h3x0r

1X11 - combinatii atipice

Recommended Posts

"" Hexoare tata nu mai recomanda 1x ca inca nu ai mers asa mult sa vezi cum e"

Mie 36/24 + 11-36 cat voiam eu sa pun mi se pare apropiat de 30 oval cu 11-42. Deci no worries.

Iar vis a zis asa si la 2 x10. La final de sezon foloseam maxim 12 rapoarte din 20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Octav: Ce lungimi si ce diferente de nivel ai avut in 4 zile?

Eu am avut 1x10(26+11/36) prin niste imprejurari cand nu mergea deraiorul fata,in Thassos(58km cu 1800m) si in afara de 2 portiuni de plat, nu am dus lipsa de nimic.

R

Reteta mea de 1x care zic ca merge bine:

28T oval daca am 3000m dif nivel si ~75-90km.

30T oval daca am 2000m dif de nivel, ~60-70km

32T oval daca am 1500m did de nivel si 40-50km.

Am facut 3000m cu 60km cu XX(39/26T) in timp ok (6h10). Chiar daca pe panta de 20% mergeam in 55rpm, pana la km 40(2000m dif nivel) am mers chiar bine,undeva la 3h30'.

26T - 36 T= 30T- 42T

Oval de 30 T si 700g in minus pe bike,pedale mai usoare si fitting corect (eram 2.5 cm prea in spate raportat la monobloc ), o sa faca diferenta. Nu ma tem de mare lucru in config asta decat de Geiger lung. Dar 28T oval o rezolva si pe aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am avut 4 zile, dar ma gandesc daca as avea cum ar fi :) Cum zici tu cu o placa de 28 cred ca ar fi ok. Doar ca sacrifici viteza maxima, iar la ture se mai intampla sa dai si de un forestier, de o bucata de sosea etc.

Strict pentru concursuri, este perfect 1x. Desi am un prieten care merge pe 3x9 si n-are nicio treaba sa se claseze pe locurile fruntase :) 

 

Cu 28-42 clar iti ajunge pentru orice . Iar un 32 pentru traseele mai usurele. Mai meditez si eu la varianta :) Schimbatorul pe spate e X9 Type 2 deci ar merge sa fac treaba fara alte costuri(in afara de pinion si foi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe 1x11, cea mai buna, si mai usoara varianta e XTR M9000 + angrenaj ce vrei tu (XX1 sau ceva cu chainline 51mm echivalent), au testat si pe forumurile de afara. Duce cel mai bine si mai lin lantul in sarcina peste pinioane. X-glide de la SRAM e si el bun, dar feeling-ul este de XX, un fel de finete, doar ca lantul crantane maxim in forta.

In afara de ce zici tu, 30T poate fi fentat cu foaia ovala de 30T. Adica pedalezi un pic mai usor, si mai rapid decat cu 30T rotund.

 

Tocmai ca la ture nu situ ce-ti trebuie sa pedalezi asa de repede pe plat. 30km/h nu ajunge? Ai 33Km/h cu 28T la 90rpm si 35km/h cu 30T (Sheldon Brown).

Si e corect calculatorul, ca eu aveam 28km/h pe plat in Thassos cu 26T - 36T. Atat zice si el.

 

Fara sa pui la slabit bike-ul, mereu o sa tragi de el si-o sa te oboseasca, si-o sa zici ca XX1 nu e de pus. Dar cu bike de 10-10.5kg...

La mine targetul e 9.5Kg. Am 9.75Kg acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar nu vreau sa mai cheltui atat de mult cu bicla. Spend less, use(ride) more ;)

Asa ca singura solutie ar fi 1x10. 28t se pune pe 64 iar 32 pe 104? Am un angrenaj Sram S-1250 104/64mm.

O placa si o foaie as cheltui, ar insemna undeva la 110 euro. Daca ma prinde cine stie, la anul iau un 1x11 :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o mega aiureala 1x cu angrenajul actual din cauza Chainline-ului. Tu poti pune si o caseta XTR M9000, dar tot te incurca faptul ca foaia nu va sta central fata de caseta.

Sfatul meu pentru 1x e sa ai un angrenaj de tipul SRAM X.0.

