EyesOnly

Dunarea, de la izvoare la Tekija/Kladovo (Iunie-Iulie 2015 + Iulie-August 2021)

Recommended Posts

Nu ai pentru ce. S-a meritat efortul - mi-am adus aminte toate momentele si locurile prin care am trecut anul trecut ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@EyesOnly

Felicitari pentru tura, poze si relatare! Si multumiri, deopotriva.

Mi-ai trezit amintiri foarte placute. In 2013 am parcurs si noi bucata Viena-Portile de Fier (de unde am luat-o catre Oravita). Intr-adevar, cand prinzi canicula e o provocare. Berea este buna peste tot (cand nu e buna o bere rece in miez de canicula?) iar locurile merita din plin. Imi amintesc ca am prins si inundatiile de pe Dunare din acel an.

 

O completare minora, in masura in care mi se permite: pentru cei interesati, exista destule camping-uri pe drum (chiar si in Ungaria si Serbia..spre exemplu, in Komarom - vecinul Komarno-ului - se regaseste un camping imens si plin de verdeata la un pret chiar mic) astfel ca amatorii de stat la cort se pot delecta si cu seri si dimineti petrecute pe iarba, la "buza" cortului. Toate facilitatile sunt disponibile (dusuri cu apa fierbinte, lavoare, paza, etc.).

 

@@jonnie007

Chiar te incurajez sa faci macar o bucata din acest traseu. Costurile pot fi reduse si prin cazarea la cort (in caz ca te pasioneaza), campingurile de pe acolo fiind cu totul altceva decat ce se intelege la noi prin acest cuvant ;).

Totodata, as recomanda oricand calatoria cu trenul, desi in prezent faci destul de mult (ca timp) pana la iesirea din tara - deh, santierul interminabil pentru coridorul IV. Ce-i drept, sunt subiectiv caci imi place sa merg cu trenul si l-as alege oricand in locul avionului (in ciuda timpului).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam @@diorgulescu

Evident, completările sunt binevenite, din partea mea.

Sunt intr-adevar multe opțiuni și pentru cort pe traseu - eu am sărit peste si am mers pe varianta mai comoda si mai scumpa: nu aveam chef să mă bag la așa ceva de unul singur.

Buna si deplasarea cu trenul dar, având în vedere zilele de concediu la dispoziție și prețul, până la izvoare nu prea mi se pare fezabil. Dacă ar fi să fie punct de plecare Viena sau Passau as alege cu siguranță trenul.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffff. buna intrebare - am facut pe undeva un buget si mi-am si notat in anumite zile cheltuielile facute - prea complicat sa mi le aduc aminte si sa le pun gramada. 

 

Detalii care cred ca ar conta cel mai mult:

- bilet de avion Tg Mures - Memmingen: aprox 400lei cu tot cu bicicleta si bagaj de cala

- trenuri Memmingen - Donaueschingen: 20 Euro

- tren Budapesta - Sibiu: 300 lei la vagonul de dormit de 2 persoane

- cazare in medie pe noapte cred ca a iesit cam la 25-30 Euro

 

Vorba aia, pentru toate celelalte exista Mastercard(desi eu am platit foarte mult cu cash): 

- mancare(micul dejun a fost inclus in cazare cu o singura exceptie) si berea :D de rigoare

- apa(se aduna, mai ales daca e foarte cald)

- treceri cu feribotul pe Dunare

- obiective turistice 

- magneti de frigider(un pitic de-al meu)

- schimbat spite/centrat roata

- suvenirurile din Budapesta(depinde de cati prieteni ai si cat vrei sa fii de darnic :D)

- perioada de relaxare maxima din Budapesta: masaje, spa si restu..... :D

- alte lucruri marunte pe care nu mi le mai aduc aminte

 

La astea s-au mai adaugat unele cheltuieli facute in lunile premergatoare turei pentru dotarea bicicletei - lucruri care lipseau din inventar 

 

Din punctul meu de vedere, bugetul e subiectiv si depinde de calator

- cum bine a precizat si @@diorgulescu, cheltuielile de cazare pot fi reduse prin campare cu cort(destule optiuni de campinguri bune pe traseu)

