Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

ciclism

Numărul de persoane ce dețin o bicicletă a scăzut la jumătate în ultimii 35 de ani

Recommended Posts

Un nou studiu, realizat de Johns Hopkins University, arată că numărul de persoane ce au o bicicletă a scăzut la nivel mondial până la jumătate în raport cu anul 1981. Cercetarea publicată în Journal of Transport & Health a fost realizată pe un eșantion de 1,25 miliarde de gospodării și a descoperit că în doar 42% dintre acestea […]

Citește articolul în întregime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca ne uitam in Romania urbanizarea a redus numarul de biciclete (pe la tara in fiecare curte erau vreo 2 biciclete, pe trotuarul din fata blocului sunt doar masini si alte masini), de asemenea pretul mediu al bicicletelor a urcat foarte mult relativ la salariul mediu, acum bicicletele au minim 24 de viteze si frane v-brake macar, pe vremuri la Tohan aveam frana pe spate in pedala si pe fata direct pe roata. Combinat, astea explica in mare parte trendul. Noroc cu hipsterii, ca altfel ar disparea complet din orase bicicletele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca un motiv, in Romania. Citat din raspunsul dat de un avocat la o intrebare pe FB: " Legea impune, pe langa lumina alba sau galbena in fata si rosie in spate, si cel putin un catadioptru rosu spre spate si catadioptri portocalii pe spitze". Cand amenda pentru lipsa claxonului e 900 de lei, iti vine sa iti bagi ceva in ea de bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plus la amenda, chiria sa ai loc unde tine bicicleta e de 100 euro/an, la oras. Si e cam greu s-o cari daca stai mai sus de etajul 2 (ori e prea greu de dus pe scari, ori te ameninta locatarii daca o duci cu liftul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Eee... chiar o fi greu pe scări cu calu' mic? Uite, la etajul şapte, după mulţi ani cu Sputnicu' (o voioşie, de fapt, că stă bine pe umăr), alţi mulţi numa' cu fierătanii de douăj'două-spre-trei de chile. Şi nu mi se pare chiar aşa o mare şmecherie... Oare cei care o au de un gram jumate (ea, bicla, desigur) şi se tot dau prin bolovani şi hîrtoape chiar or osteni pe scări?

   Pînă la urmă, o fi şi asta, dar tot aia cu împuţinatul minţilor dîn creierii capului pare mai răspîndită, că zice de mai multe ţări pe-acolo. Sigur că la noi e şi mai vizibil, că-i ghiorlănia pîn' la cer. Da' las' că vine ea criza!

 

...aiurea, tot degeaba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studiu e interesant doar ca statistica, insa se compara generatii, practice mere cu pere. In primul rand si populatia s-a marit, s-a si migrat de la orasele mici catre cele mari, distantele care trebuiesc acoperite sunt altele, s-a mai dezvoltat si transportul public si achizitionarea unei masini a devenit mai accesibila.

Peste tot in lumea dezvoltata se investeste continuu in crearea unei infrastructure dedicate. Realitatile sunt si diferite si dinamice in functie de loc si context. Bicicleta are si scop utilitar, e si hobby sau chiar articol specializat pentru practicarea sportului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca bicicleta s-a  transformat dintr-un mijloc de transport in mijloc de recreere. Piata devine pe zi ce trece o nisa iar preturile tot mai mari deoarece producatorii se concentreaza pe modele mai scumpe de un pot scoate cat mai mult profit. In plus , in orasele mari devine un adevarat risc sa te plimbi pe bicicleta fie din lipsa infrastructurii sau a respectului in trafic. Ceea ce s-a implementat este o picatura in pahar cu apa. Trebuie descurajat mersul cu masina si biciclistii sa aiba prioritate in toata proiectele. Pentru ca ei nu polueaza si nici nu ocupa spatiu in trafic ca o masina.  Aici cred ca ar trebui niste legi impuse pentru ca taxele tot mai mari si pretul combustibilului nu pare sa ii sperie pe soferi. In cazul Romaniei , bicicleta e privita fie un mijloc de transport al saracului, fie un lux (depinde din ce parte privesti ) Cercopitecul de rand prefera sa moara de foame dar sa aiba masina. Articolul asta ilustreaza destul de bine ce neam de prostalai suntem. Tipic oamenilor saraci dar cu o mandrie mizerabila. De unde vine aceasta mandrie nu inteleg la cat ne-au incalecat alte popoare si cate capete plecata am avut de-a lungul vremii. N-am inteles niciodata.

