Savy

Upgrade cursiera cadru Al. sau cursiera cadru carbon

Recommended Posts

Intentionez in urmatoarea perioada sa fac un upgrade la cursiera sau sa incerc achizitionarea uneia SH cadru carbon.Precizez ca sunt detinatorul uneia cu,cadrul de Al. de 9.4 kg cu tot cu pedale, groupset Tiagra 4600 2x10,roti 4ZA de nici mai mult nici mai putin de 2150 gr fara QR.Bugetul alocat pentru un eventual upgrade 1500 RON pentru inlocuirea rotilor cu unele mai usoare de 1.6 , 1.7kg,inlocuirea tijei de sa,a ghidonului si a seii cu unele de carbon.Buget alocat pentru cumpararea uneia de carbon 3500 Ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit pe forum.

Mesajul tau cuprinde o serie de enunturi, eu nu am inteles care e intrebarea, te rog sa precizezi.

 

LE: Tocmai ce-am vazut la "Marketplace" un set de roti care cantareste 1483 gr., poate te intereseaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea mai mult sa imi cumpar una de carbon deoarece actuala bicicleta imi este cam mica ST 48 cm si TT 50 cm la o inaltime de 1.73 cm si nu cred ca se merita sa investesc intr-o bicicleta care nu este marimea potrivita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din poza de la avatar, cred ca pur si simplu iti trebuie o pipa mai lunga, 12-13cm.

Roti - Vision Trimax 30

Saua - aici nu e bine sa cauti usurimea cu orice pret. Arione sau Antares cu sine de fier mi se par suficiente - 200-220g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pipa este una Deda de 120 mm si referitor la sa este una 4ZA care cantareste cam 350 gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

La inaltimea ta as lua ceva cu ST 52-53 si TT 53-54 in functie de cata mobilitate ai in trunchi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma pricep, dar am inteles ca bicla de carbon sh trebuie verificata pt microfisuri, nu suporta drumuri proaste si risti sa se rupa la un hop. Se repara mai greu si mai scump decat materialele conventionale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma pricep, dar am inteles ca bicla de carbon sh trebuie verificata pt microfisuri, nu suporta drumuri proaste si risti sa se rupa la un hop. Se repara mai greu si mai scump decat materialele conventionale.

 

Daca nu te pricepi mai bine nu-ti dai cu parerea... Ai inteles gresit. Sau ai fost sfatuit prost de cineva care nu are interes sa-ti cumperi carbon... dar popularitatea lui vorbeste de la sine.

 

Aluminiul nu se repara. Carbonul se repara cel mai usor si cel mai ieftin dintre toate materialele care se pot repara. Pentru ca in otel si titan e foarte greu sa gasesti mester care sa faca o treaba buna. 

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu te pricepi mai bine nu-ti dai cu parerea... Ai inteles gresit. Sau ai fost sfatuit prost de cineva care nu are interes sa-ti cumperi carbon... dar popularitatea lui vorbeste de la sine.

 

Aluminiul nu se repara. Carbonul se repara cel mai usor si cel mai ieftin dintre toate materialele care se pot repara. Pentru ca in otel si titan e foarte greu sa gasesti mester care sa faca o treaba buna. 

As adauga ca un cadru+furca carbon este mult mai elastic/confortabil decat aluminiu, insa nu este cu mult mai usor: 500-700 gr. la acelasi nivel de echipare. Cursiera/hibrida mea din aluminiu are guma de 26, iar cursiera de carbon guma de 23 grosime si cu toate astea este mult mai confortabil carbonul. Nu simt vibratii ascutite in el. Nici nu ma gandesc sa-i pun o guma mai groasa, lucru care era total opus la cadrul de Al unde ma gandeam sa-i fac un upgrade la o guma de 28.

Gasesti cu siguranta ceva sh intre 2500-3500 lei full carbon nu mai veche de 2-3 ani si in stare foarte buna. Eu am 1,71 inaltime, iar  marimea S de la Giant-ul meu este de TT 53,5cm si ma simt foarte bine pe ea. Chiar vreau sa-i pun o pipa de 100 in loc de 90 cea originala.

Dupa un upgrade la carbon FS la MTB si upgrade la cursiera full carbon nu m-as mai intoarce la aluminiu niciodata, deoarece ma intorc acasa mai odihnit. Pentru trekking/cicloturism prefer aluminiu sau otel ca sa ma bazez pe rezistenta la greutate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai important lucru este sa ai cadrul de dimensiunea potrivita.

Pentru mine, avantajul carbonului nu este dat de greutate (diferenta este destul de mica), ci de faptul ca absoarbe vibratiile. Insa cu un set de pneuri balonate (cel putin 25) si furca de carbon, ma indoiesc ca vei simti o diferenta considerabila si la acest capitol. Cu atat mai mult daca greutatea iti permite sa folosesti o presiune mai scazuta in pneuri (pe soselele noastre, esti mai rapid cu 7 atm decat cu 9 atm, dupa parererea mea, dar asta e alta discutie).

Insa conteaza foarte mult ce vrei sa faci cu bicicleta, ce fel de drumuri parcurgi.

As investi oricand intr-o pereche de roti mai usoare in detrimentul unui cadru de carbon. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.