta privinta.
Normele de calatorie in mijloacele de transport RATB sunt reglementate de Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 156/2001, cu modificari si completari ulterioare, disponibila pe site-ul nostru la rubrica „Despre noi” -  „Legislatie”.
La articolul 8, alineat c), aceasta prevede: “În vehiculele de transport în comun este interzisă transportarea materialelor care ar putea produce neajunsuri celorlalţi călători, prin mirosurile pe care le emană, prin ardere, coroziune sau murdărire”. Este foarte adevarat ca prevederile Hotararii CGMB nr. 156/2001 nu specifica in mod explicit interdictia urcarii cu biciclete si lasa loc la interpretari. De aceea, vom solicita departamentelor de specialitate din RATB sa analizeze acest aspect si sa initieze o procedura de modificare a reglementarilor intr-un sens sau altul. Pana atunci, va recomandam sa evitati, pe cat posibil, urcarea in mijloacele de transport RATB cu bicicleta, pentru a nu genera neplaceri si neintelegeri.
 
Cu stima,
 
Constantin *******
Sef Birou Relatii Publice
 
 
=========================================================
From: Bogdan
Sent: Wednesday, August 19, 2015 4:48 PM
To: Info RATB
Subject: Transportul bicicletei pe liniile preorășenești


 


Bună ziua,

Este permis transportul bicicletei cu autobuzul pe liniile preorășenești: http://ratb.ro/maps1/PREORASENESTI.pdf ?


Trebuie demontată bicicleta sau se poate merge cu ea montată?

--
Multumesc,
Bogdan

=========================================================

Share this post


Link to post
Share on other sites

... iar cand se urca vreun tigan cu lemne sau sac de pet-uri nu mai comenteaza. Mai da-i naibii de dinozauri comunisti cu ochelari de cal.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
... iar cand se urca vreun tigan cu lemne sau sac de pet-uri

 

totuși să nu fim rasiști. nu e vorba de rasă, ci de educație ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu, nici afara nu e permisa urcare cu biciclete IN autobuz, ci montarea pe platforme instalate anterior, pe bara autobuzului.

Exclud bicicletele pliabile, cu care poti sa calatoresti oriunde, odata pliate. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Din cate stiu, nici afara nu e permisa urcare cu biciclete IN autobuz, ci montarea pe platforme instalate anterior, pe bara autobuzului. Exclud bicicletele pliabile, cu care poti sa calatoresti oriunde, odata pliate.

 

Nu știu cum e în afara țării, dar eram curios dacă e permis sau nu. În urmă cu ceva timp am văzut un puști cu un MTB (nu avea pană) în autobuz, la oră de vârf (autobuz plin), în consecință mi-am pus întrebarea dacă e permisă această situație și pe liniile preorășenești, unde, să zicem că ar fi mai plauzibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Dusseldorf si Budapesta am vazut, in tramvaie, o gramada de bicicliste (biciclisti nu am vazut :) )

Nu stiu daca la ei e reglementat in vreun fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spre rusinea mea anul trecut intr o seara pe la 21.30 am urcat bicicletele amandoua in tramvaiul 36. Ne-a prins o ploaie torentiala si prietena nu mai putea pedala deloc pana acasa. Am vazut tramvaiul si am zis ca vreo 5-6 statii nu se intampla nimic.

 

Vatmanul nu ne-a zis nimic. Chiar ne-a asteptat sa le urcam incet pe amandoua. In tramvai erau vreo 10 persoane maxim. Una singura (o femeie in varsta se tot uita si parerea deranjata).

 

Acum nu as mai incerca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu m-am suit cu bicicleta in tramvaie si trolebuze in Bucuresti cand m-a prins ploaia. De ce nu m-as sui si intr-o linie preoraseneasca intr-o situatie asemanatoare?  

 

M-a prins noaptea odata si pe la Tancabesti si m-am urcat cu bicicleta, intr-un microbuz privat, cu acordul soferului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In Dusseldorf si Budapesta am vazut, in tramvaie, o gramada de bicicliste (biciclisti nu am vazut :) ) Nu stiu daca la ei e reglementat in vreun fel.

 

Se pare că au chiar bilete speciale pentru biciclete: http://www.rheinbahn.com/tickets/Seiten/Ticket2000.aspx sau http://www.rheinbahn.com/schule_beruf/Seiten/Company-ticket.aspx

 

În fine! Nu prea contează ce face capra vecinului, să rămânem la oile noastre ;)

 

Cred că mai înțeleg și oamenii că sunt situații speciale, faci pană, plouă, situațiile la care mă refeream erau în condiții meteo bune, dar cine știe, poate erau alte probleme la mijloc. :-??

