AlpineTrails

Shimano Di2 (Ultegra sau Dura Ace)

Recommended Posts

De cand mi-am luat Shimano Ultegra Di2 pe cursiera, n-am mai urmarit prea mult ciclismul de sosea pe aici.

Acum tocmai am cautat topicuri despre Di2 sa mai aflu noutati sau alte detalii despre aceste sisteme, si inafara de niste threads de prin 2011 de la primele versiuni de schimbatoare, si decizia mea de-a lua Di2- nu e nimic postat pe aici despre Di2.

Gasesc schimbatoarele f.f.f. bune, si net superioare sistemelor clasice de schimbatoare mecanice.

Oare de ce nu gasesc intre timp priza mai mare la public? Si pe sosea gasesc inca lume care dupa ce ii depasesc vin in trena semi-defazati si urmaresc cum functioneaza schimbatoarele :)

Dupa intrebarea de rigoare daca-s schimbatoare electronice :) majoritatea le admira si spun ca si-ar dori si ei dar totodata multi presupun ca nu sunt fiabile sau ca ramai in pana cand acumulatorul se descarca (ceea ce sunt legende).

Deci- cine mai are Di2? din ce an? care sunt cele mai mari plusuri? ati descoperit si minusuri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasesc schimbatoarele f.f.f. bune, si net superioare sistemelor clasice de schimbatoare mecanice.

Oare de ce nu gasesc intre timp priza mai mare la public?

 

Pentru ca nu toata lumea isi permite asa ceva?

Pentru ca alti oameni au alte criterii cand vine vorba de alegerea unei biciclete de sosea care sa se incadreze intr-un anumit buget?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe mine ma intriga faptul ca multi se incapataneaza sa circule cu Loganul.

 

Niște plebei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa mai fie 2 sau 3 insi pe forum care sa aiba Di2 pe cursiera. Pretul minim de 800 EUR pentru kitul complet cred ca e o prima explicatie decisiva.

Majoritatea au cursiere care in cel mai fericit caz atat costa, complete.

A doua chestie ar fi ordinea de prioritati - daca nu concurezi (acum au inceput sa fie mai multe concursuri de sosea si pe la noi) ci doar faci ture "fitness", nu prea se justifica (raport cheltuiala/beneficii).

A treia chestie ar fi ca exista si unii "gadgetisti" :), care detin paralele necesare si mai au si dorinta/curiozitatea sa aiba cele mai noi "cuceriri ale tehnologiei" pe bicicleta lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

800 de euro e doar kitul de upgrade (fara pedalier, caseta, frane, lant), groupsetul complet e 1050 euro.

 

Presimt ca discutia asta o va lua pe aceeasi panta ca aia despre masinile break...

In noiembrie 2015, salariul mediu net a fost de 1918 lei, adica putin peste 400 de Euroi.

Adica saracie cu lustru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai discutia despre pretul prohibitiv de achizitie e clara, acum mai e nevoie sa apara niste oameni care au asa ceva, ca sa raspunda la ultimele intrebari ale autorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, deja bat campii si pe aici unii 'dujmani' si hateri de-ai mei :) si amesteca dupa vechile naravuri alte freduri si alte teme si subiecte si oale cu fructe si cratite... Nu prea 'se egzista' obiceiu' sa se asculte si alte opinii, dejaba se cheama forum daca unii.... da' mai bine o las balta, who cares in da end :)

 

Unii are complexe, si le mai si afiseaza? Capitolul asta e FANCLUB.... nu flaming club. Si nici flamingo club :)

Si da, cu tot pretzu' piperatu', io sunt una bucata mare fan de Di2. Nu m-as mai intoarce la schimbatoare clasice, never ever cu toate ca nu-s profesionist.

 

OK, pretul ca dezavantaj definitiv e obiectiv.

 

Da' daca n-ar fi asta, din ce motive nu l-ai lua sau l-ai lua? Daca tot suntem la capitolul fanclub.... si parca vad ca iarasi se incepe cu legende (ca naravu' deh, greu de lepadat) ca am auzit de la armasaru' lu' Veta care o avut un pretin care o mangaiat un schimbator...