- eu am mancat destul de mult pe la restaurante/terase in pauza de pranz sau cina de dupa tura: optiunea de supermarket si mancat la pensiune/camping aduce un minus la buget

- daca folosesti avionul - cu cat iei mai repede biletul cu atat se reduce pretul sau urmarind perioadele de promotie. Cu promotiile ajuta si nu prea: in general se aplica la pretul biletului nu si la bagaje(mare parte, doua treimi,  din costul la avion s-a dus pe bagajul de cala si bicicleta)

 

Eu am estimat o suma anume cu care ar fi trebuit sa ma descurc - mare parte am luat-o cash la mine si o mica parte am lasat pe cardul de euro. In final, m-am intors cu ceva bani acasa fata de estimarile mele. 

 

Cel mai important: fiecare leu, forint si euro s-au meritat din plin. O experienta foarte frumoasa si placuta pe care vreau sa o retraiesc in fiecare an daca se poate

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cel mai important: fiecare leu, forint si euro s-au meritat din plin. O experienta foarte frumoasa si placuta pe care vreau sa o retraiesc in fiecare an daca se poate

Sa fii sanatos si asa sa fie! ;) :D

 

Din experienta mea de pana acum prin zonele pe unde ai trecut si tu, in medie am platit cam 18 Euro/noapte in campingurile din Germania, Austria si Ungaria (include aici si campingurile din "buricul" capitalelor). Pretul este pentru doua persoane + cort, deci mai scazi intre 5 si 7 euro din suma mentionata daca mergi de unul singur.

Cum am mai spus, conditiile sunt chiar foarte faine (dusuri calde, bai curate, lavoare, masute/foisoare amenajate pentru a lua masa, iarba buna de cort, liniste, paza, curent, etc.).

Daca te alimentezi de la supermarket si iti mai "gatesti" la cort, automat se mai reduc.

La berile de pe drum nici noi nu facem rabat :D, dar aia imi pare cheltuiala minima.

 

Pentru apa de baut mai obisnuim sa cerem apa de la robinet pe unde se poate (cafenele, baruri, mai ales in zone frecventate de biciclisti). Lumea iti da cu drag apa potabila (chiar foarte buna) si refuza orice mica atentie/plata.

 

Asadar, ii incurajez si eu pe eventualii doritori pentru asemenea trasee! Nu e nevoie de o bicicleta "SF", iar un portbagaj si niste coburi normale isi fac treaba (chiar daca nu sunt impermeabile - folositi pungi din plastic pentru haine si lucruri esentiale).

Cu cativa bani pusi de-o parte in restul anului, cred ca se poate infaptui macar o tura de-o saptamana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excelent!!!  :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !

 

Incredibil, dar adevarat !!! 

Dupa atatia ani, topicul tau ramane cel mai bun ( si mai hazliu ) !!!!

 

FELICITARI !!!

 

Incerc sa fac acelasi traseu, la inceputul lunii iunie, 2019 !!

... AS PREFERA SA NU IL FAC SINGUR !!

 

STII, CUMVA, PE CINEVA DISPONIBUIL ???

 

Mihai 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MihaiV

Pentru propuneri de ture exista sectiunea alaturata: https://www.ciclism.ro/forums/forum/115-europa/

Poti deschide aici un topic cu propunerea de tura pe care vrei sa o faci. Ideal ar fi sa expui cat mai multe detalii referitor la perioada, traseul propus, buget, cazare si orice ti se pare interesant de comunicat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, gibonu said:

@MihaiV

Pentru propuneri de ture exista sectiunea alaturata: https://www.ciclism.ro/forums/forum/115-europa/

Poti deschide aici un topic cu propunerea de tura pe care vrei sa o faci. Ideal ar fi sa expui cat mai multe detalii referitor la perioada, traseul propus, buget, cazare si orice ti se pare interesant de comunicat.

@MihaiV

Multumesc de aprecieri!