 

 

Probabi  mai este si chestiunea ca noi suntem inca afectati de sindromul comunismului , trebuie sa demonstram si in ochii altora ca .."avem" , "ne descurcam" ...etc. Masina are un loc de cinste in aceasta prosteasca stategie. In orasul din care provin , Cluj Napoca (intins pe  max 16-20km dintr-un capat in altul) mi se pare hilar sa iti cumperi o masina sa mergi cu ea la servici 5-6 km (cum de altfel vad ca folosesc multi) sau distante chiar mai mici. Cu toata astea traficul e sufocant dimineata. Apoi tot cu masina dai o fuga la sala ca sa alergi pe banda ca hamsterul. E hilar , rasul lumii.  Nu mai bine luai bicicleta si iti salvai timpul ala petrecut la sala , banii pe masina , banii pe sala? Partidul te vrea prost si  sa cheltui pe cat mai mult servicii inutile. 

 

Oamenii destepti sunt o amenintare pentru capitalismul de consum unde omul trebuie sa fie incurajat sa cheltuie , sa isi neglijeze sanatatea ca sa nu traiasca mult si eventual sa voteze niste boi la fel ca ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un nou studiu, realizat de Johns Hopkins University, arată că numărul de persoane ce au o bicicletă a scăzut la nivel mondial până la jumătate în raport cu anul 1981. Cercetarea publicată în Journal of Transport & Health a fost realizată pe un eșantion de 1,25 miliarde de gospodării și a descoperit că în doar 42% dintre acestea […]

O fi scazut procentul, dar populatia a ajuns de la 4.5 mld la 7.2 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In orasul din care provin , Cluj Napoca (intins pe  max 16-20km dintr-un capat in altul) mi se pare hilar sa iti cumperi o masina sa mergi cu ea la servici 5-6 km (cum de altfel vad ca folosesc multi) sau distante chiar mai mici. Cu toata astea traficul e sufocant dimineata.

...

Apoi tot cu masina dai o fuga la sala ca sa alergi pe banda ca hamsterul.

 

Folosirea masinii pentru sufocarea traficului e incurajata si de Compania de Transport Public Cluj-Napoca. Dimineata la 9 ai sanse mari sa nu incapi in autobuz in Manastur in statia Campului, sau dupamasa la 5 la catedrala, daca vrei sa mergi spre Manastur. Asta cu managementul calitatii certificat Iso 9001, care o are CTP-ul.

 

Folosirea masinii si mersul la sala e incurajat si de firma unde lucrezi: in multe locuri ai parcare gratuita si abonament la sala gratuit. Daca mergi cu autobuzul, bicicleta sau pe jos la lucru, nu primesti nimic. Daca faci miscare mergand in excursii cu bicicleta sau pe jos, dar posibil prima bucata cu masina, iar nu primesti nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folosirea masinii si mersul la sala e incurajat si de firma unde lucrezi: in multe locuri ai parcare gratuita si abonament la sala gratuit. Daca mergi cu autobuzul, bicicleta sau pe jos la lucru, nu primesti nimic. Daca faci miscare mergand in excursii cu bicicleta sau pe jos, dar posibil prima bucata cu masina, iar nu primesti nimic.

