Recommended Posts

Exista veste portocalii daca va este rusine sa nu fiti confundati cu gunoieri

 

Nu tine argumentul.

Ideea este purtarea vestei in sine, nu culoarea acesteia.

 

Fara prententia ca am dreptate pentru ca n-am monitorizat tot orasul, in Bucuresti vad multi biciclisti pe strada dupa ce se intuneca, insa foarte putini dintre ei (spre deloc) cu vesta reflectorizanta.

In schimb au clipocitori (aparat care emite lumina rosie, continua sau intermitenta) iar unii chiar arata ca un pom de Craciun (pe geanta, pe bicicleta, pe casca, etc).

 

Am mai vazut si meseriasi care au pe spate lumina alba, insa astia sunt mai putini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia cu lumini albe in spate d'aia sunt mai putini, pentru ca sunt meseriasi ;) luminile albe se pun intotdeauna in fata vehiculelor iar in spate rosii, ca cel ce le vede sa stie daca vehiculul din fata lui vine spre el sau merge in aceeasi directie cu el. Daca e avion are lumina verde pe drepta si rosie pe stanga :P

 

P.S. pana la urma impricinatul sumi la ce articol a fost amendat ??

sumi zi-ne ceva nu ne lasa sa orbecaim in negura nestiintei  :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aflat astazi ca un cunoscut a luat si el 630 ron amenda pt ca nu avea vesta si elemente reflectorizante pe bicla. Si avea salariu de 800 ron, l-a si intrebat politaiul unde lucreaza...Mi se pare enorm, era un prapadit pe o bicla de 50 ron, roti strambe, ruginita, circula ba pe ea, pe o mai impingea...oameni amarati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zici c-ar trebui sa fie vreo legatura intre valoarea bicicletei si valoarea amenzii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar putea exista o legatura (proportionala) intre valoarea venitului net si valoarea amenzii, eventual (se practica in Finlanda, din cate am citit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar putea exista o legatura (proportionala) intre valoarea venitului net si valoarea amenzii, eventual (se practica in Finlanda, din cate am citit).

Asa o fi in tarile din Nord.

La noi punctul de amenda este 10% din salariul minim pe economie. Pe la 1 iulie anul trecut salariul minim in Romania era1050 lei iar punctul de amenda 105 lei.

@ megabicicleta :cunoscutul cu salariul de 800 roni ??? lucreaza in Romanella ? Poate o vizita la DNA il va scapa de griji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zici c-ar trebui sa fie vreo legatura intre valoarea bicicletei si valoarea amenzii?

 

 

Ar putea exista o legatura (proportionala) intre valoarea venitului net si valoarea amenzii, eventual (se practica in Finlanda, din cate am citit).

 

 

Nicio legătură.

Zic.

susțin în continuare că e absolut aberant ca TOATE subpunctele din cod/regulament ce tin de deplasarea cu "așa numitul" vehicul bicicleta, să fie tratate egal.

Și nu-s puține. Adică a) - s) (mai era puțin și se termina alfabetul)

Pentru că nu poți să dai aceeași amendă pentru lipsa clopoțelului (HA!) ca și pt oricare din restul subpunctelor. Luați-le la puricat, să vedeti ce aberații conțin. 

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate contraventiile ce tin de bicicleta sunt hexagerat de foarte "scumpe".

lipsa clopoțelului

Poate cei ce spârcâie codul rutier, ne explica si noua, ce efect intrevad luminatiile lor ca ar avea acel clopotel in traficul urban, pe carosabil, acolo unde prin lege, circula vehiculele, deci si bicicletele.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi pina acum nu am citit de amenda data numai pentru clopotel, vine doar ca atribut suplimentar in cazurile in care, sa avem pardon, amenda mi se pare total justificata. Si nu este nici o legatura intre venituri si amenda sau valoarea bicicletei si valoarea amenzii. E de preferat ca amenzile sa fie cit mai mari ca lumea sa le stie de frica.

 

In rest vad ca se cauta si pe forumul asta ca pe avocatnet tot felul de idei creative ca sa nu se plateasca amenzile. Parerea mea e ca trebuie platite la timp la valoarea cea mai mica. Oricit de prost ar fi sistemul romanesc tot e posibil ca odata si odata sa te urmareasca o astfel de datorie.

 

Occidentalii nu sunt cu nimic mai educati ca noi, ei respecta regulile si pentru ca le-a intrat in ADN frica de amenzi uriase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu inteleg de ce opriti cand va someaza polițiștii!

 

Sper sa nu pici in ziua aia cand te someaza un politist sa opresti si sa se ambitioneze sa te prinda. Poate folosi "armamentul din dotare", legea ii da voie, basca belele ulterioare care le poti avea. Nu te mai juca cu d'astea.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Că tot suntem la capitolul ”fugă”: Poliția Locală are voie să te oprească? Din ce știam eu, n-au atribuții în trafic (deci nu pot să te oprească).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce intelegi prin "trafic". Daca mergi cu bicla pe trotuar sau in parc da, au voie. Daca esti in trafic pe "acces interzis", idem. Daca treci pe rosu, nu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai un mtb, te bagi in orice sanț si l-ai pierdut pe gabor...

la cursiera o iei pe contrasens, te bagi pe prima straduta si adio poliție.

plis ca e cam greu sa traga cu pistolul la picior cand pedalezi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai un mtb, te bagi in orice sanț si l-ai pierdut pe gabor...

la cursiera o iei pe contrasens, te bagi pe prima straduta si adio poliție.

plis ca e cam greu sa traga cu pistolul la picior cand pedalezi!