Nu stiu pe nimeni doritor. Sustin 100% sugestiile lui @gibonu. Deschide topicul, da detaliile utile si poate ai noroc sa gasesti pe cineva. 

 

P>S> Dupa tura asta singur si inca 3 la rand cu inca 1/2 persoane  participante sa stii ca am avut timp sa cantaresc beneficiile si dezavantajele de a face tura singur.

Si iti spun sigur ca, daca as mai fi in situatia din 2015, as face-o inca o data singur fara sa ma gandesc o secunda la aspectul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei care cred ca au nevoie de informatiile de cazare din hartile BikeLine, pentru portiunea Donaueschingen - Budapesta, le puteti gasi aici

 

https://drive.google.com/folderview?id=1XEB9awlaNGw7zRRq-VSHkdfvJiaZHYRq

 

P>S> Daca sunt probleme cu accesul, dati de veste si analizam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult, le-am descarcat si listat.

Saptamana viitoare e plecarea, la intoarcere voi descrie impresiile proprii.

Multumesc inca odata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.09.2019 at 8:22, ibella18 said:

Multumesc mult, le-am descarcat si listat.

Saptamana viitoare e plecarea, la intoarcere voi descrie impresiile proprii.

Multumesc inca odata.

 

Cu placere. Sa va fie de folos. 

Multa voie buna, vreme frumoasa si sa fie tura fara probleme. 

 

In masura disponibilitatii, asteptam povestea dupa tura ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu ca sa incepem bine, cu sfarsitul, o sa am rugamintea sa schimbi titlul topicului in "Dunarea, de la izvoare la Tekija/Kladovo (Iunie-Iulie 2015 + Iulie-August 2021)"

 

De asemenea, ai putea adauga niste tag-uri noi: ungaria, croatia, vukovar, serbia, novisad, belgrad, 

 

Multumesc anticipat :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly

 

Rezolvat. Imi spui daca te mai pot ajuta si cu altceva.

 

In rest, asteptam povestea. Si mai ales detalii despre calatoria cu trenul de la Sibiu la Budapesta.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, 

 

In urmatoarele randuri voi incearca sa desenez cum am gasit noi traseul EV6 - de la Budapesta pana la Cazanele Dunarii. 

Traseul l-am "parasit" in Budapesta, acum 6 ani cu planul de a il continua cat mai rapid. Nu s-a intamplat atat de repede cat mi-as fi dorit dar niciodata nu e prea tarziu. 

 

Daca in 2015 am pedalat de unul singur, acum suntem doi - EyesOnly & Siri. 

Planul initial zicea ca vom face aceasta excursie in 2020. Din fericire, nu aveam nimic detaliat planificat astfel ca, anularea anului 2020 nu ne-a "lovit" prea tare la moral. A fost nasol ca a trebuit sa renuntam la traseu dar nu atat de mult cat ar fi fost daca tot planning-ul detaliat ar fi fost facut. 

 

Amanam totul pe 2021, inlocuind cu o superba plimbare de 6 zile pe Via Transilvanica, plus cateva ture de bicicleta prin superba Bucovina. 
Incertitudinea(si lenea) au fost constante pe prma jumatate din 2021 si, astfel, ma trezesc cu 2 saptamani inainte ca nu am niciun plan detaliat. 

 

Intru in "panic mood". 
Ma deplasez, vineri, la gara sa cumpar biletele - avand in vedere ca nu aveam tren international cu loc de biciclete, plec de acasa hotarat sa fac "aroganta" financiara de a cumpara 4 locuri la vagonul de dormit - 2 pentru adulti, 2 pentru biciclete. La gara, angajatul de la bilete internationale zice ca e imposibil sa fac asa ceva,  e prea scump. Isi cere scuze ca CFR nu vrea sa ne ia in mod legal banii pe bilete de biciclete. 
Ajungem, impreuna, la concluzia ca cel mai ok ar fi sa luam 4 locuri intr-o cuseta de 4 locuri. Astfel, nu vom incurca pe nimeni altcineva, nu vom avea probleme cu insotitorul de vagon. 
Zis si facut - am iesit, astfel, la 799 de lei, pret final(bilete nereambursabile) fata de 1500 cat ar fi iesit la vagonul de dormit. Scump, dar singura varianta legala si comfortabila. 