Si ce ai vrea sa primesti, un blow job lunar de la directorul general? Trebuie sa primesti ceva ca sa mergi cu bicicleta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu esti corect. 
Suntem bombardati cu stiri despre cum e "dincolo de Nădlac" in ceea ce priveste incurajarea mersului cu bicla. 
El merge ( @@csuporj ). Ca noi toti de p-acilea. N-are nevoie de un blow job pt asta.
Ce spune el e că e ceva disproporționat dpdv al beneficiilor acordate diverselor categorii. Unele sunt mult mai egale decât altele. Și nu alea care merită. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce ai vrea sa primesti

 

Pur si simplu sa fie tras din salar plata locului de parcare si al abonamentului la sala, pentru cei care merg, daca "problema" e ca astfel impozitul e mai mic (nu se plateste pensie si sanatate pentru loc de parcare si abonament la sala). Iar aia care nu au loc de parcare, nu merg la sala, sa nu plateasca in locul alorlalti (comunismul in corporatie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca a scazut numarul de bicle mondial pentru ca le-au strans sutzii de romani prin curtile alea unde sunt biciclete la gramada aduse de afara,si nu mai stiu statisticienii de ele :)

Acum serios,parerea mea este ca nu imbunatatesti un lucru cu pedepse sau penalizari ci cu avantaje.De fapt toate asa zisele avantaje catre angajat,masina,telefon,abonament la sala,etc sunt eludari ale legii pentru a nu plati impozite pe salarii care si asa sunt mari si mai sunt si alte angarale de platit ,iar angajatul sa fie multumit.Tzaranii cu "camioanele"si "vapoarele "alea spun ca de ce nu platesc si biciclistii impozite si asigurari si oricum ii incurca pe ei.

.Partea ecologica asta cu bicicletele mai are de asteptat inca ,la noi in tara autoritatile mimeaza asta cu ecologia,la cati bani au luat taxa de mediu trebuia sa fim Elvetia nu alta.

Noi s-o tinem pe a noastra si pana la urma or sa observe ca exista si biciclisti si nu au ce sa le faca trebuie sa-i bage in seama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pur si simplu sa fie tras din salar plata locului de parcare si al abonamentului la sala, pentru cei care merg, daca "problema" e ca astfel impozitul e mai mic (nu se plateste pensie si sanatate pentru loc de parcare si abonament la sala). Iar aia care nu au loc de parcare, nu merg la sala, sa nu plateasca in locul alorlalti (comunismul in corporatie).

Hai sa iti spun cum e cu comunismul in corporatie, ca macar la asta ma pricep mai bine decat la ciclism: nu poti sa ai o corporatie fara masini si locuri de parcare macar pentru vizitatori, pentru gravide si pentru vreme rea. Si daca le ai, o sa fie folosite de cine doreste - nu de aia cu masini, ci de aia care vin cu masina. Eu merg cu masina sub 10% din timp la birou; nu am metrou la mai putin de 5 km, deci nu merg nici cu metroul. Mai mergeam cu bicicleta, dar din cauza de poluare + gat iritat cronic nu prea pot sa o fac nici cu masca antipoluare, asa ca merg cu motocicleta. Daca vreau sa merg cu masina la birou gasesc loc de parcare, ca sunt suficiente libere, daca nu merg eu si merge altul nu ma gandesc ca "sa ii ia banii din salariu pentru locul de parcare" pentru ca daca parcarea ar fi goala nu ar fi nici o economie. Mai ai putin si o sa spui ca iti poate lua banii si pe hartia igienica de la WC, eventual si pe apa de la chiuveta. Nu, in corporatia comunista in care lucrez astea nu se platesc, ba chiar si apa e gratuita (nu la sticla, ci aia de pe teava cu filtrare la capat) si chiar si ceaiul (plicurile) si cafeaua (la dozator, daca vrei expresso la cafeteria platesti). Si nu cred ca si-a pus cineva problema la modul "eu nu beau cafea, deci de ce e gratuita pentru ceilalti?" pentru ca nu e platita din banii tai, ci din bugetul de la HR care e scazut din profitul companiei pentru ca actionarii sunt de acord cu un profit teoretic mai mic, dar cu angajati mai relaxati si mai fericiti care de fapt muncesc mai bine si fac profitul chiar mai mare.