Share this post


Link to post
Share on other sites

La noi,ca sa urci o bicicleta in tramvai iti trebuie dosar aprobat si stampilat la zi, ne scremem de parca facem vreo autostrada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La noi,ca sa urci o bicicleta in tramvai iti trebuie dosar aprobat si stampilat la zi, ne scremem de parca facem vreo autostrada.

 

Huh? Ce ai vrut să zici cu asta? N-am prea înțeles. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ce sa intelegi decat realitatea? la noi nu se poate,daca se poate nu e indicat,daca e indicat nu e tehnic posibil, daca e tehnic posibil nu avem montate nu stiu ce omologate. Or sa ne ceara omologarea biclei pt urcat in tramvai si aprobare de la RAR pt coborat din tramvai,altminteri se confisca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vrut să mă urc într-un autobuz pentru 5 stații. Făcusem pană și nu aveam nimic la mine. M-am urcat cuminte, nu am deranjat pe nimeni. Nimeni nu a comentat. Șoferul a refuzat să plece din stație până nu m-am dat jos, dar nici nu a zis ceva în timp ce urcam. Toată discuția a durat mai bine de 3 minute și m-am dat jos doar din respect pentru ceilalți care nu aveau nici o vină în a sta după mine și problema cu șoferul respectiv.

 

Următorul șofer nu a zis nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar care e miza pina la urma? Sa folosesti transportul public in cazul unui eveniment sau se doreste de a avea o naveta combinata RATB - bicicleta?

 

In cazul intai nu vad care e problema, ii dai rotile jos si devine bagaj.

 

In al doilea caz, e clar ca asa ceva nu se poate nicaieri oficializa. Treaba merge doar cu o pliabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta poate fi o solutie pt. liniile preorășenești.

Zic linii preorășenești, deoarece ma gabdesc ca vrei sa scurtezi din naveta zilnica si sa biciclesti acolo unde e nevoie si unde iti aduce avantaje clare - in oras, unde se sta in trafic, fie masina mica sau autobuz RATB.

 

E folositor sistemul si in oras (si am vazut destui care foloseau in SUA), dar daca ploua, trebuie sa accepti sa se ude / stropeasca si bicicleta.

Daca nu cara nici un atelaj, se pliaza pt. a nu incomoda in trafic. Soferul, asa cum e normal, nu are nici o responsabilitate pt. legatul / dezlegatul bicicletei (eventuale zgarieturi sau ancorare gresita).

 

Bike_cover_636x424.jpg

 

150220_Bike-Rack_27.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vazut doi tipi cu biciclete in expresul 783 de Aeroport otopeni,nimeni nu le-a zis nimic,nici nu s-a uitat urat la ei cineva,in alta zi am vazut un tip cu o pliabila nici , pe el nu l-a certat nimeni.Un prieten a facut pana la semicursiera(bicicleta mare) si s-a urcat in tramvaiul 25,au venit si controlorii nu l-au dat jos,nu l-au amendat (nu avea abonamentul la el)l-au inteles si l-au lasat in pace.E greu de crezut,dar asa a fost:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dar care e miza pina la urma?

 

Mă gândam în ideea că poate vrei să faci un traseu mai în afara Bucureștiului și ai scuti niște energie consumată în oraș, energie ce ar fi fost folosită pentru o tură mai lungă în afara orașului. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spre Nord, Moara Vlasiei, poți folosi CFR, spre Oltenița TFC.

E cam nasol cu bicicleta în RATB, eu am mers o singură dată, noaptea, cu acordul șoferului, autobuzul era aproape gol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai auzit de colegi care au avut probleme cu transportul bicicletei cu vehiculele RATB-ului. Eu nu am avut astfel de probleme, dar nici nu am făcut un obicei din a utiliza serviciile RATB... de fapt, mi-am luat bicicletă tocmai ca să scap de chinul numit RATB, de stat 15 - 20 minute prin staţii în fiecare dimineaţă şi după-amiază şi de excesul de zel al controlorilor (mai ales când eram elev/student... mie mi se cerea şi legitimaţia şi actu' de identitate, pe când rromul de pe scaunul din faţă era omis la control).