Aveam sa aflu cateva zile dupa - trenul de Budapesta, care merge pe Brasov - Sighisoara - Medias, avea locuri de biciclete. 
Dar, pana la urma, nu cred ca l-as fi ales pentru ca:
- ar fi insemnat sa gasim pe cineva sa ne arunce pana la Medias,
- sa mergem la clasa a 2-a, cu luminile in ochi, tot drumul
- sa ajungem la orele 3-4 dimineata in Bupdapesta. 

 

Cu biletele luate, urmatoarea zi am stat "lipit" de scaunul de la birou si cu ochii in monitor. Dupa 6-7 ore de click dupa click, aproape tot planing-ul detaliat era finalizat, cazarile reservate, majoritatea pe Booking, traseele zilnice desenate in RideWithGps. 
Desi planul intiial spunea ca o sa mergem, din nou, cu cazare in principal la cort - in timpul planificarii nu gasesc decat 2 camping-uri care sa imi faca cu ochiul, pe tot traseul(le excludem pe cele din orasele mari care erau prea departe de centrul orasului). Cadem de acord, astfel, ca nu se merita sa ne mai complicam cu cortul, desi ne lipsea si ne doream sa facem asta. 

 

Urmeaza 2 saptamani in care pun la punct bicicletele - revizii complete la ambele(una nu iesise din pivnita din August 2018, una nu iesise din casa din Iulie 2019).
Un motiv de grija in plus - Siri nu mai pedalase pe asfalt, de la tura din 2018, din Franta. Reusim sa facem doar o tura de test, de vreo 20km, Luni inainte de weekend-ul plecarii. 

 

Cu 2-3 zile inainte adunam toate bagajele - cele necesare si cele in plus - pentru sortare pe canapea. 

 

Sambata 17 Iulie - Sibiu - Budapesta, cu trenul

 

La ora 15, bagajele gata impachetate. Pentru prima oara reusesc sa folosesc gentile fata, cumparate in 2019, in pregatirea anului 2020. 

 

kOEvumS.png

 

3x2 kg - gentile fata
5,5x2 kg - gentile spate
4x2 kg - gentile spate Siri

 

Distributia greutatii mult mai ok cu gentile fata si un mare minus la volum si greutate din lipsa echipamentului de camping.


Trenul e programat la ora 23.05. Verific pe net si aflu ca, dinainte de Predeal, are deja 20 de minute intarziere. 
Nu mai avem rabdare sa stam in casa, la ora 22 plecam spre gara - sa stam pe peron degeaba si nu in casa. 
Aflu unde e plasat vagonul in compunerea trenului si ne plasam pe peron. 

Asteptam, aspteptam, asteptam. 

 

j4QyUJm.png

 

Cateva firicele de griji - daca comenteaza, daca nu ne lasa sa ne urcam in vagon. Poate era mai bine sa luam trenul din Medias, cu locuri speciale. 

Desfac ghidoanele si le pun paralel cu cadrul. Apare trenul - evident ca  nu avem norocul sa se opreasca vagonul cuseta langa noi. 
Ne miscam rapid, suntem intampinati de un zambet larg si surprins la vederes bicicletelor, din partea insotitorului de vagon. 
Ne ajuta sa urcam bagajele si bicicletele. Predam biletele si ne facem confortabili, tuspatru, in cuseta noastra(evident aflata exact la mijlocul vagonului, ca sa ai de carat cat mai mult)

 

Al1Xidf.png

 

Bicicletele stau excelent, pe patul de jos din stanga. Peste pat am pus un sac mare de rafie(ramas de la tura din Franta) ca sa protejam materialul textil. 

Cu putin efort ar fi incaput 3 biciclete si 3 adulti fara probleme. 


