adybratulescu

Sfat achizitie cursiera

Recommended Posts

Salutare!

 

 

Cum vine primăvara ma gândesc sa fac și eu un mic upgrade cu privire la bicicleta ce îmi va fi anul asta alături atât la ture lungi cat și naveta.

Vreau o bicicleta cat mai ușoară, strict de sosea, durabila.

Datorita prețului de achiziție m-am orientat spre Triban, însă nu știu ce sa aleg intre cele doua:

 

http://www.decathlon.ro/bicicleta-btwin-sosea-triban-500-portocaliu-negru-gri-id_8331275.html#/200-xl

 

http://www.decathlon.ro/bicicleta-btwin-sosea-triban-520-rosu-negru-alb-id_8322663.html#/200-xl

 

Merita 500 de lei in plus pentru Shimano 105 fata de Sora si diferenta de greutate de 1,4 kg ?

Sau dacă cineva ma poate îndruma spre o firma mai răsărită ce oferă în același preț (maxim 3000 de lei) măcar aceeași echipare, as fi foarte bucuros.

Triban 520 am văzut, mi-a plăcut, am rămas incantat de ea, din păcate 540 nu aveau pe stoc în Brașov.

 

Va mulțumesc!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Merita 500 de lei in plus pentru Shimano 105 fata de Sora si diferenta de greutate de 1,4 kg ?

 

Da, merita.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui, zic eu, să ai în vedere că pentru naveta ai nevoie de aripi, lumini și o sonerie. Poate că un portbagaj nu ți-ar strica.

 

Te-ai gândit la ceva mâna a doua? Cu 2500 de lei găsești un ciclocros sau un gravel bike cu frâne pe disc și geometrie de cursieră, care merge excelent la ceea ce ai tu nevoie. De restul 500 îți iei lumini calumea, cauciucuri noi și schimbi lanțul și plăcuțele de frână.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am posibilitatea ca atunci când fac naveta sa evit sa merg pe ploaie (mașină acasă, mașină la servici), si nu depasesc 30 de km pe zi. Ambele Tribanuri au sistem de prindere a portbagajului, lumini incluse. Pentru cicloturism am o bicicleta mai veche, ce m-a purtat si 200 de km pe zi. Dar e grea, are 14-15 kg, dacă nu mai mult.

Desi bicicleta actuala am luat-o sh de import, aleasa cu ochii închiși dintr-o hala, cu numai 250 de lei și m-a purtat pana acum aproximativ 5000 de km fără mari probleme, și mai duce mult și bine, in cazul cursierei vreau sa fie neapărat noua.

Cu cursiera o sa adopt un mers mai sportiv, și ture de cicloturism lungi, cu un bagaj minimal (trusa chei, pompa, camera si apa; cazare si mâncare găsesc pe traseu). Daca cu o rabla (roti de montainbike, descentrate ce bateau in saboti, o galma la roata din fata, greutate considerabila, etc) am parcurs 200 de km in 10 ore fara sa ma rup, cu cursiera as planifica sa ajung pana la mare din Brasov intr-o singura zi (zi lumina daca s-ar putea).

 

Traveller, multumesc pentru raspuns. Deja inclin mai mult spre 540.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,4kg conteaza mai mult decat echiparea. Mergi si cu sora fara nici o problema, dar greutatea in schimb o simti, indeosebi pe urcari, oricat de usoare sau scurte. Daca nu ai mers cu ghidon de cursiera, pentru multa naveta prin oras s-ar putea sa ai probleme. E bun in schimb ca e mai ingust si te strecori mai usor, insa pozitia e mai aplecata, mai buna de drum lung, te descurci si prin oras, mai ales dupa sute de ore de stat in sa aproape ca nu mai conteaza, dar zic aproape, nu egal. Nici de frane nu tragi asa ergonomic ca la ghidon drept. In locul tau m-as orienta catre una cu roti de cursiera si cu ghidon drept pe care eventual l-as mai scurta putin si i-as pune niste bar ends-uri. Am si cursiera si una asa cum am zis si merg in ture cu aceeasi placere cu ambele, evident de agrement, nu concursuri. Mai mult decat echparea, foarte importante sunt rotile si sa-ti gasesti pozitia. Pozitia pe bicicleta e ca salteaua noaptea. Sa te preocupi de asta ca nu e simplu si rapid, eu cel putin aproape ca nu pot spune ca am gasit pozitia ideala pentru ca din timp in timp tot mai gasesc ceva de imbunatatit, cat de putin. Si pe locul trei as pune usurinta bicicletei.

 

Pasul urmator vor fi pedalele, pentru naveta e un specific.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, merita. Gindeste-te ca daca iti iei modelul mai ieftin si dupa o perioada de acomodare ai fi dispus sa mai investesti ceva pt.un upgrade, cu mult mai multi bani decit diferenta de 500 ai putea obtine mut mai putin.

