dude89

Achizitionare cursiera 2016

Recommended Posts

Tehnic, ai sanse mai mari sa iti cada lantul la prima utilizare a Meridei aleia cu transmisie Shimano Claris (gama cea mai ieftina si proasta de la Shimano) decat la prima utilizare a BTwin-ului cu transmisie Shimano 105 (gama de mijloc de la Shimano, de calitate net superioara celei Claris). Singurul lucru relevant fabricat de Merida pe bicicleta aia sunt cadrul si furca (si chiar si aici exista o distinctie intre conceput si fabricat). Nu rotile, nu transmisia. Lucrurile stau exact la fel si in cazul BTwin-urilor recomandate mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai aia e, ca fiind cursierele mai scumpe decat MTBurile, cu 3500 nu-ti garanteaza decat ceva decent (de la unii producatori, nu de la toti). De exemplu Merida aia Scultura 100 mie nu mi se pare decenta, nu as cheltui 3500 de lei pe ea.

Eu nu prea m-am impacat cu ghidonul de cursiera, dar daca ar fi sa-mi iau una de la magazinele din Romania, as lua-o pe asta:

http://www.decathlon.ro/bicicleta-btwin-sosea-ultra-700-af-gri-verde-id_8324331.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
mi-a cazut lantul la prima utlizare pe pod la Bragadiru

 

Uneori la inceput se mai intampla niste chestii (nasoale) gen Murphy.

Interesanta cursiera de la Decathlon, parerea mea foarte buna pentru cine face peste 10 mii pe an, adica un amator mai avansat, sau pentru cine e cat de cat mai in bani si atunci nu mai conteaza. Pentru ce vrei tu, care probabil nu vei aduna mai mult de 3, poate 4mii, si o echipare Sora e foarte buna. Cauta un raport echipare/pret bun, eventual in perioada asta poti sa mai gasesti modele de prin anii trecuti la oferta. Si fii atent la masura.

Din cate stiu Merida e o firma infiintata de un taiwanez care, fiind prin state, a vazut un afis la un atelier de biciclete ca nu repara biciclete taiwaneze din cauza calitatii proaste. Si atunci si-a propus sa faca bicilete bune si sa spulbere mitul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mi-a cazut lantul la prima utlizare pe pod la Bragadiru.

Sincer, asta e 99% legat de reglaje si de utilizator si 1% legat de echipare.

Unii au pierut Turul Frantei din astfel de cauze si nu cred ca n-au avut bani pt.cea mai buna echipare.

 

Pe de alta parte, e adevarat ca oricite argumente pro / contra s-ar aduce, pina la urma omul cumpara ceea ce-i place, in fond el trebuie sa aiba acea staisfactie interioara pt.care isi alege un produs. In timp, mai toti isi revad pozitia si incearca variante mai bune, tinind cont de experienta acumulata. Totusi, trebuie sa fii constient ca orice upgrade te va duce la nuste costuri mai mari decit daca ai fi achizitionat din start ceea ce ti se potriveste.

Teoria e simpla. Doar ca nimeni nu poate spune exact ce ti s-ar potrivi optim, pt.ca nimeni nu stie ce vei face in viitor (toate planurile sunt simple supozitii).

Concluzionind, parerea mea e ca nu trebuie sa-ti faci prea multe griji, alege ceva ce iti place si nu "iti rupe buzunarul", iar in timp vei merge pe drumul tau.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Datorita unor cheltuieli neprevăzute pe 2016, nu-mi permit bicicleta anul asta. Brusc a început sa-mi surada ideea de a-mi cumpara o cursiera SH. Mi-ar plăcea o cursiera de prin anii 80, cu piese originale, chiar daca sunt uzate. Ar fi o plăcere sa lucrez eu la ea. Din ce am văzut pe net, multe cursiere din anii 80 sunt sub 10 kg, lucru mai mult decât acceptabil, raportat la vârsta bicicletei si la pretul ei. Pe lângă anunturile postate pe net, ma gândesc sa mă duc in târg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu greutatea e problema bicicletelor vechi ci compatibilitatea pieselor de pe ele cu cele din vremurile astea, cand vei avea de schimbat ceva.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

 