Urmeaza o noapte destul de galagioasa - diferenta enorma intre cei care merg la cuseta fata de vagonul de dormit - aproape toti au "uitat" ca se afala totusi intr-un vagon cuseta si urla ca la mama acasa, la urcarea in tren. Indiferent de ora. 
Dupa cum ma asteptam, usa de la compartiment nu se poate bloca(fata de cea de la vagonul de dormit) - pentru mai multa siguranta folosesc unul din lanturile de securizare
pentru biciclete. 

Cu toata galagia, reusesc sa dorm destul de bine. Avem aer conditionat, chiar trebuie sa mai reducem din volumul de aer - devine prea rece.

 

La Curtici, jumatate de ora in gara - controlul vamal - ni se verifica pasapoartele si sunt aruncate priviri lungi la biciclete. 
La fel si in partea maghiara. 

 

Cateva ore mai tarziu, cu aproape niciun minut de intarziere ajungem in Budapesta - gara Keleti.

 

igFcADH.png

 

Totul in parametri pana acum.  

~va urma~

  • Upvote 1
  • Like 3
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, EyesOnly said:

Isi cere scuze ca CFR nu vrea sa ne ia in mod legal banii pe bilete de biciclete. 

 

Asta-i de pus in rama.

 

In alta ordine de idei, de curiozitate, pentru ca n-am trecut niciodata granita (RO) cu trenul: cum se face controlul la granita? Sta fiecare pasager pe locul lui / cuseta lui si vine Politia de Frontiera si Vama (ca-s institurii diferite) pe la fiecare in parte?

Sa inteleg ca (desi este o grantia un UE) sunt doua controale, unul pe partea romana si altul pe partea maghiara? Adica nu-i ca la masini unde postul de control este comun?

 

Nu in ultimul rand, bine ai inceput povestea si asteptam continuarea.

 

P.S. @majikstone cand apare in poveste?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 5 ore, gibonu said:

cum se face controlul la granita? Sta fiecare pasager pe locul lui / cuseta lui si vine Politia de Frontiera si Vama (ca-s institurii diferite) pe la fiecare in parte?

 

Exact asa. Tu esti in pat linistit si vin ei la tine. 

La vagonul de dormit - venea insotitorul de vagon si batea in usa sa te trezeasca ca vine controlul. 

La cuseta - pur si simplu au aparut, au salutat si au cerut actele. Au fost si curiosi de ce sunt bicicletele, unde mergem si ce planuri avem. Si au plecat cu "astia doi sunt nebuni" in ochi dupa ce le-am expus, pe scurt, planul. 

 

în urmă cu 5 ore, gibonu said:

Sa inteleg ca (desi este o grantia un UE) sunt doua controale, unul pe partea romana si altul pe partea maghiara?

 

Dap. 2 controale - unul in gara de frontiera Curtici, unul in gara maghiara. 

Maghiarii au venit mult mai bine echipati. Un tip si o tipa. Tipa avea o oglinda mare pe un "selfie-stick" cu care s-a uitat rapid prin tot compartimentul (zona de bagaje de sus) sa se asigure ca nu mai e nimeni ascuns pe acolo. 

 

în urmă cu 5 ore, gibonu said:

P.S. @majikstone cand apare in poveste?

 

Nu am reusit sa ma sincronizez cu curierul prin care o trimis berile reci in Budapesta.  Asa ca....inca asteptam berile :D

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duminica 18 Iulie - Budapesta

 

Avem parte de o super plimbare de la gara spre cazare - Maverick Hostel & Ensuites. Mergem pe banda speciala de autobuz,
traficul e slab spre inexistent.

 

Ajungem rapid in zona cazarii - dau doua ture cu bicicleta si apoi 2 ture la pas pe langa cladire pana reusesc, in sfarsit, sa gasesc intrarea. 
Nici nu am observat semnul imens, de la intrarea Lidl-ului vecin, semn care pur si simplu "ma lovea in cao". 
ma pufneste rasul cand realizez de cate ori am trecut pe langa el, fara sa il observ.

 

Facem formalitatile de cazare - mult mai scurte avad in vedere ca am comletat in avans, pe booking, formularele de check-in. 
Am ajuns prea devreme si, evident, camera nu e gata. Lasam bagajele in camera bagajlo si bicicletele pe holul de langa receptie. 