 

majikstone, ai pomenit de 'alte criterii' ale tale care ar fi in favoarea altor schimbatoare. care ar fi alea? Asa invata omu', eu unul n-am nicio problema sa invat lucruri noi despre subiecte si teme interesante.

 

@@Traveller, multi kudos ca ramai pe teren obiectiv-neutral. Ce fain ar fi daca ar mai fi mai multi ca tine pe aici si prin RO :)

 

Si daca tot vine vorba de saracie cu lustru samd, sunt convins ca multi din comentatorii de pe aici dau o tona de bani pe alte prostii mai mari. Nu ca ar interesa pe cineva, dar... e poate putin si vorba de prioritizari. Si daca tot facem ghiveci de subiecte, daca tot e saracie cu lustru- cum naiba sunt de fiecare data cand ajung prin RO Mall-urile cu preturi mai exorbitante decat in Vest, pline OCHI? Ca eu nu mi-as permite cu tot cu Di2-uri sa le populez zilnic pentru ore intregi... dar nah. Cam asta ar fi modul de discutie cu unii de pe aici, cam ce se si propaga in presa si medii.

 

Si in cele din urma, gasesc ca e pacat ca unii 'flambeaza' si degeneraza si un asemenea subiect din categoria Fanclub.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

majikstone, ai pomenit de 'alte criterii' ale tale care ar fi in favoarea altor schimbatoare. care ar fi alea? Asa invata omu', eu unul n-am nicio problema sa invat lucruri noi despre subiecte si teme interesante.

Pai de exemplu: un groupset Ultegra 6800 2x11 mecanic costa 600 de euro, in timp ce DI2 costa 1050 de euro. De diferenta aia de 450 de euro mai bine imi iau niste roti mai usoare sau mai aerodinamice, pentru ca din punctul meu de vedere castig mai mult daca dau 450 de euro pe niste roti mai bune decat daca dau aceeasi suma pentru o transmisie electronica. E vorba de criterii de alegere a dotarilor unei biciclete cand esti constrans de un buget fix. Unii poate o sa considere ca diferenta aia de bani merita investita intr-un cadru mai usor sau mai aerodinamic.

 

Si ce mare smecherie fac schimbatoarele alea DI2? Ca in afara de trimmingul automat al schimbatorului fata in functie de pinionul ales nu vad nici o mare smecherie. Nu am auzit inca pe nimeni sa se planga de groupsetul lui Ultegra 6800 mecanic cum ca ar schimba vitezele prea imprecis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am Dura Ace 9000 (mecanic).

Îmi permit să fac upgrade (din punct de vedere financiar).

Ca și amator nu găsesc sensul acestui upgrade. Chiar și DA - ul mecanic este mult prea mult pentru unul care face 3-4.000 de km pe an. Este o fiță dar asta e viața, nu dau bani pe țigări și nici pe curve așa că trebuie să am și eu un viciu:)

Majikstone are un punct de vedere corect. Pentru cineva care nu are un buget nelimitat este mai ok să bage banii într-un set de roți mai adevărate sau să facă upgrade la cadru decât să bage bani în DA electronic.

Și ca să pun și eu o întrebare indiscretă, de unde ai cumpărat grupul sau bicicleta și cu ce preț. Dacă le-ai luat "second" de pe undeva atunci eu zic să închidem topicul>)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, deja bat campii si pe aici unii 'dujmani' si hateri de-ai mei :) si amesteca dupa vechile naravuri alte freduri si alte teme si subiecte si oale cu fructe si cratite... Nu prea 'se egzista' obiceiu' sa se asculte si alte opinii, dejaba se cheama forum daca unii.... da' mai bine o las balta, who cares in da end :)

 

Unii are complexe, si le mai si afiseaza? Capitolul asta e FANCLUB.... nu flaming club. Si nici flamingo club :)

Si da, cu tot pretzu' piperatu', io sunt una bucata mare fan de Di2. Nu m-as mai intoarce la schimbatoare clasice, never ever cu toate ca nu-s profesionist.