Eu am cumpărat de vreo 2 săptămâni Triban 540 de la Btwin, și pana în prezent am făcut cam 250 de km cu ea. O sa radeți, o sa rămâneți surprinși, dar la echiparea asta Shimano 105 mi-a căzut lanțul când am schimbat foile. Culmea, depășisem un profesionist echipat adecvat, eu fiind un navetist îmbrăcat în blugi și pantofi și fără casca, și după ce am intrat în fata lui și trecusem de 30 de km/h am zis sa schimb foaia. Am dat de maneta tare dintr-o data și lanțul a sărit peste foaia mare. Va dați seama ce frustrant a fost. Bine pana la urma l-am prins și tot l-am depășit cu vreo 40 de km/h la deal, dar asta pentru ca ma grăbeam sa ajung la o întâlnire cu un amic, nu ca sa demonstrez cuiva ceva.

Ce vreau eu sa spun prin asta:

1 Asta sa fie cea mai mare problema a bicicletei si nu m-ar deranja, acum știu cum sa schimb și cu siguranță nu se mai repeta.

2 Ce vina are bicicleta dacă cei de la Decathlon desfac bicicletele din cutii și le montează fără sa facă nici un reglaj?

3 Deși la banii ăștia, 3000 de lei, e de ras sa ai probleme cu reglajul schimbătoarelor când o cumperi, bicicleta mi se pare excelenta. Foarte comoda la drumuri lungi, rapida, ușor de manevrat, foarte solida, din punctul meu de vedere merita pana la ultimul bănuț.

Acum mai trebuie sa caut pe cineva care sa pricepe la reglaje, ca e frustrant sa trosnească lanțul când schimbi foile sau pinioanele în sarcina, mai rău ca la un MTB de 250 de lei. Dar repet, e vina reglajelor nu a bicicletei.  Mi-a montat-o și m-a trimis cu ea la casa sa o plătesc, nu l-am văzut sa umble și la schimbătoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum in prima luna de la cumparare trebuie sa-i faci rodajul si apoi un reglaj complet al schimbatoarelor si franelor.

Si trebui sa inveti sa schimbi ca lumea: la timp, cu simt de anticipatie, fara retropedalare imediat dupa schimbare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e numai de la reglaje,cand schimbi placile,trebuie sa pedalezi usor fals si sa reduci viteza pedalei pana se aseaza lantul,altfel iti sare,la fel si cand schimbi pinioanele,trebuie sa lasi un pic usor pedala pana se aseaza schimbatorul si lantul.Daca te uiti la ciclism la tv,ai sa vezi ca si la profesionisti se intampla incidente din astea,si ia chiar au biciclete reglate,dar in stress nu mai tii cont(stresat erai si tu cand l-ai depasit pe ala in echipament si poate de aia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, veneau mașini din spate și depășirea a fost cam la limita. Știam regula asta, dar MTB-ul schimba destul de silențios pinioanele și în sarcina, dar ce e drept și lanțul și pinioanele au destui ani și destui kilometrii și se vede uzura pe ambele. De la el cred ca m-am obișnuit prost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bine pana la urma l-am prins și tot l-am depășit cu vreo 40 de km/h la deal, dar asta pentru ca ma grăbeam sa ajung la o întâlnire cu un amic, nu ca sa demonstrez cuiva ceva.
 

 

Te grabeai ceva...

  • Upvote 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu, la cumparare ti se spune sa vii dupa cateva saptamani la un reglaj de schimbatoare. Ideea e ca la inceput. se mai aseaza camasile de cabluri la capete unde se proptesc in cadru si se deregleaza. Idem dupa ce schimbi camasile de cabluri.

 

 

 

Te grabeai ceva...