 

Totul e curat si frumos decorat. Dupa cateva minute de taclale cu tipul de la recepte, o luam la picior prin oras sa le lasam timpul necesar pregatirii camerei. 

 

Avem parte de un cer destul de innourat si pare, mai mult ca sigur, ca nu scapam de ploaie. 
Cazarea e la doi pasi de podul Elisabeta

 

dT4K6mk.png

 

Pornim la picior pe malul stang, spre podul cu lanturi.
Servim o cafea buna pe malul Dunarii

 

qtSXIvC.png

 

si imi mai incerc skill-urile cu o artistica prin parcurile verzi pe langa care trecem

 

lLM32R6.png

 

Din pacate, podul cu lanturi - Széchenyi - e inchis pntru lucrari de renovare.
Langa acesta exista un ponton de pe care pleaca un feribot care face legatura intre Pest si Buda., 
Platim biletele cu cardul si asteptam 2-3 minute pana cand plecam. Ni se aduce la cunostinta, inca o data, ca nu facem plimbare pe Dunare cu el, 
e doar trecerea pe malul opus. 

 

r7zdjWq.png

 

ktxWTBf.png

 

Dunarea, in amonte de podul cu lanturi si impozanta cladire a parlamentului in partea dreapta. 

 

MsDWVSr.png

 

Pornim la pas, spre castel, Bastionul Pescarilor. Desi e innourat avem parte de o caldura sufocanta. Mai rau, umezeala din aer pune cele mai multe paie pe foc. 

 

5hhbEBO.png  j2AyUM9.png

 

Plantele gasesc tot timpul un mod a iesi la iveala - aici pe unul din zidurile bastionului

 

MeQWUqr.png

 

Jw02OEl.png

 

Dunarea, Parlamentul & CO vazute de sus


IUjFIQT.png

 

x5OvBYv.png

 

Biserica catolica Matthias - construita in stil gotic-tarziu

 

AFPmlhL.png

 

Avem parte si de ploaie. O ploaie calda, nu foarte puternica. Facem o pauza de cafea la Starbucks-ul din zona si cascam gura cat de fumos ploua(nu stiam inca
cat de mult o sa ne lipseasca ploaia asta mai tarziu)

 

wTtcdew.png

 

La pas, spre castel

 

nH3DAbC.png

 

xrR0VET.png

 

Pe principiul - daca nimeni nu iti scrie, mai bine iti scrii singur - trimitem vederea regulamntara, sa ne ureze bun venit cand 'om ajunge acasa

 

IsyydVF.png

 

Pe langa castel, dam de husarii calare - ne tot intersectam cu ei in urmatoarea ora

 

rXTYnJT.png

 

si iar ma chinuie artistica - un corb(?!) tantos

 

SQhucw8.png

 

in cautare de ghinde(verzi si acre :D)

 

wmSafm5.png

 

Integrata in peretele cladirii, fantana Regelui Matei - construita in 1904 - reprezentand-ul pe rege in timpul vanatorii. 

 

4kkMAra.png

 

Ca si mai tot castelul - fantana se afla in ample lucrari de renovare. Peste tot panouri informative, in maghiara si engleza, care descriu fiecare obiectiv
si istoria sa, mai mult sau mai putin zbuciumata. 

 

Sediul garzii castelului

 

179khvH.png

 

Unii se plimba....altii lucreaza de zor

 

VZT7XUt.png  lHoV8hf.png

 

Vedere asupra malului opus, cu podul cu lanturi in centru si parlamentul "ascuns" mai in spate

 

COBXtEc.png

 

Pornim, lejer, spre cazare. 
In zare, Podul Libertatii, vazut de pe Podul Elisabeta

 

njSU4zL.png

 

Ne luam camera in primire - la etajul 4 al cladirii. Caram, cu liftul, bagajele in camera. 
Dupa putin odihna si dus pornim din nou la oras, sa potolim zmeul. 