 

7a668194ef3ea457ffbb442e1e585bd3.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar putea exista o legatura (proportionala) intre valoarea venitului net si valoarea amenzii, eventual (se practica in Finlanda, din cate am citit).

 

Salutare

 

Da, asa este

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citind treaba asta cu amenda, mi-am adus aminte de o stire mai vechiuta: un sofer a ramas fara masina Mercedes-Benz SLS AMG si risca o amenda de 720.000 de euro dupa ce a fost prins conducand cu 290 km/h pe o autostrada din Elvetia.

 

LE: "...inainte soferii in Elvetia scapau cu amenzi usoare sau, foarte rar, cu cateva zile de inchisoare, insa alegatorii elvetieni au aprobat in 2007 o lege care permite judecatorilor sa penalizeze vitezomanii si soferii prinsi bauti la volan in functie de averea lor.

Inainte, amenzile pentru cei bogati erau insignifiante iar daca primeau pedepse cu inchisoarea, acestea erau in general suspendate."

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu valoarea amenzii - sa fie cat mai mare, in RO e cu dus si intors (pentru ca saracie si coruptie):

  • Amenda mare - sanse mai mari de a corupe politistul / gardianul;
  • Amenzi mici - nimeni nu isi risca caciula pt. 50-100 RON, dar unii cu dare de mana (si prosti, ca alt fel nu inteleg de ce ar persista in a incalca legea) ar face treburile doar din ambitie (prosteasca);

Nu zic ca ar fi mai bine sa fie amenzile mici (sau mari), ca nu stiu nici eu cum ar fi mai bine, dar problema mai mare la noi e ca nu prea se dau amenzi pt. chestii mici.

De exemplu, nu stiu pe nimeni care sa fi luat amenda pt. traversat strada aiurea sau aruncat chistoace sau hartii pe jos si nu toti cunoscutii mei sunt cheie de biserica.

Acu, sunt sigur ca sunt unii care iau amenzi pentru exemplele de mai sus, dar numarul celor amendati este infim mai mic decat cei neprinsi - vezi gunoaiele din tara asta (cu toate ca neprinsi este gresit, deoarece nu poti fi neprins atat timp cat nu te cauta cineva, adica cat nimeni nu urmareste treburile astea mici).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu concret pe cineva :) care a fost amendat ca pieton pentru traversarea strazii aiurea. Din cite tin minte nu era o amenda ieftina chiar si platita pe loc (90 lei - 50%).

 

In general serviciile sunt prea ieftine in Romania. 1.39/km taxi, 1.3 o calatorie cu RATB (dintr-un capat in altul al orasului!), 2.5 o calatorie cu metroul (dar la "pachet" e mult mai ieftina) si lista e lunga. De asta avem si conditii proaste si un haos organizatoric si nici amenzile nu sunt tratate cu seriozitate nici de cei care incalca regulile, nici de cei care aplica legea.

In conditiile astea in care valoarea serviciului acopera 25% din costuri cel mult, unii mai vor si "conditii".

 

Peste tot valoarea celei mai scurte calatorii cu un mijloc de transport public incepe de la 1 euro ... si transportul public tot e subventionat!

 

Iar despre idea de relatie intre venituri si amenda: pot fi un patron care nu-mi dau salariu si nu ridic dividente, deci zero venituri. Sau pot fi un student sau elev care merge cu bicla pe contrasens ca-mi pica bine. Doar am venituri zero, deci cat sa fie amenda ... 0 lei?

 

Daca aruncatul unui gunoi pe strada ar fi 1000 lei, chiar credeti ca oamenii care se scalda in bani nu s-ar uita la bani si ar arunca in nestire gunoaie pe strada ca sa faca arogante? Nu cred! Amenda e una, proprietatile sunt altceva. Vi se pare ca posesorii de genti de 8000 euro sau de ceasuri de 30000 euro impart cu bani in stanga si dreapta, fac donatii nesocotite, arunca bani pe fereastra? Nu cunosc cazuri.

 

Un claxonat aiurea la semafor in Germania inseamna 3 luni fara carnet. Am vazut orase cu un trafic si mai rau ca in Bucuresti si totusi claxoanele sunt ca si inexistente. Probabil dintr-un motiv asemanator, amenzile conteaza pentru orice buzunar.   

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Occidentalii nu sunt cu nimic mai educati ca noi, ei respecta regulile si pentru ca le-a intrat in ADN frica de amenzi uriase.

 

"As of 1 April 2013, if cyclists violate provisions of the Road Traffic Act (Straßenverkehrsordnung "StVO"), it now is more expensive than previously. Fines may be as follows:

failure to use the bike path - €20;

riding without light - €20;

riding on the sidewalk - €10;

not using the right lane - €15;

riding the wrong way on a one-way street - €20;

riding in a pedestrian zone: €15."

 

German Bicycle Laws

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astia care vreti amenzi colosale uitati de principiul foarte logic si de bun simt, punishment should fit the crime. Chiar e de 6 ori mai grav sa nu ai reflectorizante portocalii pe spite decat sa nu dai prioritate la trecerea de pietoni?

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

"As of 1 April 2013, if cyclists violate provisions of the Road Traffic Act (Straßenverkehrsordnung "StVO"), it now is more expensive than previously. Fines may be as follows:

failure to use the bike path - €20;

riding without light - €20;

riding on the sidewalk - €10;

not using the right lane - €15;

riding the wrong way on a one-way street - €20;

riding in a pedestrian zone: €15."

 

German Bicycle Laws

In germania amenzile sunt penibil de ieftine....

o parcare aiurea 5 euro (prima strigare)

a doua oara 10 euro.

Problema este ca ele cresc progresiv.. daca te prinde a 4-a a 5-a oara vorbim de sute de euro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.