 

Cat despre impozitare, comunistul esti tu, dar din ala rau, care nu gandeste: sanatatea nu e un impozit, e o asigurare si ar trebui sa fie o suma fixa ca la RCA cu reduceri sau suplimente pentru factorii de risc (ca la RCA, daca faci accidente platesti mai mult), iar contributia la pensie iar nu e impozit, e cotizatie si daca cotizezi mai putin ai pensie mai mica, cotizatia obligatorie ca procent din salariu e un abuz comunist turbat pentru ca daca ai salariu mai mare nu vrei neaparat pensie mai mare.

 

Asa ca lasa recompensele pentru pedalat si fa-o doar daca ai tu chef, nu pentru o sacosa cu ulei si zahar ca o baba senila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand faptul ca populatia aproape s-a dublat intre '81 si prezent trebuie inclus in calcul.

Utilizarea bicicletei nu a urmat proportional aceasta crestere, in mod clar.

Omul e o fiinta care se obisnuieste usor cu confortul (ma refer la cel adus de masina), deci numai cei carora realmente le place mersul pe bicicleta o vor folosi.

Asta cu "stimularea" prin diverse masuri nu cred ca merge. Oricate avantaje socio-economice zice statul sau angajatorul ca ofera. 

Tot prin reglementare (cu forta, adica) functioneaza. Restrictii pentru masini, avantajarea pietonilor si biciclistilor = in mod implicit, or sa inceapa sa "redescopere" mersul pe jos si pe bicicleta, si or sa-si dea seama ca nu e doar o distractie din copilarie.

Din cate am citit, asa a functionat treaba in Olanda si Danemarca.

Invitatiile explicite "hai mergi pe bicla la serviciu ca-ti dam 25 centi/km" au eficienta discutabila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu poti sa ai o corporatie fara masini si locuri de parcare

 

Mai toate subventiile sunt cam pe principiul comunist: eu primesc, altii platesc. Dar, cel putin deocamdata, aia care platesc sunt prosti, de aia se bucura toti. Si subventiile astea te fac sa cumperi lucruri inutile, pe care nu le-ai lua, daca ar fi totul la pretul corect.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Concret, in cazul parcarii, cat de corect e sa fii obligat sa platesti abonament anual de parcare, desi nici nu ai masina, vii cu autobuzul la servici ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Concret, in cazul parcarii, cat de corect e sa fii obligat sa platesti abonament anual de parcare, desi nici nu ai masina, vii cu autobuzul la servici ?

Cine plateste abonament anual de parcare? Eu nu, nici o persoana pe care o cunosc nu plateste abonament de parcare pentru parcarea de la birou si stiu mai multi oameni din afara Romaniei decat din Romania (prin natura jobului), nicaieri in lume nu am auzit de asa ceva.

 

Deci, despre ce vorbim?

Mai toate subventiile sunt cam pe principiul comunist: eu primesc, altii platesc. Dar, cel putin deocamdata, aia care platesc sunt prosti, de aia se bucura toti. 

Perfect de acord, in majoritatea cazurilor sunt niste chestii comuniste, precum subventia la incalzirea centralizata: primaria aduna taxe de la toti si subventioneaza incalzirea centralizata pentru ca automobile, Paul Walker, malai.

In cazul altor subventii, gen metrou sau autobuz urban, are scopul de a proteja mediul pentru ca daca au un sistem modern de transport (care costa) si oamenii prefera sa il utilizeze, atunci ai trafic auto mai mic si poluare mai mica. Da, poti pune niste taxe de poluare groaznice in centrul oraselor si ai efecte si mai bune, dar populismul nu se impaca cu masurile corecte dar potential nepopulare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine plateste abonament anual de parcare?

 

Multi angajati ai firmelor din Cluj, care nu merg cu/nu au masina (nota: taxa e ascunsa, vezi filmuletul de dinainte).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un efect interesant al subventiilor, cand statul/corporatia decide prea multe din viata oamenilor, e declinul demografic. Sunt curios cand se va accepta cauza asta oficial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multi angajati ai firmelor din Cluj, care nu merg cu/nu au masina (nota: taxa e ascunsa, vezi filmuletul de dinainte).

Lol! De unde stii ca e din banii lor si nu din ai actionarilor? Daca nu ar avea locuri de parcare compania ar mari salariile sau profiturile?