 

Ne delectam, la poalele Bisericii Sf. Stefan

 

uCpevkV.png

 

xoJ0PSY.png

 

cu o "traditionala" cina maghiara - Chimichanga cu carne de vita si un "cel mai traditioal" burger
mexican. Deh, when in Hungary....eat mexicanishe

 

a9n1dbY.png

 

xFmybci.png

 

Excelenta Chimichanga, dar cam mare portia. 
Udam mancarea cu cea mai buna bere maghiara

 

Bhr6r4Z.png

 

Dupa acest festin magh....pardon mexican, continuam plimbarea. 
Bifam si zona parlamentului, cu superba cladire a Muzeului de Etnografie, vis-a-vis

 

kbpBasK.png

 

ILZjckv.png

 

Traficul e inchis pe malul stang al Dunarii, datorita unor lucrari de reabilitare masiva a asfaltului. Ne plimbam nestingheriti pe sub parlament si
ne delectam cu apusul ascuns de norisori

 

nKQFrOm.png

 

WiU9XeR.png

 

Doi pasi si o inghetata mai incolo avem parte de un binemeritat somn.

 

~va urma~


 

  • Upvote 4
  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luni 19 Iulie - Budapesta, 14,46Km, Total: 17.33Km

 

Prognoza pentru noaptea trecuta si astazi a fost/e de ploaie masiva in Budapesta. 

Trezire devreme - de bunavoie si nesilit de nimeni - pun Mokka la treaba si pregatesc cafea buna buna. Ploua torential. 

 

La etajul nostru - un culoar de legatura intre partile cladirii, intr-un fel de open space. E locul in care fumam si savuram cafeaua. Scoc-urile nu mai fac fata la cantitatea imensa de apa care se aduna de pe acoperis - apa curge in torente. pe langa. 

Jos de tot la subsol  - agitatie mare - cativa oameni incearca sa evacueze apa adunata pe acolo. 

 

La receptia hotelului - plin de prosoape si carpe pe jos. Ni se prezinta scuze pentru deranjul creat de apa. 

 

Ca sa incepem excursia cu bine - am decis sa incepem cu o bine-meritata pauza de relaxare :D 

Ploaia a contenit pentru moment - aproape de orele 10 trecute fix ne luam bicicletele, haine de strand si pornim, pe biciclete, spre insula Margareta. 

 

Dunarea, in amonte de podul Margareta. La mijlocul podului este intrarea pe insula. 

 

O805J5W.png

 

Dam cateva ture pe aleile de pe insula si ne parcam in fata la Strandul Palatinus

 

VV491Wk.png

 

HzL8834.png

 

Platim intrarea pentru o zi intreaga si.....hai la balaceala: bazine cu apa "normala", bazin de inot cu culoare, bazine pentru copii, bazine cu "culoare" cu apa rapida, 2 bazine cu apa la temperaturi intre 32 si 40 de grade, ceva tobogane cu apa(3 instalatii diferite)

 

kKKim4W.png

 

0Alak6Y.png

 

Luam bazinele la rand si ne balacim/relaxam la greu. Facem pauze doar de tigara si alimentare

 

cjprHwn.png

 

La un moment dat decid sa incerc toboganele cu apa. Doar ca nu curge apa deloc prin ele, pare inchisa zona. Apar niste tineri angajati ai complexului. 

Incerc sa vb cu ei in engleza. Nu pricep o iota. nu scot un cuvant de la ei. Le explic prin semne ce vreau si. dupa un apel prin statie, incepe sa circule apa prin instalatii. 

 

Nota de subsol: ca si in anii precedenti ma infioara momentele cand angajatii din zone turistice, in special atat de tineri nici macar nu se murdaresc la gura de engleza. Si dau vina, in mare parte, de filmele dublate de la tv - Ungaria(ca si Franta, Italia si Germania) nu difuzeaza filmele in limba originala ci dublate. 

 

Revenind la oalele....pardon toboganele mele - imi fac curaj si incep sa urc scarile spre varf. Siri ma priveste de jos - a "decis" sa dea skip la dicstractia asta. 