Pe angrenajul actual, 28T va sta pe BCD 64 si 32T va sta pe BCD 104 (Daca merge. Eu suspectez ca nu )

 

Am vandut componente XX (deraior, angrenaj, shiftere) cu 1150RON. Despre ce bani vorbim? Asta nu e o suma mare, cand ma gandesc la performanta si greutatea liniei.

Bani sunt 1000e cand pui cap la cap ce-ti trebuie sa pui XX1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu fara sa investesc in ea, nici nu mi-as lua FS29. E grea ca un fier. Mai bine HT de 29 sau 26HT ultra-light.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poa' sa micsoreze chainline-ul pe gaurile cu BCD 104 folosind distantiere de grosimea foii. De la mijloc la exterior: foaie, distantier, spider. Evident, cu suruburi si piulite de angrenaj in 3 foi, ca-s mai lungi, si tin si distantierul. Doar sa nu se rupa suruburile ;))

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnii de la Blackspire, au niste foi tare interesante cu profile Narrow wide, pe BCD-uri si marimi diverse:

 

http://www.chainreactioncycles.com/ro/en/blackspire-mono-veloce-narrow-wide-chainring/rp-prod112084

 

Se pare ca BCD 104, accepta de la 30T in sus, ceea ce e foarte ok. 

Daca chainline-ul e nasol, atunci pui si distantiere, dar eu n-as recomanda ca si rigiditate si fiabilitate in timp.

 

Dupa mine solutiile ad-hoc de 2x10 transformate in 1x10/11, nu aduc rezultatul dorit. Ideea e sa dai minim 300g jos de pe bike.

Eu as lasa transmisia asa cum e, si as investi direct la anul, intr-un 1x11 veritabil, fara emotii ca nu pot sa-l urc pe deal.

Plus rotile de 1500g (cum sunt cele discutate anterior), inseamna cam 1kg dat jos de pe bike, si incepe sa semene a FS de soi, octav.

 

Eu zic sa facem split si thread separat pentru recomandari de upgrade.Asta e topic de galerie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci nu stiu cum ti-e frica de 30T 1X, la ce ai descris mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Ideea e de comfort la ture mai lungi. De aia am si luat full. Cred ca pentru sezonul asta o sa incerc sa iau o pereche de roti de 1500 grame, si pentru la anul sa pun un XT 1x11 Rotile de acum au cam 1840 grame, nu sunt totusi tanc."

Stiu ca tu pui accentul pe antrenament dar e important si hardware-ul. Riderii cu greutati de pana in 75kg raporteaza timpi diminuati pe FS-uri de 12kg cum ai tu. Tu ce ai experimentat? Scaderea greutatii a avut efect destul de mare.

Rotile sunt cea mai rapida varianta de a imbunatati comportamentul iar 350g pe roti e mult dupa mine si se simte mai ales la 29er.

XT M8000 e o transmisie grea, numai caseta avand 450g. Decat asa, mai bine faci conversie la 1x11 cu angrenajul existent si extensie la caseta ta. Sau daca iti permiti,(desi eu zic sa faci pasul )

XTR M9000 (shifter + deraior ) + XG1180 caseta + XD driver la noile roti. Cu angrenajul existent si cu Black Spire 30T.

La anul angrenaj XX1 si foi rotor ovale si apoi chiar nu mai ai nici o treaba.

Daca esti curios iti pot face un filmulet la mine sa vezi cum curge M9000 peste caseta X01.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Combinatia de componente: XTR M9000, SRAM PC XX1, XG-1080

La tranzitia de la primul pinion 10T-->11T pare a fi o mica intarziere, in rest e blitz totul. Mai ales urcarea 36T--->42T.

Pare a fi o problema de reglaj, mai ales ca urechea cadrului a fost un pic stramba, si indreptata.

 

Preda0, ar fi culmea sa faci misto, avand in vedere ca nu am vazut combo-ul asta in RO pana acum, si e doar un filmulet pe net cu un Di2 exemplificand asta.

Ma gandeam ca-i ajuta pe interesatii de 1x si un deraior mai mic, mai ascuns sub chainstay, mai ieftin si mai usor decat dracia aia de XX1. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Initiat la cererea lui @hexor, prin split de la galeria MTB 29er.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu fac misto

Era un fel de ironie amara????

