Recommended Posts

Salutare, 

De curand am devenit proprietarul unui superb exemplar de Specialized Epic Comp Carbon World Cup. 

Am avut de ales intre modelul nou, 2016, cu transmisie 1 X 11, neagra, greutate 11, 6 kg si modelul 2015, 2 X 10, alba, greutate 12.3 kg. 

Am ales-o pe cea neagra si ptr greutate si pentru culoare si pentru ca e model nou, acest lucru contand peste 2-3 ani la o eventuala revanzare. 

Transmisia este in felul urmator: 

 

Foaie 30 T si caseta pinioane 10-42t. 

Am reglat-o pe greutatile mele si zic hai sa ies un pic sa ma dau cu ea prin Bucuresti, ca deh, deja a venit iarna si in weekend mergem la schi deja :) 

 

Plecat pe Calea Victoriei spre Tineretului, sa ma dau nitel pe acolo, o coborare, o urcare, sa vad si eu minunatia de sistem 1 X 11. Bicla schimba perfect de sus pana jos, nu ai probleme (logic de altfel), insa pe la jumatatea drumului, deja pinionul mic nu imi mai ajungea. Pai daca in oras, non-concurs, eu simt ca nu imi ajunge pinionul mic, cum o sa fie oare pe drumul din spatele aeroportului la Prima Evadare?!?! 

 

In fine, am urcat panta aia mare de pe traseul RedBull si imi mai ramasesera 3 pinioane. Practic am urcat in combinatie foaie 30 cu pinion de 28. Imi mai ramasesera nefolosite pinioanele de 32, 36 si 42. 

Ok, nu eram obosit, era prima tura, sa zicem ca deja in a 3-a sau a 4-a tura, urma sa ajung pana pe pinionul de 36. 

Rapoartele mie mi-au iesit asa: 

 

30T: 28 =1.071

30T: 32 = 0.937

30T: 36 = 0.833

30T: 42 = 0.7142

 

cu o foaie de 36 de dinti, as avea asa: 

36T: 32 = 1.125

36T: 36 = 1.000

36T: 42 = 0.857

 

Practic daca am urcat pe 28 T, cu foaia de 30 o panta pe care eu o consider maxima din punct de vedere al posibilitatilor fizice, teoretic cu foaia de 36 si pinionul de 42 ar trebui sa urc fara probleme. Si cred ca cei 6 dinti in plus ai foii ma vor ajuta mai mult pe zonele de accelerare din traseele plate. 

 

Pe de alta parte, nu dau la o parte posibilitatea cumpararii unei foi de 38, care ar avea un raport de ( 38T: 42=0.904) pe care sa o tin ptr trasee plate si sa raman si cu foaia de 30 pentru trasee tehnice pe munte. 

 

Va intreb daca in afara de lant, care banuies ca ar trebui lungit sau schimbat la fiecare schimbare a foii, ce ar trebui sa mai am in vedere? Am gresit cu ceva la calculele mele? 

La prima vedere, cred ca foaia actuala o pot schimba si fara sa scot altceva. Daca o invart un pic, cred ca as putea sa o scot din bratul angrenajului. 

 

Apoi, ceva recomandari de foi aveti sa imi faceti? 

Multumesc anticipat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate noul Epic nu mai vine cu suportul ptr schimbator de foi. versiunile din anii trecuti veneau cu o singura foaie, dar aveai totusi posibilitatea asta. Acum nu, nu mai avem :)

2 X 10 am acum pe fosta bicla, Specialized Stumpjumper si mi se parea combinatia perfecta. Tind sa cred totusi ca cu o foaie de 36 in combinatie cu pinionul de 42 iesi totusi bine.

 

@@Croocodillul, sigur nu tre` lungit lantul? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu în momentul de faţă pot varia cu acelaşi lanţ cu foaie de la 30 la 34. Am ovală acum de 32, de exemplu, iniţial mergeam cu foaie rotundă de 30. Acum na, la diferenţe din astea chiar foarte mari de număr de dinţi, trebuie verificat cu foaia montată cum stă schimbătorul...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu iti trebuie asa mare, pune un 32 sau max 34 oval si invata sa pedalezi mai in cadenta.

cu oval, 34x10 = 42x12

Presupun ca te duci mai mult la maraton decat la cross. Dupa 5 ore pe munte o sa cam simti nevoia de foaia de 28 sau 30.

Toata smecheria la 1x11 e sa ai stoc de foi si sa le adaptezi traseului. de asta au si facut la xx1 suruburile dispuse in dreptunghi in loc de patrat, sa iasa foaia fara sa dai angrenajul jos.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până la 30 nu trebuie dat angrenajul jos nici pe astea cu BCD de 104 pătrat. Dimensionarea lanțului cu mare-mare + 4 îți permite să treci la o foaie cu +/- 2 dinți (ex. dimensionezi lanțul pentru 32 și poți pune 30 sau 34; 36 mi se pare exagerat - plus că s-ar putea să frece de chainstay).

