Recommended Posts

Monemvasia – Partea a II-a

 

Poteca care urca spre partea superioara a stancii.

 

238.JPG

 

237.JPG

 

239.JPG

 

Urcarea se termina cu un tunel, a carui racoare este binevenita.

 

240.JPG

 

Orasul vechi, vazut de sus.

 

241.JPG

 

242.JPG

 

243.JPG

 

La scurt timp dupa iesirea din tunel se afla biserica “Sfanta Sofia”.

 

244.JPG

 

245.JPG

 

246.JPG

 

Considerata a fi o replica fidela a “Sfintei Sofia” din Constantinopol, de-a lungul timpul si a diveselor ocupatii ale Peloponezului a fost, biserica ortodoxa, moschee, biserica catolica, iar acum este din nou biserica ortodoxa.

Am mai vazut prin Grecia cazuri similare, cu aceiasi biserica care au trecut pe la mai multe religii.

 

247.JPG

 

Bolta de la intrarea in biserica.

 

248.JPG

 

Vedere mai de la distanta.

 

249.JPG

 

250.JPG

 

Si mai de aproape.

 

251.JPG

 

252.JPG

 

253.JPG

 

Din pacate, biserica era inchisa.

Stiam ca era inchisa, deoarece la intrarea in orasul vechi era un afis care anunta sec lucrul asta.

 

254.JPG

 

Oricum, a meritat si vederea exteriorului.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Observ ca nu prea suscita interes acest topic.
Pe mine ma macina un aspect: de ce ai afirmat mai la inceputul relatarii ca "nu vezi zona facuta pe bicicleta"?
Vreau sa spun ca, pe langa biciclistii organizati pe care i-am intalnit in zona Kalamata - Kardamyli - Areopoli am intalnit un ciclist - cicloturist mai exact (intalnit initial in Gytheion) cand ne duceam pe Elafonissos (aici noi am stat ceva mai multisor) apoi ne-am reintalnit cu el in Monemvasia.
Oricand m-as baga la un tur al Mani pe bicicleta.
 
Asta este unul din aspectele pe care te-as ruga sa mi le lamuresti la finalul relatarii!
 
Nu stiu daca ma repet: te urmaresc cu sufletul la gura (te felicit pentru ca ai ajuns in partea superioara a Monemvasia)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BlueKing-69

 

Referitor la "suscitarea interesului", din punctul meu de vedere scopul unei povesti de tura este acela de a oferi cat mai multe informatii care sa ajute la o minima documentare despre zona in care s-a parcurs tura.

 

Referitor la mersul cu bicicleta prin Peloponez, doar ca o parere subiectiva: avand in vedere ca Peloponezul este tot un deal si-o vale, nu ma atrage pentru o tura cu bicicleta. La fel si Lefkada.

Nu am o problema cu urcarile, insa succesiunea continua deal - vale nu ma atrage deloc.

Ca sa fiu si mai clar inteles: imi place enorm Transfagarasan-ul si altele similare, insa acolo stii ca odata ajuns sus urmeaza doar o coborare, nu o sucessiune nesfarsita de urcare - coborare.

Iar in cazul insulelelor grecesti, daca te mai duci si vara la 45 de grade, chiar nu vad nicio placere in asta.

Tin minte si acum cum curgea apa din mine ca din dus cand pedalam pe pantele de pe coasta sudica din Samotrace.

 

Nu in ultimul rand, multumesc pentru aprecieri.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monemvasia – Partea a III-a

 

Continuam plimbarea pe platoul din varful stancii, pe o poteca foarte accesibila.

 

255.JPG

 

Chiar ar fi fost pacat sa nu fi continuat plimbarea, sa nu ne fi bucurat de privelistea oferita de cerul senin si de marea albastra.

 

256.JPG

 

257.JPG

 

258.JPG

 

Pe marginea platoului este nevoie de putina atentie, altfel faci baie.

 

259.JPG

 

Alte ruine.

 

260.JPG

 

Satul Gefyra, vazut din varful stancii.

 

261.JPG

 

Cu tot cu apa limpede pe al carei mal se alfa.

 

262.JPG

 

Maslin batran in fata bisericii “Sfanta Sofia”.