 

OK, pretul ca dezavantaj definitiv e obiectiv.

 

Da' daca n-ar fi asta, din ce motive nu l-ai lua sau l-ai lua? Daca tot suntem la capitolul fanclub.... si parca vad ca iarasi se incepe cu legende (ca naravu' deh, greu de lepadat) ca am auzit de la armasaru' lu' Veta care o avut un pretin care o mangaiat un schimbator...

 

majikstone, ai pomenit de 'alte criterii' ale tale care ar fi in favoarea altor schimbatoare. care ar fi alea? Asa invata omu', eu unul n-am nicio problema sa invat lucruri noi despre subiecte si teme interesante.

 

@@Traveller, multi kudos ca ramai pe teren obiectiv-neutral. Ce fain ar fi daca ar mai fi mai multi ca tine pe aici si prin RO :)

 

Si daca tot vine vorba de saracie cu lustru samd, sunt convins ca multi din comentatorii de pe aici dau o tona de bani pe alte prostii mai mari. Nu ca ar interesa pe cineva, dar... e poate putin si vorba de prioritizari. Si daca tot facem ghiveci de subiecte, daca tot e saracie cu lustru- cum naiba sunt de fiecare data cand ajung prin RO Mall-urile cu preturi mai exorbitante decat in Vest, pline OCHI? Ca eu nu mi-as permite cu tot cu Di2-uri sa le populez zilnic pentru ore intregi... dar nah. Cam asta ar fi modul de discutie cu unii de pe aici, cam ce se si propaga in presa si medii.

 

Si in cele din urma, gasesc ca e pacat ca unii 'flambeaza' si degeneraza si un asemenea subiect din categoria Fanclub.

Ai omis, totusi, sa ne spui care sunt avantajele care justifica diferenta de pret, in cazul unui amator.

Concis, la obiect, fara vorbe in exces.

PS

Daca n-ai remarcat, 90 % din cei care populeaza mall-urile ies cu mainile-n buzunare.

Doar se plimba sau ies ca sa fie vazuti, la o cafea.

Sau n-au alta treaba. 

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am eu un kit de upgrade de Athena EPS pentru cine e curios sa incerce electronic (relativ) ieftin. Il tin prin casa de mult ca nu reusesc sa bag bateria in seat tube la Synapse, si nu as vrea sa schimb bicicleta numa pt atata lucru. Merge instalat si pe campa si pe shimano 2x11 fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am jucat cu un Dura-Ace DI2 prima generatie dar si cu Campagnolo Athena EPS. Schimbatorul de foi este vis, la pinioane nu pot sa zic ca am fost incantat peste masura.

Este un upgrade ok, dar cum au zis si Majik si Ovidiu sa nu mai ai alte upgradeuri de facut pe la bicla. Roti si cadru primul lucru. 

Am mers pe Shimano 105 5800 2x11 si personal nu as simti nevoia de mai mult in momentul de fata. Desi am avut si Dura-Ace dar si Campagnolo Record si Super Record.

 

E un upgrade de fitze din punctul meu de vedere(pentru un amator). Daca iti place si te face fericit, merita. 

 

Poate Sram Red Wireless sa fie ceva mai interesant ;) Desi cred ca pretul o sa fie prohibitiv.

 

https://www.sram.com/sram/road/family/sram-red-etap

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

majikstone, absolut corect ceea ce scrii. In buget faci tuning la ce iti aduce mai multe avantaje pentru scopuri anume- investit de ex, in roti mai usoare. Dar redus la abstract, e din nou vorba de pretzul ridicat al componentelor. Cu care sunt toti de acord, nu aduce nimic nou la discutie.

Si eu am evaluat intre Ultegra si DuraAce la cumparare, si ca avantaj as fi avut doar economisire de xy grame versus xyz sute de valuta mai mult, si vreo cateva sute de milisecunde schimbari mai rapide. Nu am luat, si m-am bucurat sa aud de la raceri din elite ca si ei mi-ar recomanda aceasi alegere.

