UrbanGrooveBiker

Problema tehnica, nu mai tine frana disc

Recommended Posts

Sunt mega incepator in ale tehnicii, am patit-o recent sa intru cu bicicleta intr-un noroi imens si am zis ca e momentul sa o spal total, bicicleta e relativ noua 2015, pana acum nu a fost nevoie de spalat total, intrucat nu am mers prin noroi, dupa o mica documentare pe youtube,  am folosit aparatul de spalat sub presiune, mai intai am degresat lantul cu motorina in aparatul cu perii, apoi am uns lantul cu ulei, am schimbat pe toate vitezele, si am folosit aparatul, peste tot, de la o semi-distanta, ca nu l-am pus aproape, eu imi spal cu aparatul acesta si incaltaminteasi nu o distrug, stiu sa il folosesc, la ce distanta sa il tin de obiect. a doua zi am iesit la test pe asfalt, totul ok mai putin urmatoarea problema.

Nu mai tine frana disc pe spate, cea pe fata vad ca se misca ok, se aude un fasait, o sa mai insist, si o sa dau si cu un spray pe care l-am comandat, incep sa demontez de indata ce imi vine si standul de reparatii proaspat comandat, m-am saturat sa ma tot duc pe la serviceuri, vreau sa invat sa imi repar singur bicicleta, ce sa fac cu discul? Am comandat o solutie (Muc-Off Re-Hydrating Disc Brake Cleaner 400 ml), ar fi suficient ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

care este cauza contaminarii? apa? noroiul? au fost si niste pietricele prin noroi pana sa ajung la asfalt, faza e ca am ajuns tarziu si abia a doua zi am spalat bicicleta, a stat in camera plina de noroi pana a doua zi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca cu o curatare, daca nu, arde placutele un pic cu flacara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dai roata jos. Scoti placutele de frana. Bagi o bucata de plastic, de lemn, de fier, ce o fi intre pistoanele etrierului ca sa previi o strangere accidentala a franei.

Stergi discul de frana cu un servetel si alcool izoprppilic. Schimbi srvetelul de cateva ori. Nu e nevoie sa il dai jos de pe roata.

Placutele le pui pe ochiul aragazului (in interior, nu pe flacara) cu metalul in jos si materialul compozit in sus. Dai drumul la foc, 10 secnde flacara mare, apoi flacara aproape minima. Trebuie sa vezi un fuior de de fum iesind din saboti, dupa care inchizi flacara si lasi 10 minute pana se raceste de la sine.

Montezi totul la loc si ar trebui sa ai problema rezolvata.

Eu am probat procedura de 4-5 ori pe frane Tektro Auriga (ulei mineral) cu succes de fiecare data.

Probleme potentiale: distrugerea sau desprinderea materialului compozit de pe suportul metalic. Daca tratamentul termic este facut cu minime socuri termice, nu apar probleme. Este putin probabil sa apara probleme atat timp cat placutele sunt concepute sa lucreze la temperaturi crescute (frane incinse).

Cea mai probabila cauza a contaminarii este procedura de spalare si gresare pe care ai facut-o. Cel mai probabil uleiul de pe lant a ajuns pe discuri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e neaparat sa fie placutele contaminate, pot fi foarte bine terminate, sau vreun piston blocat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va mulțumesc pentru răbdare și pentru răspuns, aștept să îmi vină standul și mă apuc de treabă, o să pun și poze din timpul reparației

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobilitatea pistoanelor este simplu de verificat. Frana strange.

De asemenea, maneta trebuie sa devina rigida la strangere.

Daca strangerea discului este ineficienta, atunci sigur sunt de vina placutele.

Placutele trebuie sa aiba pe ele, minim 1 mm "de carne".

Cel mai probabil, daca apare o ineficienta a franarii "peste noapte" este vorba de o contaminare. In cazul lui, a fost expus la factori de risc: manipularea de ulei de lant, chiar daca pinioanele sunt pe partea opusa discului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

care este cauza contaminarii? apa? noroiul? au fost si niste pietricele prin noroi pana sa ajung la asfalt, faza e ca am ajuns tarziu si abia a doua zi am spalat bicicleta, a stat in camera plina de noroi pana a doua zi

Grasimi: ulei, in general, orice fel de lubrifiant. Apa si noroiul nu afecteaza in acest fel placutele, dar daca mergi prin noroi si franezi des poti consuma un set de placute in cateva zeci de kilometri pentru ca nisipul care intra intre placute si disc e abraziv. Frate-meu a terminat un set de placute spate la un concurs de XC pe ploaie, dar el e si foarte greu (peste 100 kg).

 

Nu ai scris pe nicaieri ce model sunt franele, mai ales daca sunt mecanice sau hidraulice. La mecanice nu prea se intampla nimic, la unele hidraulice mai e nevoie de aerisire si/sau completare cu lichid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now