 

263.JPG

 

Dupa care, am coborat in orasul vechi.

In orasul vechi, auzindu-ne vorbind romaneste, ne-a abordat un domn, imbarcat in haine de lucru si cu un flex in carca.

Din vorba in vorba, am aflat ca cel care ne-a abordat lucra de vreo 10 ani in constructii, doar in interiorul orasului vechi din Monemvasia.

Omu’ erau bucovinean, dintr-un sat de langa Suceava si ajuns in Grecia ca sa scape de armata obligatorie din RO.

Fiind singur mult timp sau inconjurat mai recent de cativa consateni, era o placere sa-l asculti vorbind o romana neaosa si nealterata, presarata cu o multime de regionalism si arhaisme bucovinene.

Desi era imbracat in haine de lucru, ne-a spus ca este patronul unei firme de constructii, insa cu toate astea, nu ezita sa lucreze cot la cot cu angajatii.

Ne-a mai spus ca grecii, oricat ii stim noi ca sunt puturosi, apreciaza munca si mai ales faptul ca patronul firmei pune osu’ la treba.

Ne-a mai spus despre alti romani, care au dat de bani si au renuntat la munca de jos, romani care nu mai sunt apreciati de greci.

L-am mai intrebat despre piata imobiliara din orasul vechi iar omu’ ne-a linistit doar cu un exemplu recent: 500.000 de euro pentru vreo 80 de metri patrati (60 apartamentul si vreo 20 terasa).

Plus ca ne-a mai spus ca sunt o gramada de cetateni straini care au case in orasul vechi, insa vin sa stea in ele doar in luna august.

Iar de acele case se ocupa romanii peste an (curatenie, aerisire, etc) contra unei sume modice de vreo 2.000 de euro / an.

Stanca Monemvasiei, vazuta de la capatul dinspre Peloponez al digului de legatura.

 

264.JPG

 

La revedere apa cristalina.

 

265.JPG

 

Cam asa arata o stana de capre din Peloponez (undeva pe langa Leonidio).

 

266.JPG

 

Vazut mai de aproape, pare ca acele capre nu aveau nicio problema sa stea pe niste pereti aproape verticali.

 

267.JPG

 

268.JPG

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epidavros
 
Inscrierea in patrimonoiul UNESCO.
 
270.JPG
 
6 euro biletul de intrare.
 
271.JPG
 
Pentru cine este pasionat de istoria antica, mai sunt lucruri de vazut in zona, in afara de teatru (cu exceptia WC-ului).
 
272.JPG
 
Despre teatrul vechi.
 
273.JPG
 
Vedere de la baza.
 
274.JPG
 
275.JPG
 
276.JPG
 
Vedere din partea superioara (ultimul rand).
 
277.JPG
 
278.JPG
 
Insa, ceea ce este deosebit la acest teatru este acustica sa perfecta.
Concret, baiatul asta vorbea normal pe scena, fara sa urle.
 
279.JPG
 
Iar de aici, din ultimul rand, il auzeam perfect.
 
280.JPG
 
Se spune ca se poate auzi, din ultimul rand, zgomotul pe care il face o moneda care cade pe blocul de piatra din centrul scenei.
Din pacate n-am putut sa vad daca este adevarat, pentru ca a aparut un grup de boraci italieni foarte care faceau galagie mare.
Oricum, Epidavros ramane o experinenta interesanta.

 
Tot legat de Epidavros, acesta nu lipseste din documentarul Joannei Lumley despre care am vorbit la inceputul povestii.
In plus, ghida Joannei la Epidavros a fost Nana Mouskouri.
 
Crescatorii de scoici sau peste undeva in apropierea istmului Corint.
 
281.JPG
 
282.JPG
 
283.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istmul Corint
 
Face legatura intre marea Egee si marea Ionica, are o lungime de 6 km si o latime de 23 de metri.
Peretii verticali ai istmului (canalului) au aproximativ 90 metri inaltime.
Constructia istmului (canalului) a durat putin mai mult decat autostrada Soarelui din RO.
A inceput la sfarsitul secolului VII î.Chr si s-a terminat 1893 d.Chr.
Printre cei care au incercat sa construiasca ceva in perioada mentionata anterior au fost Alexandrul cel Mare, Caligula sau Nero.

