Sign in to follow this  
Traveller

Milano - Como - Lugano

Recommended Posts

În 2008 am avut ocazia să ajung, tot cu serviciul, la Milano. Am avut și 2 zile libere, în care am făcut excursii cu grupul către Como și Lugano, orașe aflate într-un decor mai mult decît generos, la poalele Alpilor.
 
În prima zi am luat metroul de la stația Reppublica și ne-am oprit direct la Gara Milano Centrale, o clădire monumentală, aflată în renovare.
Picture%20039.jpg
 
Cei 2 cai înaripați de pe frontispiciul gării.
Picture%20027.jpg
 
Gara a fost construită în 1931.
Picture%20040.jpg
 
Am luat bilete, era aglomerație mare. Ne-au costat 12 Eur/persoană, dus-întors.
Basorelief cu cele 12 zodii, în interior.
Picture%20045.jpg
 
Pînă la 12.25 cînd pleacă trenul, am căscat ochii și obiectivul camerei foto printre liniile gării.
Picture%20053.jpg
 
Picture%20052.jpg
 
Picture%20054.jpg
 
Picture%20060.jpg
 
Orice comparație cu Gara de Nord bucureșteană nu își are rostul, din păcate. Și ca să accentuez asta, iata ce numărătoare inversă era afișată în fața gării.
Picture%20031.jpg

Zile pana la deschiderea liniei de mare viteză Milano - Bologna. Între timp deschisă, la 13.DEC.2008, ca parte a Coridorului 1 Trans-European.
Se operează cu așa ceva:
Picture%20047.jpg
 
A costat 7 mld euro. Recordul de viteză este de 355 km/h.
Intre timp a tras și trenul nostru la peron, un EC operat de fosta companie Cisalpino (care opera trenuri intre Italia și Elveția, în principiu).
Picture%20067.jpg
 
Am ajuns la Como cam într-o oră.
Picture%20110.jpg
 
Picture%20114.jpg
 
Din gară se coboară niște scări, fiind situată pe un amplasament mai înalt decît restul orașului. Tot la înălțime (chiar mai mare) se află și comuna Brunate, căreia mai tîrziu o să-i facem o vizită, cu funicularul.
Picture%20119.jpg
 
Un monument-palmă în centrul orașului.
Picture%20123.jpg
 
Piața Alessandro Volta, cu titularul aflat în centru, pe piedestal.
Picture%20138.jpg
 
Funicularul în urcare.
Picture%20141.jpg
 
Orașul se află pe malul lacului omonim, în formă de Y cu deschiderea în jos. Urmează un mic tur al brațului de SE al lacului și ne îmbarcăm pe un vaporaș.
Picture%20144.jpg
 
Picture%20177.jpg
 
Defilăm prin fața unor mici comune ce bordează conturul lacului.
Picture%20182.jpg
 
-va urma-

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liniște, răcoare, natură și arhitectură.
Picture%20198.jpg
 
Picture%20215.jpg
 
Soarele desenează curcubee pe umărul căpitanului de vas.
Picture%20208.jpg
 
Șoseaua de pe versantul vestic a presupus construcția multor tunele și viaducte.
Picture%20228.jpg
 
Singurătate...
Picture%20232.jpg
 
Cel puțin o vacanță în locul ăsta mi-ar plăcea.
Picture%20233.jpg
 
Picture%20236.jpg
 
Picture%20257.jpg
 
După vapor, urmează ascensiunea la Brunate cu funicularul.
Picture%20272.jpg
 
Biletul costă 11 Eur dus/întors.
Picture%20275.jpg
 
Picture%20276.jpg
 
Picture%20274.jpg
 
Începe urcare pe calea ferată prevăzută cu cremalieră. Domul din Como, imortalizat din mișcare.
Picture%20295.jpg
 
Linia este simplă, cu excepția unei mici porțiuni aflate la jumătatea traseului, unde se încrucișează cele 2 vehicule.
Picture%20298.jpg
 
Ajungem și coborâm.
Picture%20306.jpg
 
Picture%20309.jpg
 
Monument închinat liniilor ferate cu cremalieră.
Picture%20317.jpg
 
Brunate așteaptă să fie descoperit la pas.
Picture%20320.jpg
 
Picture%20322.jpg
 
 
-va urma-

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne plimbăm pe străzile micii așezări, după care luăm prînzul.

Picture%252520329.jpg

 

Picture%252520328.jpg

 

Picture%252520350.jpg

 

Picture%252520348.jpg

 

Picture%252520365.jpg

 

Nu mai stiu ce am mâncat la Antonnio, dar sigur am băut o bere artizanală excelentă!

Picture%252520374.jpg

 

După care am coborît spre stația de funicular și în Como.

Picture%252520380.jpg

 

Postul de conducere al mașinăriei:

Picture%252520381.jpg

 

Din nou la pas către gară.

Picture%252520394.jpg

 

Picture%252520395.jpg

 

Picture%252520396.jpg

 

Alessandro Volta ne urează La revedere de pe soclul său.

Picture%252520401.jpg

 

Picture%252520402.jpg

 

Picture%252520406.jpg

 

Din nou în gară, așteptăm trenul de 17.54 spre Milano Centrale.

Picture%252520411.jpg

 

Picture%252520413.jpg

 

Picture%252520414.jpg

 

Astfel am încheiat plimbarea la Como. Peste câteva zile aveam să revenim pe aceeași rută, dar prelungită pînă la Lugano.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pînă să avem timp de Lugano, am vizitat sumar și Milano, bineînțeles.