Dar, pina la urma, indiferent de alegerea ta, cel mai important este sa folosesti bicicleta astfe incit chiar sa beneficiezi de calitatile ei, ca daca o tii intr-un garaj, nu mai conteaza nici greutatea, nici echiparea, nici altele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-ai gândit la ceva mâna a doua? Cu 2500 de lei găsești un ciclocros sau un gravel bike cu frâne pe disc și geometrie de cursieră, care merge excelent la ceea ce ai tu nevoie. De restul 500 îți iei lumini calumea, cauciucuri noi și schimbi lanțul și plăcuțele de frână.

@@adybratulescu Subscriu la cele spuse de Radu. Un ciclocros la mana a doua gasesti lejer la 2500 de lei. In plus, cred ca o sa gasesti si cu ehipare mai buna si greutate mai mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru sfaturi!

@@Odden Vreau cursiera pentru sportivitate în primul rand, viteza ma interesează. Naveta o fac pentru antrenament si din placere. Am doua mașini în curte și de multe ori tot bicicleta o aleg în detrimentul lor. Nu pot face ture decât în week-end, asa ca viteza e primordiala și în cazul turelor lungi pentru a ajunge cat mai departe. Si pentru asta am nevoie de o bicicleta pe care ma pot baza, o bicicleta pe care o voi servisa eu de la început (în service, nu personal), și nu as vrea sa stau mereu sa schimb piese după fiecare ieșire. Niciodată nu știi cum a întreținut-o cel dinainte, și de cele mai multe ori piesele au uzura diferita, nu știi ce va urma sa pice.

Bine, mai citeam nu știu pe unde, ca pe B-twin nu te poți baza la ture mai lungi de 60 de km. As vrea sa le arat eu bicicleta pe care m-am bazat pe ture intre 100 si 200 de km in ultimii doi ani. Deci poveste asta pica. Si în plus am văzut doar păreri pozitive ale celor ce le dețin.

Pe mine ma interesa mai mult dacă la prețul asta ar mai exista și alte oferte pentru unele noi, la echipare similara.

Insa ce ma mai preocupa este dacă pot merge cu o cursiera, ocazional, pe distante relativ scurte, pe drumuri de piatra sau pământ. Rezista in general? Sau pe o sosea cu denivelări.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Insa ce ma mai preocupa este dacă pot merge cu o cursiera, ocazional, pe distante relativ scurte, pe drumuri de piatra sau pământ. Rezista in general? Sau pe o sosea cu denivelări.

 

Pe o sosea cu denivelari sigur rezista. Pe drumuri pietruite sau de pamant rezista pe distante limitate, dar nu e confortabil sa mergi pe cursiera in cazul asta, si mai exista si riscul penelor. Pentru ture in care te astepti sa apara portiuni neasfaltate, as propune ceea ce a spus si @ViorelCapruciu mai sus: o hibrida cu ghidon drept (si astea pot fi usoare si rapide). Ca asta:

https://www.canyon.com/en-ro/fitness/roadlite/roadlite-al-5-0.html

 

Daca bucatile respective nu depasesc 4-5, hai 10 km, ramai la cursiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller Ma refeream la distante de 500m - 2 km. Porțiunile mai lungi de astfel de drum vor fi rezervate tot vechii biciclete. In general îmi plac turele de asfalt, dar niciodată nu știi ce ți se așterne în fata rotii.

 

@@Odden  Mulțumesc pentru sugestii. In afara de doua, toate arata foarte bine, dar tot nu as știi ce sa aleg. Îmi bat capul prea tare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu, un studiu pe Google Streetview (care e foarte bogat in informatii si adus la zi pentru drumurile Romaniei) ajuta mult, daca ai timp inainte de tura. 

Pana la urma, 540 e cea mai buna oferta de cursiera noua in Romania, ca raport pret/calitate.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merita cu prisosinta cei 500 de lei in plus. E vorba si de roti si de 9v versus 10v, iar 1.4 kg in minus nu-i obtii asa usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat comanda 540-le cu mărimea XL. Problema e ca am găsit una singura în toată Europa, și culmea în România la Băneasa. Sper sa nu fie vreun retur, sau vreuna expusa la probe. Ei au zis ca nu, și ce-i drept nu figura deloc pe stoc în România pana în ziua in care am fost eu la magazinul din Brașov.  Cred ca a ajuns în Brașov, aștept sa ma sune sa ma duc sa o iau. Însa nu știu cat de bine am făcut ca am ales mărimea XL. Conform tabelului de pe site-ul lor XL corespunde mărimii 60 și o înălțime a ciclistului cuprinsa intre 1,82 - 2,00 m. Eu am 1,83 m înălțime. Dar pe alte site-uri am găsit ca la 180 - 185 corespunde o mărime de 56-58 a cursierei, și nu de 60 (la 60 inaltimea cislistului este de 1,85 - 1,90 m). Oricum, văzută la fata locului și XL mi s-a părut mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau sa ti-o spun dar este prea mare, ar fi bine sa nu o iei. Ti-ar trebui 56-58 maxim, depinde de geometria cadrului si de conformatia ta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca o gluma, asta e, voi purta pantofi cu toc.