 

Ca e un moft, poate fi o impresie ca una de pe scala intre 'sunt nasoale bah' si 'sunt exceptionale'. Nu are de-a face cu functionalitatea, sau cat de bune si fiabile etc sunt schimbatoarele. Inca o data, e capitolul Fanclub. Oare sa nu fie nimeni sa le prefere, daca si-ar permite? despre asta este vorba intr-un fanclub, si nu demontarea sub orice pretext in stilul 'vulpea si strugurii'.

 

Generatia 1, 2, x sau cea actuala- sunt lumi intre ele, efectiv s-au perfectionat sistemele.

 

Daca e sa iei in calcul si functionalitatea raportata la pret, arata altfel situatia.

 

Despre avantaje- biciclind in pluton, e de remarcat indeosebi la schimbari foi pe fatza ca schimbatoarele Di2 sunt incomparabil mai rapide ca orice categorie mecanica. Mai rapide si mai usoare sunt doar DuraAce Di2.

 

Avantaje clare pe teren denivelat cu multe urcusuri si coborasuri abrupte: cu Di2 poti tine cadenta si vitezele cu 1-2 secunde pana inainte de urcusul per se, pe cand cu schimbatoarele mecanice incepe cr-crrrr-crrrrr mai devreme. Indiferent ca schimbi pe fatza sau pe spate, un apasat usor pe maneta respectiva si click! a schimbat viteza pe cand la mecanice dureaza mai mult fatza-spate (mai ales fatza).

Mecanicele trebuie gadilate din cand in cand, la astea electronice nu am surubarit de cand am luat cursiera (vreo 3 ani).

La intrebarea de mai sus: am luat cursiera noua cu tot cu Di2. Am fost sceptic la inceput (indeosebi acumulator) si dupa ce am incercat schimbatoarele, am zis ca astea sunt si nimic altceva pe cursiera. E un topic pe aici cu 'aventura' alegerii cursierei mele resp. componentelor.

 

Zic si io in stilu' multora pe aici: incercati Di2 mai noi, si dupa aceea sa vorbim despre avantaje si dezavantaje pentru amatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, nu stiu pe unde, cu cine si cum te dai tu cu bicicleta de ajung sa conteze zecimile alea de secunde castigate la schimbarea vitezelor pe fata si nici cate mii de euro ai dat pe bicicleta ta. Dar mi-e clar ca ai alte standarde cand vine vorba de biciclete si pedalat decat majoritatea celor de pe-aici. Faptul ca stai de povesti cu "raceri din elite" e un privilegiu de care noi, muritorii de rand, nu ne prea bucuram...

 

Parerea mea umila e ca daca sunt atat de fantastice schimbatoarele astea DI2 (sau echivalentul lor de la Campagnolo) le-ar folosi absolut toate echipele din marile tururi cicliste, ca lor nu le pasa de diferenta aia de cateva sute de euro. Cum in schimb inca sunt destui ciclisti profesionisti care aleg schimbatoare mecanice, as zice ca au ei niste argumente mai bune decat oricine ar putea sa-si dea cu parerea pe forumul asta, unde probabil ca maxim 10-20 de membri au folosit DI2 mai mult decat la o tura.

 

Daca e sa ne dam cu parerea, eu nu mi-as lua schimbatoare electronice din urmatoarele motive (facand abstractie de pret): greutatea mai mare (daca as avea o caruta de bani, mi-as lua SRAM Red mecanic), faptul ca daca ceva se strica/deregleaza nu imi pot face singur service-ul (ceea ce pentru mine e inadmisibil, in afara de centratul rotilor nu s-a mai atins nimeni altcineva de bicicleta mea de ani buni) si faptul ca daca as vrea sa fac combinatii mai neortodoxe (de exemplu, schimbator spate de MTB care sa-mi permita montarea unei casete cu pinion de 34-36) asta mi-ar fi imposibil momentan cu schimbatoarele electronice de pe piata. 