 

Mie cel puțin mi se uzează destul de repede foile cu 30 din aluminiu (2 Hope-uri, decedate cam după 2000km fiecare), o să încerc să cumpăr de oțel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30T pe munte si 34T plat. Ambele ovale, Rotor daca iti permiti ca sunt doctori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până la 30 nu trebuie dat angrenajul jos nici pe astea cu BCD de 104 pătrat. Dimensionarea lanțului cu mare-mare + 4 îți permite să treci la o foaie cu +/- 2 dinți (ex. dimensionezi lanțul pentru 32 și poți pune 30 sau 34; 36 mi se pare exagerat - plus că s-ar putea să frece de chainstay).

Mie cel puțin mi se uzează destul de repede foile cu 30 din aluminiu (2 Hope-uri, decedate cam după 2000km fiecare), o să încerc să cumpăr de oțel.

99 de coco? Bogatule! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otsdr eu zic sa cumperi BOR,Wolftooth, Rotor.

Ce faci cu hope?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"These Stainless Steel chainrings are not only beautiful, but they will last 5-10 (or even more) times longer than their Aluminum brethren.  "

 

Cine o crede pe asta? La fel si cu alea de Titan. Tine maxim de 2.5x mai mult, si pretul e fix de 1.75x mai mare.

Oricum la 1X, nu vad de ce m-ar interesa longevitatea asa de mult pentru foi, din moment ce le schimb intre ele.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar, băi Shine, trebuie să afli înainte ce BCD are angrenajul ăla al tău. Că sunt mai multe standarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru XX1 eu am vazut decat 76. Orice spider ar fi: Cannondale,Rotor, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zice, intr-adevar. GX si X01 au BCD 94 din pacate. Asta inseamna ca cea mai mica foaie de 30T. Dar la Shine nu pare a fi o problema. Pana da de un 70km, cu 3000m dif de nivel.

Nu stiu daca merge sa pui spiderul de XX1 pe X01. Sau spiderul de Rotor pe GX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai eu am GX. Deci pot sa pun si foi de x01 cu BCD 94. 

 

@@jerry, tu te oftici ca inca nu ai aflat ce BCD ai tu si inca stai si suferi ca nu stii ce sa iti iei :)))

 

ia uite ce-am gasit :)))  http://www.marosbike.ro/pedaliere/foaie-angrenaj-sram-x01-x-sync-36t-c.html 

Gata, ii scriu mosului :))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce faci domne cu 36T? Schurter ar fi invidios.

32T iti da un 37km/h conform Sheldon Brown.

Cat mai mult de 34T iti trebuie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce faci domne cu 36T? Schurter ar fi invidios.

32T iti da un 37km/h conform Sheldon Brown.

Cat mai mult de 34T iti trebuie?

 

pai eu am scris mai sus de ce cred ca am nevoie de 36 ptr plat. Eu sunt om de curse gen Prima Evadare. Sunt gras si urc foarte prost, dar pe plat rup fâshu' :))) 

Oare nu e bine? 

Cel mai probabil o sa fie un 34T de la oval. Multam mult @@akebono pentru link. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti incapatanat ca un berbecul.

36T este o foaie mare. Merge pe plat, dar daca vrei sa faci un Drumul Vinului, ce faci ea? Are uz limitat la plimbare prin Bucuresti . Un 32/34 Oval merge si la XCO si curse mai scurte, sau diferente de nivel mai mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@shine mi-e greu sa cred ca pe un drum de piatra mergi constant cu viteze de peste 35kmh. Asta este viteza de croaziera pentru cursiera pe asfalt. Ce-ti trebuie tie este sa poti duce o cadenta de 90 cu varfuri de 100 si atunci cu o foaie de 30 sau 32 esti deplin servit, mai putin la munte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, poate sunt incapatanat, dar nici voi nu veniti cu argumente :) 

 

Dupa cum v-am zis, foaia mare o sa o tin strict pentru plat. Pentru munte o voi pune pe cea de 30. 

Si atata timp cat pot tine 35km/h pe varfuri de 2-3 km cu foaia de 34 in combinatie cu pinionul de 10, pentru a merge cu 10km/h pot schimba pinioanele, ca doar de-aia am pana la 42, nu ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ce argument mai bun decat sa nu tot schimbi foi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argumentul pentru 34T este sa nu stai pe pinionul de 10T, unde se simte si efectul de poligon si uzura e mare. Dar mai sus este prea mult.

32T e ok pt curse de 1000m dif de nivel. 28/30 cand crezi ca ai dat de naiba.:)))Gen Selle Ronda Hero sau Geiger Lung.

35km/h ai cu foaie de 32T. Cu cea de 34T ai cam 40km/h.

Foaia mai mica va fi mai versatila,asta e avantajul ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.