Poseidon

Rotite Acera RD-M360

Recommended Posts

Cele doua rotite ale schimbatorului spate Acera RD-M360 au o uzura mare si ma bate gandul sa le schimb. Problema e ca nu am gasit pe nicaieri rotite de schimb; m-am uitat pe cateva situri ale comerciantilor locali si la cei trei mari nemtzi (BD, BC si B24), fara succes insa. In cazul in care nu voi gasi, n-am alta varianta decat sa cumpar un schimbator nou.

 

Pt a nu ma grabi cu achizitia unui nou schimbator, am zis sa intreb pe aici, poate stie cineva: se mai gasesc rotite pt schimbatorul Acera RD-M360 8 viteze? :-??

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 de lei doua rotite?

Cu banii astia pot sa-mi iau un Tourney nou sau un set de rotite de aluminiu cu rulmenti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de rotiţe cu 13 dinţi? Am căutat şi eu... am găsit la cineva cu 20 lei setul. Oricum, mai jos de 20 - 25 lei nu o să le găseşti. Cele din link-ul de mai sus de 29 lei erau 25 acum vreo 3 luni. Acum cică-s la reducere... :))

Mai există soluţia unor rotiţe în stare ,,semibună", se pot găsi pe la diverşi meşteri (eu cu greu am găsit una tocmai la Bebe din Dorobanţi), rămase după diverse upgrade-uri sau reparaţii, dar trebuie mult noroc să găseşti 2 şi să mai fie şi OK.

 

Inutil să mai spun că după ce am schimbat rotiţele, 300km mai încolo s-a rupt lanţul cu tot cu schimbător şi ureche (bine, fără legătură cu rotiţele), aşa că oricum a trebuit un schimbător nou. Da' măcar acum am 2 rotiţe noi de rezervă pentru peste vreo 2 ani când s-or toci cele de pe noul schimbător.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, sunt de 13 dinti ambele. La 25 lei un set nou m-as baga, avand in vedere ca schimbatorul e cam 70-75 lei iar al meu nu da semne de oboseala - ramane reglat si schimba precis, doar ca nu e rapid. Pt cine merge de agrement, e mai mult decat acceptabil. Pt "sportisti"... :D

 

Mai jos o poza "calda" cu "obectul" dupa mica iesire de azi...

 

20150920_142127_zpsnlkm55zs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine intoarce-le si mai baga cateva mii de km. Nu sunt chiar asa de uzate...

Intre timp poate gasesti altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am mai auzit de treaba asta cu intorsul rotitelor... M-am uitat azi la ele iar uzura este uniforma, nefiind mai pronuntata pe vreuna dintre parti (interior/exterior). Insa, diferenta de uzura se poate constata cu ochiul liber intre cele doua rotite, cea de jos avand o uzura mai pronuntata decat cea de sus, asta acumulata in cei cam 20.700km facuti pana acum. In curand voi schimba lantul si de aceea m-am gandit sa pun si rotite noi, asta fiind singurul motiv pt care le-as schimba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, e al treilea. Am spus ca "In curand voi schimba lantul" dar nu si ca asta e primul lant. Cunosc pe cineva cu un lant xtr ce a facut muuult peste 20k cu el dar asta e de un alt topic. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un schimbator RD-M360 cumparat nou insa am observat ca rotita de sus de langa pinioane are un joc considerabil mai mare decat rotita de jos , ceea ce mi se pare foarte curios . O fi al meu cu probleme sau asa sunt toate ? Mentionez ca rotitele sunt  montate corect  , am verificat  https://si.shimano.com/pdfs/ev/EV-RD-M360-2808.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotita de sus se numeste Guide Pulley si are intradevăr un mic joc lateral pentru a ajuta lanțul să se poziționeze mai ușor in dreptul pinionului selectat.
Ai grijă dacă desfaci rotițele ca să le cureți, gresezi, să le montezi corect. Pe cea de sus scrie G-Pulley, pe cea de jos scrie T-Pulley (de la Tension)
https://www.bike-components.de/en/Shimano/9-10-speed-Derailleur-Pulleys-1-Pair-p1370/#product-image