Odata istmul (canalul) terminat, Pireu a devenit un port important din zona Mediteranei.

Exista mai multe poduri care traverseaza istmul (canalul) Corint.
Unul dintre ele se afla la Istmia, la capatul dinspre marea Egee.
Despre acest pod, in Lonely Planet scria ca este “submersible bridge”, iar din engleza mea rezulta ca ar fi vorba despre un pod submersibil.

Pana acum am auzit de poduri care se ridica in intregime pentru a face loc de trecere vapoarelor.
Am vazut in Olanda poduri batante, care se ridica partial pentru a face loc de trecere vapoarelor.
Insa de pod submersibil nu auzisem.
Asa ca oprirea la podul submersibil era obligatorie.

Cand am ajuns la pod, aceasta era scufundat.

 
284.JPG
 
285.JPG
 
Inainte de pod, exista un afisat electronic, care spunea, in greaca si engleza, cate minute au mai ramas pana la ridicare podului.

In cazul nostru, mai erau 27 de minute.
Imi pare rau ca n-am facut o poza acelui afisaj.

Asteptand sa treaca cele 27 de minute am admirat traficul naval.
Knidos” se pregateste sa intre in canal, dinspre marea Egee.

 
286.JPG
 
Remorcherul care il tragea pe “Knidos”.
 
287.JPG
 
Knidos” vazut mai de aproape.
 
288.JPG
 
289.JPG
 
290.JPG
 
Desi vasul era inregistrat in Panama, numele era din zona.
Knidos este numele unui oras antic grecesc.
Azi se afla pe teritorul Turciei, in capatul vestic al peninsulei Datca (la Vest de Marmaris si la Nord de Rodos).
Din cate stiu, s-a stabilit pe cale conventionala inca din Antichitate ca la Knidos este locul in care marea Egeea intaneste marea Mediterana.
Aftfel spus, marea de la Nord de Knidos este Egeea iar cea de la Sud de Knidos este Mediterana.

Revenind la podul sumbersibil.
La fiecare dintre cele patru 4 capete ale podului se afla o instalatie de ridicat.

 
291.JPG
 
La inceput, instalatiile de ridica incep sa functioneze, insa la nivelul apei nu se vede nimic, poate doar ceva nisip agitat.
 
292.JPG
 
Instalatiile isi continua treba si podul incepe sa apara pe fundul apei.
 
293.JPG
 
Podul devine tot mai vizibil.
 
294.JPG
 
Apoi ajunge podul ajunge la suprafata apei,
 
295.JPG
 
incepe sa iasa din apa,
 
296.JPG
 
trece de nivelul apei,
 
297.JPG
 
298.JPG
 
si mai are doar putin pana la ajunge la acelasi nivel cu asfaltul.
 
299.JPG
 
Apoi, traficul auto incepe se se desfasoare nomal, ca pe orice alt pod, singura diferenta fiind ca la acest pod banda pentru pietoni este pe mijloc.

Iar “Knidos” isi continua drumul spre golful Corint si spre marea Ionica.

 
300.JPG
 

Deasupra vasului se observa 3 poduri peste istmul (canalul) Corint.
Pornind din planul apropiat si mergand spre cel indepartat este vobra despre:
- podul care face parte din autostrada A8 (Olympia Odos) Atena – Corint, planificata sa ajuga pana la Patra;
- un pod de cale ferata;
- podul care face parte din DN 8.

 
Iesirea/intrarea spre/dinspre marea Egee.
 
301.JPG
 
Drumul pe podul submersibil de la Istmia face parte din drumul vechi catre Atena (pe un indicator scria “Old road to Athens”).
Sper sa nu ma insel, insa parca trecerea podului nu se platea (pentru vehicule).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istmul Corint - partea a II-a

 

Continuam alergarea, trecem pe sub autostrada A8 si ne oprim pe malul Nordic al Ismului Corint, pe DN 8.
Imediat dupa ce se trece podul (venind dinspre Peloponez pe DN8), pe dreapta este o parcarea mare, plus niste carciumi si magazine de suveniruri.

Din ciclul “de unde stie ala care a desenat harta unde sunt io?”