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu personal sunt impotriva chestiilor electronice pe biciclete...asta mi se pare ideea la bicicleta...sa fie macanica. Pur si simplu nu mi se pare ok sa trebuiasca sa pun ceva la incarcat ca sa pot sa ma bucur de bicicleta.

Mi-e frica de ziua in care poate nu o sa mai am de ales, daca vreau ceva mai nou si performant...de ziua in care se decid marii producatori ca nu are rost sa mai faca si varianta mecanica.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dinam la bicicleta? :)

 

Daca te referi la faptul ca oricum trebuie sa incarci lanterne & stuff, nu este acelasi lucru...de alea ai nevoie doar daca mergi pe intuneric, lucru care se si intampla in perioada asta, dar nu depinde mersul bicicletei de asta.

 

Probabil nu prinzi ziua aia :-)

 

Crezi ca mor asa de repede? 8-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare mie, sau... aceiasi  'pacienti' fac varza si topicu' asta?   :)

 

Faptul ca nu am niciun interes, nici timpul necesar si nici habar sa surubaresc schimbatoare (prefer sa folosesc timpul asta pt. pedalat), e pt. mine un avantaj indiscutabil sa am Di2 care de trei ani pt. mine sunt service-free. Diferenta de pret la cumpararea unui set nou Di2 versus ceva bun mecanic (cei 4-500 EUR pomeniti de voi) as da-o pe un service mediu/mare al cursierei aici. Asta scriu nicidecum sa ma dau 'mare' pe aici cum unii vor sa insinueze, ci pt. a lumina si alte aspecte in deciziile de cumparare pentru cei deschisi a invata si lucruri din afara ogradei si prismei de privire proprii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol 500 de euro pentru service-ul unei biciclete de sosea? In Dubai sau unde?

Serios, tu dai in Romania 500 de euro pe service-ul unei biciclete de sosea? Nici in Franta, unde sunt absolut nesimtite preturile in service, nu mi se pare o cifra realista pentru un service complet (centrat roti, reglat schimbatoare si frane, schimbat cabluri daca e cazul, schimbat saboti, gresat tot ce e de gresat). Aici pentru toate astea ti-ar lua 100, hai 200 de euro daca ai ghinion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu a zis nimeni că AlpineTrails e în România ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, intre timp m-am lamurit ca n-am nimerit-o. Probabil ca la el in Elvetia aia 500 de euro sunt banii de cafea pentru o luna. Eu de banii aia m-as duce o saptamana (cel putin) prin Alpi cu bicicleta sau vreo 3-4 prin Romania.

In fine, fiecare cu prioritatile lui, probabil ca daca ai o bicicleta atat de buna incat sa chiar faca o diferenta majora castigul de 500ms la schimbarea foii plus 500 de euro de dat pe service-ul bicicletei, atunci e justificat sa dai banii aia in plus. Eu ma retrag din discutie, ii las pe cei cu suficienta dare de mana pentru jucariile astea sa se pronunte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@majikstone, asa ajungem (ceva mai civilizat) la niste concluzii folositoare pt. mai multi care poate si-ar dori si ei Di2 din oricare motive. Cred ca asta e ideea forumului acesta, impartind aceeasi pasiune a ciclismului (de sosea, circuit, MTB samd) si sa dam pe de o parte stiinta si experientele acumulate si altora, si sa si aflam ce de unde si cum se fac alte chestii pe care inca nu le stim de la altii dispusi sa ne scrie ce stiu...

 

Nici in alte tari nu umbla cainii cu covrigi in coada, si curg rauri de miere- fii sigur de asta! Banul se castiga greu si altundeva. In alte tari sunt alte caracteristici care contribuie la luarea altor decizii (cum ar fi mana de lucru f. scumpa, piesele sunt plusminus in aceeasi banda). Exact de aceea, un pic de toleranta pentru alte pareri ar fi binevenita- pareri pe care eu nu le scriu din 'grandomanie' ci pentru a arata alte prisme de experiente in evaluarea unei biciclete, intretinerea acesteia samd pt. cine intereseaza.

O seara faina, oriunde v-ati afla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now