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 16.02.2020 at 21:11, BodoC said:

Rotita de sus se numeste Guide Pulley si are intradevăr un mic joc lateral pentru a ajuta lanțul să se poziționeze mai ușor in dreptul pinionului selectat.
Ai grijă dacă desfaci rotițele ca să le cureți, gresezi, să le montezi corect. Pe cea de sus scrie G-Pulley, pe cea de jos scrie T-Pulley (de la Tension)
https://www.bike-components.de/en/Shimano/9-10-speed-Derailleur-Pulleys-1-Pair-p1370/#product-image

 

Multumesc . Problema mea era ca nu puteam sa setez schimbatorul pe un grup de 7 pinioane si cand l-am desfacut am realizat ca rotita de sus are un joc destul de mare si am zis ca poate e de acolo. Am probat schimbatorul( care e nou ) pe o caseta de 8 pinioane si schimba perfect , la caseta sau grup de 7 pe filet e imposibil de setat .Curios !  Am pus un schimbator RD-M310 pentru grupul de 7 si am rezolvat problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

M360 cuplat la o maneta de 7 viteze schimba bine pe 7 din cele 8 pinione pe caseta.

 

Acelasi M360 conectat la aceeasi maneta de 7 si cu acelasi cablu+camasa nu functioneaza bine pe o caseta de 7 pe filet.

 

Daca e asa , e curios. Poti da detalii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E aceeasi bicicletă la care schimbi doar roata? Ca dacă sunt cadre diferite este posibil sa aibă urechea deformată.

Daca e acelasi cadru, este curios. E de săpat la reglaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 26.02.2020 at 10:19, Drysna said:

M360 cuplat la o maneta de 7 viteze schimba bine pe 7 din cele 8 pinione pe caseta.

 

Acelasi M360 conectat la aceeasi maneta de 7 si cu acelasi cablu+camasa nu functioneaza bine pe o caseta de 7 pe filet.

 

Daca e asa , e curios. Poti da detalii?

Deci, configuratia e totala cu 7 viteze...........pinioane si maneta de 7(Shimano ST-EF51) , pinioanele pe filet(MF-TZ21),schimbatorul era un Tourney TY300 . Am schimbat butucul spate cu unul pe caseta si am pus o caseta Shimano cu 7 pinioane ( CS-HG-200-7)-cu un distantier de 3 mm  si am pus si schimbatorul M-360. Manetele de 7 au ramas la fel si cablurile. In aceasta configuratie nu imi schimba deloc precis, daca le setez pe pinioanele mici bine, imi sare pe pinioanele mari(6 si 7 sau 1 si 2 la maneta) in contextul in care cu configuratia anterioara schimba perfect ! Am inlocuit M-360 cu un schimbator M-310 si comportamentul e asemanator. M-am gandit ca ar putea fi de la urechiusa de schimbator ( am mai umblat la ea si am indoito la interior acum 2 ani ca mi se parea ca e putin stramba si a mers de minune ) .Asa ca am ''strambat'' putin urechiusa de la schimbator putin la exterior cu un ax vechi de 10 (spate) si acum schimba foarte bine ! Probabil mergea si cu M-360 daca indreptam putin urechiusa. Am un cadru DHS Contura 2863 de otel cu urechiusa nedetasabila !

On 26.02.2020 at 14:53, BodoC said:

E aceeasi bicicletă la care schimbi doar roata? Ca dacă sunt cadre diferite este posibil sa aibă urechea deformată.

Daca e acelasi cadru, este curios. E de săpat la reglaje.

Intuitia ta functioneaza. Era de la urechiusa de schimbator .Nu am schimbat roata decat butucul, aveam pe filet si am pus pe caseta si am schimbat pinioanele , pe caseta evident tot pe 7 pentru ca vroiam un raport mai mare ( 12-28 vs 14-28 pe filet ) cadrul e acelasi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.