Nici nu are cum sa schimbe altfel decat impecabil la ce componente sunt acolo

Marfa premium vine si cu un pret pe masura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Preda, dar nimeni nu-si asuma faptul ca XTR M9000 merge combinat cu XX1. E pur si simplu o incercare a cuiva curios, si propagata ca si informatie pe MTBR.

Cine o face o cam face pe barba lui. E bine de stiut ca chiar se poate.

Eu zic ca setup de 1x11 bun se poate face si cu Angrenaj X.0, foaie direct mount, M9000 (deraior si shifter) si o caseta X01 sau X1.

 

Un thread competent despre chainline fixing este asta:

http://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=155309

Share this post


Link to post
Share on other sites

E fain XTR M9000 dar totusi costa foarte mult si nu ma intereseaza diferenta de la XT la XTR. Dar XT mi se pare super ok pentru ce ofera(diferenta ar fi undeva la 250 grame pt manete, pinioane, angrenaj si schimbatoarea).

Momentan nu vreau upgrade la piese, eventual sa o fac doar 1x10 cu ce am acum. Mai bine cheltui niste bani la roti pentru moment , sigur simti diferenta mai mult decat la altceva.

As putea sa iau un agnrenaj 1x daca gasesc ceva convenabil(chiar second), doar ca imi trebuie ceva cu Q factor mai mare fiind full.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

E fain XTR M9000 dar totusi costa foarte mult si nu ma intereseaza diferenta de la XT la XTR.

Te referi la diferenta de performanta? 

E mai bun XT pentru ca are 11-42T. XTR se opreste la 40T.  XTR costa dublu din ce vad. Iar XX1 e cam cu 20% mai scump ca XTR.

La mine caseta e XG1195, am gresit eu in titulatura.

Mergi pe XT daca iti place pretul, punand la vanzare tot ce ai pe bike ca si transmisie si frane. Costul liniei complete e 530e, si mi se pare rezonabil pentru performanta oferita.

 

Eu am scapat de sub control cu upgrade-urile, i-am dat pana la ultimul surub, sub regula ca daca pretul e sub sau egal cu 1E/ gram la componenta de upgradat, e bun de upgrade. M-am oprit momentan un pic, dar QR bolt in(Maxle Stealth style)  tot iau, ca ma mai scapa de 70g, la pretul mentionat mai sus. Piticul moare, sucomba, suna la ING, dar nu se preda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am cumparat o foaie de 32 Absolute Black Oval si o sa o fac 1x10 sa vad cum imi place. Daca mi se pare bine, pentru sezonul viitor o sa trec la 1x11. Momentan vreau sa vad cu minim de costuri cum sta treaba :)

O sa iau si un pinion de 42.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, am testat Rotor 32T si e absolut ok pe trainer. Viteza maxima la cadenta 95-100 este 42km/h pe pinionul de 10T. E chiar destul pentru plat.

Mi se oare ca urc mai bine cadenta si viteza, mai usor. Cu foaia rotunda nu am reusit turatiile astea, nu as sti sa zic de ce.

Sper ca e un avantaj tehnologic, la cat foile. Abia astept sa vad offroad care e miscarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este suficient ce zici tu. La mine ar fi limitare de pinion de 11 ; asta ar insemna un 38km/h. Dar intai vreau sa testez cum e cu o placa si daca ma prinde clar trec la 1x11.

Daca nu, inapoi la 2x10 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum cu un MTB, forta de frecare a cauciucului cu terenul te omoara la vitezele alea, chiar si pe sosea. Dar e bine de stiut ca pot pedala la vale avocatii 3x11.

Rotor rulz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am facut-o 1x10 cu un pinion de la One Up si o foaie Ovala 32t. Am dat azi o tura cu bicla prin Tineretului si pare super, sa vedem la prima tura serioasa cum e.

Pe la 38km/h cam ramai fara pedala, dar nu ma deranjeaza asta.

 

Daca imi place sezonul asta cum decurge, mut 1x10 la prietena mea pe bicla si imi iau un 1x11.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ! In urma unui accident (am spart butucul rotii spate, magazinul online a inlocuit piesele defecte) insa nu am roata spate disponibila...mai dureaza pana ajunge prin DHL.

 

Bicicleta e dotata cu transmissie completa SRAM XX1 + GripShift si ma gandeam sa pun temporar o roata cu caseta de 9 sau 10 viteze.

Credeti ca sunt sanse sa functioneze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.