Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

vonclaus

Slickuri 27.5 pentru un MTB

Recommended Posts

Cum intentionez sa folosesc MTB si pe sosea nu doar mountain as aprecia daca stie cineva unde (si daca ) as putea sa gasesc niste slickuri 27.5. Hai si d-alea de trekking is ok.

 

M-am tot invartit pe la magazinele de la noi si nu am vazut nimic. Stie cineva unde as putea gasi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool. Mersi.

 

In mare, cam cata viteza  credeti ca as castiga prin schimbarea gumelor  cu cele de mai sus ,  pe un traseu sa  zicem de vreo 40-50 km sosea  in conditiile in care pe acelasi traseu reuseam un average undeva la 20km/h pe niste continental mountain king. As urca macar la un 25-30km/h average? Sunt curios daca exista ceva comparatie d-asta pe undeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta depinde doar de tine. Vei merge mai usor cu slick-urile pe asfalt, dar viteza medie pe care o sa o poti TU obtine, nu ti-o poate spune nimeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
As urca macar la un 25-30km/h average?

 

Ca sa ajungi la medie de 25-30 km/h cu MTB pe distante semnificative, trebuie sa cresti serios consumul de energie.

Saltul de la 20 km/h la 30 km/h presupune dublarea consumului, de exemplu.

NIste slickuri sub 1.75 te ajuta fara indoiala pe sosea, in rest, pentru a creste viteza medie tot in biciclist sta baza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ideea era ca opunand mai putina rezistenta aerului , fiind si  mai usoare , cu acelasi nivel de energie ar trebui sa mergi mai repede cu niste slickuri fata de niste all mountain pe o distanta lunga si in mod clar ar trebui sa fie o imbunatatire la average. Acum cat este , e deja alta poveste.  Ma interesa mai mult acest aport pe care il aduc slickurile in viteza castigata (cu acelasi aport de energie) eventual daca ati facut asemenea modificari/ teste pe aceleasi trasee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O imbunatatire o sa resimti, asta e clar. Deci daca vrei ture de sosea mai lungi, unde sa merge ceva mai iute si fara sa faci ca tractorul, ia-ti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ideea era ca opunand mai putina rezistenta aerului , fiind si  mai usoare , cu acelasi nivel de energie ar trebui sa mergi mai repede cu niste slickuri fata de niste all mountain pe o distanta lunga si in mod clar ar trebui sa fie o imbunatatire la average.

Lol, din ce spui tu castigi firmituri; diferenta nu e de rezistenta aerului la 25-30 km/h intre cramponate si slick, ci de rolling resistance, care e alta treaba. Greutatea iar nu conteaza absolut deloc decat daca mergi in accelerasi si franari tot timpul.

 

La mine diferenta intre Race King si Sport Contact pe 29" e de vreo 4-5 km/h; ca sa scoti medie peste 25 pe MTB consumul de energie incepe sa creasca mult mai rapid decat viteza, iar pentru a merge pe segmente cu mai mult de 30 km/h e foarte ineficient, doar la vale are rost. Eu m-am resemnat cu viteze medii sub 25 pe plat, dar sunt si inalt si cu aerodinamica proasta (care conteaza enorm, nu ca aia de la cauciucuri).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca cresti viteza medie doar cu 2-3 km/h la aceiasi energie consumata.

Share this post


Link to post
Share on other sites