 

302.JPG

 

Aparat de citit in palma.
La fel de bine se putea pune un afis de genul “Vrei sa afli cat de prost esti? Baga 1 Euro”.
Din pacate, nu aveam marunt.

 

303.JPG

 

Podul (DN8) peste Istm.

 

304.JPG

 

Acelasi pod, vazut din lateral.

 

305.JPG

 

Nu ca m-as fi dat, insa era inchis la bungy jumping.

 

306.JPG

 

307.JPG

 

Podul care face parte autostrada A8.

 

308.JPG

 

Ismul Corint, in toata splendoarea sa.
Spre Est (marea Egee).

 

309.JPG

 

310.JPG

 

Spre Vest (marea Ionica).

 

311.JPG

 

Mi-ar fi palcut si o plimbare cu barca prin istm, pentru a vedea acei pereri si de jos in sus.
Insa nu le poti avea pe toate.

Pana acum, stiam ca la lucrarea finala la istmul Corint au realizat-o francezii.
Insa se pare ca nu e asa, ca a fost facuta de unguri.

Pe malul nordic al ismului, vis-a-vis de parcarea in care am lasat masina, se afla monumentul care se vede in pozele de mai jos.

 

312.JPG

 

Date tehnice.

 

313.JPG

 

Ceremonia de inaugurare.

 

314.JPG

 

Cei care au ridicat monumentul.

 

315.JPG

 

Monumentul complet.

 

316.JPG

 

Autostrada A8 directia Atena sau “La revedere Peloponez!”.

 

317.JPG

 

318.JPG

 

Autostrada A6 (Atiki Odos) – centura Atenei.

 

319.JPG

 

Cam asta a fost.

Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte documentata (si) cu fotografii relatarea, felicitari!

Am prins si noi (din greseala :) ) podul submersibil acum cativa ani.

Eu stiam de el dar nu imi propusesem sa ajung acolo, insa am facut ce am facut si am ratat undeva sus - mai exact am iesit prosteste din soseaua care te duce "singura" in Peloponez. Asa ca am ajuns la podul aflat sub apa... isterie in masina cand am oprit motorul cu un ranjet satisfacut pe fata ca voi avea parte de spectacol. Cand au inteles despre ce este vorba si au vazut si companionii mei "spectacolul" le-a trecut intrigarea si supararea

 

Intreg Canalul este o realizare in sine, merita ajuns acolo.

 

Tari ungurii :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BlueKing-69

Multumesc pentru apreciere.

 

Intr-adevar, merita vazut canalul Corint, mai ales de la nivelul apei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@BlueKing-69

Cum sa nu suscite interes? Suscita..si inca mult! Atata doar ca am citit cand am avut timp, dar luxul de amanunte si pozele foarte faine m-au bagat intr-o stare de visare si relaxare.

 

Cat despre mersul pe bicicleta pe la greci, tine de fiecare. Daca-ti place terenul valurit si tii cu orice pret sa te arunci in mare intr-o pauza de pedalat (eventual sorbind o bere cata vreme stai pe plaja/mal), Grecia e inegalabila din punctul meu de vedere.

In egala masura, ai foarte multe de vazut si la pas ;).

 

@@gibonu

Multe multumiri pentru informatii si poze si felicitari pentru calatorie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo, am descoperit pozele cu canalul Corint de aproape dar si faptul ca a fost facut de unguri. interesant.

 

La biserica Sf Sofia din Monemvasia nu ai remarcat ca are si o intrare intr-un subteran, nu stiu daca un tunel sau un fel de inchisoare.

 

P5021145

 

In Sparta nu ai fost la situl de la Kaiada? se spune ca acela este locul unde ii aruncau spartanii pe cei care nu corespundeau asteptarilor. Adica gaura aia din filmul 300.

 

in fapt dupa ce urci pe niste scari ajungi la o crapatura in stinci, si in functie de fiecare poti cobori acolo.Pozele mele sint mai vechi dar eu am fost si in 2016 in Sparta.

 

P4300757

 

 

P4300763

 

P4300764

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

 

Intrarea in subternan n-am remarcat-o si nici la Kaiada n-am fost.

Multumesc frumos pentru completare.

 

Daca ai fost si in alte locuri interesante din Peloponez, te rog nu ezita sa le postezi aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now