Am luat iarăși metroul de la Reppublica și am coborît la Duomo.

Domul din Milano, aflat în proces de renovare la acea dată.

Picture%252520467.jpg

 

Piazza del Duomo e un spațiu pietonal pătrat, cu latura de aproximativ 40 de metri.

În fața Domului se află statuia ecvestră a reglui Vittorio Emanuel al II-lea, ridicată la 1896.

De aici ne-am angajat pe Via dei Mercanti, continuată de Via Dante, spre Castelul Sforzesco.

Picture%252520470.jpg

 

Picture%252520471.jpg

 

O altă statuie ecvestră în fața castelului, de data asta a lui Garibaldi.

Picture%252520472.jpg

 

Castelul a fost construit începând cu 1450, la inițiativa lui Francesco Sforza, duce de Milano. Azi, după ce a suferit distrugeri parțiale repetate, și tot atîtea renovări, este sediul mai multor muzee milaneze.

Planul castelului, după o schiță din secolul XVI (via wikipedia):

Chateau.Milan.png

 

Și imagini de la fața locului:

Picture%252520475.jpg

 

Picture%252520477.jpg

 

Picture%252520478.jpg

 

Picture%252520481.jpg

 

Biserica Santa Maria delle Grazie.

Picture%252520484.jpg

 

Picture%252520486.jpg

 

Este monument UNESCO și găzduiește fresca lui Leonado da Vinci, Cina cea de taină. Iată și o imagine de ansamblu via panoramio.

72021231.jpg

 

Dacă bombele lansate de aviația aliată în 1943 erau mai bine țintite, probabil că azi nu mai aveam ce admira (oricum, zice tot wiki, italienii luaseră încă de atunci măsuri de protecție a frescei lui Leonardo):

Milano_Bombing_1943.jpg

 

Tramvai dintre cele vechi, întreținute și menținute de primărie în circulație, cu titlu de simboluri ale orașului. Cel din poză mergea către stadionul San Siro.

Picture%252520490.jpg

 

Apoi pașii ne-au purtat către Galeriile Vittorio Emanuel, loc de promenadă bine-cunoscut în Milano, de localnici și turiști laolaltă.

Picture%252520492.jpg

 

Într-o vitrină, un peisaj deja cunoscut - lacul Como :)

Picture%252520493.jpg

 

În piațeta din fața Galeriilor veghează Leonardo da Vinci...

Picture%252520494.jpg

 

...peste drum de teatrul Scala.

Picture%252520498.jpg

 

După cină am luat înapoi metroul spre hotel.

Picture%252520502.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A treia zi (15.03) a fost in intregime rezervata pentru o excursie la Lugano, oras situat in cantonul elvetian Ticino. Trenul EuroCity Milano - Schaffhausen pleaca la ora 11.18. Biletul pana la Lugano e 11 Euro. Dupa afisarea liniei, ne indreptam spre rama Pendolino care urmeaza sa ne poarte spre destinatie.

Picture%2B506.jpg

 

Interior clasa a II-a

Picture%2B511.jpg

 

Placam lasand in urma, pe o linie alaturata, un EuroStar.

Picture%2B513.jpg

 

Ne apropiem de sosire in gara Lugano.

Picture%2B536.jpg

 

Picture%2B543.jpg

 

Si in Lugano gara e situata la altitudine mai mare decat restul orasului, care se desfasoara pe malurile lacului omonim.

Picture%2B548.jpg

 

Picture%2B549.jpg

 

Imediat langa gara e statie de funicular, care face legatura cu centrul.

Picture%2B553.jpg

 

Picture%2B554.jpg

 

Noi am coborat la pas, pe scari. Vreme cam vantoasa, dar senina. O pisica elvetiana dormiteaza pe acoperis, lipsita de griji.

Picture%2B558.jpg

 

Am intrat intr-o biserica medievala, insa am uitat s-o pozez pe dinafara. 

Picture%2B560.jpg

 

Picture%2B561.jpg

 

Picture%2B562.jpg

 

La ei Corso se numeste Via Nassa.

Picture%2B566.jpg

 

Promenda pe malul lacului.

Picture%2B570.jpg

 

Picture%2B577.jpg

 

Picture%2B573.jpg

 

Picture%2B575.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne-am indreptat din nou spre o linie de funicular, San Salvatore pre numele ei.

Picture%2B585.jpg

 

Picture%2B586.jpg

 

Incepem ascensiunea pe Monte San Salvatore si traversam calea ferata.

Picture%2B590.jpg

 

Picture%2B591.jpg

 

Lugano, vazut din nou de la inaltime.

Picture%2B601.jpgtru

 

Peninsula din dreapta imaginii a fost prelungita artificial, ca terasament pentru cale ferata si autostrada.

Picture%2B605.jpg

 

Serviciul de funicular se realizeaza cu 2 vehicule. Se trece din primul in al doilea la jumatatea caii.

Picture%2B612.jpg

 

Ajungem in San Salvatore

Picture%2B615.jpg

 

Picture%2B616.jpg

 

Bem o bere la terasa Belvedere (cum altfel?) si ne intoarcem.

Picture%2B608.jpg

 

Ca sa mai scurtam drumul catre centru, sarim in minicarul turistic.

Picture%2B618.jpg

 

Urcare pe scari inspre gara.

Picture%2B632.jpg

 

Picture%2B633.jpg

 

Picture%2B636.jpg

 

Si inchei reportajul cu poza catelului Marcolino, din cafeneaua garii.

Picture%2B644.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this