Dau o tura in cel albastru - forma de tub disecat la mijloc si scoasa partea de sus. Oau, Super. Inca o tura

Si inca o tura

Decid sa urc pentru o ultima tura, inainte de a reveni in "cazanul" cu apa termala. Ajung sus si decid spontan ca e timpul sa il incerc pe cel portocaliu. 

Pe asta nu l-au mai disecat - e un tub intreg. Ma "ancorez" de bara de start. Semaforul se face verde si .....da-i la vale. 

Prind o viteza incredibila de la inceput. Traseul face niste curbe foarte stranse. La una dintre ele ma simt ca un pilot de formula 1. Mai am putin si lesin, totul e ceata in fata ochilor. Norocul meu ca nu a mai fost inca o curba din aia - ca nush cum ieseam de acolo. 

Ajung in bazinul cu apa de jos, nu inainte de a-mi rascheta putin cotul de iesirea din tub.  (La aproape o luna de la chestia aia - pielea lasata pe acolo aproape s-a refacut complet)

Nu stiu cat de repede am mers - cert e ca Siri zice "te=am vazut sus si apoi instant jos"

Pe panoul de contorizare(cand l-am vazut prima oara nu prea intelegeam ce e cu el) scrie: record 0.6, tura mea - 0.8.  Nush daca e timpul de coborare sau ce-o fi dar pare ca am fost aproape de record. ....Si cam asa m-am simtit. 

 

Pentru moment mi-a ajuns - ne deplasam spre bazinele de pensionari cu apa calda. 

Incepe instant o ploaie torentiala. Ne "ascundem" in apa pana la gat si ne delectam cu picaturile de ploaie care ne scuipa in ochi. E un sentiment super fain sa stai in apa aia si sa simti cu cade ploaia rece in jurul tau. 

 

"Suferim" din greu cateva ore, pana ne plictisim si pornim spre cazare. Nu trecem bine podul, ca incepe o noua repriza torentiala. Nu vezi nimic in fata ochilor. 

Ne ascundem sub pod si ne delectam cu ploaia. 

 

Gn1RaLx.png

 

Siri are haina de ploaie la ea. Eu am lasat-o in camera ....nu cumva sa se ude. 

Asteptam vreme de o tigara/doua si se mai domoleste. Pornim spre hotel, in pas de melc, printre picaturi. 

 

In fata parlamentului chiar avem timp de pozne si cascat gura

 

HbmwEYo.png

 

PozRNpK.png

 

Mascota turelor mele nu pare deranjata de ploaia incasata pana acum

 

Z7HcwM6.png

 

Facem niscaiva cumparaturi de la Lidl-ul de la parter si luam pranzul in camera. 

Dupa ceva lenveala, timp in care ii da Sf. Ilie cu fuigere, tunete si apa din greu, iesim la o ultima plimbare prin oras. 

Umblam aiurea pe stradutele din zona - mult mai pustiu. Deh. e Luni, zi de munca si vreme mai nasoala. 

 

Admiram apusul ascuns de nori 

 

s6b2aTM.png

 

Ajunsi prin acelasi loc ca si in seara precedenta - avem o revelatie relativ neplacuta: daca o lasam pe Siri pe scari ieri, astazi ar fi avut nevoie de branhii ca sa respire. 

 

n76qhKJ.png

 

qtSXIvC.png

 

Numar cel putin 8 trepte care au "disparut" sub ape - incepea sa se simta viitura "trimisa" de nemti dupa dezastrele ce au avut loc pe la ei. 

 

45yFRPu.png

 

Pe intuneric, lasam in urma Dunarea. Adunam organizat bagajele. Incep sa ma manance talpile. De maine pedalam cu adevarat pe EV6. Traseul meu, intrerupt in urma cu 6 ani, sta sa continue. 

 

~va urma~

  • Upvote 3
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly

Monumentul din centru Budapestei, inaugurat anul trecut pentru a marca centenarul Trianonului l-ati vazut?

Eram doar curios sa vad cum arata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred. Daca l-am văzut în trecere, atunci, de fapt,  nu stiu să îl fi văzut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.