 

 

Mi se mai intampla si mie, culmea cand vin din ture mai grele, sa mai dau de cate unul viteaz care probabil nu are km de cand are bicicleta adunati cati am eu in ziua aia, ca altfel ar sta in banca lui. Nu ca as fi un mare sportiv lovit in orgoliu, insa chiar si asa obosit si tot le scot biciclismul din cap. Dar fiecare cu felul lui de a fi. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu la mtb in padure cum e , dar la road bike regulile politetii zic sa-l saluti pe cel pe care il depasesti,asa ca intre confrati de suferinta,nu sa bagi capul in ghidon si sa apesi orbeste in pedale.....n-ar fi rau s-o invete tot mai multi si sa si-o reaminteasca cei care au uitat-o.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Daca mai aveam nevoie de inca un motiv in plus sa nu achizitionez un B`Twin...tocmai ce l-am primit astazi. Ady Bratulescu te compatimesc. Si eu am trecut printr-o situatie similara, doar ca eram pe un MTB B`Twin. Cred ca este regretabil ca la o echipare Shimano 105 (care, tehnic vorbind, conform teoriei lui Majikstone, sansele erau extreme de mici ca pe un B`Twin cu echiparea asta sa cada lantul in comparatie cu un Shimano Claris de pe Merida Scultura) si chiar nescuzabil indifferent daca este vorba sau nu de reglaje. In alta ordine de idei, multumesc tuturor pt sfaturile si parerile pertinente vizavi de achizitia unei cursiere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... si chiar nescuzabil indifferent daca este vorba sau nu de reglaje ...

 

Pun pariu ca daca imi dai ce cursiera vrei tu de pe lumea asta cu transmisie mecanica, 1 minut si o surubelnita o pot face sa-i cada lantul cand schimbi vitezele, in ce directie vrei tu, la alegere. Pentru ca nu, chiar nu conteaza cum si cine face reglajele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi, cred ca ai capsa pusa pe Btwin si nu ai nici un chef sa asculti sfaturile altora. Lantul cade pentru ca nu e reglat corespunzator de mecanic. Cred ca oricui i-a cazut cel putin odata si nu pot sa cred ca asa ceva poate fi frustrarea vietii ca doar nu ai pierdut un titlu national in ciclism. Daca ti se rupe deraiorul spate, lantul,sau citeva spit, daca ti se crapa pipa (vezi topicul meu cu defectiuni) sau cheita pentru tija de sa ... toate aceste defecte putandu-te stopa din tura respectiva, ce ai sa faci? Tot pe furnizorul cadrului dai vina?

 

Daca iti vei lua ceva cu Claris, care e doar pe 8v, va trebui sa schimbi o gramada de componente la un eventual update. E treaba ta, banii tai. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, opiniile voastre m-au influentat intr-o oarecare masura sa nu fac o alegere de moment a unei cursiere din seria echiparii cu Claris, nu doar opiniile cat si review-urile de pe site-urile locale sau internationale. Am decis sa mai astept o perioada, sa mai strang cativa banuti si sa ma orientez catre o cursiera din gama celor cu echipare Tiagra (pret 4000-4500 lei) gen Cannondale link http://bicishop.ro/Bicicleta-CANNONDALE-CAAD8-Tiagra-2016-6020.html sau Merida link http://www.veloteca.ro/bicicleta-de-sosea-merida-scultura-300-2016. Cred ca diferenta de pret de 1000 lei s-ar amortiza mai bine acum decat ulterior, in cazul schimbarii unor piese pt upgrade.

Si nu, nu am nimic cu B`Twin, doar ca nu-mi inspira incredere. Impresia cu care am ramas de pe urma utilizarii unei astfel de marci este ca nu ofera calitate sau siguranta unei durabilitati crescute in timp in comparatie cu ce ofera concurenta (care, stiu, este la un pret mult mai ridicat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

E limpede, nu reusesti sa intelegi ca echiparile sunt toate luate de la aceiasi producatori si ele fac in cea mai mare masura diferenta, la nivelul la care te afli tu.

Restul e plata pentru diferenta de marca, pentru ca, din nou, cadrele din aceasta gama de pret sunt facute tot cam pe-acolo, prin est.

Adica altfel spus, platesti firma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am decis sa mai astept o perioada, sa mai strang cativa banuti si sa ma orientez catre o cursiera din gama celor cu echipare Tiagra (pret 4000-4500 lei) gen Cannondale link http://bicishop.ro/Bicicleta-CANNONDALE-CAAD8-Tiagra-2016-6020.html sau Merida link http://www.veloteca.ro/bicicleta-de-sosea-merida-scultura-300-2016. Cred ca diferenta de pret de 1000 lei s-ar amortiza mai bine acum decat ulterior, in cazul schimbarii unor piese pt upgrade.

