Sign in to follow this  
ciclism

Pedalatul cu o cadență prea mare poate irosi până la 60% din energia unui ciclist, arată un nou studiu

Recommended Posts

Pedalatul pe un pinion prea mare și cu o cadență prea ridicată vor cheltui mai multă energie decât ai putea crede, spun oamenii de știință ce au studiat acest subiect. Când cadența este greșită, cea mai mare parte din puterea pe care o dezvolți va fi întrebuințată în mișcarea picioarelor în sus și în jos, și mai puțin […]

Citește articolul în întregime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat mai ales in timpul si dupa Tdf la unii amici ciclisti o frecventa de pedalare foarte mare, vizibil ineficienta, probabil in incercarea de a imita stilul lui Froom. Mai aveau un pic si zburau din sa :))

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu daca depasesc 95 deja sar sus jos... Pe mtb... Dar ptr mine inca 60-70 e super ok . :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este interesant cum un studiu invalideaza ce alte studii au validat înainte ai este deja luat de bun. Mie personal o cadenta de 90 mi se pare super ok, problema este nivelul meu de fitness.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standardele de antrenament pe care le-am intalnit recomandau o rutina la 90 rpm. Cat timp sunt pe trainer, pare mai mult decat in regula. In lumea reala, dupa 100 km si mai ales dupa 200 km, organismul se aseaza pe o rutina de 70-80 rpm.

Din pacate nu pot pretinde ca merit sa fiu bagat in seama dar s-ar putea sa am dreptate.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, daca mergi la piatza cu bicicleta, da, nu este indicat sa ai 90-100rpm, dar daca mergi cu peste 30km/h medie sau urci TF, o cadenta ridicata te ajuta.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Livanu Sarut-mana! Nu comentez.

As vrea sa adaug ca si cu 50 rpm si cu 100 rpm pe TA sau TF, fara o conditie fizica adecvata, tot degeaba. Frecventa cardiaca ajunge peste LT rapid sau poate mai putin rapid ca in bancurile cu solutiile pentru intarzierea caderii parului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect dar un pas mare sigur te va sufoca mai repede. Sa zicem ca mergi pe urcare in spatele unui alt ciclist. Daca reusesti sa mergi la fel ca el dar avand o cadenta mai mare, vei salva energie, astel pastrand rezerve pentru final unde poti pune un pinion mai mic.

Cadenta ridicata se obtine prin exercitiu, poate la inceput, daca nu esti obisnuit, o sa ai impresia ca te consuma mai mult, dar daca te antrenezi special, o sa vezi o imbunatatire a rezultatelor, utilizand o cadenta mai mare. Mai ales in cazul ciclistilor ce nu pot dezvolta o putere f mare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this