ExpertXYZ

Cursiera cu roti de 571 (650c)

Recommended Posts

Salut,

Un sfat, va rog, de la cine a mai vazut.

Pentru 1.65m inaltime, ar fi mica o cursiera cu cadru de 51 si roti de 650x23C (23X571) ?

Sau ce inconveniente sunt sau pot apare ?

Multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 1.65 inaltime se poate lua cursiera normală, cu roti 622, mărime 48.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul  ti se potriveste daca are TT de 51. BB e la aceeasi inaltime de la sol ca si la cadrele de 700 (deci si saua), ghidonul mai jos cu 5cm, ceea ce confera o pozitie aerodinamica ciclistilor/ciclistelor cu inaltimi sub 1.70cm.

Daca ambele roti sunt de 650 bicicleta este acceptata in orice proba de sosea de catre UCI.

De exemplu:

Julian Arredondo are bicicleta de contratimp cu roti de 650.

Linda Villumsen (1.65cm inaltime) e campioana mondiala la contratimp de anul asta pe o bicicleta "no name" cu roti de 650, Willier -constructorul de cadre- neoferind o asemenea optiune.

 

Singura inconvenienta ar fi optiunile reduse pentru anvelope.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 1m65 marimea recomandata pentru tine la cursiere este 52-53(chiar si marimea 54 daca pui o pipa mai scurta)

 

P.S.1-Marimea 48 e pentru copii sau persoane cu inaltimea de maxim 1m50

P.S.2- Cauta cursiera cu roti de 28' (700c/622) gasesti spite,jante,camere/cauciucuri la orice magazin pe cand 650 mai greu.Plus la revanzare vinzi mai greu o cursiera cu roti de 650

 

TABEL marimi:

tabel-marimi-cadre.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul nu e mic!

Am un clasic de 51 (51X51) si la inaltimea de 1.70cm mi-e perfect cu pipa de 10cm si ghidon clasic. Tie iti trebuie o pipa de 8cm, cred.

Bineinteles ca lovesc cu varful piciorului cauciucul fata ..adica, dupa unii, mi-e mic. Tu nu o sa ai problema asta, o sa fie cam 2,5cm spatiu.

 

Tabelul este pentru a asigura integritatea "intrepicioarelor" potentialilor cumparatori si nu ia in considerare lungimea efectiva a tubului orizontal (TT) si head tube. 

Ridley pur si simplu ignora conceptul de "inaltime intre picioare", bicicletele lor de CX avand BB mai sus cu 4cm (cu anvelope de 32) si TT perfect orizontal. Unde mai pui ca startul curselor de ciclocros se ia de pe loc!

Nu se (prea) fabrica in serie cadre cu roti de 700 cu TT mai mic de 50,5cm si head tube sub 9,5cm.

Modelele de cadre de cursiere "dedicate de dama" sunt o solutie costisitoare a variantei de tija de sa dreapta (fara "setback") prin modificarea "seat angle". La modelele xxs si xs au niste unghiuri improprii si in furca, am vazut cum fac pe coborari la 60-65km/h...

 

O zi insorita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 La modelele xxs si xs au niste unghiuri improprii si in furca, am vazut cum fac pe coborari la 60-65km/h...

 

O zi insorita!

 

Cadrele mici au unghi HT mic pt a preveni lovirea pantofului cu roata fata, deci sunt mai lansate, deci au trail mai mare, deci sunt mai stabile la viteze mari si mai putin manevrabile la viteze mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subvireaza. Trebuie doar sa-ti cunosti utilajul in prealabil. Nu s-a constatat o dibacie mai mare a ciclistilor inalti pe coborari virajate. Sunt avantajati doar pt ca sunt mai grei. Si Quintana coboara bine (desi si-a furat-o la contratimpul ala din Turul Spaniei) si are cadru mic cu unghi mic la headtube.

 

Pt initiatorul topicului: daca ai avea sub 1.60 ar merita sa te gandesti la niste roti mai mici. Asa, mai bine gaseti un cadru de 48-50 cu roti normale. Cadru de fete sau de baieti, dupa cum gaseti.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt initiatorul topicului:

Cel mai mare inconvenient sunt sfaturile si tabelele neavenite.

Un avantaj ar fi rotile pe care le poti procura la preturi extrem de bune, mai toti (vezi cei ce nu au inteles topicul si, probabil, n-au vazut de aproape cadru de tipul cu pricina) fug de 650 ca dracu' de tamaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@pejo- Eu chiar sunt curios cat de confortabil se sta la 1m70 inaltime pe un cadru clasic de 51cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 185 inaltime si cursiera de 57 ST si TT. La 15 km/h pe plat stau foarte chinuit pe ea dar:

La peste 30 km/h pe plat sau la deal sau la vale stau al naibii de confortabil.

Prin urmare, daca as fi cu 20 cm mai scund, as putea sa merg pe un cadru cu 10cm mai mic, deci 47 ST si TT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vali,

 

Vad ca esti posesor de fiare italienesti, d-aia iti raspund, desi e off-topic.

 

-Poti sa-ti satisfaci curiozitatea urcandu-te pe un cadru clasic de 51, din profilul tau nu-mi dau seama daca ai inaltimea de 1.70cm....

Altfel intrebi ca adolescentii neinitiati erotic: "cum a fost?", nu cred ca deschizatorul topicului si cei interesati de cadrele de cursiera cu roti de 650 au vreun folos.

-Cursierele sunt instrumente de tortura sublime, confortul e in fotoliu.

 

Peace!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si tu cam fortezi cadrul ala,la inaltimea ta trebuia 60 x 58.

Eu la 1m82 ideal ma simt pe 59x57,5 cu pipa de 10cm (geometrie clasica)....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca e confortabil pentru altii, dar eu asa stau pe un cadru 46 cu TT efectiv de 49,5. Pipa e de 12.

post-11342-0-28369100-1447943118_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umbla vorba ca trebuie aleasa o marime de cadru astfel incat sa-ti permita sa  montezi o pipa de lungimea membrului central  :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da!

Andrey Kashechkin si dovada (intre 17-20cm):

post-11342-0-34945700-1447951179_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-a facut-o tac-su din pila. Pipa vreau sa zic....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia deja nu mai e pipa e bata de baseball.

Eu prefer cadrul mai mare sa pot sa ma intind la drum lung plus ca se vede si urat atunci cand bicla e prea mica :) 

bikefitting1.jpg?5d636a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma, cum spun si cei de la Cervelo, la o bicla conteaza  distanta pe verticala de la BB la orizontala din centrul ghidonului (stack) si distanta pe orizontala de la verticala BB la centrul ghidonului (reach). Daca te-ai hotarat pt o pipa, centrul ghidonului poate fi inlocuit cu partea de sus a centrului HT.

 

http://www.cervelo.com/en/engineering/thinking-and-processes/geometry-and-fit.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu,mie mi se pare urat.Cadrul mic si tija de sa de 1 metru...oribil! Raman old school :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cervélo are un articol pe site despre 650vs700, merita citit! Emma Pooley (155cm inaltime) e campioana mondiala din 2010 la TT pe un P3 cu roti 650c.

PlanetX ofera doua marimi de cadre 650 pentru persoane de pana la 170cm inaltime. Un PlanetX Stealth 650 marimea XXs e proiectul la care lucrez, cu termen limita in martie.

 

Vali, doar pentru tine:

Bianchi1973, marimea 55, un pumn de tija de sa. Campa Record, lant/pinioane Regina Oro. cu tot cu cric 9,7Kg.

Nu am o poza normala cu ea, doar interludii.

post-11342-0-70995000-1448015071_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now