DHS-ul l-am băgat de 2 ori în tramvai... în ambele cazuri dintr-o situaţie de lene. O dată într-o sâmbătă pe la 6 dimineaţa în 41 (deci tramvaiul gol), altă dată într-o vineri pe la 9 dimineaţă în 35 (iar tramvaiul gol, mai ales că era o zonă industrială, problema e că până a trebuit să cobor s-a umplut tramvaiul... dar am reuşit să mă dau jos). Merida a mers şi ea o dată cu 385 (iarnă şi pană + plus că venea autobuzul şi era loc în el, altfel trebuia să fac pana la vreo zero grade şi pe întuneric), cu 105 (lanţ rupt) şi cu 69 (lanţ rupt - în drum spre meşterul care avea să o repare). A... şi o dată cu un Ikarus 415T pe linia 93... şi singura dată când am făcut blatu' în ultimii 13 ani (greşesc, a fost a treia oară... o dată, prin facultate, am prins închis la bilete şi am luat tramvaiul o staţie până la următorul chioşc... m-a costat 50 lei :(, a 2a oară la un Revelion 2 staţii cu o linie de noapte - acum desfiinţată, N122). Dar, spre ruşinea mea, eram prea beat ca să ştiu ce fac, deci pentru siguranţa mea şi a celor din jur a fost mai bine că am luat troleul.

 

Acum despre liniile preorăşeneşti... cele existente nu prea merg în ,,cătune" îndepărtate de oraş. Nu cred că are vreo astfel de linie un traseu mai lung de 9 - 10 km (faţă de liniile de odinioară ce mergeau şi până la Snagov, Moara Vlăsiei şi chiar la(s) Fierbinţi), iar parcurgerea drumului cu bicicleta durează la fel sau chiar mai puţin decât durează cursa cu autobuzul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic:

 

Merida a mers şi ea o dată cu 385 (iarnă şi pană + plus că venea autobuzul şi era loc în el, altfel trebuia să fac pana la vreo zero grade şi pe întuneric)

Waaa, o mers iarna fără probleme cu cauciucurile din stoc? Sau i-ai schimbat gumele?

 

cu 105 (lanţ rupt) şi cu 69 (lanţ rupt - în drum spre meşterul care avea să o repare).

Cum ai reușit să rupi lanțul, mai ales de două ori? Ai reparat lanțul din fabrică? Sau prin "reparare" ai înlocuit lanțul?

 

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu la ce a spus @@midan.

Decat sa platesti bilete/abonamente la liniile preorasenesti, iei un bilet pentru un tren Regio cu care mergi 2-3 statii.  Spre exemplu, un bilet Bucuresti Nord - Peris este 4.5 lei. Fie adaugi 5 RON pentru bicla, fie ii pasezi nasului 2 lei, cum fac mai toti navetistii pe distante scurte (da, incalci un principiu, dar na, e si asta o varianta daca nu ai bani, sa zicem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aceeasi varianta ma gandisem si eu, cu folosirea trenului ca mijloc de deplasare pentru navetisti. Am si vazut o gramada de oameni cu Tohanuri in personale, intre Bucuresti si Ploiesti. Iar daca proiectul ala cu trenul suburban pe centura feroviara a Bucurestiului si liniile adiacente ar si deveni realitate... topicul de fata nu ar mai avea subiect si utilitate :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic:

 

 

 

Waaa, o mers iarna fără probleme cu cauciucurile din stoc? Sau i-ai schimbat gumele?

 

 

 

Cum ai reușit să rupi lanțul, mai ales de două ori? Ai reparat lanțul din fabrică? Sau prin "reparare" ai înlocuit lanțul?

 

Merci.

 

Cauciuc pe faţă Rubena, pe spate CST, deci mărci fără pretenţii (nu ştiu ce a avut ea din fabrică, pentru că într-unul mi-a intrat o sârmuliţă care nu a mai vrut să iasă, iar la celălalt am avut explozie de cameră care mi-a stricat şi anvelopa), iar anvelopele erau de trekking, deci aproape slick (dar cu mici crampoane). De ce să nu meargă iarna? Câtă vreme nu e zăpadă, deci Codul Rutier permite, nu văd nicio problemă.

Lanţul s-a rupt o singură dată, pe la Piatra Arsă. Am coborât la vale cu şaua jos până la Sinaia, am luat trenul, iar de la Gara de Nord am luat autobuzul. A doua zi am aranjat cu cineva să o repare şi am luat troleul până la el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this