Am mai studiat putin pe net si valorile din tabele variaza. In unele sunt chiar la limita cu XL-ul dar in cele mai multe cam 58 spun ca mi s-ar potrivii. Am optat pentru marimea asta ca am vazut pe site-ul lor ca de la 1,82 m inaltime in sus merge XL. Plus ca si din magazin am primit recomandarea asta. M- a intrebat ce vreau sa fac cu ea, si cand i-am spus ca o vreau pentru ture lungi a zis ca XL e mai confortabila la aseme ea drumuri. Daca insa o vreau pentru sportivitate, cu accelerari rapide si viteze mari pe distante scurte mi-a spus sa iau L. Si am optat pentru confort la drum lung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ia in consideratie datele despre geometrie si masuri oferite de producatori, lasa alte site-uri si alte pareri, XL nu inseamna intotdeauna marimea 60.

 

Btwin nu prea explica geometria in detaliu dar au citeva repere. Intervalele de inaltime, daca ai vazut nu sunt cu limite fixe, m-am uitat pe site-ul lor si aveai doua optiuni disponibile, L si XL. In dreptul fiecaruia se mai da ca reper si lungimea dintre picioare. Parca la XL era 845 

Share this post


Link to post
Share on other sites

58 nu e lunga deloc, poate pentru ghidon drop, dar pt ghidon drept e cat un mtb marimea M mai race asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu impresii.

Am luat pana la urma mărimea XL, ca după ce m-am suit pe ea nu mi sa părut mare deloc, ba chiar trebuie sa mai ridic de sa și ghidon întrucât atunci când ajung cu piciorul jos în timpul pedalării genunchiul sta destul de îndoit.

E mult mai confortabila decât vechea bicicleta, amortizează șocurile mult mai bine, parca are amortizoare. In roti a băgat 7 bari, deși cred ca e cam puțin și de acolo poate se trage confortul sporit.

M-am obișnuit imediat cu poziția pe cursiera, ba mi se pare ca stai mult mai comod decât pe un montan-bike sau trekking.

Cu viteza maxima am resimțit o mica dezamăgire. Varful atins pe plat fără vânt a fost de 40 km/h, abia în putina panta am atins 50 de km/h, dar în ambele cazuri fără sa trag sa îmi scot plămânii afara. In ceea ce privește viteza de croaziera, aici sunt diferențe considerabile, intre 5 și 10 km/h. Iar în panta, unde înainte urcam cu 10-12 km/h cu greu, cu Tribanul merg lejer cu 20 de km/h. Viteza de croaziera pe plat a fost de 30-33 km/h.

Minusuri al bicicletei nu am găsit, eventual a celor ce mi-au montat-o ca nu mi-au nimerit reglajele bine. le-am îmbunătățit eu, dar încă nu e totul perfect.

Pana acum am făcut doar 38 de km, aștept sa fac mai mult ca sa ma pot pronunța mai exact asupra ei. Poate o sa îmi fac o imagine mai clara după ce o sa mai măresc presiunea în roti (mi se par moi la 7 bari), găsesc o poziție mai buna a șeii și a ghidonului și definitivez reglajele schimbătoarelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum ti s-a zis, probabil e prea mare pt tine.

Am vrut sa zic si eu mai sus dar unii chiar vor bicicleta maaare, ca in bancul cu ursul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu, nici acum nu știu dacă îmi e mare, sau nu. Fata de vechea bicicleta mi se pare mai scurta, și la fel de înaltă. Rotile sunt mai mari, 26 vs 29.

Ideea e ca ma simt foarte confortabil pe ea, nu ma dor mâinile și nici fundul de la sa, și nu stau în poziție incomoda. Am mărit presiunea cred ca pe la 9-10 bari, accelerez mai ușor, pot tine 30 km/h destul de lejer, însă tot la fel de bine amortizează, mult mai bine decât un trekking sau mountain bike fără amortizoare.

Nu am luat mărimea asta din grandomanie, ci pentru confortul sporit. Diferența de viteza intre L si XL nu cred ca e sesizabila.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

3500 de km parcurși fără nici o problema, pe orice tip de drum, nu doar sosea, O singura pana din vina mea ca am lăsat sa scadă presiunea în roti prea tare și am luat o piatra mai mare și ascuțită. Totul funcționează ceas pe ea, problemele inițiale cu vitezele au ținut de rodaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-s mari diferente intre ele, dar eu as prefera Ghost-ul. Imi pare o marca mai cunoscuta si e mai usoara.

Echiparea pare identica.

Pt.inceput, un angrenaj cu trei foi e o optiune f.buna, mai ales daca ai in vedere catarari multe si grele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.