Un efect interesant al subventiilor, cand statul/corporatia decide prea multe din viata oamenilor, e declinul demografic. Sunt curios cand se va accepta cauza asta oficial.

E corecta partea cu statul, dar nu am vazut corporatii care sa decida cate taxe platesti, ca natalitatea e mica si ca vasluiencele cu 15 copii sunt mame eroine si trebuie rasplatite, ca 1/4 din bugetul primariei din Bucuresti se duce pe subventii la caldura si inca 1/4 la transportul in comun, ca e legal sa porti cutit in public si e ilegal sa detii o arma cu teava lunga acasa, ca platesti din taxe publice niste popi pentru povesti mai stupide decat cele cu Most Craciun, ca pensionarii nu platesc transportul in comun, ca iti trebuie atestat pentru aproape orice si pentru a obtine orice atestat e suficient sa platesti cat trebuie unde trebuie, etc.

 

Da, statul isi baga nasul in fundul fiecarui cetatean, corporatiile nu; cel putin alea serioase nu fac nimic de genul asta, in unele exista corectitudinea politica de a avea egalitate de sexe (ex: promovam o femeie director de productie chiar daca nu stie mai mult decat Office la nivel de secretara, dar nu putem avea doar directori barbati asa ca totusi o promovam) sau ca angajatii pe aceleasi functii au cam aceleasi salarii chiar daca unul e cam incepator si altul e de 3-4 ori mai productiv (asta merge doar in domenii abstracte gen IT, nu tine la lucrul pe linia de productie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ar avea locuri de parcare compania ar mari salariile sau profiturile?

 

Si unde zici ca e limita ? Pot sa cer 100000 lei subventie pentru ceva, ca o sa-mi dea din profit, zici ? Exact la fel se scad salariile odata cu introducerea subventiilor din partea firmei (la nivel global, ca firmele merg dupa moda), cum cresc taxele la stat odata cu introducerea subventiilor din partea statului. Doar ca e greu de observat.

 

Daca vrei sa arate bine pe hartie, se poate da un bonus la salar alora care nu au cerut loc de parcare, bonus egal cu cat costa in mod normal parcarea minus sanatate si pensie (daca statul dicteaza ca banii cheltuiti pe parcare sunt cheltuiti mai bine decat cei pe altceva, si nu trebuie sa iei pensie din ei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Daca vrei sa arate bine pe hartie, se poate da un bonus la salar alora care nu au cerut loc de parcare, bonus egal cu cat costa in mod normal parcarea minus sanatate si pensie (daca statul dicteaza ca banii cheltuiti pe parcare sunt cheltuiti mai bine decat cei pe altceva, si nu trebuie sa iei pensie din ei).

Dupa cum ti-am spus, daca parcarea e comuna, la liber, pentru toti angajatii, nu ai ce bonus sa dai si cui. Daca e cu locuri atribuite nominal, e alta poveste si atunci da, poti pune problema de costul parcarii. La mine la serviciu parcarea e la comun, cu locuri rezervate pentru vizitatori, gravide si 2 locuri pentru directori (sunt mai multi, dar nu are nici unul din ei loc propriu, e doar zona in care vine masina sa ii ia sau sa ii lase).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu n-am mai auzit de chestia asta cu subventia locurilor de parcare. Corporatiile nu au treaba cu asa ceva. Au un numar de locuri nealocate nominal.

Oricum, deja suntem mult offtopic. Chestia asta cu "hai sa le oferim ceva ca sa mearga cu bicicleta" e trasa de par, nu merge. Nu mai mult decat restrictiile auto si incurajarea traficului pietonal si biciclistic prin constructia de infrastructura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca locurile de parcare gratis si pentru toti angajatii sunt cazuri rare si se refera la parcari sub cerul liber. Cele de la subsolul cladirilor de birouri sunt foarte scumpe si limitate iar companiile ofera carduri de acces doar la citiva manageri.

 

De ce sa nu mearga "chestia" cu avantaje pentru cei care vin cu bicicleta? Pai, functioneaza pe afara in diferite formate.  

Share this post


Link to post
Share on other sites