Vezi ca seria CAAD are geometrie mai "sportiva", pentru ture lungi si confort mai bună e seria Synapse

http://bicishop.ro/Bicicleta-CANNONDALE-Synapse-Disc-Tiagra-2016-6044.html

Scultura 300 e ok, dar cu Canyonul de care ziceam mai sus iesi cu 100 EUR mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca ies mai ieftin cu Canyon-ul si probabil ca ar fi fost si o optiune mai buna numai ca banii pt achizitie sunt parte sume proprii(cash) - parte card avantaj (6-8 rate fara dobanda). In caz ca scot banii de pe card platesc dobanda de ma usuca. Practic trebuie sa platesc cu cardul direct in magazin. Prin urmare nu pot efectua plata online pt Canyon. Dobanzile aferente cardului avantaj m-ar duce la peste 5000 lei daca as scoate banii. M-am tot documentat si nu am gasit distribuitor autorizat Canyon la noi sa merg sa o achizitionez din magazin. Daca stiti voi si=mi vindeti si mie un pont ar fi perfect :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reprezentant(Alex Ciocan) nu insesmna distribuitor/dealer.

La care magazin te referi, @@dogmaniac ? Unde se pot vedea/testa/cumpara biciclete Rose in Bucuresti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu la mtb in padure cum e , dar la road bike regulile politetii zic sa-l saluti pe cel pe care il depasesti,asa ca intre confrati de suferinta,nu sa bagi capul in ghidon si sa apesi orbeste in pedale.....n-ar fi rau s-o invete tot mai multi si sa si-o reaminteasca cei care au uitat-o.

Culmea e ca vin din zona căţărări pe munte şi a compeţiilor montane. Acolo se salută fără excepţie. De ciclism m-am apucat de doi ani şi nu m-a salutat nimeni pe şosea, ba chiar nici măcar nu mi s-a răspuns cand am îndrăznit eu să salut. Prin pădure însă salut şi sunt salutat mereu indiferent că sunt pe jos sau cu bicicleta.

Data asta recunosc că am fost nesimţit că întradevar omul părea să fie super ok, dar am încercat să repar din greşeală şi l-am salutat eu cand m-a ajuns la locul unde mă aştepta amicul meu.

Ma grabeam pentru că veneam din direcţii diferite şi ne-am întâlnit la jumatatea distanţei, el avea de coborât, eu de urcat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sugestie CRK. Am citit pe undeva ca Tribanurile nu ar fi atat de eficiente pe cat par.

Ai cititi chesia asta pentru ca Decathlon nu cotizeaza la presa de profil, spre diferenta de distribuitorii brandurilor unde platesti eticheta de te usuca :))

Daca vrei bicicleta noua cu factura cu garantie din magazin, decathlon e de cele mai multe ori optiunea de baza pentru un incepator, singurul capitol care nu ii avantajeaza ar fi o geometrie oarecum conservatoare, caracteristica veloculturii franceze. Ma indoiesc ca esti la nivelul la care sa simti diferentele de unghiuri de 1 grad sau de pozitie de 1 cm.

Oricum, eu nu iti recomand bicicleta noua, cu factura din magazin pentru ca deja esti la a doua bicicleta in 2 ani si presimt ca vei mai rula multe biciclete pana sa ajungi sa fii multumit. De aia ar fi bine sa iti faci mana pe un second, si ca experienta si pe partea de mecanica, intretinere, timp in care strangi bani de un carbon... sau mai vezi poate nu iti place pe sosea printre gaze de esapament, printre masini... ar fi pacat sa ai doua biciclete in casa si amandoua entry level. Formeaza-ti gusturile inainte sa faci o investitie substantiala.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ca să închei intervenţia mea aici, mie îmi plac cursele lungi de cicloturism pe şosea, duminica am planificata una de 300 de km.

Pe următorul pe care îl salut pe şosea şi nu răspunde ce să îi fac? Să îl iau la bătaie?

Şi cristi_r22 nu ai de ce sa ma compatimesti, eu sunt super incantat de bicicleta. Imi raspunde atat nevoilor pentru naveta, cat si viteza cand vreau sa merg sportiv, si confort la distante lungi (am pedalat 40 de kilometrii incontinuu fara sa simt nevoia sa ma opresc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.